profus 16.03.2010 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 Instalacja jest wykonana zgodnie ze schematem w instrukcji montażu kotła (schemat hydrauliczny). Rozwiązanie ze sprzęgłem , które podałeś może by pomogło ale myślę, że jest stanowczo nie opłacalne (strzelam na oko, że ok. 800 - 1000 zł z robocizną). Sytuacja występuje tylko (jak na razie) gdy jest większy mróz - chyba tak około - 15. Takich temperatur nawet tej zimy nie było tak dużo (na tyle dużo, że to zaobserwowałem). Ale dziękuję na przyszłość może warto będzie się tym zainteresować.Tak się zastanawiam czy może coś przestawiłem w ustawieniach kotła. Teraz temp już jest w okolicach 0 do -4 a kocioł trochę więcej gazu zużywa niż przy podobnych temp przed tymi mrozami czyli w listopadzie, grudniu.Muszę się temu dokładnie przyjrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Papolinek 22.03.2010 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2010 Witam Obecnie mam piec umieszczony w budynku mieszkalnym,w kominie jednak nie ma zadnego wkładu.Z czasem pewnie bedzie wychodzic coraz bardziej smoła na tynk.Pomieszczenie w którym znajduje sie piec jest dosyc małe do składowania opału na kilka dni. Zastanawiałem sie nad 2 rozwiazaniami 1 włozenie wkładu kominowego z blachy zaroodpornej do przewodu kominowego w budynku mieszkalnym -koszt w granicach 3000-3500 pln. 2 przeniesieniem kotłowni do budynku gospodarczego oddalonego około 18 m od domu.Plusem takiego rozwiazania jest napewno komfort.Szacowany w obecnej chwili koszt wg mnie jest w granicach 4000 Instalacje obecnie wykonana w budynku mieszkalnym jest z miedzi i pexa. Prawie 20 m rury preizolowanej w ziemi to dodatkowy opór dla instalacji,czy bedzie to działac poprawnie.Czy na takiej odległosci wystarcza rurki o przekroju wewnetrznym 28mm jezeli w domu mieszkalnym mam zasilanie o przekroju zblizonym. Zastanawiam sie równiez nad doborem rur preizolowanych do obecnej instalacji w budynku:-elastyczne z wkłądka pp(plusem takiego rozwiazanie jest brak kształtek,i swobodna mozliwosc ominiecia przeszkód w terenie studnie słupy itp)- sztywne z wkładka pp- sztywne z wkładka miedziana- sztywne z wkładka stalowa Które wiec wybrac rurki preizolowane i co dalej działac w tym kierunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boja 29.03.2010 15:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2010 WitamCo prawda zima się skończyła i na brak wolnego czasu na pewno nie narzekasz, ale gdyby Ci się wolna chwila pojawiła, to bardzo proszę o opinię na temat kotła c.o typu Matix. Jakie wg Ciebie ma plusy i minusy? Niestety mam informacje tylko ze strony producenta. http://www.kolton.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 04.04.2010 06:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 Witam Co prawda zima się skończyła i na brak wolnego czasu na pewno nie narzekasz, ale gdyby Ci się wolna chwila pojawiła, to bardzo proszę o opinię na temat kotła c.o typu Matix. Jakie wg Ciebie ma plusy i minusy? Niestety mam informacje tylko ze strony producenta. http://www.kolton.pl/ Wygląda ze kocioł jest OKi... ja się z nimi nie spotkałem, ale raczej unikam kotłów z otwarta komora spalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rudolfo78 04.04.2010 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 WItam, Potrzebuję pomocy hydraulika.czy mógłby Pan zajrzeć do wątku poniżej i wyrazić w nim swoją opinię??z góry dziekuję http://forum.muratordom.pl/showthread.php?158159-cieknący-zawór-bezpieczeństwa-instalacja-wodna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
K160 04.04.2010 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 (edytowane) Hydrauliku , widzę, że jesteś rozrywany. Gdybyś w trakcie świątecznego odpoczynku wpadł na chwilę na swój wątek to proszę Ciebie o krótką, krytyczną recenzję mojego TANIEGO i maksymalnie PROSTEGO pomysłu na układ CO + CWU dla tych dwóch domów: http://img18.imageshack.us/img18/4324/091120115539.th.jpg W skrócie co i jak: Ja będę mieszkał na stałe w tym małym po prawej stronie w dole, a ten duży po wyremontowaniu będzie wynajmowany dla gości (okresowo). Jeden i drugi będzie ocieplony 14cm styropianu, obydwa mają użytkowe poddasze. W tym małym (pow użytkowa 3x30metrów) jest 30 metrów podłogówki, jeden kaloryfer w łazience, jeden bojler