Last Rico 04.10.2007 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2007 Barbossa. Obecnie projektuję wersję z lusterkami i klimatyzacją Jaro'71 Tak właśnie się stanie, bo zamarzająca cyklicznie woda działa na płytkę jak dźwignia. Renia Masz duży taras. Średni deszcz to 5mm słupa wody = 5l/m2, a większy to 15l/m2, miesiąc temu u mnie był rekord 76l/m2 Powierzchnia tarasu 9,30 x 3,60 = 33,48 m2. Tylko przy deszczu 15l/m2 masz 0,5 tony wody na tarasie, to trzeba gdzieś odprowadzić. Zakładaj rynienki. mario 1976 Odpowiedź podałem wyżej wojciaszek Sama folia w płynie nie powinna przepuścić choć różnie z tym bywa, ale dylatacje to kula u nogi a one jednak być muszą. Warstwy są w ustawicznym ruchu i stąd te wszystkie kłopoty... ashen Trudna sprawa bo balkon już prawie gotowy , proponuję zeszlifować - obniżyć miejsce na końcu wylewki, ułożyć obróbkę i całość pokryć żywicą elastyczną, na to dopiero klej itd. Rodowity Większość wyrobów firmy to produkty na bazie wysokiej jakości cementów, problem polega na tym, że wyjątkowo w przypadku tarasów (mimo zapewnień) mogą być zbyt mało elastyczne. Przepraszam wszystkich za hurt ale muszę iść spać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Renia 04.10.2007 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2007 Renia Masz duży taras. Średni deszcz to 5mm słupa wody = 5l/m2, a większy to 15l/m2, miesiąc temu u mnie był rekord 76l/m2 Powierzchnia tarasu 9,30 x 3,60 = 33,48 m2. Tylko przy deszczu 15l/m2 masz 0,5 tony wody na tarasie, to trzeba gdzieś odprowadzić. Zakładaj rynienki. Dzięki za odpowiedź. Przestraszyłeś mnie tą ilościa wody ! Czy z każdej z trzech stron tarasu te rynienki i jedno odprowadzenie na dół ? No i te szpilki do muru jak gęsto ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 04.10.2007 22:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2007 ...Na papę dajemy folię budowlaną w jednym kawałku, teraz styrodur min 30 mm i znowu folię. A w jakim celu folia na papie? Jak styrodur ma zlikwidować mostki to bakon powinien być obklejony dookoła więc sensownym rozwiązaniem byłoby położenie papy (a nie folii) na styrodurze . Na tej papie folia kubełkowa (system drenażowy) lub fizelina filtrująca i na to warstwa dociskowa. Kapinos z blachy nie jest konieczny a jeżeli już to z miedzianej i ukryty pod cokołem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Last Rico 05.10.2007 05:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2007 Renia....wody nie ma się co bać woda to życie !! Boki tarasu będą mało obciążone odbieraniem wody deszczowej, proponuję jednak poprowadzić rynienki po obrysie całego tarasu głównie z powodów estetycznych. Szpilki co 1,5 - 2 m. Warto przemyśleć coś jeszcze, osobiście jestem przeciwnikiem dziurawienia warstw na potrzeby balustrady. Proponuję od spodu zatopić śruby (nie cieńsze niż M16) w warstwie konstrukcyjnej tarasu - balkonu i balustradę mocować od dołu płyty. Po dociepleniu nie będzie tego widać, gdyż można stryodurem - pianem zlicować. Tobie to już chyba się nie przyda bo taras masz, ale może ktoś tak zrobi. Płyta jest wtedy cała i ma większą szansę na utrzymanie szczelności, łatwiej się odśnieża i zmywa, balkon robi się pozornie większy bo balustrada nie zabiera nam cennego miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Last Rico 05.10.2007 05:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2007 Andrzej Wilhelmi Gotowy taras to wbrew pozorom skomplikowana kinetyka, każda warstwa stale się porusza i z całą pewnością wiesz dlaczego. Papy nie są specjalnie poślizgowe, zatem gruba folia na niej ma za zadanie oddzielić szorstką papę od dość miękkiego przecież styroduru i stworzyć warunki do swobodnego przemieszczania się tego wszystkiego co nad papą zalega. Druga folia na styrodurze ma podobną rolę do spełnienia + uniemożliwić wlanie się zaprawy pod płyty styrodurowe. Pisząc o warstwach odnosiłem się głównie do wody, widzisz że w swoich malunkach warstwy docieplającej nie ująłem wcale. Nie ma tam stryroduru. Oczywiście mam podobne zdanie - balkon powinien być docieplony również od dołu. Są różne systemy i sposoby realizacji balkonowych ja przedstawiłem swój punkt widzenia Co do blaszanego kapinosa, to ja nigdzie nie napisałem że ma być stalowy ale trzeba pamiętać że miedziany po czasie zrobi się zielony, aluminiowy za to nie jest odporny na zasady, plastykowy ma bardzo duży współczynnik rozszerzalności cieplnej, wielokrotnie większy niż każdy beton. Osobiście bałbym się stawiać warstwy na folii kubełkowej, to dość elastyczna konstrukcja myślę tu o ugięciu podczas próby wytrzymałości na ściskanie oraz przyszłą możliwą deformację. Też pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 