Kris2222 21.11.2007 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 W zeszłym roku robiłem dach , z wstępnym kryciem(deski i papa) obecnie chcemy dać dachówkę , i mamy mały problem.Dach jest kopertowy , tzn. dwie koperty nachodzące sie , tworzą w rzucie bryłę w kształcie litery L . Między jedną a drugą częścią budynku jest różnica wysokości około metra . Cieśla robiąc więźbę miał problem z uzyskaniem tego samego konta spadku dachu na obydwóch częściach, jak zaczął z niższej strony to mu zbrakło 4 cm na tej wyższej stronie , jak zaczął z tej wyższej to 4 cm było za wysoko na tej niższej stronie .wszystko było by ok , gdyby nie to że te dwie koperty tworzą jedną wielką połać od frontu budynku i musiało to lecieć w jednej płaszczyźnie .Cieśla w końcu podłożył murłatę na wyższej części o 4 cm i wszystko wyszło. Tylko że mi pozostawił kłopot , murłata leży na łatach , łaty są ok co 120cm . Teraz rozmyślam co z tym zrobić , mam jeszcze możliwość podlania całej murłaty rzadkim betonem ,murłata trochę wilgoci wciągnie ale w końcu wyschnie .Zdjęcia http://images28.fotosik.pl/116/59966d543bfa47e9m.jpghttp://images29.fotosik.pl/116/72bae183cde2d3cfm.jpghttp://images32.fotosik.pl/52/90cbc2bf90665c89m.jpg Może ktoś z was tak ma ? Co o tym myślicie, wpłynie to na sztywność , wytrzymałość więźby?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andre59 21.11.2007 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 Ja bym podbił betonem o bardzo gęstej konsystencji (tzw. wilgotnej) a nie rzadkim.Rzadki ma większy skurcz, a na dokładke rozleje się i wyjdzie kicha.Beton oczywiście pod papą tak aby murłata była od niego izolowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
garbus2 21.11.2007 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 u mnie jest podobnie ale znacznie nizej. To znaczy murłaty lezą na centymetrowych podkładkach i są dociągnięte, a podkłądki co kilkanaście cm. Przestrzeń pomiedzy wieńcem a murłatą wypełniliśmy pianką przez co uszczelnienie jest 100%, gdyby połozyć murłate bezpośrednio na wieńcu to zawsze gdzies beda jakies neszczelnosci a pianka tam sie nie dojdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris2222 21.11.2007 20:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 Chodzi o to że murłata jest obmurowana z dwóch stron , o zewnątrz 5cm bloczek,5cm styropian , murłata, 3 cm luzu i bloczek 8 cm , jedynie żadki beton wchodzi w grę , jak zaleje ponad poziom murłaty to wszystko powinno ładnie sie zalać , jest jeszcze możliwość wibrowania małym wibratorem ale nie tym co myślicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karp 21.11.2007 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 Jedna ważna uwaga, drewno nie może się stykać bezpośrednio z betonem, dlatego zawsze murłatę kładzie się na podkładce z papy. Zalanie murłaty betonem byłoby poważnym błędem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris2222 21.11.2007 21:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 Z tym że zawsze sie kładzie na papie drewno to bym sie nie zgodził.Są dwie szkoły, jedni dają bo uważają ze wilgoć ze ściany przejdzie do drewna , ale jakby tak pomyśleć to skąd ta wilgoć , z zasiekania deszczu na ścianę ? raczej niemożliwe , ziemia gdzieś 5 metrów niżej , sciany parteru już oddzielone od stanu zera . Wiec o co chodzi. Drudzy uważają ze papa tylko zaszkodzi , bo jeśli drewno ściśle dolega do papy , a tak zwykle jest jak przyciągniesz kotwami. Jest prawdopodobieństwo że drewno po prostu zacznie pleśnieć , nie ma możliwości " oddychania" Takie słowa usłyszysz od najstarszych górali . Piszesz że beton zaszkodzi murłacie , w takim razie zaprawa też , każde obmurowanie murłaty powinno i zaszkodzić , w końcu kto uważa robiąc ob murówkę żeby zachować odstęp miedzy drewnem a zaprawą , cegła . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztofik 21.11.2007 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 W Twoim przypadku beton nie zaszkodzi murłacie bo jest już odizolowany. Zaszalowałbym po bokach murłaty na grubość ściany, wylał ponad dolną krawędź murłaty i bedzie OK. (Poza małym mostkiem ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andre59 21.11.2007 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 Chodzi o to że murłata jest obmurowana z dwóch stron , o zewnątrz 5cm bloczek,5cm styropian , murłata, 3 cm luzu i bloczek 8 cm , ... W takim razie jakieś stare, nieaktualne fotki wkleiłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris2222 21.11.2007 21:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 Właśnie tak chce zrobić,tylko szalować nie trza bo już obmurowane , mostka też nie będzie .Od zewnątrz to wygląda tak-bloczek Ytong 5 cm -styropian 5 cm -z centymetr może dwa luzu -murłata -luz 2-3 cm -bloczek Ytong Myślę tak :dosyć rzadki