strix 24.08.2009 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2009 Strix, mam ten sam projekt i identyczne zmiany jak Ty, mam pytanie jak zabezpieczasz taras nad wykuszem przed wilgocia i przemarzaniem? Oraz drugie pytanko jak sprawuje sie kominek w tym miejscu ja tez przenosze bo tamta sciana staje sie bezuzyteczna z kominkiem? Pozdro i dzieki taras - tzn. chodzi Ci o balkon nad wykuszem jak sadze - jeszcze nie zabezpieczony, ale mysle dac jakas izolacje w plynie na beton, potem papa termozgrzewalna dobrej jakosci na to gruba folia, styropian min 10cm i wylewka + plytki. Do tego trzeba zrobic porzadnie obrobki blacharskie tj. okapy odpowiednie. O kominku nie powiem bo nie jestem na tym etapie ja z kominka sie wyleczylem po rozmowach z kilkoma osobami swiezo zbudowanymi - bedzie za to piekna koza z duza szyba do okazjonalnych zabaw z ogniem. Pozdr strix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kattharina 24.08.2009 22:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2009 Darek dzięki za info, deseczki już zamówione Rmf my tez zdecydowaliśmy się na rekuperator. Koszty: no cóż, zależy na jaki sprzęt się zdecydujesz, ale musisz liczyć tak ok. 8-10 tys na wentylację mechaniczną i plus cena za rekuperator i centralkę. My liczymy że będzie to kosztować 16-18 tys. przy czym najpierw robimy samą wentylację a rekuperator kupimy później. Jeśli chodzi o rozmieszczenie kanałów przed zalaniem stropu to tu doradzał nam mistrz joda tego forum adam_mk, zresztą on będzie nam też robił całą instalację, niesamowicie obeznany facet, bardzo polecam, choć straszny gaduła Przepusty robiliśmy pod anemostaty z rury 160, a na kanały główne mamy szalowany przepust 70 x 35 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rmf 25.08.2009 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2009 Kattharina dzięki za info, dostałem bardzo wstępną wycenę i wychodzi to troche taniej ale oczywiscie zależy od sprzętu itd. Myślę ze mógłbym sam wykonać poprowadzenie instalacji.Czy byłaby szansa zerkniecia w wasz projekt - ew odkupienia go ? Jestem na etapie stropów i musze szybko podjąć decyzję - stąd prawdopodobnie nie starczy mi czasu aby zlecić komus wykonanie projektu.Gdyby była takamożliwośc prosiłbym info na PW. PozdrawiamRafał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darekw127 25.08.2009 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2009 Strix, odnośnie szalówki. Pomalowałem ją Sadolinem. Najpierw na ziemi, przed zamontowaniem, podkładem "Base" z obydwu stron. Potem lakierobejca "Extra", orzech właśnie, nadal na ziemi, jedna warstwa. Po przybiciu druga warstwa "Extra". Efekt jest całkiem przyjemny, nie powiem. W każdym razie spełnił oczekiwania. A odnośnie stropodachu użytkowego nad wykuszem, zwanego także tarasem, a niekiedy - błędnie - balkonem. :-) U mnie wyszło to tak: konstrukcja wylana razem ze stropem w formie studni. Na dno studni folia. Potem styropian do wysokości studni. Folia po całości, wywinięta na ścianę. Wylewka pierwsza, ze spadkiem. Lepik na zimno na wylewką, a po brzegach obróbka blacharska. Papa termozgrzewalna, wywinięta na ścianę. Folia, potem jeszcze jedna warstwa styropianu kończąca się około 10cm przed krawędzią tarasu. Folia na styropian. Wylewka. Na wylewkę jeszcze system Mapei Mapelastic. Na to płytki. Fugi szerokie. To tak w telegraficznym skrócie. Odnośnie balustrady doszliśmy do wniosku, żeby zrobić kutą, bo jak będzie drewniana, to zrobi się przesyt drewna. Po fakcie uważam tę decyzję za trafioną. Balustrada była robiona po ociepleniu i drugiej wylewce na tarasie (prze Mapelastikiem). Facet wyciął dziury w styropianie i przykotwił się do ściany. Przed tynkiem trzeba będzie to uzupełnić. To tarasu balustrada jest przymocowana kilkoma cienkimi szpileczkami, które stabilizują ją, żeby nie "chodziła" na boki. Kattharina, do usług. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kattharina 25.08.2009 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2009 Fju, fju, skomplikowana ta płyta balkonowa, dobrze, że my mamy daszek nad wykuszem A odnośnie projektu rekuperacji to niestety takowego nie posiadam. Pan Adam naniósł nam tylko na projekcie kropkami nawiewy i wywiewy, powiedział jakie rury dać pod przepusty i tyle. Dopiero jak będziemy robić instalację wentylacyjną będziemy rozmawiać o szczegółach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teresab 26.08.2009 07:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 kattharina wrzuć jakieś zdjęcia swojego domku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rmf 26.08.2009 12:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 Byłabyś skłona zapodać gdzie te kropeczki są zlokalizowane i jakie przekroje ?Jak już wspominałem w piątek mają mi lać strop i jeśli nie zaznaczę lokalizacji to później sprawa może się mocno skomplikować. Napisz moze chociaż gdzie nawiew / wywiew (w którym miejscu i jakie przekroje) a rury prowadzone do parteru będą w stropie (w wylewce ) ? Zastanawiam się też gdzie najlepiej dać centrale rekuperacyjną - czy lepiej na poddaszu nad stropem, czy moze w garażu lub nad garażem (stryszek) Pozdrawiam Rafał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kattharina 26.08.2009 14:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 Chętnie wrzuciłabym jakieś zdjęcia, ale mam prozaiczny problem - zawalony twardy dysk, więc nie mogę zainstalować programu do obróbki zdjęć, żeby zmniejszyć ich wielkość, bo mają ponad 1,4 MB. Ale obiecuję poprawę RMF opis przepustów prześlę Ci na PW, żeby nie zaśmiecać wątku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrobar2 26.08.2009 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 witam was mili państwo ja jak obiecałem realizuje to oświadczam oficjalne zakończenie domu, a w załączeniu przesyłam fotki całego dołu na górze należy listwy przypodłogowe przybić i będzie git, lecz póki co nikt tam nie mieszka więc... prosze bardzo http://picasaweb.google.pl/mrobar2/NaszDomek?authkey=Gv1sRgCNXQ7LSEm-21KA# miłego oglądania i życze wam żebyście też niedługo osiągnęli w/w stan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kattharina 26.08.2009 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 No, no ... Gratulacje! A nie chce Ci się przyjechać do nas pomóc na budowie My może osiągniemy taki stan w przyszłym roku jak dobrze pójdzie, na razie kończą dach, potem okna, drzwi i już będziemy mieli klucz do swoich pierwszych 4 ścian Rmf - wysłałam rzut na maila, ale ma 1,6 MB, tak więc daj znać jakby nie doszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darekw127 27.08.2009 06:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2009 Bartek, gratuluję ładnych wnętrz! Depczę Ci po piętach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teresab 27.08.2009 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2009 gratulacje Mrobar. Garderobę na górze masz taką samą jak moja. Zazdroszczę ci że już masz to za sobą. Ja planuję do kwietnia przyszłego roku wykończyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrobar2 28.08.2009 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2009 wita dzieki serdeczne to był bez wątpienia rok pod znakiem cięzkich i monotonnych prac tym bardziej, że większość rzeczy robilismy sami.blake jesli chodzio kosztorys to moge ci powiedzieć że tynki wyniosły mnie ok 8 tyś, centralne z grzejnikami pierwszy etap 4600, następnie pieć z dodatkami tj, 2 pojemniki wyrównawcze, 2 pompy trochę rur i bojler bez ocieplenia to ok 7200 boiler jest chromoniklowy droższy ale dłużej wytrzyma, wode i kanalizację robilismy sami więc koszt był tylko materiału ok 1 tyś, kominek trudno powiedzieć tzn wkład do niego kosztował mnie 2,5 tyś belka 150 zł, marmur i inne kupowałem jako odpad i teściu mi obrabiał do tego oczywiście wata i wkład do komina także chromonikiel koszt wkładu kominowego ok 500 zł, płytki na cały dom kosztowały nas 4,5 tyś robota tyle samo podłogi trudno powiedzieć panele i parkiet sami układalismy tak samo było z cyklinowaniem i malowanie parkietu, schody za trepa płaciłem 120 zł, drzwi kupowałem w castoramie 150 zł pełne i 200 pokojwe kilka odrzwi zamawiałem na wymiar to był koszt 250 zł za szt meble sam robilłem włącznie z szafami pozdrawiam i życzę miłej pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teresab 08.09.2009 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2009 Ja robiłam tradycyjny cementowo-wapienny i jestem zadowolona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kattharina 08.09.2009 12:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2009 Mówią, że do pomieszczeń mokrych powinno się dawać cementowo-wapienne, a nie gipsowe, bo podciągają wodę I ja chyba tak zrobię, a reszta to chyba gipsowe, ale to pewnie będzie zależeć od cen. Jak znajdę lepszą i tańszą ekipę na cementowo-wapienne+gładzie to nie będę się wahać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darekw127 08.09.2009 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2009 Co kto