Jan P. 18.04.2011 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2011 Rozszerzalność minimalna. Weż parapet podokienny , czy wyrywa go z glifu ? Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam2007 18.04.2011 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2011 Rozszerzalność minimalna. Weż parapet podokienny , czy wyrywa go z glifu ? Jan. Wyrywać nie wyrywa ale pracuje i mogą być pęknięcia przy ociepleniu. Jeśli damy blachę pod klej po kilku latach także popęka. W blokach dawali blachę pod wylewkę i mimo iz wylewki jest ok 4-5 cm + płytki to także delikatnie popękało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 18.04.2011 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2011 Na 100% nie było spadku na blasze. I tu jest Reksio pogrzebany. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DaroR 18.04.2011 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2011 Mam jeszcze pytanko. Czy płyki z kapinosem daje sie również na stopniach schodów? jak powyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kmnba 18.04.2011 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2011 Mam tu parę linków do rozwiązań Mapeihttp://www.mapei.com/public/PL/linedocument/balkon%20nieocieplony%20planicrete.pdfhttp://www.mapei.com/public/PL/linedocument/balkon%20ocieplony%20planicrete.pdfhttp://www.mapei.com/public/PL/linedocument/balkon%20ocieplony%20mapethene%20sa.pdfhttp://www.mapei.com/public/PL/linedocument/balkon%20nieocieplony.pdf%20mapethene%20sa.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 21.04.2011 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 a co w przypadku gdy płyta jest już wylana na gotowo? jak tu wyjechać z papą? jak plyta wylana na gotowo? najpierw wiedza pozniej robota, nie na odwrot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 21.04.2011 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Wyrywać nie wyrywa ale pracuje i mogą być pęknięcia przy ociepleniu. Jeśli damy blachę pod klej po kilku latach także popęka. co popekalo i gdzie popekalo? nie ma szans nic i nigdzie pekac styki uszczelnia sie fuga silikonowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DaroR 22.04.2011 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2011 jak plyta wylana na gotowo? najpierw wiedza pozniej robota, nie na odwrot wiedzy to zabrakło wykonawcy. Niestety jak sie nie dopilnuje to tak jest. Nikomu nie radze prowadzic budowy i jednoczesnie pracować na etacie. Wykonawcom trzeba patrzeć na ręce. Niestety Polska mentalność jest taka, że jak się nie robi dla siebie to można z worka cementu wylać schody, niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam2007 22.04.2011 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2011 co popekalo i gdzie popekalo? nie ma szans nic i nigdzie pekac styki uszczelnia sie fuga silikonowa A ja ci mówię ,że ma szanse. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DaroR 28.04.2011 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 Witam,Chcę w najbliższych dniach nałożyć na balkon hydroizolację MAPEI Mapelastic. Pierwsza warstwa powinna byc 1mm. Jaką pacą najlepiej to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kmnba 29.04.2011 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2011 Najlepiej pacą gładką. Pierwsza warstwa gruntująca zamykająca pory w betonie (to ma być bardzo cienka warstwa). Następnie druga właściwa o grubości 2 mm (najlepiej nakładać pacą z zębem 4 mm aby równomiernie nanieść mapelastic, a później wygładzić pacą gładką). Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DaroR 04.05.2011 13:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 Najlepiej pacą gładką. Pierwsza warstwa gruntująca zamykająca pory w betonie (to ma być bardzo cienka warstwa). Następnie druga właściwa o grubości 2 mm (najlepiej nakładać pacą z zębem 4 mm aby równomiernie nanieść mapelastic, a później wygładzić pacą gładką). Powodzenia Dzięki za radę. Może znacie coś tańszego, a równie dobrego jak MAPEI Mapelastic. Koszt Mapelastic-a za worek+ komponent 300zł na 24m2 dla 1mm warstwy. Na moje tarasy i balkon (~50m2) dla 2mm wyjdzie 4 worki. troche KOSMOS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sewerynslowi 17.05.2011 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2011 Dzięki za radę. Może znacie coś tańszego, a równie dobrego jak MAPEI Mapelastic. Koszt Mapelastic-a za worek+ komponent 300zł na 24m2 dla 1mm warstwy. Na moje tarasy i balkon (~50m2) dla 2mm wyjdzie 4 worki. troche KOSMOS. nikt nic nie znalazł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chrobry 17.05.2011 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2011 Dużo tu ciekawych pomysłów ale co zrobić z balkonem półokrągłym ? Z tego co wiem, obróbki blacharskiej sie nie wykona ? Co dać na taki balkon ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Czader 24.05.2011 04:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 Witam, ja mam bakony polokragle - faktycznie jest problem z oblachowaniem - jeden facet stwierdzil ze sie da zrobic tylko z miedzi lutujac z malych czesci - mialo to kosztowac 1400 zl na gotowo za dwa male balkony o wymiarach 1x2m. Negocjowalem cene ale bez skutku - w koncu facet stwierdzil ze nie ma na to czasu i wiecej sie nie odezwal. Wkurzony zrobilem najprosciej jak sie da czyli plytki ktore sa wyciete w polluk z wystajaca troche krawedzia. Niestety za malo wystaja i woda i tak splywa po czole balkonu - na czolo dalem tynk granitowy czerwono-pomaranczowo-brazowy czyli dosc ciemny - nie widac zaciekow. Dodatkowo styk plytki i czola uszczelnilem uszczelniaczem dekarskim. Na razie po jednej zimie jest OK Zobaczymy ile to wszystko wytrzyma ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
