Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Obróbka blacharska krawędzi balkonu- czy można bez ?


fiolek

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 164
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Rozszerzalność minimalna. Weż parapet podokienny , czy wyrywa go z glifu ? Jan.

 

 

Wyrywać nie wyrywa ale pracuje i mogą być pęknięcia przy ociepleniu. Jeśli damy blachę pod klej po kilku latach także popęka.

 

W blokach dawali blachę pod wylewkę i mimo iz wylewki jest ok 4-5 cm + płytki to także delikatnie popękało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak plyta wylana na gotowo?

 

najpierw wiedza pozniej robota, nie na odwrot

 

wiedzy to zabrakło wykonawcy. Niestety jak sie nie dopilnuje to tak jest. Nikomu nie radze prowadzic budowy i jednoczesnie pracować na etacie. Wykonawcom trzeba patrzeć na ręce. Niestety Polska mentalność jest taka, że jak się nie robi dla siebie to można z worka cementu wylać schody, niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej pacą gładką. Pierwsza warstwa gruntująca zamykająca pory w betonie (to ma być bardzo cienka warstwa). Następnie druga właściwa o grubości 2 mm (najlepiej nakładać pacą z zębem 4 mm aby równomiernie nanieść mapelastic, a później wygładzić pacą gładką). Powodzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej pacą gładką. Pierwsza warstwa gruntująca zamykająca pory w betonie (to ma być bardzo cienka warstwa). Następnie druga właściwa o grubości 2 mm (najlepiej nakładać pacą z zębem 4 mm aby równomiernie nanieść mapelastic, a później wygładzić pacą gładką). Powodzenia

 

Dzięki za radę.

Może znacie coś tańszego, a równie dobrego jak MAPEI Mapelastic. Koszt Mapelastic-a za worek+ komponent 300zł na 24m2 dla 1mm warstwy. Na moje tarasy i balkon (~50m2) dla 2mm wyjdzie 4 worki. troche KOSMOS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam,

 

ja mam bakony polokragle - faktycznie jest problem z oblachowaniem - jeden facet stwierdzil ze sie da zrobic tylko z miedzi lutujac z malych czesci - mialo to kosztowac 1400 zl na gotowo za dwa male balkony o wymiarach 1x2m. Negocjowalem cene ale bez skutku - w koncu facet stwierdzil ze nie ma na to czasu i wiecej sie nie odezwal.

 

Wkurzony zrobilem najprosciej jak sie da czyli plytki ktore sa wyciete w polluk z wystajaca troche krawedzia. Niestety za malo wystaja i woda i tak splywa po czole balkonu - na czolo dalem tynk granitowy czerwono-pomaranczowo-brazowy czyli dosc ciemny - nie widac zaciekow. Dodatkowo styk plytki i czola uszczelnilem uszczelniaczem dekarskim. Na razie po jednej zimie jest OK Zobaczymy ile to wszystko wytrzyma ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam 3balkony polokragle o wymiarach 3x2 i mam zrobione blacha ocynkowana barwiona brąz i byla nacinana i ułożona poza czoło balkonu ponad 2-3cm i nie ma problemu z zaciekaniem wody ścieka ładnie na zagieciu blachy , naciecia zostaly załatane silikonem dekarskim na to poszla od gory papa podkładowa 4.2,mm narazie tak zostalo potem bedzie pewnie jakas wylewka itd....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Hej,

 

Nie dostałem odpowiedzi w innym wątku a muszę do poniedziałku rano podjąć decyzję.

 

Mam pytanie odnośnie wykończenia brzegów tarasu nad garażem (częściowo zadaszonym) - obróbka blacharska. Na chwilę obecną mam zrobioną z 3 stron (w tym jedna orrynowana a 4-ta strona to ściana budynku) obróbkę blacharską. Barierki mocowane są od boku budznku. Człowiek od gresu proponuje aby na obróbkę od góry dać pas z papy termo a na to szlichte, potem to pomalować jakąś folią w płynie/szlamem typu Mapei Mapelastic lub Ceresit CR 166 i przykleić dopiero gres.