dwupłaszczowy 140l. Komin z pełnej cegły 15x27cm o wysokości 7m. Fajna piwnica. W tym dużym (pow użytkowa 180m) będzie 2 razy po 30 metrów podłogówki (na parterze i poddaszu), 4 kaloryfery w łazienkach, 2 kaloryfery aluminiowe, ogrzewanie ścienne na poddaszu. Do zasilenia w wodę są 4 łazienki i wiadomo, że raz będzie używana tylko jedna, a czasami np 10 osób będzie się chciało umyć naraz Zamiast kilku bojlerów, korozji, anod, grzałek , itp chcę wymurować betonowy , zbrojony bufor , wyłożony EPDM, który będzie wmurowany w ścianę działową w dużym domu i będzie miał pojemności 1500 litrów. W buforze wężownica fi25 do przepływowego grzania wody, wspomagana okresowo przez przepływowy ogrzewacz wody dużej mocy. Wszystkie wejścia i wyjścia do bufora będą przez górny otwór - podnoszona klapa na poddaszu. Czy układ będzie pracował grawitacyjnie, jeśli rura idzie do góry cały czas , ale przy końcu zagina się w dół ? Wydaje mi się, że optymalną sytuacją będzie palenie w jednym kotle i grzanie dwóch domów na raz, bo inaczej koszty infrastruktury byłyby duże, no i trzebaby chodzić do gości do domu i im palić w piecu, nosić opały, itd. ( Na pewno prościej by było dać oddzielny kociołem lub kominek z PW , ale chyba drożej i mniej wygodniej) Źródłem ciepła na dwa domy będzie kocioł Zębiec KWKD 22 kW albo VIKING K-WRM 25 dolnego spalania stojący w piwnicy małego domku. 3-4 metry poniżej poziomu podłogi w dużym domu. Układ otwarty, ale naczynie wzbiorcze w małym domku byłoby wyżej niż bufor górny otwór bufora. Dodatkowo w dużym domu będzie piec kaflowy z podkową podpięty do bufora i ładujący go grawitacyjnie, a na dachu pokrytym czarną blachą będzie domowy solar - 150 -200m alupexa ułożonego pod blachą na połaci dachu od strony południowej. Napełniony glikolem z własną wężownicą w buforze , pędzony oddzielną pompką. Poniższy schemat mniej więcej obrazuje sytuację: http://img94.imageshack.us/img94/1236/projektco.th.jpg Teraz kwestia najważniejsza: instalację będę robił raczej sam. Oczekuję, że będzie prosta, tania, prymitywna, ale zgodna ze sztuką. Do kotła będę zaglądał 2 razy na dobę, paląc węglem lub suchym drewnem. Akceptuję zmienne temperatury. Nie chcę drogich urządzeń do podłogówki. W buforze założę grzałkę elektryczną chroniącą wodę przed zamarznięciem przy braku gości. W małym domku będzie też koza żeliwna Jotula - niezależna od CO. Kocioł będzie połączony z buforem rurociągiem izolowanym własnej roboty (PEX fi 32mm w izolacji, dł około 13m, w osłonówce PCV 160) , zakopanym w ziemi, przepływ wspomagany mocną pompką. Mniej więcej rozumiem jak zasilić duży dom (z bufora), ale jak zasilić podłogówkę i bojler w małym domku najprościej ? Ja chcę zrobić trójnik na rurze bezpieczeństwa idącej do naczynia otwartego i od trójnika do bojlera 140l, wyjście z bojlera do kaloryfera w łazience , wyjście z kaloryfera do podłogówki, wyjście z podłogówki pompka i do powrotu z bufora. Chciałbym ograniczyć ilość pompek do niezbędnego minimum. Przy kotle oczywiście będzie zawór trójdrogowy. (Tak BTW czy zaworu trójdrogowego nie można zastąpić po prostu rurą z zaworem kulowym łączącą wyjście ciepłej wody i powrotu zimnej - regulowałbym to ręcznie tym dławikiem ?) Co myślisz o tym wszystkim, gdzie widzisz problemy ? Naturalnie zachęcam każdego do krytyki mojej koncepcji. Podkreślam ma być maksymalnie prosto i tanio ,ale ma być ciepło. Edytowane 4 Kwietnia 2010 przez K160 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 18.04.2010 10:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2010 Układ dość siermiężny ... ale powinien działać.... radzę tylko w układzie grawitacyjnym dać awaryjną pompę na bypassie. Układ grawitacyjny jest Oki... ale pompa powoduje lepszy odbiór ciepła."solary " można pomyśleć czy nie zrobić z grzejników pomalowanych na czarno... kwestia wagi!