skrol 14.01.2009 06:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 Po pierwsze to nie powinno się używać łączek ocynkowanych w CO.... a już na pewno nie w połączeniu z miedzią..... Po drugie.... to przepływomierze dla podłogówki powinny być na powrocie.... ale to mały problem.... wszystkie pętle powinny pracować na 1,5 litra.... jeżeli pompka nie daje rady to sa za długie pętle. reszta na oko Oki...... Dzięki Skrol, mam nadzieję że ta para ocynk/miedź nie "zeżre" mi grzejników. Ciekawe czy coś się zmieni po odpowietrzeniu instalacji. Poza tym podejrzewam, że oprócz powietrza winny jest sterownik pokojowy, który przez większośc czasu wychładza wodę w instalacji z 60 do UWAGA 30 stopni!!! Więc podłogówka nie ma prawa się rozbujać. Dziś tam trochę posiedziałem i jak kociołek był na swoich wyżynach temperaturowych, to zaczynało być czuć te pętle. Ale za chwilę sterownik wyłącza kocioł i po ptokach Ale plus taki, że ilość spalanego groszku niewielka i w niezamieszkałym domu temperatura ograniczona do 17 stopni... Mhhh no coś jest nie tak.... podłogówka powinna mieć tak ustaloną temp zasilania żeby podłoga miała stale około 29-30 stopni.... więc jak dotkniesz ręką to ma być lekko chłodniejsza od dłoni. Te łączki to Ocynkowane to się same zjedzą w tej miedzi..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 14.01.2009 08:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 co wybrać do kotła na biomasę z miarkownikiem ciągu ?? ogrzewanie grawitacyjne spawane grube rury z kaloryferami o dużej pojemności wodnej po 150zł/punkt czy podłogówkę + nisko pojemnościowe kaloryfery z wymuszonym obiegiem pompowym po 100zł/punkt + duży bufor CWU ?? a może dać rozwiązanie pośrednie czyli grawitację z niezaizolowanymi ciepłociągami, bo domek jest dobrze ocieplony, średnie zapotrzebowanie to 26W/m2, i to co zgubię na ciepłociągach wróci na pokoje W/g mnie najlepiej rozwiązanie z buforem.... kocioł pracuje sobie reszta sobie, łatwiej sterować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jaro71 16.01.2009 15:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 Mhhh no coś jest nie tak.... podłogówka powinna mieć tak ustaloną temp zasilania żeby podłoga miała stale około 29-30 stopni.... więc jak dotkniesz ręką to ma być lekko chłodniejsza od dłoni. Te łączki to Ocynkowane to się same zjedzą w tej miedzi..... Dzięki Przy okazji zapytam, czy normą jest, że po 3 miesiącach od zrobienia instalacji, w tym miesiąc podgrzewania, woda w C.O. jest koloru "kawy z mlekiem"? Czy zawsze woda w układzie otwartym C.O. to taki syf? Czy rdzewieć zaczyna już od górnego naczynka, poprzez te złączki różnej maści? Czy może to skutki skoków temperatury z 60 do 30 stopni na kotle? Zdejmowałem wczoraj glazurnikowi grzejnik drabinkowy z górnej łazienki (najwyżej położony) i wylała się z niego brązowa maź. Boję się że w takim tempie zeżre mi instalację za 2 lata, a za chwilę zapcha mi filtry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzabij 16.01.2009 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 skrol, a jaki byś polecił termostatyczny zawór mieszający do CWU ? Ma być zaraz przy zasobniku i przygotowywać wodę o temp 42 * dla całego domu. Myślełem o ESBE VTA 33 lub VTA 32, który bardziej sie nada ? Pzdr Dawid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wito2008 16.01.2009 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 Podepnę się pod "fachowy" wątek. Zastanawiam się czy moja podłogówka jest skopana, czy to jednak zapowietrzona instalacja. Jestem trochę zielony w hydraulice, ale zaczytuję się ostatnio i myślę, czy ten układ mieszający był lepszym wyjściem niż zawór drogowy, którego u mnie nie ma. Bo wkurza mnie że mieszacz tyle kosztował, a kotłuję w piecu, grzejniki gorące, a podłoga LETNIA tylko na pierwszej pętli. Pozostałe zimne, ba, nawet rozdzielacz jest ledwo ciepły. Zaczynam się gubić gdzie jest zasilanie a gdzie powrót podłogówki (obie belki zresztą zimne). Pompa Wilo od podłogówki chodzi praktycznie stale, ale wskazania przepływomierzy mówią, że działa tylko na I biegu (z trzech). W instrukcji podają, że właśnie I bieg jest najwydajniejszy (w przeciwieństwie do pomp CO i CWU). W każdym razie na 2 i 3 biegu przepływomierze wskazują 0 l/min. Wezwę oczywiście instalatora, ale na razie mam zdjęte i zaślepione na razie 3 grzejniki (z ośmiu) bo szpachluję dziury przy rurach i nie chcę by na próżno odpowietrzał... Czy widać na tym niemrawym zdjęciu coś niepokojącego? Układ otwarty z naczynkiem na strychu. Pompa CWU wyłączona. Podłogówka tylko na parterze na 50 metrach kw. Szkoda że nie mam czerwonych strzałek na tych rurkach, mówiących jak ta woda tam sobie krąży http://www.komiksownia.republika.pl/dzialka/kotlownia.jpg Po pierwsze to nie powinno się używać łączek ocynkowanych w CO.... a już na pewno nie w połączeniu z miedzią..... Po drugie.... to przepływomierze dla podłogówki powinny być na powrocie.... ale to mały problem.... wszystkie pętle powinny pracować na 1,5 litra.... jeżeli pompka nie daje rady to sa za długie pętle. reszta na oko Oki...... przepływomierze na zasilaniu http://www.roth-polska.com/pdf/instrukcje/20_instr_mont_Rozdzielacz_obwodow_grzew_z_przep.