Newfie 09.11.2007 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2007 Na poddaszu planuję mieć drewniany sufit - jętki obrobione i widoczne, powyżej deski pióro-wpust. Jak prawidłowo ocieplić takie rozwiązanie (chyba wełna do aż do kalenicy?) i jakie warstwy nad tymi deskami? Strych będzie standardowo "graciarnią", sporadycznie ale używaną. Podzielcie się wiedzą Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Newfie 10.11.2007 06:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2007 Naprawdę nikt nie robi drewnianego sufitu? Wszyscy płyty k-g ? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2115226 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 10.11.2007 06:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2007 Naprawdę nikt nie robi drewnianego sufitu? Wszyscy płyty k-g ? a, oprócz materiału, czymś się różnią Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2115228 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Newfie 10.11.2007 06:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2007 Tym, że nie wiem jak zrobić w tym przypadku ocieplenie Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2115231 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Newfie 10.11.2007 06:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2007 A może wełnę nie aż do kalenicy, ale nad te deski stropu? Tylko co wówczas na górę (co by stanowiło podłogę stryszku)? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2115232 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 10.11.2007 15:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2007 Sita nie zrób, bo za Chiny Ludowe ciepła żadną watą tam nie zatrzymasz To trudny wybór. Możesz klasycznie: dechy od dołu, parę ton gliny i dechy od góry. Będzie dobrze i ciepło. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2115679 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anetabo 10.11.2007 17:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2007 Sita nie zrób Szanowny Panie Adamie. Jak ma się do Pana teorii użycie folii paroizolacyjnej z aluminium 110g/m2? Skoro jednak zamiast pełnego deskowania i papy używamy folii wysokoparoprzepuszczalnej to co zamiast gliny? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2115785 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.11.2007 00:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2007 Taka? "110/1500 metalizowany (srebrny) jest wyrobem cztero- lub trójwarstwowym, który oprócz właściwości paroszczelnych wytwarza także dodatkowy efekt izoalcyjny dzięki odbijaniu energii cieplnej. PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE FI 140 UVTA *FI 110 UVTAL *FI 140 UVTAL Materiał PE / PE / AL PE / siatka PP lub HDPE / PE /AL Gramatura [g/m2] 140 ą 5% 110 ą 5% 140 ą 5% Szerokość [mm] 1500 ą 5% Długość [m] 50 ą 0,1 Współczynnik Sd [m] > 100 Średni opór dyfuzyjny [m2*h*hPa/g] >= 800 >= 360 >= 360 Wysokość słupa wody [mmH2O] > 1000 Wytrzymałość na rozerwanie przy rozciąganiu paska o szerokości 5 cm [N] (wzdłuż) >= 610 >= 350 >= 450 Zakres temperatur stosowania [°C] od -40 do +80 Klasyfikacja ogniowa wyrób nie rozprzestrzeniający ognia " Czy też taka? "Jedna rolka tej termoizolacji (60 m2/ 15 kg / 0,3 m3) zastępuje 6 m3 wełny lub styropianu. Szerokość rolki (120 cm) została dostosowana do technologii płyt gipsowo-kartonowych co zasadniczo ułatwia, przyśpiesza montaż jak również obniża jego koszt. Cechy * PKWiU 25.23.Z * APROBATA TECHNICZNA ITB AT-15-7151/2006 * ATEST PZH HK/B/1388/01/2006 * URZAD PATENTOWY RP P379273 * PRODUKCJA ZGODNA Z ISO 9001 Zalety termoizolacji: * współczynnik przewodzenia ciepła (NBN B62-201) 0,034 W/mK * współczynnik odbicia ciepła promieniowania 85% * jest bezpieczna w montażu (nie sypie się do oczu ani za kołnierz) * jest łatwa do instalowania (pistolet zszywający lub klej silikonowy, nożyczki i taśma aluminiowa samoprzylepna) * jest ekonomiczna * nie jest toksyczna ani rakotwórcza * nie uciska się, nie kurczy się i nie kruszy się * jest odporna na rozwój grzybów, pleśni i bakterii * jest barierą dla wszystkich zjawisk fizycznych strat ciepła, a w szczególności dla promieniowania cieplnego * obecność wilgoci w powietrzu nie ma wpływu na sprawność termoizolacyjną * jest zwalniaczem pary(zahamowuje ją) * likwiduje punkt rosy * nie absorbuje wilgoci z podłoża * najmniej kłopotliwa w transporcie (mało waży i około 20 razy mniejsza objętość od innych termoizolacji) * łatwo ją naprawiać Zjawisko strat ciepła: Zjawisko promieniowania cieplnego, które stanowi aż 75% strat ciepła spowodowanych różnymi zjawiskami fizycznymi, w przypadku tradycyjnych termoizolacji jest pomijane, czego dowodem jest ich budowa. Tylko ekran aluminiowy jest w stanie ograniczyć promieniowanie cieplne do 97%. Ciepło promieniowania przechodzi przez tradycyjne materiały termoizolacyjne niemal w 100% i gdyby ustawić je wagonami jeden za drugim, to nie wpłynie to na zmniejszenie strat spowodowanych zjawiskiem promieniowania cieplnego. Analiza zjawisk związanych ze stratami ciepła pozwoliła zminimalizować grubość termoizolacji do 0,5 cm i stworzyć konstrukcję adekwatną do znaczenia poszczególnych zjawisk w procesie strat ciepła. Każde zjawisko zostało tak potraktowane jak na to zasługuje. Zwiększenie grubości termoizolacji w ogólnym bilansie jest nieopłacalne. Najistotniejsze w budowie termoizolacji sa dwa ekrany aluminiowe odizolowane od siebie odpowiednio grubą warstwą pianki polietylenowej, gdzie powietrze zamknięte jest w maleńkich przestrzeniach, co minimalizuje zjawisko przenoszenia. Natomiast polietylen z którego zbudowana jest termoizolacjia i znajdujące się w nim powietrze minimalizują zjawisko przewodzenia ciepła. Zastosowanie: Termoizolację stosujemy wszędzie gdzie zależy nam na komforcie termicznym (tzn. latem chłodniej , zimą cieplej). Oprócz zastosowania w budownictwie ma znaczące zastosowanie w innych gałęziach gospodarki. Oprócz budownictwa mieszkaniowego stosowany jest w budownictwie przemysłowym (hale produkcyjne), oraz rolnictwie (kurniki, obory, tuczarnie gdzie komfort termiczny daje wymierne korzyści w kosztach hodowli oraz przychodach ze sprzedaży mięsa). Doskonale nadaje się na termoizolację przestrzeni ładunkowych wszelkiego rodzaju transportu, ochronę chemikaliów przed promieniowaniem słonecznym (podczas magazynowania lub transportu), do termicznej osłony owoców i warzyw podczas transportu, do termoizolacji statków, żaglówek, motorówek, do osłony szyb samochodowych przed słońcem i do produkcji termoopakowań. Montaż: Montaż termoizolacji jest niezwykle prosty. Do montażu oprócz termoizolacji musimy posiadać: nożyk do tapet lub nożyce, pistolet ze zszywkami jeśli montujemy do drewna, wiertarkę i blachowkręty jeśli montujemy bezpośrednio na stelażu płyt gipsowo-kartonowych (należy pamiętać o zachowaniu minimum 12 mm przestrzeni między termoizolacją a płytą g-k jak również zachowanie 7 cm przestrzeni wentylacyjnej od podłogi i sufitu podobnie w dachach), klej silikonowy jako uniwersalny pomocnik oraz taśma aluminiowa samoprzylepna, którą należy okleić wszystkie złącza. Montaż ze szczeliną powietrzną obustronną (minimum 12 mm) oraz szczelinami na Cyrkulację (7-10 cm dołem i górą) * strychy, poddasza, sufity * dachy pod dachówkę * elewacje (cegła klinkierowa, siding, płyty kamienne i metalowe) * termoizolacja rur i zbiorników * termoizolacja drzwi garażowych * instalacja klimatyzacyjna Montaż bezpośredni ( bez szczelinowy ) * podłogi układane na betonach * pod ogrzewanie podłogowe * termo i paroizolacja posadzek i stropów * termoizolacja rur i zbiorników * termoizolacja okien * instalacja klimatyzacyjna Niezbędne narzędzia do montażu (nożyce, nożyk, taker-pistolet do zszywek). Mocowanie: * do drewna-zszywki, * do metalu - silikon, klej, blachowkręty, * do posadzki - układanie pod ciężarem własnym izolacji. Obowiązkowe oklejanie złączy samoprzylepną taśmą aluminiową. " Ładny sposób na ciągnięcie kasy! Glina jednak JEST tańsza a wiele lepsza! Te folie mają po 100 warstw, z których każda usuwa niedomogi warstw pozostałych. W efekcie mamy trudny w zastosowaniu materiał mało doskonały (poprawiany wielowarstwowo). Można, ale po co? ZGADZAM SIĘ W PEŁNI Z KAŻDYM ZACYTOWANYM SŁOWEM!!! Ale.... Ale w domu, po zabudowaniu, ta folia znajdzie się w zupełnie odmiennych warunkach! Wtedy wiele jej cech wcale nie jest potrzebnych a niektóre wręcz szkodzą!!! JAKA JEST SELEKTYWNOŚĆ ALUMINIUM? Polerowane: pochłanianie 0,38 emisja 0,027 selektywność 14 Utlenione 0,024mm pochłanianie 0,43 emisja 0,765 selektywność 0,55 DLA LAIKA WYGLĄDAJĄ TAK SAMO!!! O którym mówimy? Pierwsze dotknięte ręką = drugie. Jak chcesz taką metodą, to byle folia dla pewności 2 razy! Na to cała góra wełny (na ile Cię stać) Nad tym 3cm luzu Nad tym deskowanie i papa. Albo podobnie. Jak narazie nie zrobiono dobrego stropu dla poddasza, jeżeli nie jest wylewany czy murowany (tzw. trumna). Wszystkie technologie są do du.py! Każda ma wadę! Zostaje glina na dechach. Bo działa! Nieestetyczna? A JAKIE TO TAM MA ZNACZENIE!!! Chcecie mieć DOBRY sufit/strop czy drogi i nowoczesny? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2116654 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.11.2007 00:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2007 Co zamiast gliny?Na szczelnej (woda) folii wylałbym perlitobeton (PTB). Na niego cokolwiek. Od gliny poprzez wełnę do zasypki perlitowej czy granulatu styropianowego.Perlitobeton zbrojony jakakolwiek siatką. Choć by rabitza (na klatki dla królików).Adam M. Tu jest fajna folia:FolGam B - folia barwiona odporna na czynniki atmosferyczne (w tym na promienie UV), przeznaczona do uszczelniania basenów ,oczek wodnych, stawów ogrodowychProdukowane folie mają szerokość 2,05 m, jednak w celu minimalizacji wykonywania spoin na placu budowy są fabrycznie zgrzewane w geomembrany o wymiarach zgodnych z życzeniem Klienta (typ GEO), maksymalnie do ciężaru 500 kg, z tym, że jeden wymiar jest wielokrotnością 2,0 m, drugi maksymalnie 30 m. Charakterystyka ť doskonała elastyczność zapewniająca bardzo dobre przyleganie i odporność na nierównomierne odkształcenie podłoża,ť stabilne parametry wytrzymałościowe w czasie eksploatacji gwarantujące szczelność przez cały okres użytkowania,ť obustronnie uszorstkowiona powierzchnia w celu zwiększenia współczynnika tarcia folii, co decyduje o stateczności zastosowanej warstwy ochronnej - uszorstkowienie nie wpływa na cenę wyrobu,ť możliwość łączenia poszczególnych płatów różnymi technikami: przez zgrzewanie, klejenie klejem lub taśmami dwustronnie klejącymi,ť dzięki możliwości wykorzystania technologii klejenia łatwość naprawy uszkodzeń, wykonywania obróbek detali,ť dostępność w dowolnym wymiarze dostosowanym do potrzeb Klienta, co minimalizuje ilość połączeń wykonywanych na placu budowy,ť gęstość większa od wody, co jest istotne w przypadku zastosowań w inżynierii wodnej - geomembrana nie ma tendencji do wypływania,ť odporność na działanie substancji występujących na składowiskach odpadów komunalnych (badanie ITB),ť nie wydziela substancji szkodliwych, bezpieczna dla środowiska naturalnego ludzi, roślin i zwierząt,ť gwarancja 10 lat,ť możliwość recyklingu zużytych materiałów,ť produkt polski. Zastosowanie W zależności od wybranego typu geomembrany FolGam można zastosować w:ť budowlach hydrotechnicznych (wały przeciwpowodziowe, zapory, zbiorniki i kanały wodne);ť obiektach