Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Budowa domu na pochyłej działce ?

katka

Recommended Posts

Witam!

Mam pytanie do wszystkich budujących dom na skarpie, to znaczy na działce położonej na zboczu wzniesienia. Mam na oku ładną działkę, ale właśnie taką pochyłą. Nie wiem jeszcze jaki procent, tak na oko nie bardzo stroma, ale jednak jest dość znaczny spadek. I tu rodzi się moje pytanie, czy dużym utrudnieniem jest posadowienie domu w takich warunkach? Dom ma być bez podpiwniczenia, czy znacznie większe będą koszty takich, że tak powiem "krzywych" :wink: fundamentów, czyli w części mocno wkopanych a w części dość wysoko odkrytych. Czy może są jeszcze jakieś trudności spowodowane takim właśnie nachyleniem działki?

Jestem laikiem, więc przepraszam za moje może głupie pytania, ale dopiero zaczynam wchodzić w temat budowania domu i jeszcze wiele rzeczy jest dla mnie czarną magią :roll: .

• Odpowiedzi 40
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Nie sądzę ,żeby pochyła działka (w granicach rozsadku) podnosiła koszty budowy. Większy koszt "krzywych" fundamentów podniesie ich cenę o pare procent ale fundamenty to tylko kilka procent ceny cąłej budowy, więc w ogólnym rozrachunku nie będzie to raczej znaczny wzrost kosztów (chociaż oczywiste jest ,że kazdy wzrost cen boli). Poza tym nie musisz robić krzywych fundamentów. Mozna wyrównać część działki pod domem -jeśli jest nie bardzo stroma, tzn "podsypać z przodu" albo "wybrać z tył". Rozwiązań jest kilka i trzeba je tylko odpowiednio przeliczyć i dopasować do konkretnej sytuacji.

P.S. Ścieki tez raczej nie są problemem, bo zawsze można uniezaleznić się od kanalizacji własną przydomową oczyszczalnią albo szambem. :wink: