Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Internet w domu - jakie rozwiązanie techniczne?

Newfie

Recommended Posts

Nie jestem pewna czy to dobre miejsce na takie pytanie, ale zaryzykuję :wink: :

W mieszkaniu mam dwa komputery w sąsiednich pokojach, połączone kablem sieciowym. Internet na komputerze córki wymaga włączonego mojego komputera. Na razie jest ok, ale planując instalacje w domu wolałabym wprowadzić jakieś wygodniejsze rozwiązanie - jeśli chodzi o sieci, jestem zielona, a wiem że popularne są już bezprzewodowe rozwiązania w domach jednorodzinnych...

Pomóżcie i podpowiedzcie jak to zrobić :oops:

• Odpowiedzi 88
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

router wifi za 130 złotych plus do każdego komputera karta wifi. idealnie. żadnych kabli w domu

mam tak i jestem zadowolony. nawet na balkonie czy w ogródku mogę sobie surfowac z notebookiem na kolanach

Super, jeszcze mi powiedz tylko na jakim złączu w kompie instaluje się tą kartę? W standardowych PC się da? :wink:

Witam.

Przede wszystkim router bezprzewodowy (WiFi) z modemem ADSL. WiFi w standardzie 802.11b lub 802.11g pracujący na 2,4GHz lub 802.11a na 5GHz.

Mając już router w odpowiednim standardzie do każdego komputera kupujesz/instalujesz kartę w gniazdo PCI. konfigurujesz sieć (szyfrowanie WEP lub WPA oraz ewentualnie filtracja MAC adresów). Tak po krótce.

Pozdrawiam

W terenie otwartym ok. 100-200m (nie może być pagórków, drzewa również tłumią sygnał). W pomieszczeniu zamkniętym tak do ok. 50m. Karton gips tłumi słabo (sygnał przechodzi), żelbet dużo mocniej.

Jesli chodzi o router polecam LinkSys'a opartego na Cisko. Cena ok. 200-250zl, ale niezawodny. Z tańszych DLink'a lub Planex'a (nie mylić z Planet'em). Warto dołożyć: lepszy zasięg i stabilność urządzenia.

tak po krótce to pc stacjonarny podłączyć przewodem z AP czy tam routerem, bo pewnie tam jest net

nawet jeżeli nie, to lepiej na usb niż kartę wewn