beton wlewam w ta szczelinę,tak by poziom betonu zalał trochę .murłaty Papa jest na ścianie , więc beton będzie na niej , gdy wszystko wyschnie to raczej różnicy nie zrobi drzewu .Chodzi tu tylko o to by murłata całą swoją powieszczchnią przekazywała obciążenia na ścianę a nie punktowo. Rozpieranie murłaty przez krokwie powinno będzie mniejsze przez większe tarcie .Tak na chłopski rozum to można sobie wytłumaczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ila66 21.11.2007 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 moze jakies zbrojenie przed i za kotwami i wtedy beton platew posrednia jest podparta ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris2222 21.11.2007 21:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 fotki są zrobione zaraz po zakończeniu pracy cieśli Zdjęcia wkleiłem po to by lepiej pokazać o co chodzi.dziś jest tak jak wyżej , za deskowane , nawet otynkowane , teraz chcemy położyć dachówkę i zapewne lepiej zrobić to przed obciążeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 21.11.2007 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 Z tym że zawsze sie kładzie na papie drewno to bym sie nie zgodził. A no nie musisz się zgadzać tylko po co pytasz jak zrobić? Spytaj górali. Gdyby Twój cieśla choć trochę pomyślał to nie miałbyś problemów. Wystarczyło dać deskę 40 mm na całej długości. Powinieneś zrobić dokładnie tak jak radzi "andre59". Jak wykonałeś jakąś wewnętrzną obmurówkę to należy ją rozebrać. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris2222 21.11.2007 21:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 Z powodu płatwi pośredniej zmieniliśmy wszystkie ściany z działowych na nośne 24cm ponieważ liczba słupów pod płatwie był ogromna , koszty prac z tymi słupami przerosła koszty samej ściany .Z zamianą nie było problemu , ponieważ ściany poddasza pokrywają sie z nośnymi parteru . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris2222 21.11.2007 22:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 wilhelmi powiedz mi co za różnica jeśli beton będzie gęsty albo rzadki , tak czy siak beton będzie pod murłatą . W jakiej postaci sie tam znajdzie to chyba mało ważne , jak wyschnie to będzie normalnym betonem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ila66 21.11.2007 22:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 łRozpieranie murłaty przez krokwie powinno będzie mniejsze przez większe tarcie . widze takie kazdego roku , one sie obkrecaja , to potrafi byc ogromna sila , wystarczy wykonac w nieodpowiednim miejscu otwory w murlacie i juz sie podnosi , chyba gorsze pod tym wzgledem sa dwuspady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris2222 21.11.2007 22:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 Właśnie te przekręcone murłaty przy dwuspadowych to niefajnie wygląda , najgorzej jak ktoś buduje pod klucz w jeden sezon, poddasze wykończone i niema jak dokręcić . U siebie mam już rok dach przykryty i jakis tydzień temu dokręcałem murłaty , śruby miały takie luzy że palcami szo ruszyć , robiłem po 3 obroty do pełnego zaciągnięcia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 21.11.2007 22:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 wilhelmi powiedz mi co za różnica jeśli beton będzie gęsty albo rzadki , tak czy siak beton będzie pod murłatą . W jakiej postaci sie tam znajdzie to chyba mało ważne , jak wyschnie to będzie normalnym betonem Ja się nie wypowiadam czy beton będzie normalny czy nie. Moja wypowiedź idzie w kierunku czy to co zrobisz spełni swoje zadanie czy nie? Swoje zadanie spełni tylko podbity beton a nie podlany. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris2222 21.11.2007 22:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 A to dlaczego ? może jaśniej W koncu pod belki teriwy też sie podlewa i jest ok a tu do bani . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 21.11.2007 22:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 Po pierwsze primo to na jakiej długości podlewasz te belki?Po drugie primo to podlewasz je betonem a nie zaprawą piaskowo-cementową zwaną betonem.Po trzecie primo beton z reguły podaje się na strop pompą (beton jest wbijany pomiędzy gary i belki).Po czwarte primo podlewając nie masz szans całkowitego usunięcia powietrza spod murłaty.Po piąte primo taki rzadki beton po związaniu usiądzie (skurczy się) pozostawiając szczelinę powietrzną pomiędzy murłatą.Po szóste primo pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 22.11.2007 05:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 ...Może ktoś z was tak ma ? Co o tym myślicie, wpłynie to na sztywność , wytrzymałość więźby?? mam tak to, ze murłata nie lezy na murze/wieńcu/ wpływa na przedłuzenie żywotności murłaty pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.