Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Na poddaszu planuję mieć drewniany sufit - jętki obrobione i widoczne, powyżej deski pióro-wpust. Jak prawidłowo ocieplić takie rozwiązanie (chyba wełna do aż do kalenicy?) i jakie warstwy nad tymi deskami? Strych będzie standardowo "graciarnią", sporadycznie ale używaną. Podzielcie się wiedzą :D
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/
Udostępnij na innych stronach

Sita nie zrób, bo za Chiny Ludowe ciepła żadną watą tam nie zatrzymasz :roll:

To trudny wybór.

Możesz klasycznie: dechy od dołu, parę ton gliny i dechy od góry.

Będzie dobrze i ciepło.

Adam M.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2115679
Udostępnij na innych stronach

Sita nie zrób

 

Szanowny Panie Adamie.

Jak ma się do Pana teorii użycie folii paroizolacyjnej z aluminium 110g/m2?

Skoro jednak zamiast pełnego deskowania i papy używamy folii wysokoparoprzepuszczalnej to co zamiast gliny?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2115785
Udostępnij na innych stronach

Taka?

"110/1500 metalizowany (srebrny) jest wyrobem cztero- lub trójwarstwowym, który oprócz właściwości paroszczelnych wytwarza także dodatkowy efekt izoalcyjny dzięki odbijaniu energii cieplnej.

 

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE FI 140 UVTA *FI 110 UVTAL *FI 140 UVTAL

Materiał PE / PE / AL PE / siatka PP lub HDPE / PE /AL

Gramatura [g/m2] 140 ą 5% 110 ą 5% 140 ą 5%

Szerokość [mm] 1500 ą 5%

Długość [m] 50 ą 0,1

Współczynnik Sd [m] > 100

Średni opór dyfuzyjny [m2*h*hPa/g] >= 800 >= 360 >= 360

Wysokość słupa wody [mmH2O] > 1000

Wytrzymałość na rozerwanie przy rozciąganiu paska o szerokości 5 cm [N] (wzdłuż) >= 610 >= 350 >= 450

Zakres temperatur stosowania [°C] od -40 do +80

Klasyfikacja ogniowa wyrób nie rozprzestrzeniający ognia "

 

Czy też taka?

 

"Jedna rolka tej termoizolacji (60 m2/ 15 kg / 0,3 m3) zastępuje 6 m3 wełny lub styropianu. Szerokość rolki (120 cm) została dostosowana do technologii płyt gipsowo-kartonowych co zasadniczo ułatwia, przyśpiesza montaż jak również obniża jego koszt.

 

Cechy

 

* PKWiU 25.23.Z

* APROBATA TECHNICZNA ITB AT-15-7151/2006

* ATEST PZH HK/B/1388/01/2006

* URZAD PATENTOWY RP P379273

* PRODUKCJA ZGODNA Z ISO 9001

 

Zalety termoizolacji:

 

* współczynnik przewodzenia ciepła (NBN B62-201) 0,034 W/mK

* współczynnik odbicia ciepła promieniowania 85%

* jest bezpieczna w montażu (nie sypie się do oczu ani za kołnierz)

* jest łatwa do instalowania (pistolet zszywający lub klej silikonowy, nożyczki i taśma aluminiowa samoprzylepna)

* jest ekonomiczna

* nie jest toksyczna ani rakotwórcza

* nie uciska się, nie kurczy się i nie kruszy się

* jest odporna na rozwój grzybów, pleśni i bakterii

* jest barierą dla wszystkich zjawisk fizycznych strat ciepła, a w szczególności dla promieniowania cieplnego

* obecność wilgoci w powietrzu nie ma wpływu na sprawność termoizolacyjną

* jest zwalniaczem pary(zahamowuje ją)

* likwiduje punkt rosy

* nie absorbuje wilgoci z podłoża

* najmniej kłopotliwa w transporcie (mało waży i około 20 razy mniejsza objętość od innych termoizolacji)

* łatwo ją naprawiać

 

