demex 19.10.2007 18:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2007 hej, Jak w temacie. Zrobiłem ocieplenie i przyszła pora na balkon. Przeciekał i robiły się zacieki pod spodem, a teraz po ociepleniu ładnie wykończyli od dołu i szkoda mi. Dom z lat 70. Na płycie balkon został pokryty czymś smolisty (lepik, smoła ?!) Po skuciu wylewki/płytek i wszystkiego innego jest jak na zdjęciach: http://www.prz.edu.pl/~bjdebska/foty/balkon2.jpg http://www.prz.edu.pl/~bjdebska/foty/balkon1.jpg Co dalej? Czy trzeba skuwać też ten lepik? Nie będę ukrywał że nie jest to proste, a wręcz niewykonalne W jednym z marketów doradzili mi : Zagruntować gruntem CEKOL DL-80 a następnie zaprawą mrozo i wodoodporną (CEKOL ZW-04) wyrównać i na to folia w płynie. I dalej standardowo dobry klej (Sopro 400- Nr1) i płytki. Poradźcie coś… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
demex 20.10.2007 07:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2007 No nikt nic nie podpowie? Wszyscy budują nowe domy i nie mają problemów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 20.10.2007 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2007 bez zdarcia nic ciękopowłokowego nie dawaj, i tak odleziealbo skuć, albo wysmarować jakimś bitumem i wylać szlichtę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
demex 20.10.2007 10:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2007 Czyli mniej więcej wyrównać powierzchnie czymś bitumicznym np: Izohan - Izobud Gr, ? A ta szlichta to jakiej grubości? I czy mozna użyć tego CEKOL'a ZW-04? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sSiwy12 20.10.2007 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2007 "Toto" sie nazywa lepik budowlany. Jest w "obiegu". Kładzie sie go na gorąco.Dobrze zalej (bardzo garacym i najlepiej w bardzo ciepły dzień) wszystkie "szpary" na styku ściany z płyta balkonowa. Z doświadczenia wiem, ze bardzo trudno jest opanować takie przeciekajace balkony (tarasy).Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
demex 20.10.2007 10:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2007 Patrząc na dzisiejszy śniego to pewnie przede zima bedzie ciężko o bardzo ciepły dzień :) Ok Lepik - tak ok. 1 cm grubości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sSiwy12 20.10.2007 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2007 Z tego co pamietam, warstwa nie moze być aż tak gruba. Myślę, że dokładna instrukcję dostaniesz od producenta.Co do "ciepłego dnia". Pomocny może być taki palnik, którego uzywaja do podgrzania papy termozgrzewalnej, lub elektryczna lub gazowa opalarka. Może być również "lutlampa". Chodzi o to aby lepik jak najgłębiej "wgryzł się" w beton. Pozdrawiam. Ps. Warto przed położeniem nowej warstwy, stara stopić palnikiem, lub robić to jednoczesnie z nakładaniem nowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
demex 20.10.2007 11:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2007 Ok poczytam co tam piszą producenci. Wcześniej rozgrzeje stary lepik. Tylko nurtuje mnie pytanie: z czego tą szlichtę? bez zdarcia nic ciękopowłokowego nie dawaj, i tak odlezie albo skuć, albo wysmarować jakimś bitumem i wylać szlichtę Ten Cekol Mrozo i wodoodpoerny przyczepi się do tego "nowego" leipku? czy cementową ? no i jakiej grubości ma być ta szlichta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 20.10.2007 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2007 każdy materiał, z którego można uzyskać warstwę 4-5cm, najlepiej z zatopioną siatką rabitza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
izat 20.10.2007 13:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2007 ludziska drogie, nie wiem po co tak mącicie koledze w głowie do autora wątku: to czarne co widzisz to albo resztki lepiku albo stare ślady po zgrzewaniu papy oczyść to jak można najbardziej ale nie przejmuj się tymi resztkami na to połóż dokładnie papę termozgrzewalną i palnikiem sklej ją na wszystkich łączeniach i brzegach balkonu przy oknie wywiń max jak się da w górę na to folia gruba, jakiś cienki styropian ( o ile się zmieści w grubości) na to znów folia i szlichta (ja mam ok 4-5 cm grubości) na szlichcie z gotowej zaprawy mieszanej na bieżąco położony jest gres mrozoodporny pamiętaj o spadkach nic nie cieknie i jest wporzo powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
