Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Szafa wnękowa


Lataren

Recommended Posts

Caly czas mam na mysli jedną realizację. i ten sam upatrzony trend . Jak zauważyłes jest to pytanie do poprzedniego wątku , ale

wtedy nie uzyskałem zadnej odpowiedzi wiec ponawiam pytanie jesli ktos wogóle mi odpowie.

Szafa nie została jeszcze zrobiona. Nie rozumiem więc w czym problem ?

Chyba najpierw trzeba wiedziec jak cos zrobic a potem to zacząć robic :) Dlatego pytam.

 

Jaka jest róznica miedzy zaszkleniem samym szklem a plytą + szklo ?

 

różnica jest w profilach jak również innych wózkach W frontach z szamymnp. Lacobel < lustro muisz mieć profile Rączki o mocowaniu 10 w którą wkładasz mocujesz uszczelkę wraz z lustrem , lacobel i tym podobne inne wózki i profil pod wózek , Natomoast w systemie połączenia szkło plus płyta stosujesz rączki 16 -18 jak i do połączenia płytę 12 mm w tym miejscu gdzie bedzie lustro lacobel itp , Można pisac na ten temat dużo więc proponuję wpisać w google systemy do szaf i masz nap. laguna , sevroll bimak alu profil i inne i tam się dowiesz wszzstkiego jaki potzrebne są tobie do twoich wymagań okucia jak i inne materiały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 266
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

witam,

 

odnośnie drzwi szklanych lub z lustrem tzw. pełnych to sprawa wygląda następująco:

standardowym połączeniem jest połączenie płyty 10mm ze szkłem 6mm za pomocą profilu aluminiowego "H" gdzie różnicę w grubościach uzupełnia się specjalną uszczelką nakładaną na szybę/lustro.

W przypadku gdy płyta jest niestandardowa do drzwi (10mm) aby wpasować się w standardy okuć (profile) frezuje się taką płytę po obwodzie aby uzyskała wymagane 10mm - co pozwala "nabić" profil.

dodatkowo oczywiście płaci się za każdą przewiązkę (profil łączący) osobno i raczej jest to polecane dla systemów aluminiowych ze względu na ich sztywność, aczkolwiek stosuję się też to w systemach stalowych - ja raczej nie polecam.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months później...
  • 1 month później...
To żaden problem, zamieść zdjęcie albo rysunek obecnego wnętrza swojej szafy i rysunek co byś w środku chciała zmienić. Podpowiemy jak to najłatwiej zrobić. Zdjęcie wnętrza pomoże nam dopasować rozwiązania techniczne i materialowe by pasowało jedno do drugiego.

 

Po jakimś pół roku udało mi się wreszcie zrobić zdjęcie naszej szafy:) W końcu wyszło na jaw, że tak rzadko robię w niej porządek:)

 

Mam prośbę do znawców tematu - co można z nią zrobić, żeby zyskała więcej półek, z których można wygodnie korzystać na codzień bez wchodzenia na drabinkę?

 

http://desmond.imageshack.us/Himg199/scaled.php?server=199&filename=dsc08283eu.jpg&res=medium

 

http://desmond.imageshack.us/Himg109/scaled.php?server=109&filename=dsc08282jg.jpg&res=medium

 

http://desmond.imageshack.us/Himg692/scaled.php?server=692&filename=dsc08279t.jpg&res=medium

 

http://desmond.imageshack.us/Himg827/scaled.php?server=827&filename=wymiaryszafywsypialni.jpg&res=medium

 

Od razu przepraszam, że nie jest zupełnie pusta.

 

Oto moje pomysły:

1. obniżyć szuflady o 15-20cm, pozostawiając pod nimi przestrzeń na pudła, itp.

2. nad szufladami dołożyć jedną półkę, a wysokość pozostałych zmniejszyć do ok. 30cm każda, nie wiem, czy technicznie można zmniejszyć tą najwyższą półkę,

3. myślałam też o skróceniu drążka do szerokości jednego skrzydła drzwi (zaznaczone na szaro), a za drugim skrzydłem dodać więcej półek

 

Wklejam poniżej projekt po zmianach, zaznaczyłam kolorem różowym moje pomysły - czy są logiczne? I czy muszę sporo zainwestować w nowe materiały? Zostało mi trochę płyty, szafę robił kuzyn męża, więc nie będzie problemu z wykonaniem, chodzi o podpowiedź czy można ją jakoś logicznie zmienić?

