Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Jestem rolnikiem, wielkość gospodarstwa powyżej średniej w gminie. Porządkując informacje na ten temat w aspekcie budowy siedliska/z.zagrodowej (nawiasem mówiąc - czym się różnią siedlisko i zab.zagrodowa?):

1. jeslli nie ma MPZP mogę budować się na ziemi należącej do gospodarstwa

2. jesli jest MPZP - to już wówczas obowiązują jego przepisy (czyli dana działka musi byc przeznaczona w nim pod zabudowę ale dla mnie jako rolnika może być to zab.zagrodowa, siedlisko)

Ale - co jeśli piekną działeczke pod budowę znajdę w GMINIE SĄSIEDNIEJ??

Trochę gdzieniegdzie było na ten temat ale nigdzie jednoznacznie...Wówczas mam te hektary powyżej średniej w gminie A a działka na której chcę buować jest w gminie B (sasiadującej). I nie ma MPZP. Co wtedy??

https://forum.murator.pl/topic/90899-czy-rolnik-mo%C5%BCe-budowa%C4%87-bez-mpzp-w-gminie-s%C4%85siedniej/

Zgodnie z zapisami w Ustawach siedlisko zastapiono zabudową zagrodową. Od kilku lat funkcjonuje to drugie (zabudowa zagrodowa).

ad1. Tak - jedynym ograniczeniem jest "średnia gospodarstwa w danej gminie".

ad2. Tez tak, przy czym działka nie musi być "budowlana", może być przeznaczona pod zabudowe zagrodową, dla rolników posiadajacych nie mniej niż 1 ha w danej gmninie.

Ostatnie watpliwość. Co prawda przepisy mówia wyraźnie w danej gminie, ale bywa i tak, że UZNANIOWO mogą zaliczyć areał z gminy bezpośrednio sąsiadującej - przy czym rolnikiem trzeba być w gminie w której chcemy sie budowac, czyli zameldowanie (też uznaniowo może być "zaliczone" z gminy sajacej) areał nie mniejszy niż 1 ha - obowiązkowo.

Powodzenia