tomek_2 25.09.2007 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2007 Kociol Junkers Euromaxx 24kW z otwarta komora, kominek Makroterm. Problem dotyczy pracy kotla gazowego i pojawil sie po podlaczeniu instalacji kominka (osobna pompa do CO i c.w.u. w ukladzie kominka) polega na tym, ze w czasie, kiedy kociol podrzewa c.w.u. (zasobnik 150l) grzeje rowniez uklad C.O. Bylo kilka teorii, dlaczego tak sie dzieje - na razie zadna nie zadzialala. Instalator kominka najpierw zamontowal zawor zwrotny na zasilaniu zasobnika, ktory wg. instalatora Junkersa powodowal opory przeplywu dla ukladu c.w.u. i kociol grzal C.O. w czasie grzania zasobnika. 'Hydraulik-kominkarz' - tak go bede nazywal - zawor ten zdemontowal i podlaczyl po staremu kociol z zasobnikiem przez wezyk (odpowiedniej srednicy) dla sprawdzenia, czy przyczyna lezy po stronie zaworu zwrotnego. Po uruchomieniu kotla i ustawieniu na podgrzewanie c.w.u. grzejniki byly zimne - grzal wiec prawidłowo tylko c.w.u. Takie przynajmniej mialem wrazenie po ok. 15-20 minutach pracy kotla. Wydawalo sie, ze przyczyna lezala po stronie wymontowanego zaworu zwrotnego, ktory 'hydraulik-kominkarz' wymontowal z rurki zasilajacej zasobnik przez kociol i i podpial z powrotem do ukladu rurke od instalacji cwu kominka. Wydawalo sie, ze problem zostal wyprostowany. Niestety, kolejne grzanie c.w.u. wieczorem (oczywiscie juz bez asysty hydraulika-kominkarza) i grzejniki znowu gorace. Kolejny tel. do instalatora Junkersa - tym razem podejrzenie padlo na niepoprawna prace zaworu trojdrogowego w kotle. Instalator przeczyscil zawor (nie wymienil na nowy twierdzac, ze ten jest sprawny) - niestety, dalej to samo. Powiedzial, ze nie wie do konca, co jest grane i temat musi przemyslec i skonsultowac. Przed podlaczeniem instalacji kominka kociol Junkersa pracowal b. dobrze, nigdy nie mialy miejsca opisane tu objawy. Zirytowany cala sytuacja sam postanowilem drazyc temat - zakrecilem zawor odcinajacy na pompie cwu kominka i uruchomilem kociol gazowy na grzanie cwu - wydaje mi sie, ze grzejniki zimne i ze kociol pracuje poprawnie. Swiadczyloby o tym, ze podlaczenie pompy cwu kominka do ukladu kociol gazowy + zasobnik powodowaloby taka dziwna prace kotla. W ukladzie kominka jest zawor zwrotny na powrocie zasobnika oraz w ukladzie CO. Aha - nie ma dodatkowego zaworu trojdrogowego w ukladzie kominka ani zadnego sprzegla hydraulicznego, a spotkalem sie z opinia, ze do prawidlowej pracy calego ukladu przy zasobniku .c.w.u. z 1 wezownica (a taki wlasnie mam) potrzebny jest w ukladzie dodatkowy zawor trojdrogowy lub sprzeglo hydrauliczne (nie wiem za bardzo, co to jest). Czy moge prosic specow o pomoc? Zanim sciagne kolejnych instalatorow, ktorych wiedza i doswiadczenie bywaja rozne, jak widac, chcialbym nabrac pojecia, co jest nie tak i jak to poprawic. Dodam jeszcze, ze w tej chwili kociol nie jest sprzegniety automatyka z kominkiem i moge korzystac tylko z 1 urzadzenia na raz. Jednak opisane wyzej problemy zaistnialy wtedy, kiedy pracowal tylko kociol gazowy, kominek nie byl rozpalany. Co to za przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariobros35 25.09.2007 22:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2007 Witam panie tomku otóż mam swoje podejrzenia co do sposobu podłączenia kominka do c.u.w po opisie jaki przedstawiłeś ale żeby coś konkretnego wywnioskować musiałbyś mi przesłać na mejla zdjęcia zrobione aparatem cyfrowym spartaczonej instalacji mój mejl: [email protected] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_2 25.09.2007 22:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2007 OK wysle zdjecia. I prosze o wasze cenne uwagi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nesia 26.09.2007 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2007 Podciągam temat bo też jestem zainteresowany - też mi się miesza woda w układzie zasilania c.o.