Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Przeszukałem forum , znalazłem wiele informacji nt izolacji ale jakoś nie mogę znaleźć rozwiązania szczegółów

 

Oto schemat moich fundamentów

http://www.grzesio.pl/budowa/pierwar.jpg

 

Mam pytania

Czy w p.A papa termozgrzewalna (3.5mm) winna kończyć się równo z termoizolacją (i jak ją połączyć - przecież nie przygrzeję do styropianu) czy teą równo z bloczkiem fundamentowym

 

Czy w p.B powstanie mostek termiczny (pierwsza warstwa ytonga idzie na zaprawę cementową 1/3- u mnie będzie grubości od 0,8 do 2,1 cm) a jeśli tak to co z nim zrobić (ściana jednowarstwowa)

 

Czy wypuszczenie w p.C papy tylko do końca bloczka fundamentowego (10 cm) wystarczy czy też trzeba wysunąć poza obrys bloczka (chudziaka jeszcze nie ma i boję się że budowlańcy połamią mi papę zanim go wyleję)

 

Czy na papę dać dodatkowo jeszcze folię?

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/91662-pierwsza-warstwa-ytonga/
Udostępnij na innych stronach

ad p.A) u mnie będzie tylko nieznacznie wystawać poza bloczek fundamentowy więc problemów z połączeniem raczej nie będzie bo nie będzie czego za bardzo łączyć. Papa termozgrzewalna ( u nas jest to folia) będzie wewnątrz budynku wywinięta w górę i dociśnięta folią (zielona) i dalej styropian, wylewka.

ad p.B) to może dać warstwę ciepłochronnej?

ad p.C) to po prostu zrobić chudziaka, potem o wiele przyjemniej się pracuje. tylko zawczasu przemyśleć i wykonać kanalizę i wodę (przepusty).

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/91662-pierwsza-warstwa-ytonga/#findComment-2147759
Udostępnij na innych stronach

jeśli na styropianie jest warstwa kleju na siatce, to spokojnie można do tego zgrzać papę. Palnikiem podgrzewa się rolkę papy, a nie podłoże do którego ma byc klejona. Tak więc spokojnie możesz wypuścić papę dalej i zlicować ją z warstwą styropiany. O mostek termiczny też się nie bój. Przecież wewnątrz na chudziaka przyjdzie jeszcze warstwa styropianu ( u mnie 10 cm zamiast 4 zaproponowanych w projekcie) a na to dopiero wylewka. Szczelinę nad styropianem na wysokości zaprawy można uzupełnić pianką poliuretanową, a na to dpopiero mlementy cokołu: płytki klinkierowe, kamień, etc.
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/91662-pierwsza-warstwa-ytonga/#findComment-2147764
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę na nadwis bloczka Ytong nad zewnętrzną krawędzią fundamentu. Nie powinien przekraczać 6-7 cm.

 

Papę na fundamencie ułóz równo z zewnętrzną karawędzią i wypuść ok 10-15 cm poza jego wewnetrzną krawędż.

Styropian przykleisz zakrywając warstwę zaprawy, a izolację przeciwwilgociową fundamentu połączysz z izolacjią przeciwwilgociową podłogi na grucie. Najpierw wylej chudziaka potem ułóż izolację p-wilgoć fundamentu. Później będzie można ją połączyć z izolacją p-wilgoć podłogi.

Folię ułożysz na izolacji p-wilgoć podłogi i wywiniesz na ściany.

Warstwa zaprawy grubości 0,8 do 2,1 cm jest zbyt cienka. Ytong szybko wchłonie z niej wilgoć. Zwiększ grubość tej warstwy o 1,5-2 cm.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/91662-pierwsza-warstwa-ytonga/#findComment-2148098
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przyglądając się tej izolacji fundamentów zastanawia mnie jej celowość.

Styropian OK, izolacja pozioma OK, ale skoro nie ma piwnicy to po co robić izolację pionową z dysperbitu. Podciąganie kapilarne i zasada naczyń połączonych i tak wyrówna poziom wilgoci po obu stronach tej izolacji. Dysperbit nie ochroni styropianu przed gryzoniami, w trakcie zasypywania wykopu od ucisku gruntu (kaminie , korzeni itp.) powstanie w tej cienkiej powłoce wiele pęknięć i uszkodzeń, wiem bo kiedyś odkopywałem takie fundamenty. Jeżeli już izolacja to raczej dał bym folię kubełkową. Na schemacie nie zauważyłem zaznaczonego poziomu gruntu i wysokości ani sposbu wykończenia cokołu. Moim zdaniem w budynkach niepodpiwniczonych najistotniejsza jest izolacja pozioma i jej ciągłość z izolacją podłogi na gruncie, pionowa może być lub nie .

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/91662-pierwsza-warstwa-ytonga/#findComment-2148277
Udostępnij na innych stronach

Ze względu na niedokładności wysokości ściany fundamentowej pierwszą warstwę ytonga muruje się na zwykłą zaprawę cem-wap w celu wyrównania odchyleń. spoinami poziomymi gr. ok 1-2 mm trudmo zgubić 1.5 cm odchylenia wysokości ściany fundamentowej (a u mnie tyle akurat jest)

 

 

Poziom gruntu - 30cm poniżej spodu bloczka Ytong

 

Zasypywał będe piaskiem i żwirem na to ziemia wysokiej jakości więc mało sie przejmuję korzeniami i kamieniami - po prostu ich nie będzie

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/91662-pierwsza-warstwa-ytonga/#findComment-2148321
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę na nadwis bloczka Ytong nad zewnętrzną krawędzią fundamentu. Nie powinien przekraczać 6-7 cm.

