skrol 06.08.2008 04:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 Zawór czterodorożny ma za zadanie przełączyć się na mały układ żeby kocioł pracował w wysokiej temp, Przełącza zasilanie i powrót Zawór trójdrogowy robi podmieszanie układy, i jest wstanie zamknąć tylko zasilanie albo tylko powrót Trójdrożnego można użyć do przełączenia jednego układu na drugi jeżeli ma siłownik, ale będziemy sterować tylko zasilaniem lub powrotem... lepiej do tego użyć czterodrogowego. Trójdrogowy lepszy jest do przełączania zasilania (powrotu) między CO i CWU Nie wiem czy to jest zrozumiałe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aguu 07.08.2008 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 Witaj skrol!Być może moje pytanie jest banalne, ale mnie nurtuje. Jaka jest różnica pomiędzy temperaturą zasilania grzejników 75/65 a 70/55 (oczywiście poza samą temperaturą)? Wiem, że zasilając grzejniki przy niższych parametrach muszę odpowiednio zwiększyć ich rozmiar żeby uzyskać tę samą moc, to jest jasne, ale jak większa temperatura zasilania przekłada się np. na zużycie gazu? Jeżeli na początku sezonu grzewczego muszę ogrzać wodę z przykładowo 10 stopni C do 75, to muszę zużyć więcej np. gazu niż przy ogrzewaniu do 70 stopni C, ale gdy już woda jest ogrzana i kocioł podtrzymuje tylko jej temperaturę to czy ma znaczenie czy jest to 75 czy 70 stopni?Moje pytanie wzięło się stąd, że zakładając temperaturę układu c.o. 75/65 mogę kupić mniejsze, a przez to tańsze grzejniki, ale czy będzie to miało w przyszłości wpływ na koszty ogrzewania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 07.08.2008 18:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 Witaj skrol! Być może moje pytanie jest banalne, ale mnie nurtuje. Jaka jest różnica pomiędzy temperaturą zasilania grzejników 75/65 a 70/55 (oczywiście poza samą temperaturą)? Wiem, że zasilając grzejniki przy niższych parametrach muszę odpowiednio zwiększyć ich rozmiar żeby uzyskać tę samą moc, to jest jasne, ale jak większa temperatura zasilania przekłada się np. na zużycie gazu? Jeżeli na początku sezonu grzewczego muszę ogrzać wodę z przykładowo 10 stopni C do 75, to muszę zużyć więcej np. gazu niż przy ogrzewaniu do 70 stopni C, ale gdy już woda jest ogrzana i kocioł podtrzymuje tylko jej temperaturę to czy ma znaczenie czy jest to 75 czy 70 stopni? Moje pytanie wzięło się stąd, że zakładając temperaturę układu c.o. 75/65 mogę kupić mniejsze, a przez to tańsze grzejniki, ale czy będzie to miało w przyszłości wpływ na koszty ogrzewania. Kocioł atmo czy kondensat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aguu 07.08.2008 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 skrol, kocioł atmosferyczny z zamkniętą komorą spalania, konkretnie TERMET minimax. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 08.08.2008 04:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2008 Nigdy nie ma tak że temperatura powrotu jest obliczeniowa... więc nie bierz tego pod uwagą.Przy wyższym zasilaniu zawsze zużyjesz więcej gazu.Większe grzejniki to więcej wody.... czyli większa bezwładność, woda wolniej sie wystudza, kocioł rzadziej się włącza..... Twoja teoria że podgrzewasz wodę tylko o 10 stopni nie jest realna, wpływ na to ma dużo czynników, ... otwarcie okien, termostaty, ilość osób w pomieszczeniu,.. pomijam oczywiście te które teoretycznie są do obliczenia... czy cieplność budynku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 12.08.2008 21:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 nio to go góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 16.08.2008 05:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2008 Wykonuje projekty instalacji CO i kotłowni.Zapraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 19.08.2008 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2008 Witam,Mam pytanie do fachowca.Planuję wykonać ogrzewanie w swoim domu w taki sposób: Kominek z PW połączony z buforem Ciepła ok. 1000 L na wzpólnym zładzie działający w układzie otwartym i (będa po dwu stronach ściany) grawitacyjnie wspomagane pompką.Do tego piec gazowy kondensacyjny, oraz może dodatkowo lub zamiast