 

Dziękuję, Ania

 

 

http://desmond.imageshack.us/Himg840/scaled.php?server=840&filename=wymiaryszafywsypialnipo.jpg&res=medium

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
  • 2 months później...

witam, dołączę się do rozmowy o szafie, ponieważ jestem na etapie budowy. Mam mały problem otóż ani podłoga ani sufit do równych nie należą ściany także ale to nie problem bo wyrównam ściany płytą GK, sufit też nie jest tak źle bo margines błędu listwa górna ma do 2,5cm, najbardziej martwi mnie podłoga, posadzka nie jest równa na całej długości tzn. 3,6m są wyboje widoczne po przyłożeniu poziomicy 2m, zastanawiam się jak to wyprostować. Jak to robią ci "fachowcy" listwą ?. Ja chcę zrobić tak rozebrać panele do odpowiedniego miejsca i wyrównać posadzkę klejem do płytek lub wylewką samopoziomującą. Innej koncepcji nie mam. Moim zdaniem listwa dolna jest najważniejsza ponieważ szafa jest spora 3,6m 3 lub 4 drzwi ale raczej 4 ze względu na ciężar skrzydła.

Proszę o jakieś sugestie jak to wypoziomować.

Edytowane przez cyron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mały problem otóż ani podłoga ani sufit do równych nie należą ściany także

Jeżeli myślisz że to mały problem to bardzo się mylisz

Jak to robią ci "fachowcy" listwą ?

Cyron te listwy nie służą do wyrównywania nierówności.Ja wiem że jesteś mistrzem stolarstwa ,ale ci "fachowcy "mają inne sposoby na zniwelowanie różnicy czy ewentualne wyrównanie, oczywiście zgodnie ze sztuką stolarską i za odpowiednią opłatą(fachowość kosztuje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wygląda to tak jak na zamieszczonych fotkach.

Sam to wszystko robiłem.

 

Zrobiłem sobie dechę jako "podłogę" w szafie i ją wypoziomowałem (widać na zdjęciu)

Szyny Sevrolla przyczepione do dechy a wszystko leży na panelach.

 

Jedno ze zdjęć (chyba to ostatnie jeśli dobrze się posortują) - tam gdzie mamy naklejoną taśmę w kolorze drewna calvados

pokazuję moją drugą szafę gdzie podłoga była na tyle pozioma że szyny Sevroll'a są po prostu do niej przyczepione

na dwustronny plaster.

 

Szafy mają już jakieś 2 lata i cały czas spisują się dobrze :)

2307200.jpg

21112011309.jpg

21112011310.jpg

21112011311.jpg

21112011312.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Odgrzewam temat,

pytanie do znających temat szaf:)

Jak wiadomo front w szafach z zabudowy w szkle lacobel jest dość drogim rozwiązaniem(około 140pln/m2), dlatego też zacząłem szukać alternatywy i wymyśliłem że można okleić front folią samoprzylepną która występuje w wersji połyskowe(cena ok 15pln za m2). http://allegro.pl/show_item.php?item=2015144180&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

jak widać rozwiązanie dużo tańsze ale nie wiem czy to choć trochę przypomina lacobel?

W necie są również samoprzylepne fototapety dedykowane na drzwi do szaf wnękowych.

Może ktoś stosował takie rozwiązania?

Edytowane przez damian j.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz poważnie czy folia przypomina szkło? W podobnym stopniu jak płyta wiórowa z plastikową okleiną drewnopodobną przypomina polerowane woskowane drewno i to tylko pod warunkiem że będzie perfekcyjnie położona. Folia bardzo uwydatnia wszelkie nierówności. Głupi włosek pod folią wygląda jak górotwór. Idealnie wyprowadzona, gładka, czysta i odpylona powierzchnia, klejenie tylko na mokro i masz efekt.. ładnie położonej folii.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

patent na krzywe ściany: ja robię to tak:

1. Po pierwsze stawiam pełne boki

2. Po drugie podłoga ma stopki z regulacja - albo kuchenne, o wysokości 10cm albo niższe regulowane od góry.

3. Jeżeli krzywizna jest na poziomie do 1- 1,5 cm od pionu, tnę podłogę i sufit szafy tak by pasowała do ściany.

Jeżeli krzywizna jest większa, szafa jest robiona do najmniejszego wymiaru. A szpary wykańczam blendami, które są później akrylowane.

generalnie wyregulowanie samych drzwi wymaga pewnej wprawy, przy czym regulacja odbywa się w przede wszystkim w oparciu o stopki.

