Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Umowa - czy ta mnie w pełni zabezpieczy ??


dwee

Recommended Posts

Czybarkuje czegoś istotnego w tej umowie?

 

UMOWA O ROBOTY BUDOWLANE

 

Umowa zawarta w dniu ............................... pomiędzy:

1. Firma ………………………………………, z siedziba w ……………………… przy ul…………………………………… ,

wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sad Rejonowy w …………………

, ....... Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sadowego, pod nr

KRS 000..................... reprezentowana przez ……………………………………… , zwana w dalszej części umowy „Wykonawca”, a:

2. ...................................................................., zamieszkałymi w ......................................, legitymującymi sie dowodami osobistymi:

…………………………… , ……………………… zwanymi w dalszej części umowy „Inwestorem”.

§ 1

 

PRZEDMIOT UMOWY

 

1. Inwestor zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania roboty budowlane

polegające na wykonaniu remontu w budynku mieszkalnym, zwanego w dalszej części

Umowy „Mieszkaniem” w miejscowości Namysłów ul. Reymonta 82b/10.

Na przedmiot umowy składa sie Zakres Rzeczowy Robót wymieniony w Załączniku

nr 1 niniejszej Umowy.

2. Wykonawca oświadcza, że przed podpisaniem niniejszej Umowy, zapoznał

sie ze wszystkimi warunkami panującymi w miejscu wykonania umowy, w tym

przeprowadził pomiary mieszkania, które są niezbędne do wykonania

przez niego przedmiotu umowy bez konieczności ponoszenia przez

Inwestora jakichkolwiek dodatkowych kosztów i nie wnosi do nich żadnych zastrzeżeń.

3. Wykonawca zobowiązany jest wyremontować mieszkanie zgodnie z obowiązującymi

przepisami i podstawowymi standardami techniczno-montażowymi oraz zgodnie z

zasadami sztuki budowlanej.

4. W razie konieczności wykonania na prośbę Inwestora, w toku realizacji

przedmiotu umowy, robót dodatkowych, nie przewidywanych w czasie oględzin

mieszkania i pomiarów prowadzonych przez Wykonawcę zobowiązany jest do pokrycia

wszelkich dodatkowych kosztów.

5. Wykonawca zapewnia odpowiedni zespół pracowników i sprzęt potrzebny do wykonania

przedmiotu umowy.

6. Przedmiot niniejszej umowy musi być oddany Inwestorowi w stanie określonym

umowa po dokonaniu wszystkich odbiorów technicznych w obecności Inwestora.

7. Inwestor zobowiązuje sie do dokonania określonych w §6 Umowy czynności

związanych z przygotowaniem wykonania przedmiotu Umowy, dokonania

odbioru i zapłaty umówionego wynagrodzenia za jego wykonanie.

8. Wykonawca wykona przedmiot umowy siłami własnymi lub siłami podwykonawców.

Wykonawca ponosi pełna odpowiedzialność za roboty, które wykona przy pomocy

podwykonawców.

9. Wykonawca zobowiązuje sie w trakcie wykonywania przedmiotu umowy do

stosowania sie do poleceń Inwestora lub przedstawiciela Inwestora.

 

 

§ 2

 

TERMINY

 

1. Ustala sie następujące terminy :

a/- rozpoczęcie prac wynikających z UMOWY - w dniu .........................

b/- zakończenia prac wynikających z UMOWY na dzień .........................

c/- zakończenia ustalonych prac w pomieszczeniu „kuchnia” na dzień ......

2. Termin zakończenia robót, o którym mowa w pkt. 1 wers 3 powyżej, obejmuje zakończenie

wszelkich robót oraz wykonanie wszelkich wynikających z nich poprawek i zaleceń, jak

również całkowite uprzątniecie mieszkania, w którym wykonywane były prace wraz z

wywiezieniem wszelkich odpadów.

3. Inwestor powinien być niezwłocznie, pisemnie poinformowany o przeszkodach mogących

mieć wpływ na opóźnienie terminu wykonania robót. Ustalenie nowego terminu wykonania

robót wymaga sporządzenia stosownego aneksu do UMOWY.

4. Termin realizacji może ulec zmianie ze względu na wystąpienie sił wyższych wg kodeksu

cywilnego niezależnych od Wykonawcy.

 

§3

 

WARUNKI ODBIORU ROBÓT

 

1. Odbiór poszczególnych etapów robót będzie dokonany przez Inwestora

lub upoważnioną przez niego osobę, w obecności wykonawcy w terminie 3 dni

od daty zgłoszenia przez Wykonawcę zakończenia prac danego etapu.