-c.w.u. Jak mój Junkers podgrzewa wodę w zasobniku to część ciepła ucieka w kaloryfery, problem znika jak zamykam zaworki odcinające kominek.Z moich analiz wynika że problem tkwi w tym że zawór trójdrożny sterujący tym czy grzane jest c.w.u. czy c.o. jest na powrocie Junkersa (czyli po stronie zimnej) a na wyjściu nie ma żadnego rozgraniczenia tych instalacji i w wyniku tego że nastąpiło sprzężenie układów c.o. i c.w.u. poprzez konieczność podłączenia kominka woda w obydwu instalacjach się miesza tzn. woda podgrzana w gazówce idzie na zasilanie zasobnika ale również ma możliwość iść w c.o. i całość powraca powrotem z c.w.u.. Zestaw mam ten sam Junkers + Makroterm + zasobnik 150l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_2 26.09.2007 12:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2007 Co ciekawe, w dziale tech. Junkersa tez nie potrafili mi pomoc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 26.09.2007 15:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2007 pisałem już jakie jest najprostsze rozwiązanie, na lato zamknąć zawory przy kominku, zima można otworzyć bo grzanie co nie przeszkadza, nie pomogą żadne zawory zwrotne, na temat zaworów trójdrogowych nie wypowiem się bo nie rozważałem tak skomplikowanej instalacji, bo nie potrzeba, żeby pracowało to wszystko prawidłowo wystarczy jeden zawór termostatyczny z siłownikiem termicznym, w sumie 150 zł + robocizna, acha i jeszcze jedno, trzeba wiedzieć gdzie go zamontować ale jak wspomniałem jeżeli instalator nie może sobie poradzić bo zrobił tak jak umiał, to wystarcza zamknięcie zaworów przy kominku, z tym, że trzeba o tym pamiętać jak by się chciało palić latem w kominku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_2 26.09.2007 19:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2007 Kolego 1950 - skoro juz tyle podpowiedziales (o tym zaworze termostat. z silownikiem termicznym) to to powiedz, GDZIE go zamontowac - nie kazdy instalator, jak widac, zna te tematy w stopniu zadowalajacym. A ze mieszkamy w roznych rejonach PL, to niestety nie moge cie zatrudnic do montazu tego zaworu choc b. chetnie bym cie zaprosil, gdybysmy blizej siebie mieszkali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_2 29.09.2007 16:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2007 Podnosze temat - czy wystepujacy u mnie problem dotyczy tylko kotlow gazowych Junkersa? Czy ktos jeszcze moglby doradzic, jak go rozwiazac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hydrol 29.09.2007 17:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2007 Podnosze temat - czy wystepujacy u mnie problem dotyczy tylko kotlow gazowych Junkersa? Czy ktos jeszcze moglby doradzic, jak go rozwiazac? to nie jest specyfika konkretnego kotła ale przyjetego rozwiązania. Zawór trójdrogowy ( z w zasadzie to drogi sa dwie a króćce trzy) przełącza grzanie pomiędzy c.o. i c.w.u. Zawór taki nie jest szczelny w żadnym skrajnym połżeniu i zawsze jak zagrzeje wode to minimalna ilość czynnika grzejnego zasili centralne i odwrotnie też tak samo. Zawory zwrotne nic tu nie pomagają poza zwiększeniem oporów. Co robić ? Najlepsze są rozwiązania najprostsze : zamiast zaworu trójdrogowego zainstalować dwie pompy obiegowe z zaworami zwrotnymi. Zamiast przełączania zaworu automatyka uruchomi odpowiednią pompę a zawór zwrotny niemożliwi pasożytnicze krążenia. Wato kupić droższe zawory zwrotne bo te najtańsze( np. valvex) z plastikowym grzybem i plastikowym trzpieniem szybko się wypracowują i zawieszają w położeniu otwartym - a na to już żaden fachowiec nie pomoże. Warto też narysować sobie uproszczony schemat i pojeżdzić palcem a wszystko będzie jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukol-bis 29.09.2007 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2007 Moim skromnym zdaniem potwierdzam rozwiązanie hydrola. Taki układ powinien całkowicie rozwiazac problem.