komunikacyjnych (drogi, parkingi nasypy kolejowe, mosty, tunele, place składowe),ť budownictwie ogólnym (izolacja fundamentów, ścian podziemnych części budynków, posadzek, stropów, tarasów),ť obiektach, gdzie wymagana jest ochrona środowiska naturalnego przed skażeniem (stacje paliw, oczyszczalnie ścieków, kotłownie olejowe, rowy odwadniające przy korpusach dróg),ť uszczelnianiu składowisk odpadów komunalnych,ť do izolacji stawów ogrodowych, oczek wodnych. http://muzimer.pl/produkt.php?id=461 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2116655 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anetabo 11.11.2007 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2007 Dziękuję. Wątpliwości moje wzbudza sens wylewania perlitobetonu na 40m2 stropu, przy 110m2 skosów pod kątem 38st, ocieplonych wełną i 7 wielkich oknach połaciowych. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2116708 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.11.2007 08:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2007 Wątpliwości budzą się z powodu trudności technicznych.To rozumiem.Jednak.Trzeba zbudować szczelną ścianę niezależnie od tego, jak bardzo jest nachylona!Wyraźnie widać, że tendencje są takie, aby robić to z waty! Buduje się te ściany tak, że struga ciepłego i wilgotnego powietrze wnika w wełnę i tu, aby jej nie zamienić w błoto, stawia się folię paroszczelną (nie powietrznie szczelną!) a ona opóźnia wnikanie wilgoci. W tej wełnie powietrze płynie w górę i napotyka na folię paroprzepuszczalną, przepływa przez nią i ulatuje....Warstwy są suche. No prawie suche...No prawie zawsze suche...Tylko, że nikt tego już potem nie sprawdza!PO CO? ŻEBY ZAWAŁU DOSTAĆ?No i tak to jest, że te miejsca domu robione są nogami... i bez głowy...Adam M. To nie musi być PTB. To ma być szczelne dla powietrza!. Od usuwania wilgoci jest WENTYLACJA (najlepiej kontrolowana, taka, nad którą mamy władzę!) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2116779 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anetabo 12.11.2007 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 Od usuwania wilgoci jest WENTYLACJA (najlepiej kontrolowana, taka, nad którą mamy władzę!) I tu doszliśmy do sedna. Jeśli nie ma się dobrej wentylacji to można bardzo źle skończyć robiąc tak szczelny sufit. Ja chyba wolę przepłacić za ogrzewanie. Jakoś milej mi się śpi pod kołdrą z puchu, niż pod szczelnym plastikowym workiem wypełnionym gliną. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2118567 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Newfie 12.11.2007 11:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 Czy ktoś może mi powiedzieć normalnym językiem jak powinnam ocieplić takie poddasze - bez "cudownych środków" typu glina ? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2119025 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 12.11.2007 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 Normalnym językiem - to należy ocieplić dobrze!. Skutecznie! W trwały sposób.To znaczy - jak?To znaczy, że NIKT nie wie!Nie wie, więc robią tak, jak im majster gada - bo my tak już ze 100 domów zrobili! "Jakoś milej mi się śpi pod kołdrą z puchu, niż pod szczelnym plastikowym workiem wypełnionym gliną."Nie wyobrażam sobie mniej celnego argumentu!!!A na parterze to co? Sufitu MUROWANEGO nie ma?On JEST szczelny! Koszt takiego samego nad pięterkiem (trumna, popularnie mówiąc) jest tak niemiły, że ludziska kleją w gu.wnie!Jak już trzeba, to może by w tym gu.wnie z większym sensem grzebać?O to mi chodzi!Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2119099 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kachna28 12.11.2007 12:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 Czy ktoś może mi powiedzieć normalnym językiem jak powinnam ocieplić takie poddasze - bez "cudownych środków" typu glina ? newfie -my obecnie mieszkamy w starym domu w którym jest taki sufit -"ocieplony"w sposób mocno starodawny -na strychu wysypana jest warstwa ok 15cm wiór na to zwykła folia Planujemy ocieplic go jednak najzwyklejszą wełną mineralną -położoną po prostu na deskach tworzących sufit (oczywiście po usunięciu tych wiór i folii). Generalnie nie ma raczej większej różnicy między sufitem "podwieszanym" z drzewa a płytami k-g Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2119106 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Newfie 12.11.2007 12:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 A mnie chodzi o to, żeby wiedzieć co położyć na tych deskach nad poddaszem Nie mam zamiaru tam lać betonu, moim zdaniem to nad parterem leje się beton przede wszystkim ze względu na obciążenia +ew. izolację akustyczną a nie dla ocieplenia Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2119110 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kachna28 12.11.2007 12:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 A mnie chodzi o to, żeby wiedzieć co położyć na tych deskach nad poddaszem Nie mam zamiaru tam lać betonu, moim zdaniem to nad parterem leje się beton przede wszystkim ze względu na obciążenia +ew. izolację akustyczną a nie dla ocieplenia A po co tam lac (lub kłaśc) coś oprócz wełny? jeśli chcesz miec użytkowy stryszek to ułóż nad wełną jakieś dechy (mogą byc z odzysku z budowy) i masz podłogę Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2119117 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Newfie 12.11.2007 12:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 Czy ktoś może mi powiedzieć normalnym językiem jak powinnam ocieplić takie poddasze - bez "cudownych środków" typu glina ? newfie -my obecnie mieszkamy w starym domu w którym jest taki sufit -"ocieplony"w sposób mocno starodawny -na strychu wysypana jest warstwa ok 15cm wiór na to zwykła folia Planujemy ocieplic go jednak najzwyklejszą wełną mineralną -położoną po prostu na deskach tworzących sufit (oczywiście po usunięciu tych wiór i folii). Generalnie nie ma raczej większej różnicy między sufitem "podwieszanym" z drzewa a płytami k-g Kachna28, dzięki że odpowiedziałaś mi jak normalnemu człowiekowi z dylematami budowlanymi Tak właśnie myślałam jak pisałam pierwszego posta, ale potem Adam_mk napisał mi żebym "nie robiła sita" Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2119119 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Newfie 12.11.2007 12:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 A mnie chodzi o to, żeby wiedzieć co położyć na tych deskach nad poddaszem Nie mam zamiaru tam lać betonu, moim zdaniem to nad parterem leje się beton przede wszystkim ze względu na obciążenia +ew. izolację akustyczną a nie dla ocieplenia A po co tam lac (lub kłaśc) coś oprócz wełny? jeśli chcesz miec użytkowy stryszek to ułóż nad wełną jakieś dechy (mogą byc z odzysku z budowy) i masz podłogę Ok, tylko czy wówczas ma znaczenie czy ocieplę wełną ściany stryszku aż do kalenicy czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2119122 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 12.11.2007 12:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 jak chcesz stryszku używać, a nie dasz tam ogrzewania, to ociepl podłogę stryszka, jeżeli nie chcesz dawać między jętki (tak zrozumiałem) - daj wełnę między legarami, na to deska jako podłoga docelowaskosy też bym ocieplił do kalenicy, chociaz trochę, nie będzie tam ekstremalnych róznic temperatur, chyba, że coś takiego nie będzie szkodziło porzechowywanym tam gratom Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2119134 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.