fato 14.10.2007 15:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2007 Witam mam pytanko w związku ze zmianą stropu na monolityczny "stropodach". jak powinienem dać ocieplenie wełną mineralną bo nie bardzo wiem jak się do tego zabrać. Przy gipskartonach daje się normalnie po wykonaniu dachu a tu chyba już nie bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pawel78 14.10.2007 16:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2007 nie za bardzo rozumiem jak zamieniles strop na stropodach. To co masz teraz plaski dach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fato 14.10.2007 17:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2007 nie za bardzo rozumiem jak zamieniles strop na stropodach. To co masz teraz plaski dach? haha bardzo śmieszne. Dach jest dwu spadowy z dwoma lukarniami natomiast jeśli zrobię na poddaszu zamiast g-k strop monolityczny to nie bardzo wiem jak to ocieplić wełną mineralną. Ps. skosy na poddaszu też się wykonuje "lane". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ardziu 14.10.2007 17:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2007 jak masz lane - ocieplasz od zewnątrz, tak jak ściany ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fato 14.10.2007 17:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2007 jak masz lane - ocieplasz od zewnątrz, tak jak ściany ... No tak ,ale co po kolei krok po kroku : 1.strop 2.folia paroprzepuszczalna "membrana" 3. wełna mineralna 4.kontrłata 5 blachodachówka Tak czy może jakoś inaczej proszę o fachową radę i do czego w tym przpadku mocować wełnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lenart 15.10.2007 07:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2007 robię tak samo - tzn za tydzień będę wylewałzastanawiam się czy dawać wełnę czy jednak styropian.Wełne daje się właśnie w karton gipsach- dobrze można wpasować- rozprężna w krokwiach, wygłuszająca, ale problem z wilgocią - trzebadobre przewietrzenie.Przy wylewanym - styropian - problem wyciszenia odpada, wpasowanie to nie problem, odpada problem intensywnej wentylacji. Inne za i przeciw ? A propos kolejności z wełną1. strop2. folia nieprzepuszczalna - paroizolacyjna (odcięcie od wilgoci ze stropu i wnętrza domu)3. wełna, krokwie4. 2 cm min. pustki wentylacyjnej5. folia paroprzepuszczalna6. łaty, kontrłaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fato 15.10.2007 18:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2007 A propos kolejności z wełną1. strop2. folia nieprzepuszczalna - paroizolacyjna (odcięcie od wilgoci ze stropu i wnętrza domu)3. wełna, krokwie4. 2 cm min. pustki wentylacyjnej5. folia paroprzepuszczalna6. łaty, kontrłaty Dzięki Ci Lenart za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr_M 24.01.2009 13:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2009 A propos kolejności z wełną 1. strop 2. folia nieprzepuszczalna - paroizolacyjna (odcięcie od wilgoci ze stropu i wnętrza domu) 3. wełna, krokwie 4. 2 cm min. pustki wentylacyjnej 5. folia paroprzepuszczalna 6. łaty, kontrłaty Dzięki Ci Lenart za odpowiedź. Mam podobną zagwostkę (i taki sam strop): czy folia paroizolacyjna jest położona na skosie czy też do czegoś przymocowana i w jaki sposób? I czy ocieplenie jest również położone pod krokwie czy tylko między krokwiami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pawel78 24.01.2009 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2009 Mimo dużej wyobraźni nie za bardzo wiem o co wam wszystkim chodzi.Rozumiem,że zamiast krokwi robicie wylewany "stropodach"(za cholerę nie wiem po co bo to duże koszty a i obciążenia ogromne) Dobrze rozumiem wasze posty? Kilka osób myli trochę pojęcia