2. Inwestor ma prawo zgłosić zastrzeżenia do wykonanych robót w terminie

7 dni od dokonania odbioru. Niezgłoszenie zastrzeżeń w powyższym terminie

jest traktowane przez Strony jak podpisanie protokołu odbioru bezusterkowego

poszczególnych etapów robót.

3. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 14 dni usunąć wszelkie zgłoszone

przez inwestora wady, jak i przyczyny ich powstania zaistniałe z winy

Wykonawcy. W takim wypadku protokół bezusterkowego odbioru zostanie

podpisany po usunięciu tych wad i usterek.

4. Podpisanie protokołu odbioru bezusterkowego poszczególnych etapów robót

jest warunkiem wypłaty wynagrodzenia za dany etap robót.

5. Jeżeli wady (usterki) przedmiotu UMOWY stwierdzono w toku dokonywania

odbioru, Inwestor może:

- przyjąć przedmiot odbioru obniżając wynagrodzenie odpowiednio do utraconej

wartości użytkowej;

5. W przypadku nieusunięcia wad w oznaczonym terminie, Inwestor ma prawo

je usunąć w zastępstwie Wykonawcy i na jego koszt, bez wyznaczania mu

dodatkowego terminu na usuniecie wad.

6. Inwestor ma prawo zgłaszać zastrzeżenia w toku wykonywania poszczególnych

prac. W przypadku stwierdzenia wad, Inwestor zgłosi zastrzeżenia Wykonawcy.

Do usunięcia wad stosuje sie postanowienia niniejszego paragrafu.

 

 

§4

 

NADZÓR

 

1. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić Inwestorowi dostęp do mieszkania gdzie prowadzone są prace remontowe.

2. Wykonawca jest zobowiązany stosować sie do wszystkich poleceń i instrukcji

Inwestora ustnych i pisemnych, które są zgodne z obowiązującymi normami i przepisami.

 

§5

 

WYNAGRODZENIE I ROZLICZENIE FINANSOWE

 

1.Ustala sie wynagrodzenie Wykonawcy w wysokości ........... PLN brutto

(słownie trzynaście tysięcy osiemset złotych) za wykonanie robót ujętych

w załączniku nr 1. Wartość wynagrodzenia jest niezmienna do końca realizacji przedmiotu

niniejszej umowy.

2. Wykonanie robót dodatkowych nie objętych umowa, może nastąpić jedynie

na podstawie aneksu, sporządzonego w oparciu o zlecenie otrzymane od

Inwestora. Wykonanie robót dodatkowych nie objętych zleceniem Inwestora

nie stanowi podstawy do wystawienia faktury przez Wykonawcę.

Koszt tych robót będzie obciążał wyłącznie Wykonawcę.

3. Inwestor zobowiązuje sie zapłacić Wykonawcy wynagrodzenie

za wykonane prace, po zakończeniu wszystkich robót, w dniu podpisania końcowego

protokołu odbioru bezusterkowego robót i dostarczenia Inwestorowi przez

Wykonawcę prawidłowo wystawionej faktury VAT.

4. Bez uprzedniej zgody Inwestora wykonane mogą być jedynie prace niezbędne

ze względu na bezpieczeństwo lub konieczność zapobieżenia awarii.

5. Wykonawca na obowiązek poinformować Inwestora o konieczności wykonania

Niezbędnych prac mających wpływ na bezpieczeństwo bądź awarię.

 

§6

 

OBOWIAZKI INWESTORA

 

Oprócz wymienionych w §1, do obowiązków Inwestora należy:

1.Dostarczenie Wykonawcy:

- Materiałów i wyposażenia wymienionych w załączniku nr 2.

2. Wprowadzenie Wykonawcy na teren mieszkania i przekazania.

3. Dostarczenie Wykonawcy niezbędnych zezwoleń, atestów, mediów (prąd, woda) itp.

i pokrycie kosztów z tym związanych.

4. Zapłata umówionego wynagrodzenia.

5. Odebranie wykonanych robót w terminie 3 dni od momentu powiadomienia

o ich wykonaniu przez Wykonawcę.

6. Podawania aktualnego telefonu kontaktowego i adresu do korespondencji.

Telefon -...................

Adres do korespondencji – ............................

 

§7

 

OBOWIAZKI WYKONAWCY

 

Do obowiązków Wykonawcy należy:

1. Wykonanie przedmiotu umowy, określonego w § 1 niniejszej umowy zgodnie

z ustaleniami dokonanymi z Inwestorem; zgodnie zobowiązującymi normami, zasadami

wiedzy i sztuki budowlanej, wytycznymi i zaleceniami uzgodnionymi do wykonania w

czasie remontu, zgodnie z przepisami przeciwpożarowymi oraz w terminie, o którym mowa

w §2 niniejszej Umowy.

2. Informowanie Inwestora o potrzebnych materiałach budowlanych w terminie 1 dnia od

dnia rozpoczęcia prac wymagających ich użycia.

3. Odbiór dostarczonych elementów wyposażenia i materiałów, oraz rozładunek w/w

materiałów.

4. Składowanie materiałów i elementów wyposażenia w sposób zapewniający

ich bezpieczeństwo przed zniszczeniem i kradzieżą. Wykonawca ponosi

odpowiedzialność materialna za zniszczenie lub kradzież powierzonych

mu materiałów w czasie, kiedy ekipa budowlana powinna przebywać na terenie

mieszkania.

5. Skuteczne informowanie Inwestora o używanych technologiach i materiałach używanych

do prac remontowych, które zakupił Wykonawca

6. Wykonanie przedmiotu umowy przy pomocy osób posiadających odpowiednie

kwalifikacje, przeszkolonych w zakresie przepisów BHP i Ppoż. Oraz wyposażonych

w odpowiedni sprzęt, narzędzia i odzież.

7. Zapewnienie nadzoru technicznego nad realizowanym zadaniem inwestycyjnym,

nadzór nad personelem w zakresie porządku i dyscypliny pracy oraz koordynowanie

działań podwykonawców.

8. Zabezpieczenie we własnym zakresie warunków socjalnych i innych przypisanych

prawem warunków i świadczeń dla swoich pracowników. Wykonawca zrzeka sie

wszelkich roszczeń z tego tytułu wobec Inwestora.

9. Utrzymanie ogólnego porządku na terenie przeprowadzanych prac poprzez:

a) ochronie mienia w okresie prowadzenia prac,

b) utrzymywanie czystości na terenie przeprowadzanych robót,

c) nadzór nad bezpieczeństwem i higieną pracy,

d) zapewnienie zabezpieczenia przeciwpożarowego,

e) usuwanie awarii związanych z wykonywaną pracą budowlaną,

10. Informowanie Inwestora o problemach lub okolicznościach mogących wpłynąć na jakość

robót lub opóźnienia terminu zakończenia wykonania niniejszej Umowy.

11. Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest uporządkować teren remontowanego

mieszkania i przekazać je Inwestorowi w terminie ustalonym na odbiór robót.

12. Dla potrzeb odbioru końcowego Wykonawca przedłoży rachunki na zakupione materiały

niezbędne do wykonania prac remontowych, ustalonych wcześniej z Wykonawcą.

13. Wykonawca dokona przeglądu gwarancyjnego mieszkania na własny koszt po

upływie 6 – 12 miesięcy od przekazania mieszkania Inwestorowi, w terminie

uzgodnionym z Inwestorem.

 

 

§ 8

 

KARY UMOWNE

 

1. Strony postanawiają, że obowiązująca je formą odszkodowania będą kary

umowne.

2. Kary umowne będą naliczane w następujących sytuacjach i wysokościach:

a) Inwestor płaci Wykonawcy kary umowne:

• Za zwłokę w przeprowadzeniu odbioru w wysokości 0,5% wynagrodzenia

ustalonego w Umowie na dany etap robót za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia

następnego po terminie, w którym odbiór miał być zakończony.

• Z tytułu odstąpienia od umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy w wysokości

20% wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy za prace wykonane do dnia

odstąpienia od umowy.

• Za zwłokę w zapłacie faktury w wysokości 0,1% wynagrodzenia określonego tą fakturą

za każdy dzień zwłoki.

b) Wykonawca płaci Inwestorowi kary umowne:

• Za opóźnienie w wykonaniu określonych w umowie i załącznikach przedmiotów

odbioru w wysokości 0,5% wynagrodzenia ustalonego w Umowie na dany etap robót za

każdy dzień zwłoki.

• Za opóźnienie w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie rękojmi –

w wysokości 0,5% wynagrodzenia za każdy dzień zwłoki liczonej od dnia

umówionego na usuniecie wady.

• Za odstąpienie od Umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości

20% całości wynagrodzenia umownego.

3. Inwestor zastrzega sobie prawo do odszkodowania uzupełniającego, przenoszącego

wysokość kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody.

 

§9

 

USTALENIA DODATKOWE

 

1.Zmiany postanowień niniejszej Umowy mogą nastąpić za zgoda obu stron i musza zostać

wyrażone na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany.

