Reyzel 25.02.2008 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 Witam kolejnych Budowniczych Jako, ze my jesteśmy juz o krok dalej - a po pierwszym etapie budowy pozostało nam trochę materiałów - moze znajdzie się ktoś chętny ( bądź w potrzebie n). Mam do sprzedania : * 360 szt. pustaków suporex 24x24x59 cm ( cena 10,90 zł / szt. ) * 100 szt. stempli budowalanych ( cena 3 zł / szt. ) * 2 palety cegły pełnej (cena 1 zł/ szt.) Odbiór osobisty W przypadku zainteresowania - proszę o kontakt na priva Życzę wszystkim powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tole 25.02.2008 23:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 my dzisiaj zakupiliśmy Porotherm 25, niby porotherm ma współczynnik twardości 15 a niemiecki Poroton 12, co prawda do wybudowania domku jednorodzinnego 12 w zupełności wystarcza, ale my znaleźliśmy Porotherm za 7,65 a niemiecki Poroton był za 7,10 zł netto czy brutto bo się już gubię w tych cenach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Foczki 25.02.2008 23:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 Witam kolejnych Budowniczych * 100 szt. stempli budowalanych ( cena 3 zł / szt. ) Życzę wszystkim powodzenia biorę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tokas 26.02.2008 14:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 Jaki jest koszt rozłożenia kanalizy w fundamentach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielcie1 26.02.2008 16:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 do 1 tyś. dobra cena, ale zawsze warto negocjować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tokas 26.02.2008 17:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 Z materiałem oczywiscie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agakz 26.02.2008 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 a na etapie juz początkowym musicie wiedzieć jakie drzwi i okna chcecie jak z roletami to innaczej nadproża powinny być zrobione a drzwi odpowiednie rozmiary - w większości projektanci nie zdają sobie sprawy że drzwi niestandardowe są b. drogie i ciężko je dostać np, Archon w moim projekcie zrobił otwór 230 na 110 - gotowe drzwi nie występują w takich wymiarach gerda ma ew tak szerokie ale od razu 15 % więcej sie płaci wysokość do zamurowania To wracając do porad doświadczonego kolegi - jaki ma być ten otwór drzwiowy żeby wstawić standardowe drzwi? I o co chodzi dokładniej z tymi systemami rolet? Jak macie to już opracowane to dajcie jakies linki, albo co Pytanie trzecie - znów drzwi zewnętrzne - jakie powinny być (metal/drewno) przy południowej wystawie i słabym osłonięciu przed deszczem? Obecnie mam Gerdę na zachodniej ścianie i o wybrzuszonym, pękającym panelu i przeciekających drzwiach już pisałam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielcie1 26.02.2008 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 z materiałem (materiał to ok.500-600 zł) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Foczki 26.02.2008 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 a materiał to jaki na kanalizę pod fundament? SN2 starczy czy SN4 dajecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tokas 26.02.2008 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 a na etapie juz początkowym musicie wiedzieć jakie drzwi i okna chcecie jak z roletami to innaczej nadproża powinny być zrobione a drzwi odpowiednie rozmiary - w większości projektanci nie zdają sobie sprawy że drzwi niestandardowe są b. drogie i ciężko je dostać np, Archon w moim projekcie zrobił otwór 230 na 110 - gotowe drzwi nie występują w takich wymiarach gerda ma ew tak szerokie ale od razu 15 % więcej sie płaci wysokość do zamurowania To wracając do porad doświadczonego kolegi - jaki ma być ten otwór drzwiowy żeby wstawić standardowe drzwi? I o co chodzi dokładniej z tymi systemami rolet? Jak macie to już opracowane to dajcie jakies linki, albo co Pytanie trzecie - znów drzwi zewnętrzne - jakie powinny być (metal/drewno) przy południowej wystawie i słabym osłonięciu przed deszczem? Obecnie mam Gerdę na zachodniej ścianie i o wybrzuszonym, pękającym panelu i przeciekających drzwiach już pisałam Ad1 Jesli masz wybrane standartowe drzwi, przekaż wymiary architektowi to juz na etapie projektu/adaptacji dokona zmian. Lub murarzom aby zostawili stosowny przeswit. Pamietaj o wylewkach, ogrzewaniu podłogowym ewentualnie, wykonczeniu (płytkach) etc Ad2 Rolety RKS, Integro, BeClewer, Naokienne-nadstawne - to inny system mocowania, układy nadprozy, ceny, mostków term. O systemie montazu dowiesz się wpisując dana frazę w Google AD3 Powinny byc takie jakie sie Tobie podobaja, na jakie stac Cię, jakie wybierzesz. Jedz do kilku salonów drzwi i dowiedz sie wszystkiego co jset interesujące Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agakz 27.02.2008 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2008 AD3 Powinny byc takie jakie sie Tobie podobaja, na jakie stac Cię, jakie wybierzesz. Jedz do kilku salonów drzwi i dowiedz sie wszystkiego co jset interesujące Tokas, dzięki, ale poza urodą drzwi istotne jest chyba to, że będą narażone na silne nasłonecznienie i opady deszczu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tokas 27.02.2008 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2008 Wydaje mi sie że :jesli kupisz drzwi drewniane od producenta (stolarza) możesz nie otrzymac gwarancji - choc mogę sie