05.10.2007 14:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2007 A w jakim celu folia na papie? Jak styrodur ma zlikwidować mostki to bakon powinien być obklejony dookoła więc sensownym rozwiązaniem byłoby położenie papy (a nie folii) na styrodurze . Na tej papie folia kubełkowa (system drenażowy) lub fizelina filtrująca i na to warstwa dociskowa. Kapinos z blachy nie jest konieczny a jeżeli już to z miedzianej i ukryty pod cokołem. Pozdrawiam. chyba przesadzasz z tymi drenażami na balkonie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 08.10.2007 01:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2007 Drenaż umożliwia odprowadzenie wody spod płytek bardzo znacznie przedłużając ich żywotność. A co folii kubełkowej (zamontowanej oczywiście kubełkami do spodu) to nie nastąpi żadne ugięcie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fagnar 09.04.2010 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2010 Witam Rico,przeczytałem uważnie to co napisałeś nt. izolacji balkonu/wykusza. Ja mam problem bo moi murarze zrobili dwa poważne błędy - balkon jest na poziomie posadzki w pokoju oraz pływa na wykuszu jest ze spadkiem do pokoju.Już wiem że czeka mnie kilka ładnych godzin ze zdzieraniem płyty aby spadek był w tą stronę co trzeba.Wg twojego " przepisu" powinno być tak (patrzac od gory):płytkauszczelnienie żywiczne (lub folia w płynie+taśmy)warstwa dociskowa z mikrowłókami - ta warstwe nalezy zakotwiczyc szpilkami (nie korzystać ze standardowego zbrojenia metalowe duże oczka jak rozumiem)folia budowlanastyrodur 30 mmfolia budowlana (1 kawalek na całości)papa termozgrzewalnakapinos (przykleić na dysperbit)dyspersja kauczukowabeton (zeszlifowany beton z odpowiednim spadkiem )mam pytanie - czy możesz pomóc mi w sprawach:1. jakie przykładowe materiały doradzasz.2. w jaki sposób przymocować miejsca do którego bedzie przymocowana barierka na balkonie / wykuszu3. jaki najlepiej zastosować kapinos? jaki materiał każdy ma wady ale który ma najmniej?4. czy jeżeli nie ma miejsca czy nie można skorzystać z cieńszego styropianu? myslalem o 2 cm - mam mało miejsca na balkonie i wykuszu.dzięki z góry za pomoc w powyzszym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sewerynslowi 10.02.2011 06:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 minął kolejny rok, jak trzymają balkony bez obróbki blacharskiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sewerynslowi 03.03.2011 06:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 nikt się nie wypowie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielw 08.03.2011 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2011 nikt się nie wypowie?? Witam, też czekam niecierpliwie jak sie sprawują te balkony. Sam jestem przed obróbką balkonu nad wejsciem (nie będzie ocieplany bo zastosowałem łącznik termoizolacyjny), od frontu ma kształt łuku, nie chce dawac rynny (bo i tak ciężko o rynny łukowe) i podobają mi się obłożone płytkami z czoła. Jak to zrobic żeby woda nie sciekała na schody wejsciowe? Słyszałem o odpływach balkonowych, ale jaki i jak zastosowac zeby był skuteczny przez długie lata? co dalej z wodą z takiego odpływu, czy można prowadzic rurą spustową ukrytą np w warstwie ocieplenia (względy estetyczne)? a może zastosowac jakiś łańcuch czy rzygacz? podpowiedzcie coś! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wio 09.03.2011 05:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2011 Mój problem to przeciekający taras 5,2m x 3,2m nad pokojem ogrzewanym . Podejść i prób było wiele , z marnym skutkiem . Teraz myślę o dachu odwróconym ,ale nie mam pewności , bo brak wadomości i doświadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartroze 11.03.2011 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 Podbiję troszkę temat.Albo ktoś chce mnie zrobić w balona, albo w gąszczu informacji z forum nie potrafię wychwycić tej prawidłowej. Sytuacja jest następująca - płyty balkonowe zostały wylane ze spadkami, początek płyty na poziomie stropu na poddaszu. Na strop przyjdzie styropian 5cm + wylewka + okładziny, na balkon 2-3 cm styropianu + wylewka. Na balkonie leży w tej chwili pas papy termozgrzewalnej wywinięty na ścianę i obłożony styropianem. Do tego chcę przykleić z wodą dalsze pasy papy. Specjaliści albo "specjaliści" proponują obróbkę blacharską krawędzi balkonów, ale także obróbkę blacharską przy ścianie. O ile z niniejszego tematu mogę wywnioskować, że z obróbki krawędzi można ewentualnie zrezygnować, o tyle nie mogę znaleźć informacji, czy obróbka przy ścianach jest potrzebna-niezbędna, czy "specjaliści" chcą mnie raczej naciągnąć. Bardzo proszę o jakieś porady. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sewerynslowi 14.03.2011 06:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 z tego co mi wiadomo - specjalistą niestety nie jestem - można tą obróbkę blacharską zastąpić spejcalnymi taśmamy narożnymi, które również wywija się na ścianę. Poza tym tak jak już wspomniałeś, masz papę wywinetą na ścianę. jak zrobisz z blachy, to chyba nie przymocujesz do tej blachy okładziny przy ścianie... tak mi się przynajmniej wydaje, bo przeciez klej do grezu z blachy zjedzie, a silikonowe wynalazki? też jakoś w to wątpię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartroze 15.03.2011 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2011 A to w takim razie jeszcze jedno pytanie - czy obróbka blacharska krawędzi balkonu powinna wylądować pomiędzy płytą balkonu, a wylewką cementową - i na wylewkę okładzina, czy obróbka ta powinna być umieszczona na wylewce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sewerynslowi 16.03.2011 07:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 jak napisał lastrico lepiej pod wylewską, moim zdaniem jak zastosujesz dobrą izolację do tarasów, balkonów (nie płynna folię, a dobry produkt dwuskaładnikowy) to możesz i pod płytkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinW. 18.03.2011 16:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 Mój problem to przeciekający taras 5,2m x 3,2m nad pokojem ogrzewanym . Podejść i prób było wiele , z marnym skutkiem . Teraz myślę o dachu odwróconym ,ale nie mam pewności , bo brak wadomości i doświadczenia. W takich przypadkach, gdy już zawiodą wszystkie inne rozwiązania z pomocą przychodzą np. membrany pcv. Rozwiązania skuteczne i trwałe. Na to można zastosować płytki tarasowe osadzone na specjalnych plastikowych podkładach lub deski tarasowe (najlepiej egzotyczne). Wykonaliśmy wiele takich napraw cieknących tarasów i balkonów. Jeśli ktoś jest zainteresowany tą tematyką to proszę pytać. Chętnie odpowiem oraz służę zdjęciami z dotychczas wykonanych realizacji (głównie w Niemczech, ale ostatnio również wykonaliśmy kilka większych zleceń w Polsce). Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DaroR 09.04.2011 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 Witam,Szukam dobrej porady jak poprawić moje niedopatrzenie w wykonaniu balkonu przez "fachowców". Płyta została już wylana, zastosowana warstwa izolacyjna z papy miedzy płytą wylaną przy budowie, a warstwą wylewki przy zalewaniu podłóg. Prócz tego balkon od spodu i po bokach jest ocieplony i zaciągnięty tynkiem. Nie wim czy teraz dawać "wysunięte" płytki gresowe na balkonie z kapinosem, czy szukać innego zastosowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
benik 11.04.2011 12:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 WItam chciałem sie Was zapytac o balkon i opierzenie, mam balkon ocieplony od spodu i boki i przod ...balkon ma front w luku , niemam jeszcze na posadzce zadnej warstwy papy czy foli w plynie itd....ale mam ocieplenie na scianie i co teraz mam zrobic czy obrobke blacharska na froncie mam zrobic i potem bokami pociagnac i wciac sie w styropian np.3cm potem na to silikon dekarski w szczeline ??? i co dalej czy tez blacha wejsc pod rame okna bo jest tam wpust.....czy trzeba koniecznie wywyjac pape na sciane - musislbym teraz wyciac ocieplenie 15cm styro , mam + siatka + klej 2razy - niemam jeszcze tynku , pomozcie jak to dobrze zrobic , mam 3 balkon , pozdrawiam i czekam na porady, acha jak szpilki do balustrady w to zamontowac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miron123 11.04.2011 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 Ja mam taka sytuacje że praktycznie nie mogę podnieść poziomu balkonu (może 2cm by się udało). Balkon mam z lastriko bez żadnych obróbek blacharskich, 1,2mx6m, spadek jest dobry ok 2cm na długości 1,2m, grubość płyty balkonu około 17cm. Od spodu widoczne są zacieki na krawędziach, najbardziej z przodu tzn że woda spływa i podcieka pod balkon. Od spodu okładam go styropianem gdyż robię nową elewację, balkon ten jest jednocześnie częściowym zadaszeniem dla tarasu piętro niżej. Następnie chcę zaciągnąć jakimś preparatem uszczelniającym powierzchnie balkonu z lastriko a na krawędziach balkonu (powiedzmy 3cm poniżej poziomu) balkonu wciąć się diaksem i wsunąć w powstały otwór obróbkę blacharska (blacha wygięta w taki sposób by tworzyła okapnik) oraz uszczelnić to na sylikon. Załączyłem poglądowy rysunek, to zielone to ściana domu, szare płyta balkonu lastriko a czarne blacha. Co o tym myślicie? Jaki preparat zastosować na uszczelnienie powierzchni płyty balkonu? Jak głęboko wsunąć obróbkę blacharską? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.