Sqeez 05.01.2014 15:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 no cos tam znalazlem.. i wyglada ze gra niewarta świeczki.. nie znalazlem natomiast co to jest "zabezpieczenie kominkowe" ma to np. AERIS 550 LUXE VV..ktos bylby ktoś tak mily i wytlumaczyl mi o co chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 05.01.2014 17:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 troszeczkę jednak jesteś leniuszek Zabezpieczenie kominowe AERIS 550 LUXE VV wyposażony jest w zabezpieczenia kominowe. Jego działanie polega na ochronie przed powstaniem nierównomierności w pracy nawiewu i wywiewu (pod lub nadciśnienia w budynku). Przy aktywnym zabezpieczeniu kominowym nie ma możliwości wyłączania wentylatora wywiewnego i nawiewnego za pomocą sterownika/panelu. Funkcja ta wykorzystywana jest w domach wyposażonych w kominek, gdzie istnieje ryzyko zasysania dymu z komina do salonu. wujek google pokazuje stąd:http://www.aeris.pl/produkty/aeris-550-luxe-vv.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sqeez 05.01.2014 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 Przyznam sie szczerze ze do tego opisu dotarłem.. wiec az taki leniuszek nie jestem ... ale.. nie jestem za bardzo kumaty.. Pomijajac sam kominek.. moje rozumowanie "ochrony przed powstaniem nierównomierności w pracy nawiewu i wywiewu" wyglada nastepujaco.. czy np. jesli mialbym okap wywiewny.. i wlaczyl go.. to czy rekuperator zmniejszy wywiew a nawiew pozostanie bez zmian? czy moje rozumowanie jest poprawne czy za bardzo fantazjuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 05.01.2014 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 Przyznam sie szczerze ze do tego opisu dotarłem.. wiec az taki leniuszek nie jestem ... ale.. nie jestem za bardzo kumaty.. Pomijajac sam kominek.. moje rozumowanie "ochrony przed powstaniem nierównomierności w pracy nawiewu i wywiewu" wyglada nastepujaco.. czy np. jesli mialbym okap wywiewny.. i wlaczyl go.. to czy rekuperator zmniejszy wywiew a nawiew pozostanie bez zmian? czy moje rozumowanie jest poprawne czy za bardzo fantazjuje to czego o czekujesz? zabez[pieczenia kominkowego, czy zabezpieczenia okapowego??? Takie rzeczy tylko w Erze... były, ale już nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sqeez 06.01.2014 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 ja to wsumie niczego nie oczekuje.. to byl taki przyklad.. bo zastanawiam sie po co to, jak to dziala i czy jest to niezbedne.. wkoncu kominki teraz maja zamknieta komore spalania.. wiec tylko zastanawiam sie z czym to sie je... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 06.01.2014 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 moj kominek ma szybę gilotyna otwierana do gorylubię palić z szybą uchyloną dlatego tez tu jestem i staram sie pozyskac informację co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelll1 06.01.2014 22:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 Witam, mam pytanie odnośnie nietypowej sytuacji jaką mam w mieszkaniu. Mieszkanie jest w starej kamienicy, nieocieplonej (zabytek). Powierzchnia mieszkania to 54m2, mieszkają w nim 6 lokatorów. Ogrzewanie jest mieszane złożone z pieców kaflowych z grzałkami elektrycznymi oraz paneli na podczerwień. Niestety minusem mieszkania jest bardzo zła wentylacja i występująca wilgoć. Okresowo pojawia sie pleśń na ścianach. Muszę koniecznie poprawić wentylację i rozmyślam nad reku. Czy przy tak źle izolowanej kamienicy warto myśleć o tym rozwiązaniu? Nie chcę ocieplać od wewnątrz bo obawiam się spotęgowania problemu