arlix 15.10.2007 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2007 Co do porownania finansowego to niestety nie moge pomoc, nie robilem takiej analizy.Dawalem zwykla najtansza pape izolacyjna gladka, 2 warstwy. Druga warstwa w poprzek do pierwszej. Obie warstwy klejone. Jesli mnie pamiec nie myli to chyba kleilem to IZOLBETEM (ale to bylo dawno i moge sie mylic), srodek byl do klejenia na zimno, ale i tak go podgrzewalem zeby sie lepiej pracowalo. Bardzo wazne jest odzielenie styropianu od papy folia, z tego co rozmawialem z znajomymi budowlancami to strypian wchodzi w jakas reakcje z papa (dokladnie jaka to nie wiem, nie jestem chemikiem:) ) i musi to byc oddzielone. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mkepler 15.10.2007 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2007 Styropianu nie można łączyć z lepikiem na zimno, ponieważ w lepiku na zimno są rozpuszczalniki. Z papą i lepikiem na gorąco może być. Ważna sprawa przy podłogówce, to dylatacja. Trzeba ją zrobić między poszczególnymi płytami grzejnymi i przy wszystkich ścianach. Jeżeli w pomieszczeni będzie strefa brzegowa podłogówki (strefa z gęściej ułożoną wężownicą) to ją też trzeba zdylatować. Pzdr, Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
turcin 15.10.2007 11:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2007 dylatację robi się od ściany wiadomo, natomiast płyty betonowe dylatuje się (dzieli na mniejsze) wtedy gdy: - powierzchnia jednej płyty np. podłoga w salonie jest większa niż 40m2 (może być nawet kilka obwodów ze strefą brzegową i jeżeli powierzchnia jest np 32m2 nie potrzeby wykonywać dylatacji;- jeżeli stosunek boków jest większy niż 2:1 np długi wąski korytaż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arlix 15.10.2007 11:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2007 jesli juz rozmawiamy o dylatacji to nalezy pamietac o odpowiednim zabezpieczeniu rurek w miejscu przejscia przez dylatacje, najlepiej umiescic je w peszlu o dlugosci okolo 50-60 cm. Zabezpieczy to rurki przed naprezeniami mechanicznymi. PozdrawiamArek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mkepler 16.10.2007 04:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2007 Turcin Mówisz o dylatacji płyty betonowej samej w sobie. Ogólnie prawidła dylatowania płyty bez podłogówki są takie:- max powierzchnia 30m2,- max wymiary 5x6m,- dodatkowe dylatacje przy każdym załamaniu kształtu podłogi (jeżeli pokój nie jest kwadratowy lub prostokątny). Zatem na podłodze która wygląda jak poniżej trzeba zrobić dylatacje dodatkowe jak pokazano.XXXXXXXXXXXXXXXXXX lub XXXlXXXXXXlXXXXXXXXX Przy podłogówce wymogi są trochę ostrzejsze, bo płyty pracują i się rozszerzają. Zatem poszczególne płyty i strefę brzegową trzeba dylatować. Ale każdy robi jak chce. Pzdr, Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arlix 16.10.2007 05:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2007 Witam Sprawdzilem zalecenia systemu KAN co do wylewki na podlgowce i wyglada to tak: dlugosc jednorodnej plyty nie moze przekraczac 8mb, powierzchnia 30 m^2 a stosunek bokow 1:2 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mkepler 16.10.2007 06:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2007 Dane, które ja znam są z poradnika majstra budowlanego i dotyczą wylewania płyt betonowych. Jednym słowem trzeba znaleźć złoty środek. Pzdr, Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.