Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Brama garażowa ma szerokość 4,5m i nad nią jest zbrojone nadproże wykonywane na miejscu. Trochę za późno się zorientowałem, że brama według projektu jest jak dla mnie wysoka i wygląda topornie. Chciałbym tą wnękę obniżyć o jakieś 30-40cm, by móc wstawić niższą bramę. Jak to najlepiej zrobić?
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/89076-jak-obni%C5%BCy%C4%87-otw%C3%B3r-na-bram%C4%99-gara%C5%BCow%C4%85/
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo bramy motowane są do ściany od wewnątrz przy krawędziach otworu. Problem natomiast może być z zamontowaniem napędu, gdyz szyna do napedu nie może byc za wysoko w stosunku do poziomych prowadnic bramy (tych, po których jeżdżą kóła). 30-40 cm to za wysoko, chyba że obudowując (obniżając otwór zastosujesz jakąś solida konstrukcę stalową, do której da się poźniej przymocować szynę. Reszte można zabudowac styropianem i naciągnąć siatkę itd.
Zasadniczo bramy motowane są do ściany od wewnątrz przy krawędziach otworu. Problem natomiast może być z zamontowaniem napędu, gdyz szyna do napedu nie może byc za wysoko w stosunku do poziomych prowadnic bramy (tych, po których jeżdżą kóła). 30-40 cm to za wysoko, chyba że obudowując (obniżając otwór zastosujesz jakąś solida konstrukcę stalową, do której da się poźniej przymocować szynę. Reszte można zabudowac styropianem i naciągnąć siatkę itd.

 

Hm, chyba są różne konstrukcje.

Te które ja znam to wózek jeżdżący po szynie zespolonej z szyną po której jeździ brama. Natomiast wysokość od sufitu nie powinna stanowić wielkiego problemu - po prostu dadzą dłuższe wsporniki. W ten deseń rozmawiali ze mną jeszcze podczas rozpatrywania ofert, gdy garaż był tylko projektem.

 

A jak obniżyć? Jeśli nie strach to nawet i styropianem. Jakie to ciepłe będzie :)

Tylko trzeba będzie odkręcać antenkę z busów przed wjechaniem ;)

 

A jak obniżyć? Jeśli nie strach to nawet i styropianem.

 

A dlaczego strach , ja własnie tak obniżyłem 20 cm i wszystko jest ok . Przecież nikt nie musi wiedziec że jest tam tylko styropian zaciagasz klejem pózniej na to tynk i juz

Jeśli konstrukcyjnie nie montujesz bramy do nadproża ( a raczej nie ma takiej potrzeby, bo łapiesz boki, ew. góra to przedłużysz płaskownikiem ), to spokojnie doklejasz styro, dajesz siatkę, profile narożne i galante :roll:

J

 

A jak obniżyć? Jeśli nie strach to nawet i styropianem.

 

A dlaczego strach , ja własnie tak obniżyłem 20 cm i wszystko jest ok . Przecież nikt nie musi wiedziec że jest tam tylko styropian zaciagasz klejem pózniej na to tynk i juz

 

Zwróć uwagę kogo cytujesz.

Zasadniczo bramy motowane są do ściany od wewnątrz przy krawędziach otworu. Problem natomiast może być z zamontowaniem napędu, gdyz szyna do napedu nie może byc za wysoko w stosunku do poziomych prowadnic bramy (tych, po których jeżdżą kóła). 30-40 cm to za wysoko, chyba że obudowując (obniżając otwór zastosujesz jakąś solida konstrukcę stalową, do której da się poźniej przymocować szynę. Reszte można zabudowac styropianem i naciągnąć siatkę itd.

 

Hm, chyba są różne konstrukcje.

Te które ja znam to wózek jeżdżący po szynie zespolonej z szyną po której jeździ brama. Natomiast wysokość od sufitu nie powinna stanowić wielkiego problemu - po prostu dadzą dłuższe wsporniki. W ten deseń rozmawiali ze mną jeszcze podczas rozpatrywania ofert, gdy garaż był tylko projektem.

 

A jak obniżyć? Jeśli nie strach to nawet i styropianem. Jakie to ciepłe będzie :)

Tylko trzeba będzie odkręcać antenkę z busów przed wjechaniem ;)

 

Pisałem na bazie swojego doświadczenia posiadania bramy Hormann z napędem też tej firmy.