Życzę powidzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brachol 24.05.2010 04:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2010 WitamMoże tutaj wyjaśnię swoje wątpliwośćiMam zamiar zabrać się za instalację u siebie w budynku jak na razie skończyłem elektrykę (poza okablowaniem "hydraulicznym") i chciałbym robic tynki ale właśnie brakuje mi kabli "hydraulicznych" nie wiem co gdzie położyć.Co do systemu grzewczego to planowałem takie coś:piec gazowy z zamkniętą komorą spalania chyba jednofunkcyjnykominek z płaszczem wodnym jako zapasowe źródło ciepłabufor jakis koło 300 l być może w przyszłości solaryw pokojach 4 szt - grzejnikiw kuchni, przedsionku, łazience górnej i łazience dolnej gdzie będzie piec - podłogówkajak na razie poprowadziłem kable do miejsca gdzie będzie sterownik od kominka - od pomp w lazience i od płaszcza wodnego + zasilanie wentylatora kominka tak wiec cały kominek mam okablowane zgodnie z zaleceniem producentaNatomiast nie wiem jakie kable położyć do sterownika pokojowego, czy robić czujki w każdym pokoju? Czy robić osobne czujki do podłogowki? Jeżeli ktoś miałby czas i chęci to proszę o opis jak powinna wyglądać taka instalacja.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hugo26 30.05.2010 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 WitamMam pytanko odnosnie systemu ogrzewania ktory wkrótce wykona mój hydraulik. Mój hydraulik chce zastosowac rury FH/PE-RT i HT/PE-RT firmy HERZ oraz kształtki Viessmann Vipex (kolana, trójniki). Czytałem ze rury HERZ sa bardzo dobre wiec zgadzam sie z tym wyborem. Natomiast watpliwosci mam co do kształtek Viessmann. Sa bardzo drogie. W zwiazku z tym mam pytanie do specjalistów, czy moge zastosowac kształtki firmy KAN, które są znacznie tańsze? Czy jest to rownież dobre ale tansze rozwiazanie?Za fachowe doradztwo z góry dziekujePozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
btx 31.05.2010 13:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 Mam pytnaie trochę z innej beczki: zbudowałem system nawodnienia trawnika. Założenie jest takie, że ma działać na zasilaniu z sieci gminnej. Wydajność: 2,5m3/h Ciśnienie statyczne: 2,5bar max rura doprowadzająca 1" rury instalacji nawodneinia 1" Teoretycznie jest OK, ale ciśnienie w trakcie doby i dni tygodnia się mocno waha - spada nawet poniżej 1bar... System nie jest jeszcze skończony, ale na dniach będę podłączał i chciałbym się zabezpieczyć na wypadek gdyby faktycznie zabrakło ciśnienia. Jakie rozwiązanie zastosować, żeby przy tym samym wydatku i tej samej średnicy rur uzyskać stabilne ciśnienie w przedziale 3,5-4bar? Liczę, że doświadczony hydraulik się uzewnętrzni )) p.s. to samo pytnaie puszczam w dwóch wątkach bo widzę, że różni ludzie tam zaglądają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaz1719505673 26.11.2010 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 Mam pytanie do instalatorów hydraulików : ogrzewanie mam podłogowe podzielone na parter i piętro , górę i dół obsługują dwie różne pompy ale ciągną wodę z tej samej rury "35mm" , potem do rozdzielaczy "28mm" , problem jest taki że nie mogę uzyskać przepływów większych niż 1L/min , jak odetnę na zaworach jedną pompę to druga daje radę nawet lekko ponad 2L/min , dolna pompa to 25/40 a górna 25/60 (ustawiona na 1 biegu bo jak jest na 3 to ta słabsza ledwo co pcha wodę) . Czy błędem jest stosowanie dwóch pomp ? Czy jedna 25/60 dała by radę ? Podłogówki w sumie mam 1550mb i 4 rozdzielacze oraz 3 kaloryfery drabinkowe podłączone rurą "15mm" przed rozdzielaczami . Projekt ogrzewania przewiduje w niektórych pomieszczeniach przepływ 50-80 litrów (1-1,5 L/min) na godzinę a w innych nawet 160 litrów (2,6 L/min) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kajmanxxl 28.11.2010 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2010 Projekt ogrzewania przewiduje w niektórych pomieszczeniach przepływ 50-80 litrów (1-1,5 L/min) na godzinę a w innych nawet 160 litrów (2,6 L/min) . Czyli jest nieźle bo godzina ma 60minut. a tak poważnie to o co chodzi ta podłogówka nie dogrzewa pokoi ??????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaz1719505673 29.11.2010 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 Podłogówka raczej grzeje , jeszcze nie mieszkam i ustawiłem temp. podłogi na 18 stopni , tylko ten przepływ jest o połowę mniejszy niż przewiduje projekt . Grzeję pompą ciepła , boję się że w tych pomieszczeniach może być za zimno . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kajmanxxl 29.11.2010 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 jeżeli się boisz to po prostu sprawdź przy pomocy termometru jaka temperatura w pomieszczeniu, jaka na zasilaniu podłogówki, jaka na powrocie, każdy rozdzielacz osobno jaka w ciągu dnia i nocy jest na zewnątrz, jaką wysyłana z pompy ciepła, a przy pomocy czego mierzysz ten przepływ?