Zjawisko strat ciepła:

 

Zjawisko promieniowania cieplnego, które stanowi aż 75% strat ciepła spowodowanych różnymi zjawiskami fizycznymi, w przypadku tradycyjnych termoizolacji jest pomijane, czego dowodem jest ich budowa. Tylko ekran aluminiowy jest w stanie ograniczyć promieniowanie cieplne do 97%. Ciepło promieniowania przechodzi przez tradycyjne materiały termoizolacyjne niemal w 100% i gdyby ustawić je wagonami jeden za drugim, to nie wpłynie to na zmniejszenie strat spowodowanych zjawiskiem promieniowania cieplnego. Analiza zjawisk związanych ze stratami ciepła pozwoliła zminimalizować grubość termoizolacji do 0,5 cm i stworzyć konstrukcję adekwatną do znaczenia poszczególnych zjawisk w procesie strat ciepła. Każde zjawisko zostało tak potraktowane jak na to zasługuje. Zwiększenie grubości termoizolacji w ogólnym bilansie jest nieopłacalne. Najistotniejsze w budowie termoizolacji sa dwa ekrany aluminiowe odizolowane od siebie odpowiednio grubą warstwą pianki polietylenowej, gdzie powietrze zamknięte jest w maleńkich przestrzeniach, co minimalizuje zjawisko przenoszenia. Natomiast polietylen z którego zbudowana jest termoizolacjia i znajdujące się w nim powietrze minimalizują zjawisko przewodzenia ciepła.

 

Zastosowanie:

 

Termoizolację stosujemy wszędzie gdzie zależy nam na komforcie termicznym (tzn. latem chłodniej , zimą cieplej). Oprócz zastosowania w budownictwie ma znaczące zastosowanie w innych gałęziach gospodarki. Oprócz budownictwa mieszkaniowego stosowany jest w budownictwie przemysłowym (hale produkcyjne), oraz rolnictwie (kurniki, obory, tuczarnie gdzie komfort termiczny daje wymierne korzyści w kosztach hodowli oraz przychodach ze sprzedaży mięsa). Doskonale nadaje się na termoizolację przestrzeni ładunkowych wszelkiego rodzaju transportu, ochronę chemikaliów przed promieniowaniem słonecznym (podczas magazynowania lub transportu), do termicznej osłony owoców i warzyw podczas transportu, do termoizolacji statków, żaglówek, motorówek, do osłony szyb samochodowych przed słońcem i do produkcji termoopakowań.

 

Montaż:

 

Montaż termoizolacji jest niezwykle prosty. Do montażu oprócz termoizolacji musimy posiadać: nożyk do tapet lub nożyce, pistolet ze zszywkami jeśli montujemy do drewna, wiertarkę i blachowkręty jeśli montujemy bezpośrednio na stelażu płyt gipsowo-kartonowych (należy pamiętać o zachowaniu minimum 12 mm przestrzeni między termoizolacją a płytą g-k jak również zachowanie 7 cm przestrzeni wentylacyjnej od podłogi i sufitu podobnie w dachach), klej silikonowy jako uniwersalny pomocnik oraz taśma aluminiowa samoprzylepna, którą należy okleić wszystkie złącza.

 

Montaż ze szczeliną powietrzną obustronną (minimum 12 mm) oraz szczelinami na Cyrkulację (7-10 cm dołem i górą)

 

* strychy, poddasza, sufity

* dachy pod dachówkę

* elewacje (cegła klinkierowa, siding, płyty kamienne i metalowe)

* termoizolacja rur i zbiorników

* termoizolacja drzwi garażowych

* instalacja klimatyzacyjna

 

Montaż bezpośredni ( bez szczelinowy )

 

* podłogi układane na betonach

* pod ogrzewanie podłogowe

* termo i paroizolacja posadzek i stropów

* termoizolacja rur i zbiorników

* termoizolacja okien

* instalacja klimatyzacyjna

 

Niezbędne narzędzia do montażu (nożyce, nożyk, taker-pistolet do zszywek).