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 29.09.2007 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2007 Podnosze temat - czy wystepujacy u mnie problem dotyczy tylko kotlow gazowych Junkersa? Czy ktos jeszcze moglby doradzic, jak go rozwiazac? to nie jest specyfika konkretnego kotła ale przyjetego rozwiązania. i dotąd się zgodzę, cały problem tkwi w konstrukcji kotła, jest to typowa sprawa w przypadku gdy pompa jest na powrocie a zawór trójdrogowy rozdziela obiegi na zasilaniu, w przypadku gdy jest odwrotnie tj. zawór trójdrogowy na powrocie a pompa na zasilaniu taki standardowy układ z zaworami zwrotnym na zasilaniu i kotla i kominka doskonale się sprawdza, jeżeli jest to wariant pierwszy pompa na powrocie i zawór trójdrogowy na zasilaniu a zawory zwrotne zabudowane tak jak powyżej tzn na zasilaniu i kotła i kominka, następuje od tyłu zasilanie kominka i grzanie centralnego ogrzewania przy grzaniu ciepłej wody, lekarstwem jest zawór który nie pozwoli na takie lewe zasilanie centralnego, Zawór trójdrogowy ( z w zasadzie to drogi sa dwie a króćce trzy) przełącza grzanie pomiędzy c.o. i c.w.u. Zawór taki nie jest szczelny w żadnym skrajnym połżeniu i zawsze jak zagrzeje wode to minimalna ilość czynnika grzejnego zasili centralne i odwrotnie też tak samo. Zawory zwrotne nic tu nie pomagają poza zwiększeniem oporów. Co robić ? Najlepsze są rozwiązania najprostsze : zamiast zaworu trójdrogowego zainstalować dwie pompy obiegowe z zaworami zwrotnymi. nie wiem jak wyobrażasz sobie zabudowanie w kotle zamiast zaworu trójdrogowego, dwóch pomp, coś chyba przekombinowałeś, to se ne da Pane Havranku Zamiast przełączania zaworu automatyka uruchomi odpowiednią pompę a zawór zwrotny niemożliwi pasożytnicze krążenia. Wato kupić droższe zawory zwrotne bo te najtańsze( np. valvex) z plastikowym grzybem i plastikowym trzpieniem szybko się wypracowują i zawieszają w położeniu otwartym - a na to już żaden fachowiec nie pomoże. Warto też narysować sobie uproszczony schemat i pojeżdzić palcem a wszystko będzie jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hydrol 29.09.2007 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2007 w ukladzie otwartym pompa moze byc tylko na zasilaniu (np kominek z plaszczem wodnym). W ukladzie zamknietym miejsce instalacji pompy nie ma zadnego znaczenia na sposob przeplywu - to obwod zamkniety . Uklad z dwoma pompami jest klasycznym,podrecznikowym sposobem ,nic nie kombinowalem Panie Najlepszy. Czasem warto cos sprawdzic zanim sie krytykuje. Zawor to rozwiazanie oszczednosciowe stosowane w malych instalacjach. Nie na tym polegalo zreszta pytanie, a moja odwiedź to rozwiazanie w 100% skuteczne, bogato opisane a i sam autor ma takie w domku. Wracajac do meritum - mozna wymienic zawory zwrotne na szczelniejsze z mocniejsza sprężyną, które nie będą przepuszczalu czynnika przy nieszczelnosci zaworu mieszającego - ale dobre zawory tez kosztuja a efekt wymaga doswiadczalnego sprawdzenia - rozwiazanie raczej dla majsterkowicza - hydraulik nie pojmie delikatnosci materii . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_2 29.09.2007 20:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2007 Podnosze temat - czy wystepujacy u mnie problem dotyczy tylko kotlow gazowych Junkersa? Czy ktos jeszcze moglby doradzic, jak go rozwiazac? to nie jest specyfika konkretnego kotła ale przyjetego rozwiązania. Zawór trójdrogowy ( z w zasadzie to drogi sa dwie a króćce trzy) przełącza grzanie pomiędzy c.o. i c.w.u. Zawór taki nie jest szczelny w żadnym skrajnym połżeniu i zawsze jak zagrzeje wode to minimalna ilość czynnika grzejnego zasili centralne i odwrotnie też tak samo. Zawory zwrotne nic tu nie