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaz1719505673 30.11.2010 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 Na rozdzielaczach są przepływomierze , temp. powietrza w pomieszczeniach mam około 2 stopnie mniej niż podłoga , przy -2 na zew. PC załancza się raz na dzień (nie wiem jak w nocy) , temp. podłogi ustawiłem na 15 stopni , dzisiaj jak się włączy PC to pomierzę temperatury zasilania i powrotu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dorothy 30.11.2010 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 Witam, czy może Pan powiedzieć o co należy zapytać hydraulika gdy przychodzi na wycenę? i gdy godzi się od całości? Dodam,że mamy dom o powierzchni grzewczej ok.180m2. Ogrzewać będziemy drewnem + węgiel.Piec już zamówiliśmy SAS 24 KW., grzejniki aluminiowe, zastanawiamy się nad podłogówką w łazience, kuchni ew.wiatrołapie. Instalację chcemy w pexach.A i kiedy jest najlepiej zacząć prace hydrauliczne? przed tynkami czy po? z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kajmanxxl 30.11.2010 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 Na rozdzielaczach są przepływomierze , temp. powietrza w pomieszczeniach mam około 2 stopnie mniej niż podłoga , przy -2 na zew. PC załancza się raz na dzień (nie wiem jak w nocy) , temp. podłogi ustawiłem na 15 stopni , dzisiaj jak się włączy PC to pomierzę temperatury zasilania i powrotu . to co już wiemy wygląda dobrze czekam na te temperatury zasilania i powrotu ale nie tylko z pieca do rozdzielacza ale i z rozdzielaczy zasilającego i powrotnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kajmanxxl 30.11.2010 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 Witam, czy może Pan powiedzieć o co należy zapytać hydraulika gdy przychodzi na wycenę? i gdy godzi się od całości? Dodam,że mamy dom o powierzchni grzewczej ok.180m2. Ogrzewać będziemy drewnem + węgiel.Piec już zamówiliśmy SAS 24 KW., grzejniki aluminiowe, zastanawiamy się nad podłogówką w łazience, kuchni ew.wiatrołapie. Instalację chcemy w pexach.A i kiedy jest najlepiej zacząć prace hydrauliczne? przed tynkami czy po? z góry dziękuję. o różne rzeczy ludzie pytają, podstawą chyba jest jaką gwarancję daję i co ona obejmuje, to że wy wybieracie piec bez konsultacji z hydraulikiem który ma dać gwarancję to poważny błąd, co do podłogówki to wola klienta gdzie chce tam daje ale wiatrołap to złu pomysł to pomieszczenie które ma chronić budynek przed stratami ciepła a nie do nich doprowadzać, na pewno przed tynkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaz1719505673 01.12.2010 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 wejście 1 do rozdzielaczy (pompa 25/40) 26 stopni wyjście 19 , wejście 2 do rozdzielaczy (pompa 25/60) 27,5 stopnia i wyjście 20 stopni . Wyjście z pompy ciepła około 30 , mierzyłem pirometrem a on jakoś dziwnie pokazuje inaczej na miedzi inaczej na stalowych śrubunkach a na mosiądzu jeszcze co innego . Poustawiałem teraz na wszystkich pętlach 1L/min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kajmanxxl 01.12.2010 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 wejście 1 do rozdzielaczy (pompa 25/40) 26 stopni wyjście 19 , wejście 2 do rozdzielaczy (pompa 25/60) 27,5 stopnia i wyjście 20 stopni . Wyjście z pompy ciepła około 30 , mierzyłem pirometrem a on jakoś dziwnie pokazuje inaczej na miedzi inaczej na stalowych śrubunkach a na mosiądzu jeszcze co innego . Poustawiałem teraz na wszystkich pętlach 1L/min temperatura może być różna w różnych miejscach instalacji gdyż śrubunek to zgrubienie czyli miejsce oddalone od centrum ciepła, tylko jakoś nie chce mi się wierzyć że ten pirometr jest aż taki dokładny, co do parametrów jakie masz na instalacji to wszystko jest dobrze pompa ma zapas, schłodzenie przy tak niskich temperaturach pracy niewielkie, można spać spokojnie, a tego że te przepływomierze masz na każdej nitce to wcześniej nie napisałeś.... one służą właśnie do wyregulowania równomiernego przepływu na wszystkich pętlach co jak piszesz zrobiłeś i chwała Ci, jednak nie są one takie znowu dokładne by na ich podstawie twierdzić że przepływ jest za mały, wiec miłego mieszkania w ciepłym domku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.