pleśni. Bardzo proszę o poradę odnośnie ewentualnej wydajności jaka powinienem zastosować. Pomieszczenia wysokości 3,5m. Z góry bardzo dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 07.01.2014 05:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Witam, mam pytanie odnośnie nietypowej sytuacji jaką mam w mieszkaniu. Mieszkanie jest w starej kamienicy, nieocieplonej (zabytek). Powierzchnia mieszkania to 54m2, mieszkają w nim 6 lokatorów. Ogrzewanie jest mieszane złożone z pieców kaflowych z grzałkami elektrycznymi oraz paneli na podczerwień. Niestety minusem mieszkania jest bardzo zła wentylacja i występująca wilgoć. Okresowo pojawia sie pleśń na ścianach. Muszę koniecznie poprawić wentylację i rozmyślam nad reku. Czy przy tak źle izolowanej kamienicy warto myśleć o tym rozwiązaniu? Nie chcę ocieplać od wewnątrz bo obawiam się spotęgowania problemu pleśni. Bardzo proszę o poradę odnośnie ewentualnej wydajności jaka powinienem zastosować. Pomieszczenia wysokości 3,5m. Z góry bardzo dziękuję Izolacja ma wpływ na rachunki nie na wentylację. Odzysk ciepła zmniejszy rachunki i poprawi komfort, a wentylacja usunie wilgoć. Tylko konieczne jest ogrzewanie sterowalne czy zastąpienie kafli - promiennikami ( jak już są w części) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelll1 07.01.2014 09:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Izolacja ma wpływ na rachunki nie na wentylację. Odzysk ciepła zmniejszy rachunki i poprawi komfort, a wentylacja usunie wilgoć. Tylko konieczne jest ogrzewanie sterowalne czy zastąpienie kafli - promiennikami ( jak już są w części) Izolacja jak najbardziej ma wplyw na rachunki, ale wykonując ją od wenątrz zablokuję możliwość wentylacji wewnętrznej powierzchni ściany, a co za tym idzie teoretycznie stworzę idealne warunki do rozwoju pleśni...? Czy dobrze myślę? Mam panele w większej ilości mocowej w całym mieszkaniu niż wychodziło z teoretycznych obliczeń (nie jestem minimalistą ) Bardziej chodziło mi o to, czy rekuperator w tej sytuacji ma sens ( wysokie koszty montażu) w odniesieniu do bardzo kiepskiej izolacji ścian i stropu, czy lepiej powstawiać kratki wentylacyjne pomiędzy pokojami i jedną grawitacyjną na dach (niższe koszty)? Jesli jednka rekuperator to jaki? Czy instalację jestem w stanie sam wykonać (nie mam dwóch lewych rąk:) gorzej z wolnym czasem)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 07.01.2014 10:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 zablokuję możliwość wentylacji wewnętrznej powierzchni ściany Miedzy innymi na tym polega izolacja termiczna - nie może być ruchu powietrza w przegrodzie. Ruch powietrza to koniec izolacji a jeszcze grozi zawilgoceniem. a co za tym idzie teoretycznie stworzę idealne warunki do rozwoju pleśni...? Jak do tej pory pleśnie rozwijały się tam gdzie nie było paroizolacji i była słaba wentylacja. Wilgoć w przegrodę wchodzi od środka, dlatego ważna jest paroizolacja. Wentylacja to podstawa bytu i zdrowia. przy 6 lokatorach to minimum 150m3/h to wentylacja. Ogrzanie takiej ilości powietrza z 0 st.C do +20st. to 26-27kWh dziennie - odzyskanie z tego 90%... łatwo policzyć. Nie wiem co znaczy "wysoki koszt" - chodzi o koszt wentylacji ( te 150m3/h minimum) czy rekuperacji w tej wentylacji. I ile Pan uważa za "wysoki koszt" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 07.01.2014 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Nie możesz ocieplić chałupy od zewnątrz. Trudno... szkoda, ale rozumiem. Więc... Ociepl ją od WEWNĄTRZ! (Rany Boskie, co ja piszę!!!:o:o) Da się, choć nie jest to