Co do wysokości - system przesuwny ma tolerancję do 2 - 2,5 cm mniej więcej.

Oczywiście pod tym pojęciem nie kryje się tylko i wyłącznie Indeco, ewentualnie Senator i oczywiście Raumplus.

jeżeli chcesz cieszyć się z szafy dłużej, raczej odpuść wypełnienie 18mm

Przy tak cięzkich drzwiach wszystkie połączenia powinny być zrobione przy pomocy blach.

A lustro podklejane płytą 12mm /10 to za mało/ to przeżytek - zobaczycie jak się wypaczą drzwi ;-)

 

Pozdrawiam

 

P.S. Tak się składa że 90% szaf montuję w ciągu jednego dnia i wcale nie na tej zasadzie, że klient jest zmęczony i nie widzi wad.

Mam opracowany system od korpusu po system jezdny. Wbrew pozorom nie wszyscy są pseudo fachowcami ;-)

 

 

Witam!

 

Zaczynam budowę szafy, przeczytałem cały ten temat jak również wiele innych i mam już prawie gotowy projekt oraz rozkroje płyt. Pomierzyłem dokładnie wnękę , używając również 2m poziomicy i zauważam odchyłki od pionu/poziomu dochodzące miejcami do 8mm. Zastanawiam się czy takie krzywizny już należy likwidować przy pomocy prostopadłych, dopasowanych do ściany cokołów i równoległych do ściany listew przymykowych, czy przykręcać listwy przymykowe do ścian z użyciem jakiś dystansów a szczelinę akrylować, czy też może przykręcać bezpośrednio listwy przymykowe do ścian a nieprawidłowości likwidować regulacją skrzydeł? Załączam rysunek który może co nieco wyjaśnia.

 

Zamierzam boki szafy dać całe z płyty (18mm) - szafa z obu boków ma ściany ale płyty wyrównają nierówności i będzie czyściej w środku ( będą również plecy z płyty 10mm). Na podłogę i sufit myślę dać listwy 18mm o szerokości 10cm pod tory.

 

Niestety wnęka ma tylko 60cm głębokości, więc aby szafa była funkcjonalna chcemy dać boki szersze (71cm) aby po odjęciu 10cm na drzwi pozostało 60cm szerokości na wieszaki itp. Widoczne to będzie tylko z jednej strony, jako że drugi bok dolegać będzie do prostopadłej ściany. Trochę mało szczęśliwe rozwiązanie ale chyba trzeba postawić na funkcjonalność... - jeśliby licować drzwi szafy ze ścianą to w środku pozostałoby najwyżej 51cm na wieszaki - trochę mało, dobrze myślę?

 

Na 7. stronie tego wątku kolega ANSEXXX tłumaczył koledze mario_f jak sobie poradzić z frezowaniem wgłębienia na kółko w drzwiach, jednak nie widzę jego odpowiedzi tylko same XXX - nie wiem czy to jakiś błąd forum czy u mnie coś nie tak - czy mógłbym prosić o rady jak najlepiej zrobić takie wgłębienie?

 

Z góry dzięki za wszelkie fachowe opinie :):)

otwór.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 cm - troszku przy mało możesz czuć dyskomfort przy zamykaniu szafy - drzwi mogą zachaczać o ubranie - ja rozwiązałem to trochę inaczej ale sprawę miałem nieco inną