mylićjesli kupisz drzwi "markowe" w salonie to gwarancje otrzymasz a tam bedzie napisane co ona obejmujeWg mnie najprosciej jest iść do salonu, powiedziec czego sie oczekuje od drzwi i niech oni przedstawią ofertę na to co mają.Salonów jest wiele wiec mozna zweryfikować podawane informacje Zapytaj także montazystów drzwi - oni mają informację z pierwszej ręki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielcie1 27.02.2008 14:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2008 a materiał to jaki na kanalizę pod fundament? SN2 starczy czy SN4 dajecie? Różnica w cenie między klasą lekką, a średnią jest minimalna. Więc lepiej mieć średnią. Słyszałem o przypadkach pękającej rury, gdyż spadł na nią niewielki kamień. Obecnie głównie w użyciu są rury z rdzeniem spienionym, jeśli komuś zależy na większej trwałości powinien zastanowić się nad litą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pado 27.02.2008 15:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2008 Danielcie napisał :Różnica w cenie między klasą lekką, a średnią jest minimalna. Więc lepiej mieć średnią. Słyszałem o przypadkach pękającej rury, gdyż spadł na nią niewielki kamień. Obecnie głównie w użyciu są rury z rdzeniem spienionym, jeśli komuś zależy na większej trwałości powinien zastanowić się nad litą. Też mam ten dylemat Czyli jakie rury do kanalizy polecasz i jakiego producenta. Czy u Was rury kanalizacyjne bedzie układała ekipa ,która buduje domek czy inna ekipa typowo od kanalizy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielcie1 27.02.2008 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2008 Też mam ten dylemat Czyli jakie rury do kanalizy polecasz i jakiego producenta. Czy u Was rury kanalizacyjne bedzie układała ekipa ,która buduje domek czy inna ekipa typowo od kanalizy ? Na pewno w średniej klasie, nie ma sensu oszczędzać kilku złotych i kupić rurę o cieńszej ściance. Jakiego producenta oczywiście tego u ktorego pracuję Położenie kanalizy to niby nie jest wielka filozofia, ale lepiej jeśli zrobi to ktoś kto robi to codziennie. Wystarczy jakaś podwinięta uszczelka, nie ten kąt kolana, nie ten spad i problem gotowy. U mnie mam nadzieję załatwi to kumpel, ktory ma firmę instalacyjną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krys1 27.02.2008 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2008 Też mam ten dylemat Czyli jakie rury do kanalizy polecasz i jakiego producenta. Czy u Was rury kanalizacyjne bedzie układała ekipa ,która buduje domek czy inna ekipa typowo od kanalizy ? U nas kanalizę na etapie fundamentów robił mąż, fachowcy mieli pretensję, że nie da im zarobić. Informacje jakie zachowywać spadki na jakich średnicach rur braliśmy między innymi z "Muratora". Najlepsze w naszej ocenie były rury WAVINA dostepne w sklepie firmowym w Buku (w prawo na rondzie od strony Poznania) SKLEP SYSTEM PLAST , BUK, ul. Dobieżyńska 41 tel. 061 814 04 95. Rury te miały równe kielichy w porównaniu do innych, były dobrze obrobione, inne nie firmowe często były gorsze, nie miały odpowiednich grubości i nie nadawały się do stosowania do instalacji podziemnych. Warto zaopatrzyć się w specjalny środek poślizgowy wavinu ułatwiający łączenie rur i ewentualne rozłączenie. Płyn ludwik wysycha i bardzo trudno rury rozłączyć aby coś zmienić. Warto też przy wstępnym mierzeniu rur łączyć je bez uszczelek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krys1 27.02.2008 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2008 Aha, po zakończeniu układania rur przed zasypaniem robi się test: Należy wlać dokładnie odmierzoną ilość wody np. 1 litr w najwyższym i najdalszym punkcie od wylotu zrobionej kanalizy i sprawdzić na wylocie czy sypłynie prawie dokładnie taka sama ilość wody. Należy też pamiętać, że przy dobrze zrobionych spadkach wypływ wody nie powinien być zbyt szybki. Woda w rurach musi "pchać" nieczystości a nie "omijać" je szybko górą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielcie1 27.02.2008 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2008 Najlepsze w naszej ocenie były rury WAVINA Rury te miały równe kielichy w porównaniu do innych, były dobrze obrobione, inne nie firmowe często były gorsze, nie miały odpowiednich grubości i nie nadawały się do stosowania do instalacji podziemnych. Obecnie na rynku liczy się zaledwie kilku producentów. Niektóre firmy próbują konkurować jedynie ceną. Nie do końca wierzę w to, że sprawdzaliście grubość ścianki Tym bardziej, że wytrzymałość rury jest okreslana na podstawie badań technicznych i nie jest uzależniona tylko od jej grubości. Dodatkowo powtórzę się chyba, że jeżeli komuś zależy na pełnej jakości powinien pomyśleć o rurze litej, a nie o rzdzeniu spienionym. Fajnie się powymądrzać, jak się z branży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tokas 27.02.2008 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2008 Skoroś z branży to jesli potrafisz, odpowiedz szczerze - czy rury kanalizacyjne z firmy PUM są ok. I jeszcze jedno - rury lite ma chyba w ofercie Gamrat, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Gosc_gość 27.02.2008 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2008 Fajnie się powymądrzać, jak się z branży Jak jesteś z branży to podaj konkrety konkretne produkty konkretnej firmy. Jakie można kupować, a jakie omijać z daleka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.