gazówki piec stałopalny.Wątpliwości:1. Czy nie przekombinowałem2. Czy piec gazowy może działać na układzie otwartym, będzie tu wszakże ciśnienie (1000L)3. Ponieważ zaczynam dopiero budowę doradzono mi abym włożył w komin rurę kwasową 130mm a jak będę chciał kondensata to wsadzi sie w to np. 80 i będzie dwupłaszczowo... Z góry dzięki za poradę Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 20.08.2008 04:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2008 Witam, Mam pytanie do fachowca. Planuję wykonać ogrzewanie w swoim domu w taki sposób: Kominek z PW połączony z buforem Ciepła ok. 1000 L na wzpólnym zładzie działający w układzie otwartym i (będa po dwu stronach ściany) grawitacyjnie wspomagane pompką. Do tego piec gazowy kondensacyjny, oraz może dodatkowo lub zamiast gazówki piec stałopalny. Wątpliwości: 1. Czy nie przekombinowałem 2. Czy piec gazowy może działać na układzie otwartym, będzie tu wszakże ciśnienie (1000L) 3. Ponieważ zaczynam dopiero budowę doradzono mi abym włożył w komin rurę kwasową 130mm a jak będę chciał kondensata to wsadzi sie w to np. 80 i będzie dwupłaszczowo... Z góry dzięki za poradę Mariusz 1. przekombinowałeś gazowy + kominek PW - TAK kominek PW + stałopalny - NIE 2. ciśnienie nie robi się z ilości wody.... tylko ze słupa wody... czyli na jakiej wysokości to masz. Jeżeli chcesz uzyskać 1,5 bara to ten bufor musiałby być na 15 metrach. Bądź jeszcze świadomy objętości takiego zbiornika... i wielkości pomieszczenia dla niego. Kotły gazowe nie lubią układów otwartych, grzejniki zresztą też. Radzę z bufora zrobić wymiennik. 3. Dla kondensatu radzę ceramikę lub same cegły.... włożenie kolana 80 z podporą w kwasówką 130 graniczy z cudem, trzeba potem wszystko rozbijać. Ale jeżeli przewidujesz stałopalny no to nie mogą być same cegły... wiec musisz się na coś zdecydować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 26.08.2008 04:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2008 1. przekombinowałeś gazowy + kominek PW - TAK kominek PW + stałopalny - NIE 2. ciśnienie nie robi się z ilości wody.... tylko ze słupa wody... czyli na jakiej wysokości to masz. Jeżeli chcesz uzyskać 1,5 bara to ten bufor musiałby być na 15 metrach. Bądź jeszcze świadomy objętości takiego zbiornika... i wielkości pomieszczenia dla niego. Kotły gazowe nie lubią układów otwartych, grzejniki zresztą też. Radzę z bufora zrobić wymiennik. 3. Dla kondensatu radzę ceramikę lub same cegły.... włożenie kolana 80 z podporą w kwasówką 130 graniczy z cudem, trzeba potem wszystko rozbijać. Ale jeżeli przewidujesz stałopalny no to nie mogą być same cegły... wiec musisz się na coś zdecydować hmm ad. 1 skrol - why? Wydawało mi się że kominek to taki stałopalny tylko z szybą i podłączenie podobnych dwóch nie będzie problemem ad2 Co do wielkości takowego zdaję sobie sprawę, a jak z tym układem otwartym dla gazowych i grzejników - dlaczego nie lubią i co to znaczy nie lubią. Nie będzie działać, słabiej, czy sie psuje... etc ad3. przewiduję 3 kominy dla: Kominka, Stałopalnego i Gazowca. Dziś buduję, za pół roku instalacja. Cholera wie co na co sie zdecyduję. Ale jak z tą rurą. Koleś w hurtowni mi tak doradził. Piece gazowe potrzebują kwasówki, kondensat dodatkowo dwóch płaszczów coby kondensat miał po czym spływać. Dobrze myślę? I na etapie budowy radził mi włożyć 130, później mogę drugą rurę jeśli kondensat, jeśli inny gazowy to będzie git. Jeśli możesz wytłumacz mi jak chłop krowie na rowie jak to powinno być... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 26.08.2008 05:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2008 1. przekombinowałeś gazowy + kominek PW - TAK kominek PW + stałopalny - NIE 2. ciśnienie nie robi się z ilości wody.... tylko ze słupa wody... czyli na jakiej wysokości to masz. Jeżeli chcesz uzyskać 1,5 bara to ten bufor musiałby być na 15 metrach. Bądź jeszcze świadomy objętości takiego zbiornika... i wielkości pomieszczenia dla niego. Kotły gazowe nie lubią układów otwartych, grzejniki zresztą też. Radzę z bufora zrobić wymiennik. 