Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pressbeton - nawierzchnia z betonu stemplowanego


Recommended Posts

Witam,

mam bardzo eskremistyczne pytanie:

Czy ktos samodzielnie robil sobie nawierzchnie z Pressbetonu?

Jesli tak, to gdzie mozna wypozyczyc formy i kupic w rozadnej cenie "surowce" do wytworzenia takiej nawierzchni?

 

Dla zainteresowanych tematem, ktorzy wogole nie wiedza co to jest zdjecia:

 

http://www.budowa.com.pl/foto/fotka2.gifhttp://www.road.pl/images/press_4.JPG

http://www.road.pl/images/press_1.JPGhttp://www.road.pl/images/press_2.JPG

(zrodlo zdjec: http://www.budowa.com.pl , http://www.road.pl)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udalo mi sie skontaktowac z firma BAUTECH.

Oto koszty niezbednych materialow do pokrycia 100 m2 podjazdu (na dzien 20.08.2007):

 

1. Utwardzacz MULTITOP ok.350 kg (2,95 zł/kg netto)

2. Rozdzielacz 20 kg (24 zł/kg netto)

3. Impregnat BAUSEAL ENDURO PLUS 40 l (17,50 zł/l netto)

Łacznie brutto ok 2700 zł.

 

Koszt wypozyczenia form: 61 zł brutto/dobę (komplet 7 form) - kaucja 4000 zł

 

Koszt betonu B30 z wloknami polipropylenowymi to koszt ok 350 zł/m3 brutto

Do pokrycia 100m2 warstwa 15 cm potrzeba 15 m3. Daje to koszt 5250 zł brutto za beton.

 

Jesli wykonamy to samodzielnie to laczny koszt (bez wykonania prac wstepnych, korytowania, zageszczenia, podżwirkowania, itp) wyniesie ok 8000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years później...
o jakie fajne, też bym takie chciała, ciekawe jak to cenowo wychodzi...

Będę śledzić wątek :wink:

Witam

aby wypożyczyć formy i kupić materiał trzeba przejść specjalistyczne szkolenie, jeżeli jesteś zainteresowana nasza firma wykonuje takie zlecenia

http://www.flexible.comoj.com

tel:889727940

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years później...

nie słuchajcie tego 3aniol, pierdzieli głupoty. Mój teściu i szwagier wykonują coś takiego w Szwecji od kilkunastu lat. Jeśli bautech wypożycza formy to nic prostszego to zrobienia. Sam będę wszystko robił tak u siebie. Formy i płyn do spryskania mam także potrzebny tylko beto. W zależności do czego ma służyć jeśli to tylko chodniki B20 wystarczy, jeśli podjazdy to przyda się coś mocniejszego-Ci co ten beton sprzedają doradzą Wam co do wytrzymałości i przeznaczenia danych klas.

1) Zrywasz glebę, wyrównujesz, ubijasz "stopą", dobrze też zrobić podsypkę z kamienia lub gruzu z budowy

2) Robisz szalunek.

3) Przyjeżdża "grucha" wylewa Ci beton na powierzchnię, w zależności od ilości posiadanych form i temperatury otoczenia w 2-3 osoby można zrobić odciski 50-100 m2 dziennie (niepotrzebne żadne doświadczenie i szkolenia).

4) Czekasz aż wyschnie podlewając beton wodą.

Cała filozofia. Najważniejsze żeby nie padało i nie było super ciepło i słonecznie. Należy samemu najpierw na małej powierzchni na cienkiej warstwie wykonać próby (jeśli ktoś nie ma w ogóle doświadczenia). Beton po rozlaniu przyda się zawibrować (niekoniecznie), ale koniecznie trzeba zatrzeć go na gładko pacami. Czekasz aż troszkę podeschnie/zwiąże i spryskujesz go płynem, który spowoduje nieprzywieranie formy odciskanej do niego (spryskujesz też formę tym płynem). Układasz formy na betonie, jedną koło drugiej, pasują do siebie jak puzzle i po nich chodzisz. Tak jest mili Państwo, depczesz to po czym deptać się zazwyczaj nie powinno, czyli po formach, które leżą na betonie. Masa ciała powoduje równomierne odciski na betonie. Jeśli macie zbędne pręty z budowy to można je włożyć przed zatarciem, wzmocni to całą powierzchnię, a włókna PP nie są wymagane, lecz także wzmacniają Naszą powierzchnię. Ot cała filozofia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months później...

Może ktoś to jeszcze przeczyta.

 

Chcę się za coś takiego zabrać. Samodzielnie oczywiście.

Zastanawia mnie jednak jedna sprawa z pierwszego posta - po co 15 cm betonu B30?

10cm spokojnie wystarczy przy założeniu, że podłoże będzie równe i przygotowane. Taka powierzchnia wytrzyma lądowanie Falcona Millenium z Hanem Solo na pokładzie. Kostka ma 6 cm i nie ma z tym problemu. A gdyby zazbroić siatką, to B 20 wystarczy bez problemu, byle był to beton z małą frakcją kruszywa.

 

Ktoś ma praktyczne doświadczenia w takiej robocie?