budowlane i stąd moje niezrozumienie tematu i pytania. A chcę pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 24.01.2009 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2009 Mimo dużej wyobraźni nie za bardzo wiem o co wam wszystkim chodzi. Rozumiem,że zamiast krokwi robicie wylewany "stropodach"(za cholerę nie wiem po co bo to duże koszty a i obciążenia ogromne) ... nie zamiast strop nad poddaszem robi sie zelbetowy a nad nim normalna więźba koszty duże ? za wygode sie płaci, a gipskarton przeciez tez w sklepie darmo nie dają i nikt darmo go nie połozy ... ciężar ogromny ? przeciez własciciel go nie trzyma na ramionach - tylko lezy na murze ... nie przesadzajmy ani z kosztami ani z ciezarem /owszem sa tacy którzy robia takie stropy drogo i o sporej masie ale przeciez nie kazdy musi ich nasladowac ... jak ktos chce tanio - wystarczy poprosic projektanta o minimalny strop .../ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bogus33 24.01.2009 23:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2009 witam! ja mam taki "skośny" strop zamiast gk. kolejność w moim przypadku jest następująca:-styropian-siatka-klej-więźba, pokrycie blachodachówką z tym że kolejność wykonania była inna:stropwięźbadociepleniełacenienadbitkapokrycie dachowe Docieplenie styropianem zmieściło się pod krokwie, jak będzie za mało to między krokwie zawsze mogę wsunąć wełnę albo styropian. jednak sądzę że to wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fato 25.01.2009 09:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2009 Ja natomiast zrobiłem tak: - strop monolityczny- krokwie - wełna w poprzek 5cm- wełna pomiędzy krokwie 15cm- membrana wysoko paroprzepuszczalna- łaty i kontrłaty- docelowe pokrycie dachu I jak do tej pory wszystko w najlepszym porządku. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
greatbuilder 26.07.2015 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Widzę, że temat statożytny, ale zanim założe nowy wątek, spróbuję się podłączyć. Pytanie mam odnosnie tego lanego stropu ze skosami. W projekcie (robiony na zamówienie) mam własnie taki, ale słowem nie ma wspomniane o żadnych wzmocnieniach ścianki kolankowej. I właśnie to mnie nurtuje, czy te wzmocnienia są potrzebne czy nie? Czy taki strop monolityczny pracuje rozpychająco na ścianki zewnętrze - kolankowe: wysokość 4 pustaki + podniesienie na wieńcu do 1,30m. Czy kombinowac wzmocnienia ścianki kolankowej czy nie? Jestem na etapie szalowania stropu nad parterem i przy kładzeniu zbrojenia będę musiał mieć już decyzję podjętą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szaryb 02.08.2015 13:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2015 (edytowane) Mam doprojektowany wylewany (dom z uż. podd.). Mój ma 8,5 x 10, dach dwuspadowy (po długości budynku) - czyli prostokąt,. jeden wykusz .. no właściwie wykusz na dole zlikwidowany - czyli została taka lukarna na piętrze po wykuszu.Uwaga, mam znikomą (jedna 135cm) ilość ścian nośnych wewnątrz + 3 słupy (no i podciągi), tak samo poddasze - jedna duża przestrzeń (brak okien dachowych).Projekt (800) został wykonany pod moje propozycje (co prawda zdalnie, ale trochę zeskanowanych planów wysłałem + opisy zmian).Oryginalnie mam/miałem: strop parteru - monolit + wieniec (25x25), ścianka kolankowa 50 cm, wieniec s.kolankowej (25x25), po drodze kilka słupków ale tylko dwa 25x25 cm (pod wiązary), i gdzieś 6 szt. takich cienkich 10x25 (max. co 2 metry), wieniec (25x25) także po ścianach szczytowych.Po zmianach kolankowa na 3 BK (75 cm) + wieniec 25x25 w który wchodzi ukosem zbrojenie stropu (strop 10cm, zbrojony fi 8 i fi 6).Słupki zostały bardzo wzmocnione, na ścianie z oknami