łatwe i jest to BARDZO niestandardowe podejście!!! Zerwij do gołej cegły wszystkie tynki ze ścian ZEWNĘTRZNYCH. Potem otynkuj GRUBO tynkiem z perlitu (nie - z dodatkiem perlitu ale Z PERLITU!). Spowodujesz, że SZYBKOŚĆ ucieczki ciepła przez te ściany spadnie stukrotnie (tak około). NIGDY nie wystąpi na nich punkt rosy i zapomnisz o pleśniach, grzybkach itp. Gdybyś, tak na wszelki wypadek, chciał zabezpieczyć się przed możliwością odrodzenia się grzybka, który tam gdzieś głęboko w ścianie od stu lat mieszka (zabytek podobno) to dodaj siarczanu miedzi do wody zarobowej w masie tynkarskiej. Bierz perlit (biały jest), wapno (białe jest) i BIAŁY cement (bo jest biały) to dostaniesz tynk barwiony w masie - nie wymagający malowania. (Chociaż da się malować na dowolny kolor). Koszt ogrzewania spadnie. Grzybek zniknie i nigdy się już nie pojawi. Przeczytałem to... Sam nie wieżę , że TO napisałem... Ale... Jak się nie da od zewnątrz, to aby przeżyć - TRZEBA inaczej... Podstawowy warunek uzyskania sukcesu - warstwa termoizolacji na ścianach zewnętrznych MUSI być CIĄGŁA, BEZSPOINOWA!!! O jakichkolwiek płytach, płatach czy segmentach izolacji nawet nie myśl! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasziza 08.01.2014 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 witam, buduję dom według projektu dom przy migdalowej z galerii domów. Chcę zrobić WM z rekuperacją ile może mnie kosztowac taka instalacja? z firmy r....pl wycena z reku aeris 350 standard prawie 20 tyś zł.....trochę dużo nie ukrywam..... dom ma 89m2 + 5m2 kotłownia + 20m2 garaż....jaki rekuperator zastosowac do takiego domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 08.01.2014 13:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 witam, buduję dom według projektu dom przy migdalowej z galerii domów. Chcę zrobić WM z rekuperacją ile może mnie kosztowac taka instalacja? z firmy r....pl wycena z reku aeris 350 standard prawie 20 tyś zł..... trochę dużo nie ukrywam..... dom ma 89m2 + 5m2 kotłownia + 20m2 garaż.... jaki rekuperator zastosowac do takiego domu? Najtaniej - to 3000zł przyzwoicie 5000zł bardzo dobrze 7000zł - brutto 23% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasziza 08.01.2014 14:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 no ok 7 tyś jest w porządku niech będzie bardzo dobrze.....ale jaki reku aeris czy brink renovent ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelll1 08.01.2014 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 (edytowane) i. I ile Pan uważa za "wysoki koszt" ? Kwoty 8000zł są już dla mnie wysokie. Najchętniej zamknąłbym się w 5000zł. Generalnie im mniej oczywiście, tym lepiej. Adam_mk dziękuję za podsunięcie pomysłu! Tylko czy na nowy tynk jeszcze jakieś ocieplenie typu wełna i paroizolacja, czy perlit ma już tak niesłychaną izolacyjność w sobie, że wystarczy? No i oczywiście nadal Reku to podstawa? Czy pisałeś o takim materiale? http://allegro.pl/termix-tc-tynk-cieplochronny-perlit-i3850149698.html Jak wygląda jego izolacyjność w porównaniu np z wełną mineralną? 1cm grubości zastępuje jaką grubość wełny? Edytowane 8 Stycznia 2014 przez pawelll1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 09.01.2014 14:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 Obawiam się, że kompletnie "nie czujesz" problemu! DOM WEŹMIE TYLE CIEPŁA - ILE MUSI!Albo siedzisz w nim w swetrze.kożuchu...To stary dom, gdzie jego izolacja to 45-60cm SUCHEJ cegły i zapotrzebowanie na ciepło rzędu 120W/m2.Wentylacja, podejrzewam - NATURALNA.