demex 20.10.2007 14:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2007 autor -> Coś bliżej. tylko jest mały problem. Zna ktoś wykonawcę który przyjdzie położyć papę termozgrzewalną na 3 m2 powierzchni ? Coś mi się zdaje nierealne. Może by tak tą folię na lepiku na ciepło aby się przylepiła, oczywiście nie za ciepła aby nie stopić Małe pytanie styropian to po co? Zmieścić to się zmieści pewnie 3 cm styropianu tylko nie wiem po co dawać styropian? A i jeszcze jedno. Mam jakieś głupie wrażenie że ta szlichta spłynie po skosie balkonu i po tej folii budowlanej a w obecnej sytuacji to by się przykleiła do nierówności płyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
izat 20.10.2007 14:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2007 u mnie jakoś nie spłynęła .... jeśli papa Ci nie odpowiada to kup specjalną wytłaczaną folię po 300 PLN za m2 i połóż ją zamiast niej ładna jest, pomarańczowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 20.10.2007 16:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2007 ludziska drogie, nie wiem po co tak mącicie koledze w głowie mółbyś wskazać gdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
izat 20.10.2007 16:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2007 ludziska drogie, nie wiem po co tak mącicie koledze w głowie mółbyś wskazać gdzie? mogłabym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mis Uszatek1719499023 20.10.2007 16:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2007 Styropian po to, żeby Ci nie przemarzała ściana, z którą ma styk balkon. I jeszcze jedno uzupełnienie do sensownej wypowiedzi Izat. Nie zaniedbaj zewnętrznej krawędzi: musi tam być obróbka (np. z blachy), która będzie odbierać ewentualną wodę z poziomu papy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 20.10.2007 17:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2007 Styropian po to, żeby Ci nie przemarzała ściana, z którą ma styk balkon. I jeszcze jedno uzupełnienie do sensownej wypowiedzi Izat. Nie zaniedbaj zewnętrznej krawędzi: musi tam być obróbka (np. z blachy), która będzie odbierać ewentualną wodę z poziomu papy. drogi Misu, z tą sensownością to aby nie przesadzasz? jesteś pewien z tym styropianem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PiotrKw 20.10.2007 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2007 Izolację z papy termozgrzewalnej czy lepiku na ciepło można zastapić z powodzeniem izolacją bitumiczną wiążącą na zimno. Są to wyroby dwukomponentowe na zasadzie utwardzania się z cementem. Polecam w tym względzie produkty firmy Botament BOTAZIT BM 92, lub jeszcze lepiej BOTAZIT BM 92 WINTER. Może Pan również zapytać o produkt SUPERFLEX 10 firmy Deitermann. Izolacje te zachowują trwałą elastyczność w warunkach niskich temperatur co ma duże znaczenie. Proszę pamiętać o wyprowadzeniu izolacji na ścianę. Stosowne prace można wykonać samodzielnie i w łatwy sposób. Proszę również pamiętać jak sugerowała jedna z osób o właściwych obróbkach blacharskich na krawędziach płyty balkownowej. Stosowna izolacja bitumiczna powinna pójść zarówno bod blachę jak i na jej wierzch. Główna funkacją obrobki jest stworzenie kapinosu dla ściekajacej z balkonu wody, tak aby nie zamakał Panu spód płyty balkonowej. Odprowadza ona rownież wodę z izolacji, jak to było napisane wcześniej. Na izolacji wykonuje się wylewkę betonową zazwyczaj w grubości około 5 cm. Wylewka powinna być zbrojona zwykłą siatką zgrzewaną, przykładowo: oczko 15x15 cm, drut żebrowany 4,5 mm. Jesli ma Pan pieniądze i chce wykonać jak najlepiej prace to warto dodatkowo do mieszanki betonowej zastosować zbrojenie włóknami polipropulenowymi. Proponowana powyżej siatka Rabitza stosowana jest przy wykonywaniu wypraw tynkarskich np na podłożach drewnianych czy dawniej z trzciny. Nie nadaje się natomiast do wylewek. Na wylewce warto zastosować system folii w płynie z taśmami wzmacniającymi krawędź styku balkonu ze ścianą. Płytki proszę układać na dobrym kleju elastycznym i z zastosowaniem fugi elastycznej. Krawędź między płytkami na płycie balkonu a płytką cokolikową proszę wykończyć poliuretanem dobranym pod kolor fugi, polecam SIKAFLEX FC 11. Z racji wielkości balkonu (3m2) zakładam, że nie są Panu potrzebne dodatkowe dylatacje termiczne powierzchni. Odnosząc się do docieplania balkonu, aby uniknąć mostka termicznego jaki powstaje w murze z uwagi na żelbetową płytę balkonową powinno się ją ocieplić styropianem EPS-70 (FS-15) zarówno od spodu, krwędzi bocznych jak i wykonać izolację termiczną pod wylewką spadkową najlepiej ze styrodu lub styropianu min. EPS-100 (FS-20). Poniesiene niewielkie nakłady w tym względzie szybko zwrócą się w kosztach ogrzewania. Tak wykonane prace, pozwola Panu zapomnieć o balkonie na dlugie lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.