hes 07.09.2007 05:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2007 Akurat te elektrolity - które usuwa się przy zmiękczaniu - nie mają wpływu na korozję. Jony wapniowe - nie daja korozji, powodują ew. zarośnięcie zbiornika. Zmiękczanie wody - zasadniczo powoduje drastyczne zwiększenie szybkości korozji zbiorników. Najbardziej korozyjnie agresywna jest woda destylowana. Wbrew pozorom. No tak, jony wapniowe są w jakiś sposób pożyteczne, bo tworzą warstwę ochronną na metalu zbiornika. Ale elektrolitem może być każdy roztwór innej soli, a tych w wodzie nie brakuje. Elektrolitem mogą być też rozpuszczone gazy (CO2, H2S), usuwane w procesie może nie zmiękczania, a np. odżelaziania wody. Woda destylowana agresywna ? Jeżeli to prawda, to na szczęście chyba nikt takiej nie wpuszcza do bojlera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 17.02.2010 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2010 up Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
K160 24.02.2012 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2012 Czeka mnie wymiana anody w poziomym bojlerze Biawar, 140l, z dwupłaszczowym wymiennik. Według instrukcji, którą cytuję poniżej, muszę spuścić wodę kotłową z płaszcza, no i oczywiście z samego zbiornika. Prawdę powiedziawszy mimo bycie inżynierem, nie rozumiem dlaczego miałbym to robić. Nie chcę tracić tej odtlenionej, niekorozyjnej wody. Nie wierzę, że konstrukcja wymiennika jest tak słaba, że miałaby się "załamać" pod ciśnieniem wody, więc jeśli nie to, to dlaczego, czy ktoś wie? Cytat z instrukcji:"2. Wyłączyć urządzenia grzewcze, zasilające wymiennik, 3. Zamknąć zawór na doprowadzeniu wody grzewczej i opróżnić płaszcz wymiennika przez zawór spustowy (patrz Rys. 6 i 7 poz. 4a), 4. Odciąć dopływ zimnej wody użytkowej, odkręcić kurek z ciepłą wodą użytkową a następnie spuścić wodę z wymiennika zaworem spustowym, 5. Wykręcić zużytą anodę magnezową, 6. Wkręcić nową anodę, 7. Ponownie napełnić zbiornik oraz płaszcz wymiennika (napełnianie patrz pkt. 4.2 Uruchomienie), 8. Sprawdzić szczelność zamontowanej anody ochronnej. " PS. Świadomie napisałem w tym starym wątku, bo po co mnożyć tematy. Naturalnie szukałem odpowiedzi na to pytanie, ale nigdzie nic nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.