Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Renowacja tarasu pokrytego m.in.czymś smolistym(zdjęcia)Jak?


demex

Recommended Posts

hej,

Jak w temacie. Zrobiłem ocieplenie i przyszła pora na balkon. Przeciekał i robiły się zacieki pod spodem, a teraz po ociepleniu ładnie wykończyli od dołu i szkoda mi.

 

Dom z lat 70. Na płycie balkon został pokryty czymś smolisty (lepik, smoła ?!) Po skuciu wylewki/płytek i wszystkiego innego jest jak na zdjęciach:

 

http://www.prz.edu.pl/~bjdebska/foty/balkon2.jpg

 

http://www.prz.edu.pl/~bjdebska/foty/balkon1.jpg

 

Co dalej? Czy trzeba skuwać też ten lepik? Nie będę ukrywał że nie jest to proste, a wręcz niewykonalne :)

 

W jednym z marketów doradzili mi :

Zagruntować gruntem CEKOL DL-80 a następnie zaprawą mrozo i wodoodporną (CEKOL ZW-04) wyrównać i na to folia w płynie.

I dalej standardowo dobry klej (Sopro 400- Nr1) i płytki.

 

Poradźcie coś…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Toto" sie nazywa lepik budowlany. Jest w "obiegu". Kładzie sie go na gorąco.

Dobrze zalej (bardzo garacym i najlepiej w bardzo ciepły dzień) wszystkie "szpary" na styku ściany z płyta balkonowa. Z doświadczenia wiem, ze bardzo trudno jest opanować takie przeciekajace balkony (tarasy).

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamietam, warstwa nie moze być aż tak gruba. Myślę, że dokładna instrukcję dostaniesz od producenta.

Co do "ciepłego dnia". Pomocny może być taki palnik, którego uzywaja do podgrzania papy termozgrzewalnej, lub elektryczna lub gazowa opalarka. Może być również "lutlampa". Chodzi o to aby lepik jak najgłębiej "wgryzł się" w beton.

 

Pozdrawiam.

 

Ps. Warto przed położeniem nowej warstwy, stara stopić palnikiem, lub robić to jednoczesnie z nakładaniem nowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok poczytam co tam piszą producenci. Wcześniej rozgrzeje stary lepik.

 

Tylko nurtuje mnie pytanie: z czego tą szlichtę?

 

bez zdarcia nic ciękopowłokowego nie dawaj, i tak odlezie

albo skuć, albo wysmarować jakimś bitumem i wylać szlichtę

 

Ten Cekol Mrozo i wodoodpoerny przyczepi się do tego "nowego" leipku? czy cementową ? no i jakiej grubości ma być ta szlichta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludziska drogie, nie wiem po co tak mącicie koledze w głowie :(

do autora wątku:

to czarne co widzisz to albo resztki lepiku albo stare ślady po zgrzewaniu papy

oczyść to jak można najbardziej ale nie przejmuj się tymi resztkami

na to połóż dokładnie papę termozgrzewalną i palnikiem sklej ją na wszystkich łączeniach i brzegach balkonu

przy oknie wywiń max jak się da w górę

na to folia gruba, jakiś cienki styropian ( o ile się zmieści w grubości) na to znów folia i szlichta (ja mam ok 4-5 cm grubości)

na szlichcie z gotowej zaprawy mieszanej na bieżąco :D położony jest gres mrozoodporny

pamiętaj o spadkach

nic nie cieknie i jest wporzo

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autor -> :o :( :) :o :( :) :o :( :)

 

Coś bliżej. tylko jest mały problem. Zna ktoś wykonawcę który przyjdzie położyć papę termozgrzewalną na 3 m2 powierzchni ? :) Coś mi się zdaje nierealne.

 

Może by tak tą folię na lepiku na ciepło aby się przylepiła, oczywiście nie za ciepła aby nie stopić :evil:

 

Małe pytanie styropian to po co? Zmieścić to się zmieści pewnie 3 cm styropianu tylko nie wiem po co dawać styropian?