pomagają poza zwiększeniem oporów. Co robić ? Najlepsze są rozwiązania najprostsze : zamiast zaworu trójdrogowego zainstalować dwie pompy obiegowe z zaworami zwrotnymi. Zamiast przełączania zaworu automatyka uruchomi odpowiednią pompę a zawór zwrotny niemożliwi pasożytnicze krążenia. Wato kupić droższe zawory zwrotne bo te najtańsze( np. valvex) z plastikowym grzybem i plastikowym trzpieniem szybko się wypracowują i zawieszają w położeniu otwartym - a na to już żaden fachowiec nie pomoże. Warto też narysować sobie uproszczony schemat i pojeżdzić palcem a wszystko będzie jasne Wczesniej (kiedy kominek nie byl wpiety w instalacje) CO nie bylo grzane w czasie podgrzewania ciwplej wody w zasobniku - a kociol ten sam i zawor trojdrogowy w kotle tez w tym samym miejscu... Dla uscislenia dodam, ze nie mam zadnego dodatkowego zaworu 3-drogowego w ukladzie poza tym wbudowanym w kotle gazowym. A w instalacji kominka znajduje sie pompa do cwu oraz pompa do CO. hydrol - czy, jak wspomniał 1950, sugerujesz wymontowanie z kotla Junkersa zaworu 3-drogowego i zamiast niego montaz pompy do cwu (bo pompa do CO w kotle juz jest)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 29.09.2007 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2007 w ukladzie otwartym pompa moze byc tylko na zasilaniu (np kominek z plaszczem wodnym). W ukladzie zamknietym miejsce instalacji pompy nie ma zadnego znaczenia na sposob przeplywu - to obwod zamkniety . Uklad z dwoma pompami jest klasycznym,podrecznikowym sposobem ,nic nie kombinowalem Panie Najlepszy. Czasem warto cos sprawdzic zanim sie krytykuje. Zawor to rozwiazanie oszczednosciowe stosowane w malych instalacjach. Nie na tym polegalo zreszta pytanie, a moja odwiedź to rozwiazanie w 100% skuteczne, bogato opisane a i sam autor ma takie w domku. Wracajac do meritum - mozna wymienic zawory zwrotne na szczelniejsze z mocniejsza sprężyną, które nie będą przepuszczalu czynnika przy nieszczelnosci zaworu mieszającego - ale dobre zawory tez kosztuja a efekt wymaga doswiadczalnego sprawdzenia - rozwiazanie raczej dla majsterkowicza - hydraulik nie pojmie delikatnosci materii . proponujesz dwie pompy które mają zastąpić zawór trójdrogowy w kotle bo cały czas mówimy o kotle skonstruowanym w taki sposób gdzie na powrocie jest zabudowana jedna pompa obiegowa, natomiast o tym co jest grzane, czy centralne, czy też ciepła woda, decyduje automatyka która przełącza zawór trójdrogowy na aktualnie grzany obieg, gwoli ścisłości, możesz mieć jeszcze kocioł który jest skonstruowany odwrotnie niż ten o którym piszę wyżej i z którym są problemy, tzn. pompa na zasilaniu a zawór trójdrogowy na powrocie albo inne rozwiązanie stosowane przez producentów gdzie w kotle nie ma zaworu trójdrogowego, natomiast są dwie pompy które też mogą być zabudowane na zasilaniu lub na powrocie i sterowane są także automatyką kotła dlatego odpowiedz mi w krótkich żołnierskich słowach, w jaki sposób zamontujesz te dwie pompy w kotle oraz wymontujesz z niego zawór trójdrogowy, nie tracąc gwarancji na kocioł, albo i nawet po upływie okresu gwarancyjnego ciekawostka tak chyba do końca nie wiesz o co chodzi tomek_2 i nie pomogą Ci drobne złośliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 29.09.2007 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2007 w ukladzie otwartym pompa moze byc tylko na zasilaniu (np kominek z plaszczem wodnym). . a i jeszcze jedno, tutaj też się mylisz, pompa w układzie otwartym może być zabudowana zarówno na zasilaniu jak i na powrocie, klasyczne podręcznikowe rozwiązania, pozwolę sobie jeszcze na drobną złośliwość, w ramach rewanżu, ja w przeciwieństwie do Ciebie, nie piszę co wiem, ale wiem co piszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hydrol 30.09.2007 05:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2007 