benik 24.05.2011 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 Witam ja mam 3balkony polokragle o wymiarach 3x2 i mam zrobione blacha ocynkowana barwiona brąz i byla nacinana i ułożona poza czoło balkonu ponad 2-3cm i nie ma problemu z zaciekaniem wody ścieka ładnie na zagieciu blachy , naciecia zostaly załatane silikonem dekarskim na to poszla od gory papa podkładowa 4.2,mm narazie tak zostalo potem bedzie pewnie jakas wylewka itd.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 24.05.2011 14:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 Dużo tańszy jest cynk. Też się dobrze lutuje. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qter 10.06.2011 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2011 Hej, Nie dostałem odpowiedzi w innym wątku a muszę do poniedziałku rano podjąć decyzję. Mam pytanie odnośnie wykończenia brzegów tarasu nad garażem (częściowo zadaszonym) - obróbka blacharska. Na chwilę obecną mam zrobioną z 3 stron (w tym jedna orrynowana a 4-ta strona to ściana budynku) obróbkę blacharską. Barierki mocowane są od boku budznku. Człowiek od gresu proponuje aby na obróbkę od góry dać pas z papy termo a na to szlichte, potem to pomalować jakąś folią w płynie/szlamem typu Mapei Mapelastic lub Ceresit CR 166 i przykleić dopiero gres. Od jednego forumowiczów który przykleił obróbkę blacharską żywicą dostałem taką informację: "witam płytek wciąż jeszcze nie mam, żywicą najlepszą ponoć jest epoksydowa ale droga i u mnie niedostępna byłą więc użyłem poliestrowej, wiąze w zależnosci od warunków atmosferycznych (temp. i wilgotności) w kilka lub kilkanaście minut wiec potrzebna sprawna praca no i robiłem to w ok. 1,5-2metrowych odcinkach, wałeczkiem średnicy 2cm nakładałem żywice, na to pasek lub dwa zbrojącej maty szklanej (koniecznie, bez tego popeka i się odspoi), na to szybko obróbka blacharska i docisnięte z góry, i tak po całości krawędzi, po tym gdy już wstępnie związe żywica raz jeszcze nakładałem żywicę z matą szklaną pociętą w paski, tak z 5-10cm zakładu na wylewkę betonową, przed tym nałozeniem można też przymocować dodatkowo obróbkę na kołki szybkiego montażu z łbem talerzykowym (nie stożkowym) kołka 6x40, po nałożeniu maty wałkujesz ja do nasiąknięcia żywicą, tak widocznie z bialej robi sie szklista, przezroczysta, no i ostatnią warstwe zywicy warto posypac piaskiem zanim żywica zaschnie, spowoduje to że każdy produkt typu klej itp będzie sie idealnie do żywicy trzymał, do czystej żywicy wiele produktów się nie chce przyklejać, ja piasek sobie przesiałem na sitku tak, ze zrobiłem sobie pół wiaderka takiego o frakcji 2-3mm, posypałem nie żałując po zaschnięciu nadmiar nie przyklejony ładnie się zmiata i zostaje "papier ścierny" po wyschnięciu żywicy klejem mapei P4 wyrównałem powierzchnię spadkową wylewki, bo przed wklejaniem byłą ok, ale wklejenie spowodowało podniesienię jakby zewnętrznej krawędzi o te kilka mm i na wylewce przed obróbką i żywica robi się dołek, po wyschnięciu kleju zrobiłem hydroizolację mapei mapelastic z użyciem taśm narożnikowych (te akurat sopro bo cena dobra a jakość ta sama jak inne), i nie daj się namówić na jakieś folie płynne itp, na zewnatrz tylko dwuskładnikowa hydroizolacja, folie to w łazienkach można używać mapelastic leży juz od roku, było lato, jesień zima i wiosna i powłoka jest w idealnym stanie, z tego produktu jestem naprawdę zadowolony, teraz zostało tylko położyć jakiś gresik, raczej na kleju mapei adesilex p4 bo ponoć jest samorozpływny czyli wypełnia przestrzeń pod płytką tak, że żadna wilgoć woda nie ma tam miejsca do przebywania i jeszcze jedna ważna uwaga odn. żywic: podłoże musi być idealnie suche, wszelka wilgoć czy woda zniweczy wszystko i żywica się odspoi od podłoża (żywica sama w sobie jest oczywiscie wodoodporna ale podłoze namakając woda się jakby rozwarstwia, zewnętrzna warstwa, piasek zostaje z żywica a reszta z wylewką), tak samo do momentu zakrycia całości czymś (u mnie adesilex p4 i mapelastic) warto zabezpieczyć to od wody, ja dałem ciała w jednym miejscu, wylewka załapała wodę, namokła nieco o kawałek obróbki z żywica odskoczył od wylewki, trzeba było to naprawić, podkleić, zakołkować i zamazać" Pytanie które rozwiązanie lepsze i dlaczego. Co wy o tym sądzicie? Postaram się wkleić fotki w łikend tego co mam teraz. PZDR Qter P.S. Obecny układ warstw od dołu: - strop (z jakimś tam spadkiem), - 2 x papa podkładowa termozgrzewalna na zakład nachodząca na ściany, - folia 0,3 - dwie warstwy styropianu 10cm na mijanke (ułożone nie klejone, stykające się z izolacją ściany - podobno brak mostka) - folia 0,3 - wylewka 10 cm ze spadkiem - obróbki blacharskie dookoła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sewerynslowi 17.06.2011 12:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2011 ja bym dał obróbki blacharskie pod wylewkę, a nie teraz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qter 17.06.2011 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2011 też bym dał gdybym wiedział - przyznaje, że nie dopilnowałem tematu... Zrobiłem je w końcu na klej do płytek smarując wcześniej wszystko dookoła szlamem - folią w płynie... PZDR Qter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.