O ile wysokość pomieszczenia nie ma znaczenia (jak za wysokie) to z mocowaniem szyny w której wewnątrz porusza się łańcuch, a właściwie raczej taśma napędowa może być problem. U mnie jest ona zamontowana ok 10-15 cm powyżej krawędzi górnej otworu bramy wjazdowej.

Trzeba zdać sobie sprawę, z tego, że to mocowanie ma za zadanie przenieść siły opuszczania i podnoszenia bramy oraz wytrzymać blokadę bramy na wypadek próby włamania. Do styropianu tego nie przykręcisz.

Można oczywiście trochę to podnieśc ale nie za wiele, gdyż będzie problem z blokowaniem bramy przy jej domykaniu.

Samo wypełnienie otworu styropianem wydaje się być OK. Skąd ktoś będzie wiedział że tam jest styropian. Trzeba tylko zrobić solidną konstrukcję, gdyż koniec bramy uszczelnia się u góry do nadproża, a wtym przypadku do puszlki styropianowej.

Ja znowu mam taki problem, że w ogóle nie mam nadproża w otworach bramowych. A chcę mieć bramę segmentową. Dlatego też będę obniżała otwór robiąc sztuczne nadproże. Mam nadzieję, że uda się to zrobić za pomocą styropianu zaciągniętego klejem. Ktoś mi podowiedział, żeby wstawić tam belkę Terivy i łądnie obrobić. Byłaby może sztywniejsza konstrukcja. Zastanawiam sie tylko jakie sprężyny zastosować, np. w Wiśniowskiem jest możliwość 3 rodzai sprężyn: z skętne z przodu, z tyłu i takie boczne, chyba zastosuje te trzecie.

Może ktoś wstawi jakieś zdjecie jak robił takie sztuczne nadproże, albo obniżał otówór garażowy....?

 

A jak obniżyć? Jeśli nie strach to nawet i styropianem.

 

A dlaczego strach , ja własnie tak obniżyłem 20 cm i wszystko jest ok . Przecież nikt nie musi wiedziec że jest tam tylko styropian zaciagasz klejem pózniej na to tynk i juz

 

Zwróć uwagę kogo cytujesz.

 

Fakt , bład naprawiony

Miałam ten sam problem. Nadproże było za wysoko o 10cm. Problem rozwiązaliśmy podklejając 10cm styropianu. Brama jest zamocowana po bokach otworu i na suficie w garażu. Nie dotyka górnej krawędzi otworu. Jest to brama segmentowa przemysłowa Wiśniowskiego z automatyką.

To jest też brama garażowa ale jest większa. Mam otwór 5x263m. Bramy do domków są podobno obliczane na 10tys otwarć a przemysłowe na 20tys. Jest to brama większa więc napewno więcej waży i sposób montażu też jest inny. Jej nie podniesiesz jedną ręką. Ręcznie otwieram ją pociągając za łańcuchy. Troche jest to mozolne i długo to trwa. Też jest to brama ocieplona. I chyba ma mocniejsze stalowe profile. :-?

Pewnie wiecej informacji na stronie Wiśniowskiego znajdziesz.

10 tys otwarć to faktycznie nie za dużo. Delikatnie licząc 2 samochody, każdy tylko raz dziennie wyjedzie i wjedzie, to nawet nie będzie 7 lat. A jaka jest różnica w cenie tych dwóch typów bram?

Mam przemysłową tylko dlatego, że mam takie duże wrota. W przeciwnym wypadku wybrałabym bramę do domku jednorodzinnego.

Brama przemysłowa to koszty. Jest droga. Mnie kosztowała ponad 10tys :( No ale nie miałam wyjścia. Garaż przewidziany jest dla m.in. samochodu z podwyzszonym sufitem.

Te obliczenia podał mi pan z montażu Wiśniowskiego. Ile w tym prawdy to nie wiem. Ale powinny być to bramy bardziej wytrzymałe. W halach produkcyjnych są przecież otwierane i zamykane wiele razy dziennie.

mam w starym garazu hormana i nie mialem problemu z wysokoscia poprostu do szyny na ktorej jezdzi brama sa przymocowane wsporniki wszystko montowal serwis po godzinach za polowe stawki dzial jak ta lala przez 8 lat zadnych napraw konserwacji tylko czasem jak rowerek psikam wd 40 to i psikne w rolki i sprezyny co by nie pisnelo pozdrawiam

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...