w ukladzie otwartym pompa moze byc tylko na zasilaniu (np kominek z plaszczem wodnym). . a i jeszcze jedno, tutaj też się mylisz, pompa w układzie otwartym może być zabudowana zarówno na zasilaniu jak i na powrocie, klasyczne podręcznikowe rozwiązania, pozwolę sobie jeszcze na drobną złośliwość, w ramach rewanżu, ja w przeciwieństwie do Ciebie, nie piszę co wiem, ale wiem co piszę Marna zlosliwosc bo wynika z niedouczenia - jasne ze moze instalowac , ale instalacja bedzie sie zapowietrzala - dlaczego ? osylam do podrecznika dla zawodowek i stosownej normy. Widziales kiedy taki uklad? albo zamontowales? Naczynie musi byc wtedy zamontowane na wysokosci H=wysokosć podnoszenia pompy +0.5 m - a to juz nie jest zawsze mozliwe. Dlaczego pisales ze miejsce zamontowania pompy ma wplyw na opisywany przypadek? Gratuluje odwagi w samokrytyce : "nie pisze co wiem". Czasem jednak warto jednak wiedziec . Zapewnia ze ja wiem i to nie "z glowy" czy "z palca". Co do zaworu - jesli jest zamontowany w kotle to nie ma sensu go usuwac (choc mozna po gwarancji) A ze instalacja wczesniej dzialala dobrze ? Cudow nie ma - widocznie wtedy zawory zwrotne jeszcze doszczelnialy albo po prostu z innych powodow opory instalacji byly wieksze i przeplyw byl niezauwazalny ( bo ze jest zawsze to gwarantuje konstrukcja zaworu). Z drugiej strony to wydumany problem - w sezonie grzewczym wcale nie ma problemu , a latem wystarczy zamknac jeden zawor w obwodzie co.Wtedy i zawory zwrotne zbedne.Chyba ze ktos jest perfekcjonista Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 30.09.2007 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2007 wysokość podnoszenia pompy to różnica ciśnienia wody pomiędzy wlotem a wylotem pompy, wysokość ta podawana jest w metrach słupa wody, (umownie stosuje się określenie metr) i i to jest bardzo mylące dla laika który te metry bierze dosłownie a 1 metr słupa wody to ciśnienie, które wywiera słup wody o wysokości 1 m (dla gęstości wody wynoszącej 1000 kg/m3), odpowiada to wartości ciśnienia 9810 Pa. w podręczniku dla szkoły zawodowej piszą o tym ta wartość wraz z wydajnośćią pompy, pozwala przy projektowaniu instalacji na stwierdzenie czy dana pompa może pracować w tej instalacji, czy jest zdolna pokonać opory tej instalacji czy przypadkiem nie potrzeba dać pompy która ma większą wysokość podnoszenia lub wyższą wydajność ponieważ jednak niezbyt dobrze odrobiłeś zadanie domowe to powiem Ci, że to zapowietrzanie instalacji związane z położeniem zbiornika wyrównawczego jest także w tym podręćzniku ale wzięte jest to z normy dotyczącej zabezpieczeń instalacji ogrzewań wodnych systemu otwartego i tutaj zacytuję Ci tę normę, będziesz chciał to podam Ci numer naczynie wzbiorcze powinno być umieszczone na takiej wysokości, aby podczas pracy instalacji w żadnym punkcie jej obiegów wodnych nie nastąpiła przerwa w przepływie wody oraz tak, aby istniała możliwość odpowietrzenia instalacji zgodnie z normą (tutaj nr normy) wysokość położenia naczynia wzbiorczego H w metrach, jest określana przy rozdziale górnym - od najwyższego obiegu wody do dna naczynia wzbiorczego, a przy rozdziale dolnym - od wierzchu najwyżej położonego grzejnika do dna naczynia, wysokość ta powinna wynosić: w instalacjach ogrzewań wodnych grawitacyjnych oraz pompowych z pompami obiegowymi zamontowanymi na zasilaniu H; większe równe 0,3 metra w instalacjach ogrzewań wodnych pompowych z pompami o wysokości podnoszenia Hp (dla jasności te Hp to wysokość podnoszenia pompy) zamontowanymi na powrocie H; większe równe 0,7 Hp jak to się ma do Twojego stwierdzenia Naczynie musi byc wtedy zamontowane na wysokosci H=wysokosć podnoszenia pompy +0.5 m - a to juz nie jest zawsze mozliwe i jak to jest w jednym poście stwierdzasz kategorycznie, w ukladzie otwartym pompa moze byc tylko na zasilaniu a w