i wykuszem mam ich 6 szt (25x25), na ścianie północnej (pełna, brak okien) - 8 szt (co ~140cm). Słupki składają się z 2x po 5szt fi 12 (5 od zewnetrznej i 5 od wewnętrznej) , strzemiona co 15, Druty w kształcie litery "L" dołem wchodzący w zbrojenie plyty stropu. Wieńca oryginalnego na sćianach szczytowych mam nie wylewać - bo przecież ten strop będzie opierał się o ściany szczytowe (na także nich wylany). Dach poprzednio był podparty wiązarem i 3 słupkami (trafiającymi w podstawą w te słupy co podtrzymują strop parteru), po zmianachskorupa jest "samonośna" + na skorupie oparte są (na śrubach) płatwie (konstrukcja dachu doznała dużego uproszczenia).ps. strop mam 14, i nie wiem czemu nie zapytasz tego co projektował - chyba masz łatwo do niego zadzwonić? Edytowane 2 Sierpnia 2015 przez szaryb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Frankai 03.08.2015 04:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 słowem nie ma wspomniane o żadnych wzmocnieniach ścianki kolankowej. I właśnie to mnie nurtuje, czy te wzmocnienia są potrzebne czy nie? [...] kolankowe: wysokość 4 pustaki + podniesienie na wieńcu do 1,30m. Czy kombinowac wzmocnienia ścianki kolankowej czy nie? Nie do końca rozumiem czy masz wieniec na ściankach kolankowych czy nie. Do tego nic nie piszesz, czy dach podparty płatwiami. "Studiowałem" te kwestie ponad 10 lat temu, ale generalnie dach krokwiowo-jętkowy musi być oparty na wieńcu. W stropie lub dodatkowym. W przypadku jeżeli są płatwie - ścianki kolankowe muszą być z cegły pełnej w proporcjach 1:2 - np. 25 cm szeroka, to do 50cm wysoka. W zależności od tego jaki mas typ dachu - poczytaj jak powinny być zrobione wzmocnienia. Ja bazowałem na dodatku Muratora pt. "Dachy". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Frankai 03.08.2015 04:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 ps. i nie wiem czemu nie zapytasz tego co projektował - chyba masz łatwo do niego zadzwonić? Ja Ci odpowiem czemu nie powinien tego robić, bez zapoznania się z tematem: 1. Gość odbije pytaniem: "A czemu pan pyta?" I co odpowiedzieć? 2. Bo nie należy być sędzią we własnej sprawie. 3. Bo jak dach zwali się komuś na głowę, to będzie to głowa greatbuilder'a, a nie konstruktora, architekta czy wykonawcy. 4. Bo są architekci którzy kopiują (kto nie kopiuje przy pracy z dokumentami) fragmenty projektów, nie zastanawiając się czasem, że ten dach nie pasuje do tej konstrukcji domu. I to nie jest moja opinia, tylko ludzi, którzy się zetknęli z takimi niedopasowani, że włos im się jeżył na głowie! 5. Może trafi na osobę ambitną i życzliwą, która się przyjrzy ponownie. Większość ma mało czasu, raczej uważa, że się nie myli i bywa zmęczona pytaniami laików. W takim wypadku nie przyłoży się do odpowiedzi. Trzeba mieć dobre podstawy do dyskusji, żeby ożywić drugą stronę. Mi się dach rozjechał, choć architekt dał go zaprojektować konstruktorowi, kierownik był raczej od dobrych rad i pomocy, niż z rzeczywistą wiedzą, a cieśle wykryli tylko część błędu. Konstruktor uznał błąd dopiero jak mu wytknąłem wszystkie błędy. W dodatku jego obliczenia zawierały błędy, za które zostałby oblany na egzaminie. Sprawdziła mi je osoba... z tego forum, która pracuje na uczelni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szaryb 03.08.2015 17:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 (edytowane) -- Edytowane 11 Sierpnia 2015 przez szaryb nieistotne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