Mocowanie:

 

* do drewna-zszywki,

* do metalu - silikon, klej, blachowkręty,

* do posadzki - układanie pod ciężarem własnym izolacji.

 

Obowiązkowe oklejanie złączy samoprzylepną taśmą aluminiową. "

 

Ładny sposób na ciągnięcie kasy! :lol:

Glina jednak JEST tańsza a wiele lepsza!

Te folie mają po 100 warstw, z których każda usuwa niedomogi warstw pozostałych. W efekcie mamy trudny w zastosowaniu materiał mało doskonały (poprawiany wielowarstwowo).

Można, ale po co?

ZGADZAM SIĘ W PEŁNI Z KAŻDYM ZACYTOWANYM SŁOWEM!!!

Ale....

Ale w domu, po zabudowaniu, ta folia znajdzie się w zupełnie odmiennych warunkach! Wtedy wiele jej cech wcale nie jest potrzebnych a niektóre wręcz szkodzą!!!

 

JAKA JEST SELEKTYWNOŚĆ ALUMINIUM?

Polerowane: pochłanianie 0,38 emisja 0,027 selektywność 14

Utlenione 0,024mm pochłanianie 0,43 emisja 0,765 selektywność 0,55

DLA LAIKA WYGLĄDAJĄ TAK SAMO!!!

O którym mówimy? Pierwsze dotknięte ręką = drugie. :lol: :lol: :lol:

 

Jak chcesz taką metodą, to byle folia dla pewności 2 razy!

Na to cała góra wełny (na ile Cię stać)

Nad tym 3cm luzu

Nad tym deskowanie i papa.

 

Albo podobnie.

 

Jak narazie nie zrobiono dobrego stropu dla poddasza, jeżeli nie jest wylewany czy murowany (tzw. trumna). Wszystkie technologie są do du.py! Każda ma wadę!

Zostaje glina na dechach. Bo działa!

Nieestetyczna? :o

A JAKIE TO TAM MA ZNACZENIE!!! :evil: :evil: :evil:

 

Chcecie mieć DOBRY sufit/strop czy drogi i nowoczesny?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2116654
Udostępnij na innych stronach

Co zamiast gliny?

Na szczelnej (woda) folii wylałbym perlitobeton (PTB). Na niego cokolwiek. Od gliny poprzez wełnę do zasypki perlitowej czy granulatu styropianowego.

Perlitobeton zbrojony jakakolwiek siatką. Choć by rabitza (na klatki dla królików).

Adam M.

 

Tu jest fajna folia:

FolGam B - folia barwiona odporna na czynniki atmosferyczne (w tym na promienie UV), przeznaczona do uszczelniania basenów ,oczek wodnych, stawów ogrodowych

Produkowane folie mają szerokość 2,05 m, jednak w celu minimalizacji wykonywania spoin na placu budowy są fabrycznie zgrzewane w geomembrany o wymiarach zgodnych z życzeniem Klienta (typ GEO), maksymalnie do ciężaru 500 kg, z tym, że jeden wymiar jest wielokrotnością 2,0 m, drugi maksymalnie 30 m.

 

Charakterystyka

 

ť doskonała elastyczność zapewniająca bardzo dobre przyleganie i odporność na nierównomierne odkształcenie

 

podłoża,

ť stabilne parametry wytrzymałościowe w czasie eksploatacji gwarantujące szczelność przez cały okres

 

użytkowania,

ť obustronnie uszorstkowiona powierzchnia w celu zwiększenia współczynnika tarcia folii, co decyduje

 

o stateczności zastosowanej warstwy ochronnej - uszorstkowienie nie wpływa na cenę wyrobu,

ť możliwość łączenia poszczególnych płatów różnymi technikami: przez zgrzewanie, klejenie klejem lub taśmami

 

dwustronnie klejącymi,

ť dzięki możliwości wykorzystania technologii klejenia łatwość naprawy uszkodzeń, wykonywania obróbek detali,