następnym piszesz jasne ze moze instalowac to co można czy nie można, na tym forum są ludzie którzy niejednokrotnie nie mają zielonego pojęcia na te tematy, a Ty znawca tematu robisz im wodę z mózgu konkludując wiesz, że dzwoni ale nie wiesz w którym kościele, niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_2 30.09.2007 12:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2007 dlatego odpowiedz mi w krótkich żołnierskich słowach, w jaki sposób zamontujesz te dwie pompy w kotle oraz wymontujesz z niego zawór trójdrogowy, nie tracąc gwarancji na kocioł, albo i nawet po upływie okresu gwarancyjnego ciekawostka tak chyba do końca nie wiesz o co chodzi tomek_2 i nie pomogą Ci drobne złośliwości 1950 - jak nie wiem, o co mi chodzi? Oczywiscie nie o to, zeby rozwalac kociol i montowac dodatkowa pompe do cwu zamiast wbudowanego zaworu 3-d. Zrozumialem, ze byla to, delikatnie mowiac, aluzja do rzeczy nie majacej wiekszego sensu. Moge byc technicznie niedouczony (tzn. nie znam swojego kotla gazowego na tyle, zeby stwierdzic, czy pompa tudziez zawor 3-d jest na powrocie czy na zasilaniu, ale moge podeslac schemat montazu na e-mail; instrukcja obslugi tutaj: http://www.junkers.com/pl/pl/ek/download/manual/euromaxx_zwc_zsc_user.pdf O co mi chodzi opisalem juz w pierwszym watku. Chodzilo mi o rozwiazanie problemu, ze podczas grzania cwu przez Junkersa ogrzewany jest rowniez uklad CO (przed wpieciem instalacji kominka tego problemu nie bylo lub - jak pisal hydrol - byl niezauwazalny). Sugerujesz, ze nie jest to az tak duzy problem. Zalezy, jak na to spojrzec. Poza sezonem grzewczym - ok, mozna zamknac zawory na rozdzielaczach i wtedy grzane jest tylko cwu). W sezonie grzewczym jednak wole, jesli C.O. ogrzewane jest temperatura 50-60 stopni, nie zas 85 czy 90 (temp. grzania zasobnika). Poza tym zasobnik jest wtedy tylko czesciowo dogrzany - podczas gdy grzejniki sa nadmiernie cieple. Bez sensu wg mnie. Nie dosc, ze mam kiepski komfort korzystania z cwu, to dochodzi jeszcze niepotrzebne dodatkowe zuzycie gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 30.09.2007 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2007 tomek przecież to był post do hydrola, moja wina że nie odmieniłem Twojego nicka, co do Twojego problemu pisałem Ci, że trzeba zabudować zawór który zapobiegnie dostawaniu się ciepłej wody przez kominek do układu centralnego ogrzewania, ale powiedz jak mam Ci powiedzieć gdzie go zabudować, naprawdę nie jestem wróżką, moje przypuszczenia, uważam, że w 99% są słuszne, ale co to zmieni, gdybym to widział to co innego, zdjęcia też tego nie oddadzą, to trzeba zobaczyć całość postaraj się iść do swojej kotłowni i narysować cały układ, żeby było lepiej to zasilanie rysuj na czerwono a powrót na niebiesko, tam gdzie nałożą Ci się te dwa kolory na schemacie tam trzeba wstawić zawór, żebyś miał to sterowane automatycznie, trzeba albo założyć elektrozawór (normalnie zamknięty) który gdy otworzy się gdy ruszy pompa zasilająca z kominka obieg centralnego ogrzewania, (rozwiązanie drogie), albo tak jak Ci pisałem zwykły zawór termostatyczny za 60 zł i do tego siłownik termiczny 90 zł (termoelektryczny, różnie to nazywają) który tak samo jak elektrozawór zostanie zasterowany gdy pompa w kominku się włączy, siłownik też musi być normalnie zamknięty, więcej Ci nie potrafię pisemnie pomóc możesz dać ten tekst swojemu instalatorowi i myślcie, i jeszcze ważna uwaga, żeby była pełna jasność w schemacie to trzeba narysować kocioł wraz z pompą i zaworem trójdrogowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_2 30.09.2007 13:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2007 Jasne 1950, dzieki za odpowiedz. W takim razie sprobuje samemu to wszystko narysowac i podesle ci te moje 'wypociny'. Pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.