Edytowane przez Kubaman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To oczywiste, kostka będzie oddziaływać na grunt dużo bardziej punktowo, a płyta dużo mniej bo w sposób ciągły. Płyta może pękać, bo jest zginana, a kostka nie. Jednak gdy płyta jest w całości podparta - czyli leży równo na podłożu, to przy grubości 10cm i B30 można na niej postawić prom kosmiczny. Największym problemem będzie pękanie skurczowe, które przy B30 jest już naprawdę bardzo duże, i może mieć znaczenie dla wyglądu powierzchni.

Mam wykształcenie w zakresie projektowania konstrukcji budowlanych. Nie mam za to praktyki przy takich wykonaniach, i nie wiem, czy grubość betonu nie wynika z czego innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K: ja z racji zawodowych (http://www.bialycement.pl - to moje) siedzę w cementach i betonach. Problem uważam jest gdzieś indziej. Tak naprawdę wylewki typu odciskany beton, jak rozmawiałem z ludźmi którzy siedzieli w USA były robione np. jako finalna warstwa betonu (wtedy mogą mieć i 2,5 cm) wylewana na jakiś istniejący (lub tyle co zrobiony) podkład. Bardzo często ów podkład był smarowany chemią zwiększającą spójność i przyczepność. To oznacza, że albo leje się na coś już istniejącego zbudowanego ze sztuką budowlaną czyli stanowiąć warstwę finalną ów pressbeton pracuje jako całość, samemu stanowiąć jedynie niewielką część...

W obiektach zamkniętych - tego problemu nie było, wystarczyło by podłoże przenosiło naciski... A podłożem są zwykle wylewki...

B 30 to jest jak świat, do tego miłoby było dać jakieś zbrojenie, co nie powinno stanowić problemu bo te betony do gruboziarnistych bynajmniej nie należą.

Osobiście bałbym się dawać warstwę nawet 10 cm ciągłą na całej powierzchni, chyba, że na chodniku zrobiłoby się odpowiednie dylatacje, wtedy to wielkość pola i to jakie beton ma zbrojenie wskazuje ma wielkość pola

Na ścianach odciskane tynki - to osobna sprawa bo tam wystarczy niewiele.

Kwestia samego wyglądu to detal - stanowi go warstwa zewnętrzna - a nią można dość dowolnie kombinować, np. robiąc "na ostro", wybarwiając, polerując na gładko... co kto lubi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak gdy płyta jest w całości podparta - czyli leży równo na podłożu, to przy grubości 10cm i B30 można na niej postawić prom kosmiczny.

Podłoże będzie sprężyste czy sztywne, bo to jeśli dobrze pamiętam to dwa różne oddziaływania?

 

Największym problemem będzie pękanie skurczowe, które przy B30 jest już naprawdę bardzo duże, i może mieć znaczenie dla wyglądu powierzchni.

 

Przy właściwej pielęgnacji nie występuje ten problem. Większym problemem będzie odporność na warunki atmosferyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ma tutaj istotnego znaczenia. Płyta stanowi jedynie warstwę podpartą po całości, która przenosi naprężenia na grunt. Z praktycznego punktu widzenia warstwa 10 cm spokojnie wystarczy, bo tej grubości płyta ma nośność wystarczającą do utrzymania samochodu, nawet gdy jest ona podparta punktowo na słupach. Zresztą - sam producent tego systemu podaje 12 cm, więc temat jest rozwiązany.

 

Co do skurczu - mam w domu płytę stropową B25,m którą podlewałem dwa razy dziennie, we wrześniu przy braku upałów, a i tak mocno popękała od skurczu. Przy braku prętów zbrojeniowych będzie prościej, ale dalej trudno.

 

Zobaczymy, będę kupował stemple i wiosną pomyślę o podejściu do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy betonie klasy B30 - to nie odporność na warunki atmosferyczne a skurcze są problemem zwłaszcza przy tej powierzchni i konieczności pielęgnacji betonu. Do tego mimo wszystko uważam, że podbudowa musi być dobrze zrobiona o do tego dylatacje, nawet jeśli będą co 2-3mb... Lub wylanie bezpośrednio na coś co "nie pracuje"....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może faktycznie się nie znam, ale po ułożeniu tych paru tysięcy metrów będę się upierał przy swoim: odporność na warunki atmosferyczne ma kluczowe znaczenie - należy stosować beton napowietrzony.

Tak jak pisałem wcześniej skurcze można wyeliminować przez właściwą pielęgnację: najskuteczniejsza jest powłokowa - skropienie roztworem z zawartością parafiny zapobiega powierzchniowemu wysychaniu betonu, można też przykryć folią albo włókniną.

Edytowane przez forgetit
Uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

forgetit: pielęgnacja zależy od klasy betonu, tego co w nim zostało użyte i jakiego cementu użył producent. Inaczej odbywa się to przy cementach klasy 42,5 i 52,5 inaczej przy cementach I R a inaczej przy cementach II AV i tak dalej.

Napowietrzanie betonu ma na celu zapobieżenie przebarwieniom tegoż, czyli by alkalia nie wychodziły na zewnątrz a razem z nimi inny syf głównie znajdujący się w cemencie. Poza tym - jeśli beton jest słaby to napowietrzenie pozwala wodzie która jest w środku lodzieć bez rozwalenia betonu i tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...
  • 1 month później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...