wojciecha 14.02.2011 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 (edytowane) No i niestety podobny dialog jak zaproponowaleś Panda nie pomoglo i tutaj pytanie do kogo w ogóle mozna sie udać w takich sytuacjach, że baba z wujtem sie uprze że oni mają racje ? nie wiem do starostwa jakieś pisma wysyłać czy co ?Mam nadzieje, że jutro jak się pojawi radca prawny w gminie to jednak zmienią zdanie, ale jak nie to co mam robić?W każdym bądź razie poszło o artykuł 9.2a tam jest dokładnie napisane TYTUŁ WŁASNOŚCI LOKALU a nie nieruchomości, a jak się budowa nie skończy to lokalu nie uprawomocnisz, bo tylko wtedy można księge wieczystą założyć na lokal chyba. Zresztą nie wiem. Co do nadania numeru porządkowego nieruchomości to druki wniosków do zassania z bipu masz. O treści "WNIOSEKo nadanie numeru porządkowego nieruchomości Proszę o wydanie zaświadczenia dotyczącego numeracji porządkowej nieruchomości położonej w Gminie..... w miejscowości …………………………………………….. przy ul……………………………………..……. oznaczonej numerem ewidencyjnym gruntu ………………..………….. Podpis wnioskodawcy" Podajesz tam własnie tylko numer działki a oni ci wystawią kwitek z nadanym adresem. O dziwo chyba nawet nie istotne jest kto oto wnioskuje, bo nie trzeba źanych załącznikow czy potwierdzania własnosci. Ja wyslalem listem takowy wniosek i na drugi dzień mialem telefon z pytaniem czy maja wysłać czy sam przyjade. Ale wracając do głównego wątku co może poczynić obywatel takowej gminy w której nadinterpretowują przepisy ?! Do kogo sie udać ? Edytowane 14 Lutego 2011 przez wojciecha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sSiwy12 15.02.2011 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Nigdzie nie jest napisane, że tytuł własności – wręcz przeciwnie: Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu. W Twoim przypadku będzie to wypis z KW. Natomiast definicja lokalu: Lokal. Definicję lokalu zawarto w art. 2 ust. 2 ustawy z 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 80, poz. 903 ze zm.). I tak, zgodnie z tą definicją, przez pojęcie lokalu należy rozumieć wydzieloną trwałymi ścianami w obrębie budynku izbę lub zespół izb przeznaczonych na stały pobyt ludzi, które wraz z pomieszczeniami pomocniczymi służą zaspokajaniu ich potrzeb mieszkaniowych. Dom tą definicję wypełnia. Czyli w pierwszej kolejności założenie KW dla nieruchomości (budynku). dokumenty stanowiące podstawę oznaczenia nieruchomości, którymi są: - wyrys z mapy ewidencyjnej gruntów lub mapy zasadniczej (lokalizacja nieruchomości na mapie). Dokumenty powyższe powinny być zaopatrzone w klauzulę organu prowadzącego ewidencje gruntów i budynków stwierdzającą, że przeznaczone są do dokonywania wpisów w księgach wieczystych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojciecha 15.02.2011 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 (edytowane) sugerujesz, że KW mogę załozyć na lokal, ktory jeszcze jest w budowie ? Z tego co brałem ostatni wyrys ze starostwa to nie było tam jeszcze nawet naniesionych granic budynku. Myślałem, że na lokal jako taki to dopiero właśnie po odbiorze tzn zakonczeniu budowy można założyć księge. Przepraszam odnalazłem ten wyrys jest już jednak wrysowany kontur bryły budynku. Edytowane 15 Lutego 2011 przez wojciecha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
avocado 21.02.2012 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2012 hej Wojciecha, no i jak się sprawa zakończyła?mnie cztery lata temu też odesłano z kwitkiem z wydziału meldunkowego. zamierzam zrobić kolejne podejście ale właśnie i mnie o tym lokalu mi urzędniczka z namaszczeniem prawiła :/ skoro budynek nie oddany do użytku, to koniec rozmowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Łukasz, 24.08.2017 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2017 Mimo nie ukończonej jeszcze budowy udało mi się zameldować, nawet nie mamy żadnego odbioru. Aby móc się zameldować musiałem okazać się pozwoleniem na budowę i podpisać oświadczenie że w budynku mam wszystkie media oraz że budynek nadaję się do całorocznego zamieszkania. Wychodzi na to że dzień po otrzymania pozwolenia na budowę można już oficjalnie mieszkać na swoim,zameldowałem się tylko dlatego żeby za pół roku znowu nie wymieniać dokumentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.