greatbuilder 25.08.2015 07:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2015 Mam doprojektowany wylewany (dom z uż. podd.). Mój ma 8,5 x 10, dach dwuspadowy (po długości budynku) - czyli prostokąt,. jeden wykusz .. no właściwie wykusz na dole zlikwidowany - czyli została taka lukarna na piętrze po wykuszu. Uwaga, mam znikomą (jedna 135cm) ilość ścian nośnych wewnątrz + 3 słupy (no i podciągi), tak samo poddasze - jedna duża przestrzeń (brak okien dachowych). Projekt (800) został wykonany pod moje propozycje (co prawda zdalnie, ale trochę zeskanowanych planów wysłałem + opisy zmian). Oryginalnie mam/miałem: strop parteru - monolit + wieniec (25x25), ścianka kolankowa 50 cm, wieniec s.kolankowej (25x25), po drodze kilka słupków ale tylko dwa 25x25 cm (pod wiązary), i gdzieś 6 szt. takich cienkich 10x25 (max. co 2 metry), wieniec (25x25) także po ścianach szczytowych. Po zmianach kolankowa na 3 BK (75 cm) + wieniec 25x25 w który wchodzi ukosem zbrojenie stropu (strop 10cm, zbrojony fi 8 i fi 6). Słupki zostały bardzo wzmocnione, na ścianie z oknami i wykuszem mam ich 6 szt (25x25), na ścianie północnej (pełna, brak okien) - 8 szt (co ~140cm). Słupki składają się z 2x po 5szt fi 12 (5 od zewnetrznej i 5 od wewnętrznej) , strzemiona co 15, Druty w kształcie litery "L" dołem wchodzący w zbrojenie plyty stropu. Wieńca oryginalnego na sćianach szczytowych mam nie wylewać - bo przecież ten strop będzie opierał się o ściany szczytowe (na także nich wylany). Dach poprzednio był podparty wiązarem i 3 słupkami (trafiającymi w podstawą w te słupy co podtrzymują strop parteru), po zmianach skorupa jest "samonośna" + na skorupie oparte są (na śrubach) płatwie (konstrukcja dachu doznała dużego uproszczenia). ps. strop mam 14, i nie wiem czemu nie zapytasz tego co projektował - chyba masz łatwo do niego zadzwonić? Dzięki za piękny opis twojej sytuacji. Wygląda na to, że po zmianie na strop lany wzmocnienia ścianki kolankowej się powiększyły. Być może to dlatego, że została podwyższona. Ja zgodnie z twoją radą oczywiście udałem się z moim pytaniem do konstruktora. Powiedział że taki lany strop jest jak klapa/czapka i tylko działa pionowo w dół, dlatego zadne wzmocnienia ścianki kolankowej nie są potrzebne. Trochę nie rozumiem jaki dokłądnie masz ten strop. W tekscie piszesz tak: (strop 10cm, zbrojony fi 8 i fi 6) a w ps. że strop 14cm. Jak na 14cm to zbrojenie fi8 i fi6 wydaje mi sie dość słabe. Ja w projekcie mam grubość stropu skosowego 13cm, zbrojone 2-kierunkowo fi12. Może to czyni z mojego stropu "klapę", która nie działa rozpychająco na ścianki kolankowe? Nie do końca rozumiem czy masz wieniec na ściankach kolankowych czy nie. Do tego nic nie piszesz, czy dach podparty płatwiami. "Studiowałem" te kwestie ponad 10 lat temu, ale generalnie dach krokwiowo-jętkowy musi być oparty na wieńcu. W stropie lub dodatkowym. W przypadku jeżeli są płatwie - ścianki kolankowe muszą być z cegły pełnej w proporcjach 1:2 - np. 25 cm szeroka, to do 50cm wysoka. W zależności od tego jaki mas typ dachu - poczytaj jak powinny być zrobione wzmocnienia. Ja bazowałem na dodatku Muratora pt. "Dachy". Oczywiście że mam wieniec na ściance kolankowej 4xfi12. Na ściankach jakby szczytowych wieniec ten wspina się skosem do góry aż osiągnie poziom "sufitu" i znowu przechodzi w poziomy. Dach na tym stropie to już jest bardzo prosta konstrukcja. Dwuspadowy. Murłata na wieńcu oraz płatwie pośrednie leżące na stropie. Krokwie bez jętek opare w dwóch miejscach: na murłacie i płatwii pośredniej. Z udziwnień jest 1 jaskółka oraz 2 naczółki. Jeszcze o samej ściance kolankowej. Jest z pustaka Wienergerger 30 P+W (na zaprawe tradycyjną cementowo-wapienną gdzieś pomiędzy M5 a M10) na 4 warstwy = 1m. Niestety nie spełnia to warunku: pełna w proporcji 1:2, ale nie bardzo czuję czy mam się tym przejmować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.