(szczeliny w oknach - wnętrza - palenisko - kanał dymowy)Dostarczając odpowiednią ilość ciepła powodujesz tyle, że NA ŻADNEJ ZE ŚCIAN nie występuje punkt rosy.Tyle, że to naprawdę sporo kosztuje... Ludzie w takiej sytuacji uszczelniają co mogą "aby im ciepła nie wywiało".Zwykle - wymieniają okna.Wentylacja staje, wilgotność względna powietrza wnętrz rośnie wściekle i nawet przy 25stC punkt rosy na ścianie jest pewny = grzybek, pleśnie i kłopoty.Jedynym sposobem wydaje się takie zmniejszenie TEMPA UCIECZKI CIEPŁA przez ścianę, aby DAŁO SIĘ ją ogrzać powyżej temperatury punktu rosy.Ale...Warstwa termoizolacji nakładanej MUSI być bezspoinowa!!!Bo?Bo jak w jaką szczelinkę wpłynie POD NIĄ ciepłe i wilgotne powietrze to zrobią się tam takie warunki, że hodowla pieczarek jest niczym w porównaniu.DLATEGO właśnie tynk.Perlitowy = mineralny (bo to szkło wulkaniczne, piasek "pusty w środku")Z wapnem = alkaliczny, wrogi dla mikrego życia.Z siarczanem miedzi (odrobiną) = z trucizną na grzyba. Ja rozumiem, że Ty leniuszek jesteś...Do tego - bogaty...To... zapłać ile chcą i każ zrobić. 1m3 perlitu EP150 da się kupić za 160zł.worek wapna za niecałe 10zł.Worek białego cementu za około 30zł.Masa nasypowa robionego własnoręcznie tynku jest duuużo mniejsza jak tego, który pokazałeś.Koszt sobie policz sam. (wiesz ile będzie potrzeba). O wełnie, z opisanych powodów, zapomnij... 1cm takiego tynku zastąpi nawet 30cm mokrej, zagnojonej i zagrzybionej wełny. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lockter 09.01.2014 21:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 Koledzy i koleżanki potrzebuję dwóch rzeczy: 1. poszukuję ofert na rekuperator, 2. zrobiłem sam projekt wentylacji - chcę aby ktoś go zweryfikował ale tak dokładnie i profesjonalnie - jak trzeba to oczywiście odpłatnie podacie jakieś firmy/źródła gdzie mogę szukać pomocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelll1 10.01.2014 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 adam_mk dziękuję za przybliżenie problemu laikowi. Nie wiedziałem, że tynk perlitowy ma aż tak dobre właściwości, super sprawa... Rozumiem, że powinienem zejść z tynkiem poniżej parkietu, czy wystarczy, że dojdę do jego poziomu? Zapewne powinienem też strop w ten sposób zaizolować? Czy ten tynk mogę położyć na już istniejącym, czy odkucie poprzedniego jest konieczne (chciałbym zminimalizować "prace brudne" w mieszkaniu)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 10.01.2014 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Jak tynk ma grzybka, to bym go skuł...Jak się trzyma mocno, to nie trzeba.Na strop też można dać, choć tynkowanie sufitu to paskudna robota.Na łeb sporo leci z tego, co powinno na suficie zostać.Ale... robią to, bo sam widziałem.Znaczy - tynkują sufity!Jak nie było płyt k-g to tylko tak robili.Poczytaj o siatkach tynkarskichMogą sporo pomóc. Myślę, że nie trzeba zrywać podłogi, parkietu... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelll1 11.01.2014 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 tynk na pewno trzyma grzyba, co gorsze myślę że cegła pod nim też niestety. Generalnie w zeszłym roku skułem tynki, gdzie był grzybek i muszę powiedzieć, że nie łatwo odchodził. Chyba teraz pozostawię istniejący tynk. Niemniej jednak plan jest taki, że w tym roku obniżam sufity w kuchni, łazience i jadalni (tam gdzie nie ma antresol), oczywiście nowy sufit izoluje. W obniżeniu prowadzę kanały wentylacyjne do rekuperatora. Kolejny rok obserwacja co się dzieje ze ścianami. Jak nie wystąpi pleśń, to wtedy dopiero tynkowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.