Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

porotherm 44 - czy wystarczy?


Jelu

Recommended Posts

Witam,

właśnie jestem na etapie wyboru materiału na ściany zewnętrzne, i polecano mi porotherm o grubosci 44cm - podobno nie trzeba juz tego ocieplac - czy ktos ma takie rozwiazanie?

majster mowi ze i tak bede pozniej ocieplal - wowczas bylo by to nieoplacalne wiec stad moj dylemat.

czy cena 10zł za porotherm 44 cm to dobra cena?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 117
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najpierw niech Ci wykonawca pokaże co wymurował z tego porothermu. Jeśli poprzedni inwestorzy są zadowoleni to można brać. Nie jest to materiał typu "tu przykleimy a tu załatamy dziurę", bo jak porobią mostki cieplne to kaplica, zostaną. Zaprawę ciepłochronną doliczyć do tego (np. Kreisel) i stargować jeszcze trochę cenę. Powodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam z Porothermu 25 i widzę że ekipa porobiła sporo szczelin . Po prostu nie wszędzie jest na pióro i wpust - widać że wykorzystywali docięte np.połówki .

Jak tego dopilnujesz by tak nie było to możesz zaryzykować.

ZARYZYKOWAĆ tzn. że jak przegrasz to masz kaplice a nie ciepły dom , ciepło będzie uciekało szybciej niż myślisz.

Spróbuj może zmniejszyć grubość ścian a za to dołóż docieplenie które to niebezpieczeństwo zniweluje do 0 .

ja tak bynajmniej , za namową forum i po przeczytaniu kilkuset postów za i przeciw zrobiłem

Odwiedziłem również kilka budów gdzie sytuacja z prześwitami się wszędzie powtarzała - po co ryzykować i tak późniejsze docieplenie .

A ściany jednowarstwowe z ceramiki to chyba możemy między bajki włożyć , przynajmniej jeżeli chodzi o wykonawstwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam z Porothermu 25 i widzę że ekipa porobiła sporo szczelin . Po prostu nie wszędzie jest na pióro i wpust - widać że wykorzystywali docięte np.połówki .

Jak tego dopilnujesz by tak nie było to możesz zaryzykować.

ZARYZYKOWAĆ tzn. że jak przegrasz to masz kaplice a nie ciepły dom , ciepło będzie uciekało szybciej niż myślisz.

to co jest izolatorem w takim materiale?

ceramika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie o szczelinach pomiedzy bloczkami porotermu.Sciana będzie otynkowana z obu stron a wieć strzeliny to powietrze a powietrze to zły przeowdnik ciepła.Dlatego w porothermie jest taka duża zawartosc powietrza.Mam chałupe z porothermu 44 otynkowana tynkiem tradycyjnym i nie narzekam juz od trzech lat.|Porotherm kupowałem po 5,20 zł ale inflacja zeby tak zarobki rosły.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wybrałem Porotherm grubosci 30.. z innego względu ( kupiłem okazyjnie)..

 

ale..

rozmawiałem z dwoma inwestorami którzy wybrali gr 44.. i oboje stwierdzili ze jeszcze beda ocieplać.. oraz ze ich ponowny wybór byłby inny.. tj.. ciensza sciana ale ocieplona.. co do szczelin pomiedzy bloczkami.. nigdy nie bedzie idealnie.. a zaprawa ciepłochronna tez kosztuje..

 

moja sugestia abys przliczył koszt budowy tych scian.. i jeżeli sa porównywalne.. to wybrał bym.. bez ryzyka... czyli ceramika + ocieplenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałem PTH44, dom stoi. Jeszcze w nim nie mieszkam ale już niedługo. Wyboru materiału dokonałem po konsultacjach z ludźmi, którzy już mieszkają w domu z takiego materiału. I nie docieplają. Choć wszyscy w koło się dziwują i mówią, że trzeba będzie docieplić. A ja właśnie dlatego PTH żeby nie pchać się w styropian więc nie mam zamiaru. Inna sprawa to wykonawstwo. U mnie trochę tych prześwitów jest ale ponoć jak będzie tynk to będzie OK. Śpię spokojnie... na razie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź po uwagę cenę zewnetrznego tynku ciepłochronnego(jest naprawdę drogi) na pth 44,niektórzy zalecają zaciągnięcie siatką z klejem i na to tynk aby nie było pęknięć,Ja mam 44 ale i tak dociepliłem 6 cm styropianu z powodu jak wyżej, tj róznica w kosztacie końcowym praktycznie żadna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyliczeń, to mogę podac pare dotyczacych rzekomo taniej sciany dwuwarstwowej.Buduję z ceramiki tradycyjnej, pustak U-220 (25cm) i na to ma isc docieplenie w postaci welny mineralnej.Sam pustak kosztowal mnie 4 zl co przy 20szt./m kwadratowy daje kwotę 80 zl.Ocieplenie ma kosztowac ok. 100 zl (75 zl welna plus 25 zl tynk, klej, siatka) oraz robocizna 50 zl/m kw., co daje sumę ok. 150 zl/m kw. Czyli samo ocieplenie bedzie kosztowac prawie dwa razy wiecej, niż sciana konstrukcyjna.Te wyliczenia dotyczą welny mineralnej, styropian wyszedlby taniej.Dlatego sciana 1 warstwowa, mimo droższych elemetow muru (porotherm czy ytong) ostatecznie wypadnie taniej.Pozostaje kwestia czy bedzie cieplo, czy nie trzeba bedzie docieplac? W to już wątpię, patrzac, jak ekipy budują.U mnie pom sąsiedzku budują wlasnie z porothermu 44 cm, ogladam ten budynek na codzien.Wykonawca wyjatkowo dokladny i sumienny, sam muruje i pilnuje chlopakow.Narzeka jednak na porotherm, bardzo kruchy i niewdzieczny do budowania.No nie wszystko jest idealny, mimo wyjatkowej starannosci wykonawcy, wszystkiego nie uda sie dopilnowac.Może warto pomyslec o scianie 3 warstwowej, wydaje sie byc tansza od 2 warstwowej, odpada olbrzymi koszt ocieplania z elewacją, sama welna czy styropian miedzy sciany to wydatek sporo mniejszy, odpada dodatkowa robocizna , elewacja to zwykly tynk i świety spokoj na lata.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie jestem na etapie wyboru materiału na ściany zewnętrzne, i polecano mi porotherm o grubosci 44cm - podobno nie trzeba juz tego ocieplac - czy ktos ma takie rozwiazanie?

Bloki z wielkiej płyty były budowane bez ocieplenia, dopiero teraz ludzie dojrzeli że dłużej nie zniosą wysokich rachunków za ciepło. Tobie radze się zapytać lepiej ile kosztuje ogrzanie domu wybudowanego z PTH 44 cm w porównaniu do domu z 15 cm styropianu, bo ściany 1W wymyślono jak olej opałowy kosztował 0,7 zł/litr, sprawdź ile kosztuje teraz a potem pomnóż sobie ta wartość przez ilość średnio rocznego zapotrzebowania. Tak samo policz sobie koszt systemowego wymurowania ściany z PTH 44 cm w porównaniu do 15 cm styropianu na czymkolwiek, ręczę że bardzo szybko koszty sprowadzą cię na ziemię.

 

Ściana z czegokolwiek + styropian jest tańsza i cieplejsza od każdej ściany 1W, wyliczenia na ten temat masz w 100 podobnych wcześniejszych wątkach.

 

trzeba założyć nowy wątek - historyczny - o systemach wielkopłytowych :o

 

a przynajmniej o płytach elewacyjnych...

 

bo niektórzy nie wiedzą co piszą :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...