ť dostępność w dowolnym wymiarze dostosowanym do potrzeb Klienta, co minimalizuje ilość połączeń

 

wykonywanych na placu budowy,

ť gęstość większa od wody, co jest istotne w przypadku zastosowań w inżynierii wodnej - geomembrana nie ma

 

tendencji do wypływania,

ť odporność na działanie substancji występujących na składowiskach odpadów komunalnych (badanie ITB),

ť nie wydziela substancji szkodliwych, bezpieczna dla środowiska naturalnego ludzi, roślin i zwierząt,

ť gwarancja 10 lat,

ť możliwość recyklingu zużytych materiałów,

ť produkt polski.

 

 

Zastosowanie

 

W zależności od wybranego typu geomembrany FolGam można zastosować w:

ť budowlach hydrotechnicznych (wały przeciwpowodziowe, zapory, zbiorniki i kanały wodne);

ť obiektach komunikacyjnych (drogi, parkingi nasypy kolejowe, mosty, tunele, place składowe),

ť budownictwie ogólnym (izolacja fundamentów, ścian podziemnych części budynków, posadzek, stropów,

 

tarasów),

ť obiektach, gdzie wymagana jest ochrona środowiska naturalnego przed skażeniem (stacje paliw, oczyszczalnie

 

ścieków, kotłownie olejowe, rowy odwadniające przy korpusach dróg),

ť uszczelnianiu składowisk odpadów komunalnych,

ť do izolacji stawów ogrodowych, oczek wodnych.

 

http://muzimer.pl/produkt.php?id=461

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2116655
Udostępnij na innych stronach

Wątpliwości budzą się z powodu trudności technicznych.

To rozumiem.

Jednak.

Trzeba zbudować szczelną ścianę niezależnie od tego, jak bardzo jest nachylona!

Wyraźnie widać, że tendencje są takie, aby robić to z waty! Buduje się te ściany tak, że struga ciepłego i wilgotnego powietrze wnika w wełnę i tu, aby jej nie zamienić w błoto, stawia się folię paroszczelną (nie powietrznie szczelną!) a ona opóźnia wnikanie wilgoci. W tej wełnie powietrze płynie w górę i napotyka na folię paroprzepuszczalną, przepływa przez nią i ulatuje....

Warstwy są suche. No prawie suche...No prawie zawsze suche...

Tylko, że nikt tego już potem nie sprawdza!

PO CO? ŻEBY ZAWAŁU DOSTAĆ?

No i tak to jest, że te miejsca domu robione są nogami... i bez głowy...

Adam M.

 

To nie musi być PTB. To ma być szczelne dla powietrza!. Od usuwania wilgoci jest WENTYLACJA (najlepiej kontrolowana, taka, nad którą mamy władzę!)

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2116779
Udostępnij na innych stronach

Od usuwania wilgoci jest WENTYLACJA (najlepiej kontrolowana, taka, nad którą mamy władzę!)

 

I tu doszliśmy do sedna. Jeśli nie ma się dobrej wentylacji to można bardzo źle skończyć robiąc tak szczelny sufit.

Ja chyba wolę przepłacić za ogrzewanie.

Jakoś milej mi się śpi pod kołdrą z puchu, niż pod szczelnym plastikowym workiem wypełnionym gliną.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2118567
Udostępnij na innych stronach

Normalnym językiem - to należy ocieplić dobrze!. Skutecznie! W trwały sposób.

To znaczy - jak?

To znaczy, że NIKT nie wie!

Nie wie, więc robią tak, jak im majster gada - bo my tak już ze 100 domów zrobili!

 

"Jakoś milej mi się śpi pod kołdrą z puchu, niż pod szczelnym plastikowym workiem wypełnionym gliną."

Nie wyobrażam sobie mniej celnego argumentu!!!

A na parterze to co? Sufitu MUROWANEGO nie ma?

On JEST szczelny! Koszt takiego samego nad pięterkiem (trumna, popularnie mówiąc) jest tak niemiły, że ludziska kleją w gu.wnie!

