ANSE72 21.02.2011 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 Caly czas mam na mysli jedną realizację. i ten sam upatrzony trend . Jak zauważyłes jest to pytanie do poprzedniego wątku , ale wtedy nie uzyskałem zadnej odpowiedzi wiec ponawiam pytanie jesli ktos wogóle mi odpowie. Szafa nie została jeszcze zrobiona. Nie rozumiem więc w czym problem ? Chyba najpierw trzeba wiedziec jak cos zrobic a potem to zacząć robic Dlatego pytam. Jaka jest róznica miedzy zaszkleniem samym szklem a plytą + szklo ? różnica jest w profilach jak również innych wózkach W frontach z szamymnp. Lacobel < lustro muisz mieć profile Rączki o mocowaniu 10 w którą wkładasz mocujesz uszczelkę wraz z lustrem , lacobel i tym podobne inne wózki i profil pod wózek , Natomoast w systemie połączenia szkło plus płyta stosujesz rączki 16 -18 jak i do połączenia płytę 12 mm w tym miejscu gdzie bedzie lustro lacobel itp , Można pisac na ten temat dużo więc proponuję wpisać w google systemy do szaf i masz nap. laguna , sevroll bimak alu profil i inne i tam się dowiesz wszzstkiego jaki potzrebne są tobie do twoich wymagań okucia jak i inne materiały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cm812 25.02.2011 17:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 witam, odnośnie drzwi szklanych lub z lustrem tzw. pełnych to sprawa wygląda następująco:standardowym połączeniem jest połączenie płyty 10mm ze szkłem 6mm za pomocą profilu aluminiowego "H" gdzie różnicę w grubościach uzupełnia się specjalną uszczelką nakładaną na szybę/lustro.W przypadku gdy płyta jest niestandardowa do drzwi (10mm) aby wpasować się w standardy okuć (profile) frezuje się taką płytę po obwodzie aby uzyskała wymagane 10mm - co pozwala "nabić" profil. dodatkowo oczywiście płaci się za każdą przewiązkę (profil łączący) osobno i raczej jest to polecane dla systemów aluminiowych ze względu na ich sztywność, aczkolwiek stosuję się też to w systemach stalowych - ja raczej nie polecam. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chrobry 30.05.2011 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 Człowieku odpuść, nie szukaj tu jelenia ! To nie to forum, tu się pomoga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 30.05.2011 16:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 Człowieku odpuść, nie szukaj tu jelenia ! To nie to forum, tu się pomoga. Daj żyć! Kryzys mamy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ania i Bartek 22.07.2011 22:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2011 To żaden problem, zamieść zdjęcie albo rysunek obecnego wnętrza swojej szafy i rysunek co byś w środku chciała zmienić. Podpowiemy jak to najłatwiej zrobić. Zdjęcie wnętrza pomoże nam dopasować rozwiązania techniczne i materialowe by pasowało jedno do drugiego. Po jakimś pół roku udało mi się wreszcie zrobić zdjęcie naszej szafy:) W końcu wyszło na jaw, że tak rzadko robię w niej porządek:) Mam prośbę do znawców tematu - co można z nią zrobić, żeby zyskała więcej półek, z których można wygodnie korzystać na codzień bez wchodzenia na drabinkę? http://desmond.imageshack.us/Himg199/scaled.php?server=199&filename=dsc08283eu.jpg&res=medium http://desmond.imageshack.us/Himg109/scaled.php?server=109&filename=dsc08282jg.jpg&res=medium http://desmond.imageshack.us/Himg692/scaled.php?server=692&filename=dsc08279t.jpg&res=medium http://desmond.imageshack.us/Himg827/scaled.php?server=827&filename=wymiaryszafywsypialni.jpg&res=medium Od razu przepraszam, że nie jest zupełnie pusta. Oto moje pomysły: 1. obniżyć szuflady o 15-20cm, pozostawiając pod nimi przestrzeń na pudła, itp. 2. nad szufladami dołożyć jedną półkę, a wysokość pozostałych zmniejszyć do ok. 30cm każda, nie wiem, czy technicznie można zmniejszyć tą najwyższą półkę, 3. myślałam też o skróceniu drążka do szerokości jednego skrzydła drzwi (zaznaczone na szaro), a za drugim skrzydłem dodać więcej półek Wklejam poniżej projekt po zmianach, zaznaczyłam kolorem różowym moje pomysły - czy są logiczne? I czy muszę sporo zainwestować w nowe materiały? Zostało mi trochę płyty, szafę robił kuzyn męża, więc nie będzie problemu z wykonaniem, chodzi o podpowiedź czy można ją jakoś logicznie zmienić? Dziękuję, Ania http://desmond.imageshack.us/Himg840/scaled.php?server=840&filename=wymiaryszafywsypialnipo.jpg&res=medium Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 27.07.2011 11:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2011 Ogólnie to nie widzę problemu z wykonaniem takiej przeróbki. Trzeba domówić brakujące płyty i poświęcić temu 2-3 h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ania i Bartek 28.07.2011 22:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 W przyszłym tygodniu ma przyjść gość, który robił nam szafę i wymierzyć ile potrzeba materiału na zmiany. Dziękuję Brass za odzew:) Mam nadzieję, że się uda bezproblemowo! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maniaw1981 09.09.2011 08:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2011 a ja polecam w 100% firme CREATOR . sama ostatnio zrobilam u nich szafe z LACOBELU i jestem mega zadowolona.... http://www.szafy-meble.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
m-333 13.11.2011 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 Baaardzo fajny wątek - wpisuję się troszkę egoistycznie - nie mogę go przecież zagubić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cyron 14.11.2011 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 (edytowane) witam, dołączę się do rozmowy o szafie, ponieważ jestem na etapie budowy. Mam mały problem otóż ani podłoga ani sufit do równych nie należą ściany także ale to nie problem bo wyrównam ściany płytą GK, sufit też nie jest tak źle bo margines błędu listwa górna ma do 2,5cm, najbardziej martwi mnie podłoga, posadzka nie jest równa na całej długości tzn. 3,6m są wyboje widoczne po przyłożeniu poziomicy 2m, zastanawiam się jak to wyprostować. Jak to robią ci "fachowcy" listwą ?. Ja chcę zrobić tak rozebrać panele do odpowiedniego miejsca i wyrównać posadzkę klejem do płytek lub wylewką samopoziomującą. Innej koncepcji nie mam. Moim zdaniem listwa dolna jest najważniejsza ponieważ szafa jest spora 3,6m 3 lub 4 drzwi ale raczej 4 ze względu na ciężar skrzydła.Proszę o jakieś sugestie jak to wypoziomować. Edytowane 14 Listopada 2011 przez cyron Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
senkaty 16.11.2011 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 Mam mały problem otóż ani podłoga ani sufit do równych nie należą ściany także Jeżeli myślisz że to mały problem to bardzo się mylisz Jak to robią ci "fachowcy" listwą ? Cyron te listwy nie służą do wyrównywania nierówności.Ja wiem że jesteś mistrzem stolarstwa ,ale ci "fachowcy "mają inne sposoby na zniwelowanie różnicy czy ewentualne wyrównanie, oczywiście zgodnie ze sztuką stolarską i za odpowiednią opłatą(fachowość kosztuje). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pauluZ 21.11.2011 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 U mnie wygląda to tak jak na zamieszczonych fotkach. Sam to wszystko robiłem. Zrobiłem sobie dechę jako "podłogę" w szafie i ją wypoziomowałem (widać na zdjęciu) Szyny Sevrolla przyczepione do dechy a wszystko leży na panelach. Jedno ze zdjęć (chyba to ostatnie jeśli dobrze się posortują) - tam gdzie mamy naklejoną taśmę w kolorze drewna calvados pokazuję moją drugą szafę gdzie podłoga była na tyle pozioma że szyny Sevroll'a są po prostu do niej przyczepione na dwustronny plaster. Szafy mają już jakieś 2 lata i cały czas spisują się dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
damian j. 03.01.2012 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2012 (edytowane) Odgrzewam temat,pytanie do znających temat szaf:)Jak wiadomo front w szafach z zabudowy w szkle lacobel jest dość drogim rozwiązaniem(około 140pln/m2), dlatego też zacząłem szukać alternatywy i wymyśliłem że można okleić front folią samoprzylepną która występuje w wersji połyskowe(cena ok 15pln za m2). http://allegro.pl/show_item.php?item=2015144180&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62jak widać rozwiązanie dużo tańsze ale nie wiem czy to choć trochę przypomina lacobel?W necie są również samoprzylepne fototapety dedykowane na drzwi do szaf wnękowych.Może ktoś stosował takie rozwiązania? Edytowane 3 Stycznia 2012 przez damian j. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
G.N. 03.01.2012 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2012 Pytasz poważnie czy folia przypomina szkło? W podobnym stopniu jak płyta wiórowa z plastikową okleiną drewnopodobną przypomina polerowane woskowane drewno i to tylko pod warunkiem że będzie perfekcyjnie położona. Folia bardzo uwydatnia wszelkie nierówności. Głupi włosek pod folią wygląda jak górotwór. Idealnie wyprowadzona, gładka, czysta i odpylona powierzchnia, klejenie tylko na mokro i masz efekt.. ładnie położonej folii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rebet1981 09.01.2012 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2012 Potrzebuje pomocy odnośnie zabudowy wnęki. Mieszkam w Chemie (lubelskie) u kogo najlepiej zamówić szafę? A może samemu się bawić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fazi_ 11.01.2012 13:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 Witam wszystkich! patent na krzywe ściany: ja robię to tak: 1. Po pierwsze stawiam pełne boki 2. Po drugie podłoga ma stopki z regulacja - albo kuchenne, o wysokości 10cm albo niższe regulowane od góry. 3. Jeżeli krzywizna jest na poziomie do 1- 1,5 cm od pionu, tnę podłogę i sufit szafy tak by pasowała do ściany. Jeżeli krzywizna jest większa, szafa jest robiona do najmniejszego wymiaru. A szpary wykańczam blendami, które są później akrylowane. generalnie wyregulowanie samych drzwi wymaga pewnej wprawy, przy czym regulacja odbywa się w przede wszystkim w oparciu o stopki. Co do wysokości - system przesuwny ma tolerancję do 2 - 2,5 cm mniej więcej. Oczywiście pod tym pojęciem nie kryje się tylko i wyłącznie Indeco, ewentualnie Senator i oczywiście Raumplus. jeżeli chcesz cieszyć się z szafy dłużej, raczej odpuść wypełnienie 18mm Przy tak cięzkich drzwiach wszystkie połączenia powinny być zrobione przy pomocy blach. A lustro podklejane płytą 12mm /10 to za mało/ to przeżytek - zobaczycie jak się wypaczą drzwi Pozdrawiam P.S. Tak się składa że 90% szaf montuję w ciągu jednego dnia i wcale nie na tej zasadzie, że klient jest zmęczony i nie widzi wad. Mam opracowany system od korpusu po system jezdny. Wbrew pozorom nie wszyscy są pseudo fachowcami Witam! Zaczynam budowę szafy, przeczytałem cały ten temat jak również wiele innych i mam już prawie gotowy projekt oraz rozkroje płyt. Pomierzyłem dokładnie wnękę , używając również 2m poziomicy i zauważam odchyłki od pionu/poziomu dochodzące miejcami do 8mm. Zastanawiam się czy takie krzywizny już należy likwidować przy pomocy prostopadłych, dopasowanych do ściany cokołów i równoległych do ściany listew przymykowych, czy przykręcać listwy przymykowe do ścian z użyciem jakiś dystansów a szczelinę akrylować, czy też może przykręcać bezpośrednio listwy przymykowe do ścian a nieprawidłowości likwidować regulacją skrzydeł? Załączam rysunek który może co nieco wyjaśnia. Zamierzam boki szafy dać całe z płyty (18mm) - szafa z obu boków ma ściany ale płyty wyrównają nierówności i będzie czyściej w środku ( będą również plecy z płyty 10mm). Na podłogę i sufit myślę dać listwy 18mm o szerokości 10cm pod tory. Niestety wnęka ma tylko 60cm głębokości, więc aby szafa była funkcjonalna chcemy dać boki szersze (71cm) aby po odjęciu 10cm na drzwi pozostało 60cm szerokości na wieszaki itp. Widoczne to będzie tylko z jednej strony, jako że drugi bok dolegać będzie do prostopadłej ściany. Trochę mało szczęśliwe rozwiązanie ale chyba trzeba postawić na funkcjonalność... - jeśliby licować drzwi szafy ze ścianą to w środku pozostałoby najwyżej 51cm na wieszaki - trochę mało, dobrze myślę? Na 7. stronie tego wątku kolega ANSEXXX tłumaczył koledze mario_f jak sobie poradzić z frezowaniem wgłębienia na kółko w drzwiach, jednak nie widzę jego odpowiedzi tylko same XXX - nie wiem czy to jakiś błąd forum czy u mnie coś nie tak - czy mógłbym prosić o rady jak najlepiej zrobić takie wgłębienie? Z góry dzięki za wszelkie fachowe opinie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lataren 11.01.2012 19:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 50 cm - troszku przy mało możesz czuć dyskomfort przy zamykaniu szafy - drzwi mogą zachaczać o ubranie - ja rozwiązałem to trochę inaczej ale sprawę miałem nieco innąotóż zabudowałem całą ścianę o szerokości 2,2 m ale problem był taki, że po prawej stronie (stojąc na wprost szafy) były drzwi... odległość od futryny do końca mojej ściany to 50 cm więc skróciłem szafę do 1,8m