2. Oprócz wypadków wymienionych w Kodeksie Cywilnym stronom, przysługuje prawo

odstąpienia od Umowy w następujących przypadkach:

Inwestor może odstąpić od umowy, gdy:

a) Wykonawca nie rozpoczął robót w terminie 7 dni od dnia wskazanego w § 2 ust. 1

oraz nie uczyni tego w terminie 2 dni od daty otrzymania od Inwestora pisemnego wezwania do rozpoczęcia robót.

b) Wykonawca przerwał realizacje robót i przerwa ta (nie wynikającą z przyczyn

technologicznych) trwa dłużej niż 5 dni roboczych.

c) Roboty nie są wykonywane zgodnie z ustaleniami robót i istnieje duże

prawdopodobieństwo, iż Wykonawca nie zrealizuje umowy w terminie przewidzianym w umowie.

Wykonawca może odstąpić od umowy, gdy:

d) Inwestor odmawia bez uzasadnionej przyczyny odbioru robót

lub podpisania protokołu odbioru.

f) Inwestor zawiadomi Wykonawcę, że nie będzie mógł spełnić swoich zobowiązań

umownych wobec Wykonawcy.

3. Odstąpienie od Umowy musi mieć formę pisemną i zawierać uzasadnienie pod rygorem

nieważnosci.

4. W wypadku odstąpienia od Umowy:

a) w terminie 7 dni od daty odstąpienia od Umowy Wykonawca

w obecności Inwestora sporządzi szczegółowy protokół inwentaryzacji

robót wg stanu na dzień odstąpienia.

b) Wykonawca zabezpieczy wykonane roboty w zakresie obustronnie

uzgodnionym na koszt strony odstępującej od Umowy.

d) Wykonawca w terminie do 7 dni usunie z terenu mieszkania urządzenia zaplecza

przez niego dostarczone lub wyniesione.

5. W sprawach nie uregulowanych niniejsza umowa stosuje sie przepisy

Kodeksu Cywilnego.

 

 

 

 

 

 

 

§ 10

 

GWARANCJA I REKLAMACJE

 

1.Wykonawca udziela Inwestorowi gwarancje na wykonane przez siebie roboty.

Na ustalony okres ……. Miesięcy. Okres gwarancji liczony jest od dnia podpisania

końcowego protokołu odbioru bezusterkowego prac.

2. Gwarancja udzielana przez Wykonawcę nie dotyczy tych elementów wyposażenia, na które

bezpośrednio gwarancji udzielił ich producent. W takim przypadku Wykonawca dostarczy

Inwestorom dokument gwarancyjny wystawiony przez producenta, a Inwestorzy przejmą

wynikające niego prawa.

3. W razie powstania sporu na tle wykonania niniejszej Umowy – Wykonawca jest

zobowiązany do wyczerpania postępowania reklamacyjnego. Okres gwarancji zostaje

przedłużony o czas rozpoznawania reklamacji przez Wykonawcę liczony od dnia

skierowania reklamacji, nie dłużej jednak niż o 1 miesiąc.

4. Reklamacje wykonuje sie poprzez skierowanie konkretnego roszczenia

do Wykonawcy na piśmie.

5. Wykonawca ma obowiązek do pisemnego ustosunkowania sie do roszczeń Inwestora w

terminie 14 dni od daty zgłoszenia roszczenia.

6. Wykonawca ze swej strony zobowiązuje sie, że wady stwierdzone w okresie gwarancji,

w przypadku uznania ich w postępowaniu reklamacyjnym, usunie nieodpłatnie na swój

koszt w terminie nie dłuższym niż dwa tygodnie, chyba, że będzie to niemożliwe ze

względów technicznych niezależnych od Wykonawcy. W takim przypadku strony ustalą

inny termin usunięcia wad.

7. Wykonawca jest odpowiedzialny względem Inwestora za wady fizyczne i prawne

wykonanych prac zmniejszające ich wartość lub użyteczność.

8. W okresie trwania gwarancji wymienionych w § 11 pkt. 1 dokonywanie wszelkich zmian i

przeróbek mogących naruszyć jakość wykonanych robót oraz uszkodzenie wykonanych

prac powoduje utratę tych gwarancji.

9. Właściwym do rozpoznania sporów wynikłych na tle niniejszej umowy jest Sad Rejonowy

właściwy miejscu zamieszkania Inwestora.

 

§ 11

 

WYKAZ ZAŁACZNIKÓW

 

1. Zakres rzeczowy robót.

2. Wykaz materiałów i wyposażenia, które dostarcza Inwestor.

Wymienione w treści załączniki stanowią integralną cześć Umowy.

 

 

§ 13

 

Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

 

 

§ 14

Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla

każdej ze stron.

 

 

 

 

Zamawiający: Wykonawca:

1. ................................................. 1. .................................................

2. .................................................

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...