 

A i jeszcze jedno. Mam jakieś głupie wrażenie że ta szlichta spłynie po skosie balkonu i po tej folii budowlanej :) a w obecnej sytuacji to by się przykleiła do nierówności płyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styropian po to, żeby Ci nie przemarzała ściana, z którą ma styk balkon. I jeszcze jedno uzupełnienie do sensownej wypowiedzi Izat. Nie zaniedbaj zewnętrznej krawędzi: musi tam być obróbka (np. z blachy), która będzie odbierać ewentualną wodę z poziomu papy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styropian po to, żeby Ci nie przemarzała ściana, z którą ma styk balkon. I jeszcze jedno uzupełnienie do sensownej wypowiedzi Izat. Nie zaniedbaj zewnętrznej krawędzi: musi tam być obróbka (np. z blachy), która będzie odbierać ewentualną wodę z poziomu papy.

 

drogi Misu, z tą sensownością to aby nie przesadzasz?

jesteś pewien z tym styropianem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izolację z papy termozgrzewalnej czy lepiku na ciepło można zastapić z powodzeniem izolacją bitumiczną wiążącą na zimno. Są to wyroby dwukomponentowe na zasadzie utwardzania się z cementem. Polecam w tym względzie produkty firmy Botament BOTAZIT BM 92, lub jeszcze lepiej BOTAZIT BM 92 WINTER. Może Pan również zapytać o produkt SUPERFLEX 10 firmy Deitermann. Izolacje te zachowują trwałą elastyczność w warunkach niskich temperatur co ma duże znaczenie. Proszę pamiętać o wyprowadzeniu izolacji na ścianę. Stosowne prace można wykonać samodzielnie i w łatwy sposób.

 

Proszę również pamiętać jak sugerowała jedna z osób o właściwych obróbkach blacharskich na krawędziach płyty balkownowej. Stosowna izolacja bitumiczna powinna pójść zarówno bod blachę jak i na jej wierzch. Główna funkacją obrobki jest stworzenie kapinosu dla ściekajacej z balkonu wody, tak aby nie zamakał Panu spód płyty balkonowej. Odprowadza ona rownież wodę z izolacji, jak to było napisane wcześniej.

 

Na izolacji wykonuje się wylewkę betonową zazwyczaj w grubości około 5 cm. Wylewka powinna być zbrojona zwykłą siatką zgrzewaną, przykładowo: oczko 15x15 cm, drut żebrowany 4,5 mm. Jesli ma Pan pieniądze i chce wykonać jak najlepiej prace to warto dodatkowo do mieszanki betonowej zastosować zbrojenie włóknami polipropulenowymi.

 

Proponowana powyżej siatka Rabitza stosowana jest przy wykonywaniu wypraw tynkarskich np na podłożach drewnianych czy dawniej z trzciny. Nie nadaje się natomiast do wylewek.

 

Na wylewce warto zastosować system folii w płynie z taśmami wzmacniającymi krawędź styku balkonu ze ścianą. Płytki proszę układać na dobrym kleju elastycznym i z zastosowaniem fugi elastycznej. Krawędź między płytkami na płycie balkonu a płytką cokolikową proszę wykończyć poliuretanem dobranym pod kolor fugi, polecam SIKAFLEX FC 11. Z racji wielkości balkonu (3m2) zakładam, że nie są Panu potrzebne dodatkowe dylatacje termiczne powierzchni.

 

Odnosząc się do docieplania balkonu, aby uniknąć mostka termicznego jaki powstaje w murze z uwagi na żelbetową płytę balkonową powinno się ją ocieplić styropianem EPS-70 (FS-15) zarówno od spodu, krwędzi bocznych jak i wykonać izolację termiczną pod wylewką spadkową najlepiej ze styrodu lub styropianu min. EPS-100 (FS-20). Poniesiene niewielkie nakłady w tym względzie szybko zwrócą się w kosztach ogrzewania.

 

Tak wykonane prace, pozwola Panu zapomnieć o balkonie na dlugie lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...