Jak już trzeba, to może by w tym gu.wnie z większym sensem grzebać?

O to mi chodzi!

Adam M.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2119099
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może mi powiedzieć normalnym językiem jak powinnam ocieplić takie poddasze - bez "cudownych środków" typu glina ? :-?

newfie -my obecnie mieszkamy w starym domu w którym jest taki sufit -"ocieplony"w sposób mocno starodawny -na strychu wysypana jest warstwa ok 15cm wiór na to zwykła folia :) Planujemy ocieplic go jednak najzwyklejszą wełną mineralną -położoną po prostu na deskach tworzących sufit (oczywiście po usunięciu tych wiór i folii). Generalnie nie ma raczej większej różnicy między sufitem "podwieszanym" z drzewa a płytami k-g :wink:

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2119106
Udostępnij na innych stronach

A mnie chodzi o to, żeby wiedzieć co położyć na tych deskach nad poddaszem :-? Nie mam zamiaru tam lać betonu, moim zdaniem to nad parterem leje się beton przede wszystkim ze względu na obciążenia +ew. izolację akustyczną a nie dla ocieplenia :wink:
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2119110
Udostępnij na innych stronach

A mnie chodzi o to, żeby wiedzieć co położyć na tych deskach nad poddaszem :-? Nie mam zamiaru tam lać betonu, moim zdaniem to nad parterem leje się beton przede wszystkim ze względu na obciążenia +ew. izolację akustyczną a nie dla ocieplenia :wink:

A po co tam lac (lub kłaśc) coś oprócz wełny? jeśli chcesz miec użytkowy stryszek to ułóż nad wełną jakieś dechy (mogą byc z odzysku z budowy) i masz podłogę :)

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2119117
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może mi powiedzieć normalnym językiem jak powinnam ocieplić takie poddasze - bez "cudownych środków" typu glina ? :-?

newfie -my obecnie mieszkamy w starym domu w którym jest taki sufit -"ocieplony"w sposób mocno starodawny -na strychu wysypana jest warstwa ok 15cm wiór na to zwykła folia :) Planujemy ocieplic go jednak najzwyklejszą wełną mineralną -położoną po prostu na deskach tworzących sufit (oczywiście po usunięciu tych wiór i folii). Generalnie nie ma raczej większej różnicy między sufitem "podwieszanym" z drzewa a płytami k-g :wink:

 

Kachna28, dzięki że odpowiedziałaś mi jak normalnemu człowiekowi z dylematami budowlanymi :wink: Tak właśnie myślałam jak pisałam pierwszego posta, ale potem Adam_mk napisał mi żebym "nie robiła sita" :-?

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2119119
Udostępnij na innych stronach

A mnie chodzi o to, żeby wiedzieć co położyć na tych deskach nad poddaszem :-? Nie mam zamiaru tam lać betonu, moim zdaniem to nad parterem leje się beton przede wszystkim ze względu na obciążenia +ew. izolację akustyczną a nie dla ocieplenia :wink:

A po co tam lac (lub kłaśc) coś oprócz wełny? jeśli chcesz miec użytkowy stryszek to ułóż nad wełną jakieś dechy (mogą byc z odzysku z budowy) i masz podłogę :)

 

Ok, tylko czy wówczas ma znaczenie czy ocieplę wełną ściany stryszku aż do kalenicy czy nie?

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2119122
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz stryszku używać, a nie dasz tam ogrzewania, to ociepl podłogę stryszka, jeżeli nie chcesz dawać między jętki (tak zrozumiałem) - daj wełnę między legarami, na to deska jako podłoga docelowa

skosy też bym ocieplił do kalenicy, chociaz trochę, nie będzie tam ekstremalnych róznic temperatur, chyba, że coś takiego nie będzie szkodziło porzechowywanym tam gratom

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/90749-sufit-poddasza-drewniany-jakie-ocieplenie/#findComment-2119134
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...