 

Wg zaleceń producenta nawis nie powinien przekraczać 1/3 szerokości bloczka - dla Ytonga 40cm wynosi to 13,3 cm - u mnie jest 12cm więc jest ok.

 

Papę na fundamencie ułóz równo z zewnętrzną karawędzią i wypuść ok 10-15 cm poza jego wewnetrzną krawędż.

 

Czyli 10 (rys) + 10 ok?

 

 

Warstwa zaprawy grubości 0,8 do 2,1 cm jest zbyt cienka. Ytong szybko wchłonie z niej wilgoć. Zwiększ grubość tej warstwy o 1,5-2 cm.

 

Czyli 2,3 do 4 cm - strasznie grubo .....

 

Dzięki za porady

 

Jeszcze jedno - przed położeniem styro ekipa nie pomalowała fundamentów pwilgociowo - czy to błąd?

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/91662-pierwsza-warstwa-ytonga/#findComment-2148326
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę na nadwis bloczka Ytong nad zewnętrzną krawędzią fundamentu. Nie powinien przekraczać 6-7 cm.

 

Wg zaleceń producenta nawis nie powinien przekraczać 1/3 szerokości bloczka - dla Ytonga 40cm wynosi to 13,3 cm - u mnie jest 12cm więc jest ok.

Jak ja budowałem to zalecali maks. 6-7cm. Po co Wam taki duży nadwis? Ten styropian właściwie nie jest w tym miejscu potrzebny. Przecież i tak położycie styropian gr 10-12 cm na chudziaku. Z mniejszym nadwisem ściana będzie stabilniejsza.

 

Papę na fundamencie ułóz równo z zewnętrzną karawędzią i wypuść ok 10-15 cm poza jego wewnetrzną krawędż.

 

Czyli 10 (rys) + 10 ok?

Właśnie tak.

 

 

Warstwa zaprawy grubości 0,8 do 2,1 cm jest zbyt cienka. Ytong szybko wchłonie z niej wilgoć. Zwiększ grubość tej warstwy o 1,5-2 cm.

 

Czyli 2,3 do 4 cm - strasznie grubo .....

To się tylko tak wydaje. Zaprawa nie powinn zbyt szybko wysychać.

 

Dzięki za porady

 

Jeszcze jedno - przed położeniem styro ekipa nie pomalowała fundamentów pwilgociowo - czy to błąd?

Nie. Pionowa izolacja przeciwilgociowa nie jest w tym przypadku potrzebna.

Ja celowo nie izolowałem cokołu ani z zewnątrz ani od wewnątrz, aby umozliwić migrację wilgoci z gruntu pod budynkiem na zewnątrz. Styropianu tez nie kleiłem. Byłby niezbędny gdyby nie było izolacji termicznej podłogi.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/91662-pierwsza-warstwa-ytonga/#findComment-2148442
Udostępnij na innych stronach

Jak ja budowałem to zalecali maks. 6-7cm. Po co Wam taki duży nadwis? Ten styropian właściwie nie jest w tym miejscu potrzebny. Przecież i tak położycie styropian gr 10-12 cm na chudziaku. Z mniejszym nadwisem ściana będzie stabilniejsza.

 

Chodzi o to, że projekt był na 36,5 z nadwisem 8,5 cm - ponieważ nie ma problemu z 40 to postanowiliśmy nieco pogrubić ściany - aby jednak nie rujnowac projektu wewnątrz to zachowaliśmy wymiar wewnętrzny nieco poszerzając budynek po zewnątrz (oczywiście łacznie z poprawkami w urzędzie). Odnośnie stabilności to akurat mam to szczęście, iż kierownik budowy jest jednocześnie konstruktorem z wszystkimi uprawnieniami do projektowania, więc dokonał obliczeń statyczno wytrzymałościowych budynku i stwierdził że nie ma problemu.

 

Dzięki za porady odnośnie izolacji

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/91662-pierwsza-warstwa-ytonga/#findComment-2148467
Udostępnij na innych stronach

Dalej nie rozumiem dlaczego styropianu nie można podciągnąć na styk do Ytonga toż to mostek, że hej.

 

Nie trzeba wcale dawać 4cm zaprawy aby nie straciła wody, wystarczy zmoczyć bloczek lub pomalować go od spodu np unigruntem.

 

Za kilka lat odkop kawałek styropianu pokrytego dysperbitem to się przekonasz jaka to szczelna ta izolacja.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/91662-pierwsza-warstwa-ytonga/#findComment-2148572
Udostępnij na innych stronach

Tą dziurę dobrze by było wypełnić pianką, ale chyba lepiej po przysypaniu styropianu aby go nie odepchnęła. Ja bym sobie głowy nie zawracał przyklejaniem izolacji pomiędzy styropianem, a Ytongiem. W styropianie praktycznie nie ma podciągania kapilarnego, a pianka to też izolator. Treba tylko uważać aby klej którym jest przyklejony styropian(oczywiście jeżeli nie jest to jakiś bitumiczny) nie przylegał nigdzie do Ytonga bo może ciągnąć wodę jak gąbka i podawać wyżej.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/91662-pierwsza-warstwa-ytonga/#findComment-2149038
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...