 

Od jednego forumowiczów który przykleił obróbkę blacharską żywicą dostałem taką informację:

 

"witam

płytek wciąż jeszcze nie mam, żywicą najlepszą ponoć jest epoksydowa ale droga i u mnie niedostępna byłą więc użyłem poliestrowej, wiąze w zależnosci od warunków atmosferycznych (temp. i wilgotności) w kilka lub kilkanaście minut wiec potrzebna sprawna praca no i robiłem to w ok. 1,5-2metrowych odcinkach, wałeczkiem średnicy 2cm nakładałem żywice, na to pasek lub dwa zbrojącej maty szklanej (koniecznie, bez tego popeka i się odspoi), na to szybko obróbka blacharska i docisnięte z góry, i tak po całości krawędzi, po tym gdy już wstępnie związe żywica raz jeszcze nakładałem żywicę z matą szklaną pociętą w paski, tak z 5-10cm zakładu na wylewkę betonową, przed tym nałozeniem można też przymocować dodatkowo obróbkę na kołki szybkiego montażu z łbem talerzykowym (nie stożkowym) kołka 6x40, po nałożeniu maty wałkujesz ja do nasiąknięcia żywicą, tak widocznie z bialej robi sie szklista, przezroczysta, no i ostatnią warstwe zywicy warto posypac piaskiem zanim żywica zaschnie, spowoduje to że każdy produkt typu klej itp będzie sie idealnie do żywicy trzymał, do czystej żywicy wiele produktów się nie chce przyklejać, ja piasek sobie przesiałem na sitku tak, ze zrobiłem sobie pół wiaderka takiego o frakcji 2-3mm, posypałem nie żałując po zaschnięciu nadmiar nie przyklejony ładnie się zmiata i zostaje "papier ścierny"

po wyschnięciu żywicy klejem mapei P4 wyrównałem powierzchnię spadkową wylewki, bo przed wklejaniem byłą ok, ale wklejenie spowodowało podniesienię jakby zewnętrznej krawędzi o te kilka mm i na wylewce przed obróbką i żywica robi się dołek,

po wyschnięciu kleju zrobiłem hydroizolację mapei mapelastic z użyciem taśm narożnikowych (te akurat sopro bo cena dobra a jakość ta sama jak inne), i nie daj się namówić na jakieś folie płynne itp, na zewnatrz tylko dwuskładnikowa hydroizolacja, folie to w łazienkach można używać

mapelastic leży juz od roku, było lato, jesień zima i wiosna i powłoka jest w idealnym stanie, z tego produktu jestem naprawdę zadowolony, teraz zostało tylko położyć jakiś gresik, raczej na kleju mapei adesilex p4 bo ponoć jest samorozpływny czyli wypełnia przestrzeń pod płytką tak, że żadna wilgoć woda nie ma tam miejsca do przebywania

i jeszcze jedna ważna uwaga odn. żywic: podłoże musi być idealnie suche, wszelka wilgoć czy woda zniweczy wszystko i żywica się odspoi od podłoża (żywica sama w sobie jest oczywiscie wodoodporna ale podłoze namakając woda się jakby rozwarstwia, zewnętrzna warstwa, piasek zostaje z żywica a reszta z wylewką), tak samo do momentu zakrycia całości czymś (u mnie adesilex p4 i mapelastic) warto zabezpieczyć to od wody, ja dałem ciała w jednym miejscu, wylewka załapała wodę, namokła nieco o kawałek obróbki z żywica odskoczył od wylewki, trzeba było to naprawić, podkleić, zakołkować i zamazać"

 

Pytanie które rozwiązanie lepsze i dlaczego.

 

Co wy o tym sądzicie?

 

Postaram się wkleić fotki w łikend tego co mam teraz.

 

PZDR

 

Qter

 

P.S.

 

Obecny układ warstw od dołu:

 

- strop (z jakimś tam spadkiem),

- 2 x papa podkładowa termozgrzewalna na zakład nachodząca na ściany,

- folia 0,3

- dwie warstwy styropianu 10cm na mijanke (ułożone nie klejone, stykające się z izolacją ściany - podobno brak mostka)

- folia 0,3

- wylewka 10 cm ze spadkiem

- obróbki blacharskie dookoła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...