kmnba 19.06.2011 15:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 należy uważać żeby nie zarysować blachy bo każda ryska powoduje późniejszą korozję. Proponuję przyklejać obróbkę blacharska na żywicy np. eporip i przesypać to piaskiem kwarcowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kgiee 08.07.2012 16:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2012 A czy jest ktoś w stanie doradzić co zastosować do balkonu o obrysie owalnym, coś w rodzaju kapinosa pod płytkę. Wygląda to u mnie tak, ze balkon już jest ocieplony zrobiona wylewka i położona izolacja mapelastic. Teraz będą układane płytki i niechcialbym dawać płytki od czoła(spod i czoło balkonu już otynkowane ). Jest jakaś listwa coś w rodzaju kapinosa która można wygiąć i dać pod płytkę na krawędzi balkonu żeby urywało wodę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 09.07.2012 11:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2012 Najlepiej dać obróbke z cynku lub miedzi , dobrze się lutują. Na obróbkę, która musi być ze spadkiem dajemy papę termo przynajmniej 5 mm na całej powierzchni z wywinięciem na ścianę. Na to wylewka 3-4 cm( może być zbrojona np . włóknami ) i płytki. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kgiee 15.07.2012 11:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 Najlepiej dać obróbkę z cynku lub miedzi , dobrze się lutują. Na obróbkę, która musi być ze spadkiem dajemy papę termo przynajmniej 5 mm na całej powierzchni z wywinięciem na ścianę. Na to wylewka 3-4 cm( może być zbrojona np . włóknami ) i płytki. Jan. No tak najlepiej jak napisałeś - zgadzam się , ale u mnie już zapozno na taki sposób, niestety niepomyślane o tym było wcześniej. Teraz myślę czy jest jakaś listwa do wygięcia tak żeby wyszła spod płytki - coś w rodzaju kapinosa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TINEK 15.07.2012 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 jest taka listwa, kupiłem chyba w casto. Listwa aluminiowa z kapinosem (ten kapinos jest dość spory 15-20mm)mam obróbkę blacharską i dodatkowo pod płytki dałem tę listwę pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej_78 12.09.2012 07:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2012 Podepnę się pod wątek, bo jest ciekawy i niedługo będę robił izolację balkonów u siebie.Z wątku wynika, że najlepszą układ warstw przy izolowaniu jest następujący:- strop ze spadkiem,- zagruntowane podłoże + warstwa dysperbitu- obróbki blacharskie- 2 x papa podkładowa termozgrzewalna na zakład nachodząca na ściany (lub jedna warstwa dobrze wykonana)- folia 0,3- warstwa ocieplenia- folia 0,3- wylewka zakotwiczona do ścianyTaki układ mnie przekonuje i chciałbym w ten sposób zrobić u siebie. Tylko jest mały problem.Rozrysowałem sobie te warstwy i wychodzi mi na to, że chyba będzie mały mostek termiczny. Bo rozumiem, że wylewka musi trochę przykryć niższe warstwy (ocieplenie, folię) z czoła - tuż nad obróbką blacharską. Nie wiem czy dobrze myślę, ale proszę o wypowiedzi ja macie to zrobione u siebie.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 12.09.2012 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2012 Dysperbit i folia niepotrzebne. Ocieplenie POD papą ( przynajmniej 5 mm) . Inaczej styropian będzie namakał i tracił właściwości. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 13.09.2012 15:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2012 czekaj, jeśli z dwu stron (tzn z góry i dołu) styropian obłoży folią to nie będzie zamakał - wylewka zakotwiczona do ściany ja bym się do tego przyczepił: jak i po co kotwić wylewkę do ściany?? wylewką od ściany to się odizolowuje a, jak pewnie wcześniej pisałem , obróbki blacharskie u siebie mam na wylewce a przed gresem i jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 13.09.2012 17:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2012 Do czasu Edde , do czasu . Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajanadjembe 13.09.2012 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2012 Do czasu Edde , do czasu . Jan. A to dlaczego? Mam tak samo jak edde. To znaczy obróbka podchodzi pod okapnik. Właśnie otynkowałam domek i obróbkę będę zmieniać na całą wysokość czoła balkonu (stara była tylko do połowy, ze względu na planowane mocowanie balustrady do czoła). Nie wiem, czy dobrze robię: mam zamiar montować balustradę na płycie, albo tylko stanąć na płycie, a zamocować od spodu. Trochę topornie może by to wyglądało, ale chyba pewniej by było, bo bez dziurawienia warstw od góry. Co myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 14.09.2012 15:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2012 Fuga i klej po pewnym czasie pęknie (pewne na 100%) i woda dostanie sie pod obróbkę. Edde, co z tego , że masz folię . Ona się kończy na krawędzi i tam będzie zaciek. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajanadjembe 14.09.2012 18:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2012 Chyba niedokładnie opisałam. Mam: płyta stropowa przechodząca w balkon, folia, wylewka ze spadkiem, szpachla wyrównawcza z trasem, brzy krawędziach profie okapnikowe, szlam z taśmami na stykach (ściana-płyta, wylewka-profil okapnikowy), klej wysokoelastyczny, gres z fugą wysokoelastyczną.Czoła: siatka w kleju, będzie blacha (z kapinosem poniżej płyty) wsunięta w rowek profila okapnikowego. I teraz mam pytanie: czy przez tę blachę montować balustradę do czoła, czy lepiej od spody (jak opisałam wcześniej), czy się niczym nie przejmować i wiercić przez gres z góry. Czy w ogóle są takie uszczelnienia, które zapobiegną wnikaniu wody w miejsca zamontowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 14.09.2012 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2012 Fuga i klej po pewnym czasie pęknie (pewne na 100%) i woda dostanie sie pod obróbkę. Edde, co z tego , że masz folię . Ona się kończy na krawędzi i tam będzie zaciek. Jan. wiecznego nic nie ma, niestety, i jakbyś nie zrobił zawsze można rzec, ze do czasu gwoli ścisłości: obróbki mam na wylewce, zakołkowane i wklejone na żywicę z mata, na tym izolacja przeciwwodna (mapelastic) po całości włącznie z narożami i wchodząca na blachę, klej samorozpływny (adesilex P4) i gres rzecz jasna gres z jego fugą jest najsłabszym ogniwem i za pewien (mam nadzieję że jak najdłuższy) czas będzie do wymiany, za to mapelastic pod nim powinien zapewnić mi szczelność na tyle, ażeby woda nie dostałą się pod obróbkę a barierki wciąż nie mam, ale coś mi sie wydaje że zamocuję ją bokami do ścian a dołem jednak do wylewki czy płyty na jakieś kotwy chemiczne, żywiczne coby maksymalnie szczelnie i mocno było, balkon ma 6,5-metrowy a na krawędzi rynna mała i jakoś nijak nie pasuje mi jej ominięcie żeby zamocować balustradę i to tak aby to i solidnie i estetycznie było no chyba, ze ktoś jakimś ciekawym pomysłem, fotką, rysunkiem się tu podzielił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej_78 20.09.2012 08:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2012 Chce jeszcze podrążyć temat, bo nie wiem jak wykończyć czoło płyty balkonowej. Według rysunku zamieszczonego na początku wątku (zamieszczam go jeszcze raz) czoło płyty nie było wykończone, przynajmniej tak to wygląda. Zmodyfikowałem to trochę i u siebie chce zrobić tak jak na rysunku nr 2. Chce zrobić tak, aby wylewka trochę "zakrywała' ocieplenie i do tej wylewki przykleję kiedyś płytki. Czy to jets dobry pomysł? Narazie nie mam innego, proszę o wypowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 20.09.2012 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2012 moim zdaniem jest to zły pomysł, szybko odpadnie i ta nadlewka wylewki i same płytki pionowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej_78 21.09.2012 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2012 moim zdaniem jest to zły pomysł, szybko odpadnie i ta nadlewka wylewki i same płytki pionowe To co z tym zrobić? Jak można to wykończyć aby było trwałe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 21.09.2012 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2012 nie wiem, nie miałem też pomysłu chyba wtedy gdy balkony u siebie robiłem, m.in. dlatego też obróbkę mam na wylewce a nie pod nia, i nie mam problemu co zrobić z czołemmoże Mistrzu coś podpowie co byłoby estetyczne i trwałe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
damianekK 24.09.2012 12:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2012 U mnie balkon nad wykuszem wykonany został jakieś 2 lata temu. Jako okładzinę zastosowałem kafle. Nic mi nie przecieka do wewnątzr mieszkania, ale zauważyłem że są popękane fugi przy kaflach. Podejrzewam, że za rok będę musiał skuwać kafelki i tu mam pytanie - czy jest jakiś środek który zabeszpieczyłby fugi przed przeciekaniem? Myślę o żywicach, czy zdają w tym wypadku egzamin? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
comeon 11.06.2013 14:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Podbijam temat... Na początek proszę o opinie osób które nie stosowały żadnych okuć, tylko płytki tarasowe (klinkierowe) z kapinosem. Jak kwestia zacieków na czole balkonu? Pytanie do fachowców - jaki pomysł proponujecie na odprowadzenie wody z balkonu z półokrągłym czołem, przy założeniu, że nie bierzemy pod uwagę rynien - zarówno bocznych jak i czołowej? Czy odwodnienie liniowe będzie dobrym pomysłem? Spadek od domu (wiadomo) + spadek tej części półokrągłej w kierunku odpływu liniowego. Z korytka odpływ wody do rynny przy pomocy rurki utopionej w warstwie docieplenia i wylewki. I drugie: balkon jest kontynuacją płyty nad parterem (są na tym samym poziomie). Na płycie w sumie będę miał 30cm warstw wykończeniowych (20cm styro + 8 wylewka + 2 cm deski/płytki). Pojawia się kwestia poziomu balkonu, a właściwie jego redukcji, aby z czoła nie miał on +/- 45cm, tylko max 30. Wasze pomysły w tej kwestii... ? Jeden pośredni stopień w szpalecie (okno cofnięte o 8cm od zewnętrznego lica muru + 15cm styro + klej + tynk, czyli w sumie +/- 24cm trep)? Na dany moment balkon wygląda tak... Z góry dzięki za informacje. PS. A co powiecie o środkach do hydroizolacji Remmersa i Deitermana? PS2. Jak proponujecie ułożyć płytki z kapinosami na tej części półokrągłej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
12michal 11.06.2013 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Pewnie wiele nie pomogę, ale:Jeśli już obróbki/profile to raczej aluminiowe, malowane proszkowe - w żadnym wypadku tradycyjna blacha, jest bardziej podatna na korozje.Jednak przy twoim balkonie raczej ciężko o takie, pewnie na zamówienie a to niemały koszt.Co do wykończenia płytkami to ciężko mi powiedzieć, na pewno jak już coś to bardzo dobry klej z trasem + fuga też z trasem - żeby uniknąć białych zacieków od spływającej tamtędy wody. Remmers i Deiterman jak najbardziej, górna półka. Polecam jeszcze Sopro i quick-mix - też bardzo dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.