Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

strop Teriva czy drewniany?


Recommended Posts

Jesteśmy po pierwszych rozmowach z projektantem. Proponuje nam strop drewniany lub Teriva. Drewniany głównie dlatego że mamy zaprojektowany kominek w salonie i dzięki niemu można by przeprowadzić rury na poddasze do ogrzania pokoi. W terivie ponoć to skomplikowane. Właściwie nie myśleliśmy o dogrzewaniu kominkiem ale teraz się nad tym zastanawiamy.Czy ktoś miał podobne wątpliwości, może znajdzie się ktoś kto coś podpowie? :-?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właściwie o ten kominek wszystko się rozbija bo ponoć w Terivie skomplikowane jest przeprowadzenie rur którymi będą ogrzewane pokoje z kominka. Pani nas przekonywała że nie ma żadnego problemu np z płytkami w łazience na stropie drewnianym.

Nie wiem na czym miałby polegać problem z przeprowadzeniem kanałów w stropie Teriva, jeżeli jesteście na etapie projektowania.

Na stropie drewnianym mimo wszystko wykonanie posadzek w łazienkach, z zapewnieniem im pełnej szczelności jest wiekszy problem niz na stropie gęstożebrowym.

Nie Ci projektant sprecyzuje na czym polegają te problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam zdanie HenoK-a, strop teriva nie powinien stanowić problemu dla kominka. Obecnie jestem na etapie ścian na poddaszu. Strop zalałem. I to strop teriva, na dole w salonie będzie kominek, z którego planujemy ogrzać większość pomieszczeń poddasza. W tym celu, przed zalaniem stropu murarze wstawili drewnianą skrzyneczkę (ok 20x20 cm) w miejscu, gdzie będzie przechodziła rura z ciepłym powietrzem z kominka. Po zalaniu stropu skrzyneczkę rozebrano i pozostał gustowny gotowy otworek. Takich otworków na życzenie projektanta możesz pozostawić kilka, co ułatwi rozprowadzenie rur z ciepłym powietrzem w dowolne miejsca bez konieczności mozolnego kucia w stropie. A co do stropu drewnianego, to owszem, ale do domku drewnianego, w innym przypadku to co najmniej mezalians :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytłumaczono nam że decyzja o stropie drewnianym podyktowana jest też względami bezpieczeństwa że w razie pożaru strop drewniany sie tli ale trzyma a strop betonowy się wali.Co wy na to?

A świstak siedzi i zawija je w te sreberka ... :lol: :o :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu zgadzam się z HenoK'iem. Zawali się i jeden i drugi. Który pierwszy to nie ma znaczenia, bo jeżeli jeszcze jesteś w domu, to i tak nie żyjesz uduszony lub/i spalony.

Cieszę się, że się zgadzasz, co do tego świstaka :lol: .

I jeden i drugi powienien zapewniać wystarczajacą odporność ogniową aby umozliwić bezpieczną ewakuację.

Co do tego zawalenia to strop żelbetowy prowidłowo zaprojektowany i wykonany należy pod tym wzgledem do najbezpieczniejszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Ostatnio widziałem :roll: takie rozwiązanie w wykończonym już domu znajomych. Ściany murowane (trzy warstwy) a strop drewniany z tym że belki nośne stropu były elementem wykończenia wnętrza tzn pozostały nie osłoniete i polakierowane (na to deski (sufit)dalej znów belki (legary) a między nimi wełna i znów deski - podłoga na poddaszu(oprócz oczywiscie łazienki)).

Uważam że w domu murowanym drewniany strop ma tylko wtedy sens jeżeli chce się to później wyeksponować, inaczej mówiąc jeżeli już wcześniej zdecydujemy się na konkretny rodzaj wykończenia czy też aranżacji wnętrza.

Jeżeli drewniana konstrukcję stropu zamierzacie osłonic płytami gk to niema co sie bawić bo ani to taniej ani solidniej po prostu inaczej i raczej kwestia gustu.

Powodzenia,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 13 years później...
Witam :) Mam pytanie odnośnie stropu drewnianego , czy taki strop jest dobry? chodzi mi początkowo o kwestie finansowa.musze jak najszybciej sie wyprowdzic z mieszkania mam rozpoczętą budowę i chce zamienić terive na strop drewniany tylko finanse mnie do tego zmuszaja. prosta bryła domu poddasze użytkowe z małą łazienką (wykończenie płytkami na płytach osb nie stanowi problemu przy dostępnej technologii wykończenia) może ktoś coś doradzić ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki , a możesz mi powiedzieć jakie wychodzą realne koszty 1m2? ja mam dosyć prostą konstrukcję domu 9,8x9,8 wiem że ceny różnią sie od regionu ale cena towaru to max około 10% różnicy ( przeglądałem oferty hurtowni z różnych regionów kraju) cena robozicny znacznie się różni bo nawet do 50% . W projekcie mam strop lany i chcę go zmienić na TERIVE lub drewniany , ale skoro TERIVA nie jest aż tak droga to może na nią się zdecyduje.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...
  • 3 weeks później...

Witam

Przeczytałem wpisy na tym wątku i już wiem, że do domu murowanego lepiej terivę, etc. Tym niemniej w moim przypadku sytuacja nie jest jednoznaczna.

Mój dom jest dość stary, ma ok. 100 lat. Fundamenty są płytkie (ok.70cm), ściany są grube (ok.40cm), ale miejscami popękane. Tu i tam wzmacniałem pionowe pęknięcia zakładając poziome belki betonowe z prętami zbrojeniowymi.

 

Nad dużym pokojem (ok.30m2) chcę wymienić obecny kiepski strop drewniany na nowy. Zastanawiam się, czy stary i popękana ściana z cegły z czasu cara Mikołaja nie uzyska nadmiernego obciążenia poprzez założenie stropu teriva? Zakładam, iż waga takiego stropu, to coś około 250-300kg na m2, czyli na powierzchni 30m2 zbliżyłbym się do obciążenia ok.8-10 ton. Czy to nie za dużo?

 

Ale może założenie stropu gęstożebrowego właśnie wzmocni budynek? Bo rozłoży równomiernie ciężar na ściany, uszytwni konstrukcję?

 

Mam mętlik w głowie, proszę o poradę,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku słabych murów chyba najlepszy będzie monolit, krzyżowo zbrojony, gdyż przekaże równomiernie obciążenia na wszystkie ściany w sposób ciągły.

W terivie będziesz miał obciążone tylko 2 ściany i w dodatku bardziej punktowo, gdyż w miejscach montażu belek będą obciążenia skupione a co jeżeli belka trafi akurat na zarysowane miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku słabych murów chyba najlepszy będzie monolit, krzyżowo zbrojony, gdyż przekaże równomiernie obciążenia na wszystkie ściany w sposób ciągły.

W terivie będziesz miał obciążone tylko 2 ściany i w dodatku bardziej punktowo, gdyż w miejscach montażu belek będą obciążenia skupione a co jeżeli belka trafi akurat na zarysowane miejsce.

 

W przypadku domków nie ma pojęcia słabych murów.

Strop monolityczny jest pracochłonny, drogi i trudny w wykonaniu.

Zwykle stropy obciążają dwie ściany i nie ma z tym problemu. Stropy gęstożebrowe nie obciążają ścian punktowo tylko linowo. Tak przyjmuje się w założeniach projektowych i tak praktycznie to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...