lubi. Jedni wolą gładkie, inni chropowate. U nas wszędzie są tynki cementowo - wapienne. W pomieszczeniach technicznych zatarte na szlichtę z drobnego piasku. W pozostałych daliśmy gładź. Sąsiad dał gipsowe i jest zadowolony. Poza tym, że dość długo mu schły. Tynki gipsowe są bardzo miękkie. Uderzysz młotkiem w ścianę i zostaje ślad. Kabel można wydłubać ze ściany szpachelką. Jak u siebie chciałem przesunąć kabel, to musiałem się nieźle namachać młotkiem i śrubokrętem. Blake, pomysłowo zrobiłeś sobie szczyt ponad dachem. Ja niestety dowiedziałem się o tym "problemie" zbyt późno i jedynie udało mi się zorganizować ocieplenie i zaklejenie tego fragmentu przed zamontowaniem dachu. Teraz, żeby naciągnąć tynk, trzeba pewnie będzie odkręcić kilka arkuszy blachy. No nic to, zrobi się. Acha, jeszcze co do uroku chropowatych tynków. Jak przyjdzie kiedyś do przeróbki albo naprawy uszkodzenia, to trzeba będzie użyć jakiejś masy gipsowej. I szlag trafi chropowatą ścianę, jak na środku wyskoczy gładki kleks. Kwestia gustu i kasy. A na poddaszu jak? Skosy z karton - gipsu na gładko, a szczyty na chropowato? U nas całe poddasze jest na gładko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lhea 09.09.2009 06:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2009 Mam gipsowe i jestem zadowolona. Pomalowane są dwukrotnie farbą gruntującą, bodajże jedynką, ale nie jestem pewna. Prawda jest taka, że tynki gipsowe nie wyjdą nigdy idealnie gładnie. Są tacy, którzy kładą na nie gładź. U mnie były po prostu trochę szlifowane i to w zasadzie wystarczyło. Faktem jest to, co napisał mój przedmówca, że długo schną, ale nie jest to jakiś znaczny problem. Mi poradzono, żeby tynki wewnętrzne zrobić przed ociepleniem domu, żeby ściany mogły trochę pooddychać, co też uczyniłam. Nie masz potem problemów z np. obaszaniem drzwi, czy zaklejaniem dziur, które na pewno się pojawią w czasie prac wykończeniowych, czy przeprowadzki. A co najważniejsze - prace są szybkie i sprawne. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrobar2 09.09.2009 17:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2009 witajcie dordzy przedmówcy u nas sytuaja wyszła nastepująco postanowiłem zrobic tynki tradycyjne ale maszyną nastepnie panowie fachowcy za co im dziekuję zatarli filcem i gąbkami po wyschnięciu zagruntowałem to wszytsko takim gruntem lateksowym ze śniezki (mozna tez użyć z greinplastu) i kupiłem zwykłą farbę śnieżka max white bo chciałem na biało nic nie szpachlowałem i jest oki są nieco chropowate ale mi to odpowiada i kupe kasy zaoszczędzone szpacholwałem tylko łazienki. w korytarzu natomiastzrobiłem strukturę zwana glinka wenecka też ze śniezki i to się maluje lakierem bezbarwnym co do glinki fajniej wychodzi na nie szpachlowanych ścianach. wg mnie całośc wyszła ok tym bardziej że ja nie chciałem szpachlowania pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrobar2 09.09.2009 17:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2009 witajcie dordzy przedmówcy u nas sytuaja wyszła nastepująco postanowiłem zrobic tynki tradycyjne ale maszyną nastepnie panowie fachowcy za co im dziekuję zatarli filcem i gąbkami po wyschnięciu zagruntowałem to wszytsko takim gruntem lateksowym ze śniezki (mozna tez użyć z greinplastu) i kupiłem zwykłą farbę śnieżka max white bo chciałem na biało nic nie szpachlowałem i jest oki są nieco chropowate ale mi to odpowiada i kupe kasy zaoszczędzone szpacholwałem tylko łazienki. w korytarzu natomiastzrobiłem strukturę zwana glinka wenecka też ze śniezki i to się maluje lakierem bezbarwnym co do glinki fajniej wychodzi na nie szpachlowanych ścianach. wg mnie całośc wyszła ok tym bardziej że ja nie chciałem szpachlowania pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
strix 19.09.2009 15:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2009 Musze zrobic izolacje pozioma na chudziaku wlasnie - chudziak wyczyszczony po tynkach i przygptowany, spod scian wystaja kawalki papy termo ale szczerze mowiac jakos wolalbym nie pchac takiej ilosci papy do wnetrza... tym bardziej ze i tak nie da sie w 100% idealnie poprzygrzewac wszystkiego do papy wystajacej spod murow - chodzi o rogi itd. Folie bym dal 0,3 potrojnie moze nawet w rogach,przy scianach i na zakladach uszczelnil/zalal wszystko nylonem dekarskim. Sam juz nie wiem, bo zadania na forum sa ogolnie podzielone - moze ktos ma jakies argumenty za papa termo jednak a moze za folia ? Pozdr strix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.