otóż zabudowałem całą ścianę o szerokości 2,2 m ale problem był taki, że po prawej stronie (stojąc na wprost szafy) były drzwi... odległość od futryny do końca mojej ściany to 50 cm więc skróciłem szafę do 1,8m i wstawiłem o wymiarach 60 cm (razem z drzwimi) a pomiędzy futryną a drzwimi dałem póki cięte pod kątem tzn. bok półki przy futrynie ma 50 cm a przy szafie 60 i sprawdza się idealnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też nie miałem super ekstra sufitu - ale go podwiesiłem i było ok - teraz zabieram się za garderobę z prawdziwego zdarzenia - tzn cały pokój będzie jedną wielką szafą - co prawda ma wymiary 2,5 x 3,2 - więc nie poszaleje ale zawsze - też są nie równe ściany więc rozwiąże to tak - gdzie będzie trzeba to się podkuje żeb y mniej więcej to wyrówna - jeszcze jedno dawać będę całą płytę na bok tak aby zasłonić ew. wykucia - a tak gdzie płyty będą odchodzi od ściany - ze względu na nierówności ścian- walę akryl ) np taki w tubie do silikonu), i go zamaluje na biało - ty jako konstruktor i wykonawca do końca życia będziesz widział nie równości - ja przynajmniej tak mam jak coś sknocę - ale laik będzie sikał po majtkach z zachwytu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Witam

 

Przymierzam się do zabudowy wnęki. Proszę radę w kilku kwestiach:

 

1. Wnęka ma 460 cm długości, 60 głębokości, 255 wysokości -> Zakładając że system drzwi potrzebuje 10 cm zostaje 50 cm głębokości czy to wystarczy.?

 

2. Plan szafy:

- szafa ograniczona z dwóch stron ścianą z góry sufitem

- środek szkielet

- szafa podzielona na 6 części wstawionych 5 ścianek działowych. Wysokość ścianek 210 cm. Pomiędzy poziomem 210 a sufitem pawlacz.

- mój plan zakłada następujące fragmenty patrząc od lewej

1 część - drążek na długie płaszcze dół półka

2 część - dwa drążki na kurtki inne krótkie rzeczy do wieszania

3 część - 4 szuflady i trzy półki

4 część - 4 szuflady i trzy półki

5 część - półki od dołu do pawlacza

6 część - półki od dołu do pawlacza

 

3. Taki jest plan

- czy w takim planie aby zachować stabilność konstrukcji wszystkie łączenia półek ze ściankami bocznymi muszą być wykonane przy użyciu konfirmantów czy wystarczą tzw "komandorki)

- czy ścianki środkowe powinny być przymocowane z tyłu od ściany a na dole do podłogi przy pomocy komandorków

- czy taki układ jak rozpisałem powyżej jest do zrealizowania w szczególności chodzi mi o szuflady. Wynika z tego że szuflady będą miały około 74 cm szerokości. Chciałbym aby były głębokie na 20 cm

- czy takie kolejność jest prawidłowa

- ponieważ będę miał dużo półek czy jest jakieś narzędzie które pozwala na szybkie poziomowanie półki. Coś co przykręca się do ścianek działowych na to układa sie półkę, następnie półkę przykręca się do ścianek działowych a urządzenie odczepia się od ścianek działowych i montuje się następną półkę

- czy przy takich wymiarach drzwi powinny być wykonane z płyty 11mm aby były lżejsze

- który system jezdny możecie zaproponować do drzwi o takich parametrach

- najwięcej problemów mam z szufladami jak je rozrysować aby było dobrze i żeby pasowały do mojej szafy

 

Z góry wielkie dzięki za każdą dobrą radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Dawids77 jeśli chodzi o rozplanowanie to jest ok. Tylko te 50cm na ubrania to trochę mało. I pamietaj ze plyta ma max 278cm,wiec musisz pokombinować z pionowymi ściankami albo robić malutki przewal;]

Z tymi szufladami to tak łatwo nie pojdzie. Musisz je tak wymierzyć żeby nie kolidowały z drzwiami;] i gł 20cm to trochę mało! chyba ze chodziło Ci o wys.

Jak ja robię to staram się co 3/4 półkę łapać na konfirmantke jak jest taka możliwość, bo wtedy jak by nie patrzeć jest konstrukcji sztywniejsza. Pozostałe łapie na komandorki. Pionowe ściany mocowane u dołu na komandorki, a u góry na konfirmanty od str pawlacza.

Grubość płyty na drzwi nie ma znaczenia, ważne jest żeby nie przekroczyć maksymalnego obciążenia na wózek.

Tor o takiej długości to raczej tylko na zamówienie ściągają (przynajmniej u nas w Lublinie).

System każdy poleci Ci inny bo dla jednych x jest lepsze od y:) ja np robię na sevroll Gemini 18

Narzędzie jakie może Ci pomoc w tym wszystkim to poziomnica laserowa;]

Edytowane przez jareklbn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...