i wstawiłem o wymiarach 60 cm (razem z drzwimi) a pomiędzy futryną a drzwimi dałem póki cięte pod kątem tzn. bok półki przy futrynie ma 50 cm a przy szafie 60 i sprawdza się idealnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lataren 11.01.2012 19:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 też nie miałem super ekstra sufitu - ale go podwiesiłem i było ok - teraz zabieram się za garderobę z prawdziwego zdarzenia - tzn cały pokój będzie jedną wielką szafą - co prawda ma wymiary 2,5 x 3,2 - więc nie poszaleje ale zawsze - też są nie równe ściany więc rozwiąże to tak - gdzie będzie trzeba to się podkuje żeb y mniej więcej to wyrówna - jeszcze jedno dawać będę całą płytę na bok tak aby zasłonić ew. wykucia - a tak gdzie płyty będą odchodzi od ściany - ze względu na nierówności ścian- walę akryl ) np taki w tubie do silikonu), i go zamaluje na biało - ty jako konstruktor i wykonawca do końca życia będziesz widział nie równości - ja przynajmniej tak mam jak coś sknocę - ale laik będzie sikał po majtkach z zachwytu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawids77 28.02.2012 22:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 Witam Przymierzam się do zabudowy wnęki. Proszę radę w kilku kwestiach: 1. Wnęka ma 460 cm długości, 60 głębokości, 255 wysokości -> Zakładając że system drzwi potrzebuje 10 cm zostaje 50 cm głębokości czy to wystarczy.? 2. Plan szafy:- szafa ograniczona z dwóch stron ścianą z góry sufitem- środek szkielet- szafa podzielona na 6 części wstawionych 5 ścianek działowych. Wysokość ścianek 210 cm. Pomiędzy poziomem 210 a sufitem pawlacz.- mój plan zakłada następujące fragmenty patrząc od lewej1 część - drążek na długie płaszcze dół półka2 część - dwa drążki na kurtki inne krótkie rzeczy do wieszania3 część - 4 szuflady i trzy półki4 część - 4 szuflady i trzy półki5 część - półki od dołu do pawlacza6 część - półki od dołu do pawlacza 3. Taki jest plan- czy w takim planie aby zachować stabilność konstrukcji wszystkie łączenia półek ze ściankami bocznymi muszą być wykonane przy użyciu konfirmantów czy wystarczą tzw "komandorki)- czy ścianki środkowe powinny być przymocowane z tyłu od ściany a na dole do podłogi przy pomocy komandorków- czy taki układ jak rozpisałem powyżej jest do zrealizowania w szczególności chodzi mi o szuflady. Wynika z tego że szuflady będą miały około 74 cm szerokości. Chciałbym aby były głębokie na 20 cm- czy takie kolejność jest prawidłowa- ponieważ będę miał dużo półek czy jest jakieś narzędzie które pozwala na szybkie poziomowanie półki. Coś co przykręca się do ścianek działowych na to układa sie półkę, następnie półkę przykręca się do ścianek działowych a urządzenie odczepia się od ścianek działowych i montuje się następną półkę- czy przy takich wymiarach drzwi powinny być wykonane z płyty 11mm aby były lżejsze - który system jezdny możecie zaproponować do drzwi o takich parametrach- najwięcej problemów mam z szufladami jak je rozrysować aby było dobrze i żeby pasowały do mojej szafy Z góry wielkie dzięki za każdą dobrą radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareklbn 01.03.2012 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 (edytowane) Cześć.Dawids77 jeśli chodzi o rozplanowanie to jest ok. Tylko te 50cm na ubrania to trochę mało. I pamietaj ze plyta ma max 278cm,wiec musisz pokombinować z pionowymi ściankami albo robić malutki przewal;]Z tymi szufladami to tak łatwo nie pojdzie. Musisz je tak wymierzyć żeby nie kolidowały z drzwiami;] i gł 20cm to trochę mało! chyba ze chodziło Ci o wys.Jak ja robię to staram się co 3/4 półkę łapać na konfirmantke jak jest taka możliwość, bo wtedy jak by nie patrzeć jest konstrukcji sztywniejsza. Pozostałe łapie na komandorki. Pionowe ściany mocowane u dołu na komandorki, a u góry na konfirmanty od str pawlacza.Grubość płyty na drzwi nie ma znaczenia, ważne jest żeby nie przekroczyć maksymalnego obciążenia na wózek.Tor o takiej długości to raczej tylko na zamówienie ściągają (przynajmniej u nas w Lublinie). System każdy poleci Ci inny bo dla jednych x jest lepsze od y:) ja np robię na sevroll Gemini 18Narzędzie jakie może Ci pomoc w tym wszystkim to poziomnica laserowa;] Edytowane 1 Marca 2012 przez jareklbn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.