3. Dla kondensatu radzę ceramikę lub same cegły.... włożenie kolana 80 z podporą w kwasówką 130 graniczy z cudem, trzeba potem wszystko rozbijać. Ale jeżeli przewidujesz stałopalny no to nie mogą być same cegły... wiec musisz się na coś zdecydować hmm ad. 1 skrol - why? Wydawało mi się że kominek to taki stałopalny tylko z szybą i podłączenie podobnych dwóch nie będzie problemem ad2 Co do wielkości takowego zdaję sobie sprawę, a jak z tym układem otwartym dla gazowych i grzejników - dlaczego nie lubią i co to znaczy nie lubią. Nie będzie działać, słabiej, czy sie psuje... etc ad3. przewiduję 3 kominy dla: Kominka, Stałopalnego i Gazowca. Dziś buduję, za pół roku instalacja. Cholera wie co na co sie zdecyduję. Ale jak z tą rurą. Koleś w hurtowni mi tak doradził. Piece gazowe potrzebują kwasówki, kondensat dodatkowo dwóch płaszczów coby kondensat miał po czym spływać. Dobrze myślę? I na etapie budowy radził mi włożyć 130, później mogę drugą rurę jeśli kondensat, jeśli inny gazowy to będzie git. Jeśli możesz wytłumacz mi jak chłop krowie na rowie jak to powinno być... ad 1. nie chodzi oto że będzie łatwiej podłączyć.... tylko poco inwestować w kotłownię w salonie skoro ma się taką samą w kotłowni... ale to Twój dom... ad 2. grzejniki które pracują w układzie otwartym szybciej rdzewieją, jest więcej tleny w wodzie, którą jeszcze co dziennie dotleniasz. ad 3. rura 130 w kominie kondensacyjnym nie służ do spływania kondensatu.... skąd taki pomysł. Jeżeli teraz włożysz 130 i potem będziesz chciał włożyć 80 to będzie problem z kolanem 80 który jeszcze ma podporę kominową... trzeba wyciąć sporo tej 130. Jeżeli planujesz kondensat to nic nie wkładaj w komin ... zostaw same pełne cegły potem włożysz w to 80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 26.08.2008 06:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2008 witam,z kominkiem już kapuję. Nie chodzi o to że chcę tak zrobić od razu tylko czy w przyszłości istnieje taka opcja. Kominek w salonie pomimo swoich funkcji ogrzewczych głównie będzie spełniał funkcję ozdobno-nastrojową.Do tego dojdzie właśnie kondensat lub może kiedyś w przysżłości jak sąsiedzi zza wschodu zamkną gaz - piec stałopalny. (stąd 3 kominy)Apropo komina do kondensata to po porstu myślałem że trzeba włożyć rurę dwuścienną w komin. A jak będzie jedna 80 to jak będzie to działało - powietrze po zewnątrz między rurą a cegłami będzie pobierane? Nie będzie problemów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 26.08.2008 06:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2008 witam, z kominkiem już kapuję. Nie chodzi o to że chcę tak zrobić od razu tylko czy w przyszłości istnieje taka opcja. Kominek w salonie pomimo swoich funkcji ogrzewczych głównie będzie spełniał funkcję ozdobno-nastrojową. Do tego dojdzie właśnie kondensat lub może kiedyś w przysżłości jak sąsiedzi zza wschodu zamkną gaz - piec stałopalny. (stąd 3 kominy) Apropo komina do kondensata to po porstu myślałem że trzeba włożyć rurę dwuścienną w komin. A jak będzie jedna 80 to jak będzie to działało - powietrze po zewnątrz między rurą a cegłami będzie pobierane? Nie będzie problemów? Tutaj masz link ja się wkłada 80 w komin murowany http://www.vaillant.pl/stepone2/data/downloads/fe/34/00/ii_przewody_eco_835294_01.pdf od strony 13 jeżeli w przyszłości chcesz kondensat zastąpić stałopalnym to zastosuj komin nie murowany tylko systemowy z kamionki.... to potem wyjmujesz tylko rurę 80 i masz komin do stałopalnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 01.09.2008 05:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Września 2008 Idzie zima .... w sklepach zaczynają czapki sprzedawać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ertevu 04.09.2008 18:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2008 Być może odpowiedź na moje pytanie już była , ale jeżeli mogę zapytać. Do ogrzewania swojego domu zamierzam kupić piec kondensacyjny. W domu ( około 150 m2) będzie z 10 kaloryferów i z 50 m2 podłogówki. Jeden czujnik temperatury wewnętrznej w sypialni , drugi na zewnątrz. 1) pytanie , czy piec dążąc do zapewnienia odpowiedniej ( zadanej ) temperatury w sypialni zmienia temperaturę zasilania, czy czas trwania tego zasilania. ( podejrzewam , że nigdy nie przekracza max. zadanej przez instalatora). A jeżeli robi się już wiosna , czy podaje mniejszą temperaturę na kaloryfer , czy tylko krócej grzeje ciągle wysoką temperaturą. 2) jak rozwiązuje się regulację podłogówki. Oczywiście wiem ,że woda musi być zmieszana z powrotem aby zmniejszyć jej temperaturę do powiedzmy 40 stopni , i czy w tym wypadku stosuje się mieszacz proporcjonalny , czy termostatowy. A co steruje pompą . Wiem ,że może mieć 3 biegi. I w lecie też będzię pracowała dopóki jej nie wyłączę ?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris2222 04.09.2008 18:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2008 witam skrolwłaśnie przeglądam twoją stronkę i właśnie znalazłem świetne rozwiązanie szafek z rozdzielaczem grzejników i podłogówki z pod mieszaniem zastanawiam się jak się sprawdza takie rozwiązanie ,bo szafki będę miał w sypialni za szafą wiec częste doglądanie pompki czy zaworków to trochę karkołomne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 05.09.2008 04:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2008 Być może odpowiedź na moje pytanie już była , ale jeżeli mogę zapytać. Do ogrzewania swojego domu zamierzam kupić piec kondensacyjny. W domu ( około 150 m2) będzie z 10 kaloryferów i z 50 m2 podłogówki. Jeden czujnik temperatury wewnętrznej w sypialni , drugi na zewnątrz. 1) pytanie , czy piec dążąc do zapewnienia odpowiedniej ( zadanej ) temperatury w sypialni zmienia temperaturę zasilania, czy czas trwania tego zasilania. ( podejrzewam , że nigdy nie przekracza max. zadanej przez instalatora). A jeżeli robi się już wiosna , czy podaje mniejszą temperaturę na kaloryfer , czy tylko krócej grzeje ciągle wysoką temperaturą. To zależy jakie jest sterowanie tego kotła... zazwyczaj kocioł moduluje zasilanie... zmienia temp zasilania.. ale i czas nagrzewania to jest oczywiste. Kocioł nie przekracza max temp ustalonej.... ale nie radzę za bardzo jej obniżać. 2) jak rozwiązuje się regulację podłogówki. Oczywiście wiem ,że woda musi być zmieszana z powrotem aby zmniejszyć jej temperaturę do powiedzmy 40 stopni , i czy w tym wypadku stosuje się mieszacz proporcjonalny , czy termostatowy. A co steruje pompą . Wiem ,że może mieć 3 biegi. I w lecie też będzię pracowała dopóki jej nie wyłączę ?. Sterowanie jest zależne od ilości przepływanej wody w sekcjach podłogówki i od temp zasilania i/lub powrotu. Podmieszanie ma za zadanie obniżenie kosztów gazu... i dopiero potem obniżenie temp. Działa to tak że pompa cały czas robi obieg wody a zawór dopuszcza ciepłą tylko kiedy potrzeba..... oczywiście jest to teorie.... bo rzadko spotykam dobrze zrobione mieszacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 05.09.2008 04:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2008 witam skrol właśnie przeglądam twoją stronkę i właśnie znalazłem świetne rozwiązanie szafek z rozdzielaczem grzejników i podłogówki z pod mieszaniem zastanawiam się jak się sprawdza takie rozwiązanie ,bo szafki będę miał w sypialni za szafą wiec częste doglądanie pompki czy zaworków to trochę karkołomne działa bardzo dobrze... oczywiście pierwszy sezon radzę tego nie zakrywać ..... trzeba troszkę czasu na wysterowanie. W sypialni może być słychać pompkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris2222 05.09.2008 15:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2008 właśnie myślałem nad tym ,że może słychać , myślę czy tego nie wywalić do kuchni ,schować za szafki ,właśnie zastanawiam się tak jak kolego , jak tym ustrojstwem sterować?Nie dało by rady podłączyć pompy pod jakiś sterownik z czujnikiem tem., gdy tem. zostanie osiągnięta wyłączy pompę.Tylko wtedy trza było by każdą pętle osobno sterować . doradź coś prostego a dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 05.09.2008 15:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2008 Podłogówką steruje się albo poprzez pogodówke kotła... albo czujnik temp na zasilaniu i lub powrocie. działąjący jako wyłacznikJa staram sie montować wyłącznik na powrocie z podłogówki..... jak osiągnie 25 stopni to wyłącza pompę.Oczywiście na każdej pętli przepływomierze..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.