Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ciepło – zjawisko znane, a nie znane!


adam_mk

Recommended Posts

...1. Nie załapałeś mojego żartu ?

 

2. Puszczały smugi kondensacyjne ?

 

3. Bo teraz to chyba już wielkie odrzutowce na ropę nie latają ?...

1. Hmmmm. To był żart? :o Nie załapałem (zapomniałeś dać odpowiedni znak). :p

2. Puszczały. Są nawet zdjęcia/relacje pilotów z tego okresu historii. :p

3. Wielkie odrzutowce na ropę nie latają. Ale nie każda smuga kondesacyjna jest śladem odrzutowca... . :p

 

Uffff, ale się spociłem. Tzn. pokryłem się mokrą parą wodną. :wink: :lol:

pozdrawiam. :)

 

P.S.

Dzięki nam skorzystają forumowicze. Ciekawe ilu z nich wiedziało jak wyglądał silnik do pierwszego samolotu? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 213
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

 

Uffff, ale się spociłem. Tzn. pokryłem się mokrą parą wodną. :wink:

 

Kropelki potu z pary wodnej ? No, nie - to woda, zresztą słona z wnętrza ciała,

służy do ochłodzenia nadmiernie rozgrzanego ciała przez odparowanie i pobranie

przy tym odparowaniu ciepla z powierzchni skóry. Pocimy się wlaściwie ciągle, czasami tylko nadmiernie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ba oddychamy przez skórę, chciałbyś hes takie ściany co?

 

Ja tam wolę oddychać normalnie, płucami.

 

A że przez ściany przechodzi para wodna ? Nie powinna, to nic dobrego.

 

hes, niestety wszyscy oddychamy przez skórę. Gdyby nie to, to przestalibyśmy oddychać przez płuca.

 

Czy teraz zmienimy temat na przepływ powietrza w organizmach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze na tej stronie:
Farby termoizolacyjne mają współczynnik przenikania ciepła w zakresie od 0,1 do 0,7 W/mK mierzony wg naszych standardów.

 

Pogrubienie moje.

To świetny rezultat. Wystarczy zamiast dokładać 10cm styropianu dać warstwę od 30cm do 200cm farby termoizolacyknej :) - zakładam, że styropian będzie miał lambdę 0,035 W/mK).

 

Wyniki ekspertmentu z pomiarem temperatur też są powalające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy trzy pary:

mokrą - mieszaninę cieczy i jej oparów,

nasyconą - para z zerową ilością cieczy ale w temperaturze wrzenia dla danych warunków ciśnieniowych,

przegrzana - para zawierająca tylko frakcję gazową w temperaturze wyższej niż wrzenia.

 

W powietrzu w zależności od warunków występują wszystkie rodzaje pary (mgła - para wilgotna, powietrze przejrzyste - para przegrzana). Jeżeli chodzi o temperaturę wrzenia pary w powietrzu trzeba odnieść sie do ciśnienia cząsteczkowego pary wodnej.

 

PS.

Dlaczego czasami

leci taki srebrzysty samolocik bez tej smugi ?

To jeszcze mi się łatwo mieści w głowie, np. lecą na innej wysokości albo to samoloty z różnymi silnikami (np. dają chłodniejsze spaliny albo jakoś mocniej je rozrzedzają powietrzem).

Ale dlaczego samoloty czasem robią "przerywane" smugi? W jednym miejscu jest, dalej jej nie ma a kawałeczek dalej znowu jest.

Przecież pilot nie wyłączył na moment silników... :roll:

 

Pilot nie wyłącza silników, ale jak leci z górki to włącza luz. :D

 

 

A mnie mówiono że para nasycona jest wtedy gdy obydwoje mają dość 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy trzy pary:

mokrą - mieszaninę cieczy i jej oparów,

nasyconą - para z zerową ilością cieczy ale w temperaturze wrzenia dla danych warunków ciśnieniowych,

przegrzana - para zawierająca tylko frakcję gazową w temperaturze wyższej niż wrzenia.

 

W powietrzu w zależności od warunków występują wszystkie rodzaje pary (mgła - para wilgotna, powietrze przejrzyste - para przegrzana). Jeżeli chodzi o temperaturę wrzenia pary w powietrzu trzeba odnieść sie do ciśnienia cząsteczkowego pary wodnej.

 

PS.

Dlaczego czasami

leci taki srebrzysty samolocik bez tej smugi ?

To jeszcze mi się łatwo mieści w głowie, np. lecą na innej wysokości albo to samoloty z różnymi silnikami (np. dają chłodniejsze spaliny albo jakoś mocniej je rozrzedzają powietrzem).

Ale dlaczego samoloty czasem robią "przerywane" smugi? W jednym miejscu jest, dalej jej nie ma a kawałeczek dalej znowu jest.

Przecież pilot nie wyłączył na moment silników... :roll:

 

Pilot nie wyłącza silników, ale jak leci z górki to włącza luz. :D

 

 

A mnie mówiono że para nasycona jest wtedy gdy obydwoje mają dość 8)

 

Gdy mają siebie dosyć, to jest para przegrzana. Wtedy może robić sie gorąco.

 

Ile to różnych spraw można podpiąć pod temat ciepła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...