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wito2008 16.01.2009 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 to warto poczytać http://www.roth-polska.com/pdf/instrukcje/18_informacja_techniczna_Systemy_ogrzewania_podl.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wito2008 16.01.2009 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 niektóre instalacje wyglądają jak system zasilania statku kosmicznego. Ja mam kocioł z wbudowanym zasobnikiem , dwie szafki rozdzielaczy i dwie rurki pionu łączące te szafki. Wszędzie podłogówka. Po co to tak komplikować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jaro71 16.01.2009 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 niektóre instalacje wyglądają jak system zasilania statku kosmicznego. Ja mam kocioł z wbudowanym zasobnikiem , dwie szafki rozdzielaczy i dwie rurki pionu łączące te szafki. Wszędzie podłogówka. Po co to tak komplikować? Może hydrauliki robili porządki w samochodzie i dali wszystko co mieli pod ręką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 16.01.2009 17:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 to warto poczytać http://www.roth-polska.com/pdf/instrukcje/18_informacja_techniczna_Systemy_ogrzewania_podl.pdf W/g mnie... to zawory do głowić termostatycznych dobrze jest montować na zasilaniu..... ale jeżeli producent wymyślił inaczej to pewno wie dlaczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 16.01.2009 18:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 skrol, a jaki byś polecił termostatyczny zawór mieszający do CWU ? Ma być zaraz przy zasobniku i przygotowywać wodę o temp 42 * dla całego domu. Myślełem o ESBE VTA 33 lub VTA 32, który bardziej sie nada ? Pzdr Dawid SERIA VTA330 Przeznaczone są przede wszystkim do precyzyjnej regulacji temperatury ciepłej wody użytkowej w instalacjach, które nie są wyposażone w baterie termostatyczne. Szybka reakcja termostatu wraz z funkcją równoważenia zmian ciśnienia sprawia, że zawory VTA330/360 gwarantują minimalne zmiany nastawionej temperatury ciepłej wody użytkowej. Funkcja bez oparzeń*. -------------------------------------------------------------------------------------------------- SERIA VTA320 Zalecane do tych instalacji ciepłej wody użytkowej, w których zastosowano baterie termostatyczne, lecz potrzebna jest funkcja bez oparzeń*. Ten typ zaworów nadaje się również do instalacji ciepłej wody wyposażonych w cyrkulację. Z informacji jakie podałeś to nie powiem Ci który jest lepszy.... musisz sam zgodnie z opisem powyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzabij 18.01.2009 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 Tak tak, czytałem oba opisy ale ja potrzebuję coś pośrodku i dlatego jestem w kropce - nie mam baterii termostatycznych (czyli niby seria VTA 330) ale jednocześnie chcę mieć cyrkulację CWU (czyli chyba jednak VTA 320) ... No i bądź tu mądry. Tak naprawdę to teraz moje pytanie brzmi czy VTA 330 może pracować z cyrkulacją CWU. Wydaje mi się że powinien ale .... ? Pozdrawiam Dawid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 18.01.2009 21:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 Tak tak, czytałem oba opisy ale ja potrzebuję coś pośrodku i dlatego jestem w kropce - nie mam baterii termostatycznych (czyli niby seria VTA 330) ale jednocześnie chcę mieć cyrkulację CWU (czyli chyba jednak VTA 320) ... No i bądź tu mądry. Tak naprawdę to teraz moje pytanie brzmi czy VTA 330 może pracować z cyrkulacją CWU. Wydaje mi się że powinien ale .... ? Pozdrawiam Dawid 330 będzie pracować z cyrkulacją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzabij 18.01.2009 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 OK, dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
irysy 18.01.2009 22:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 Tak się zastanawiam czy u mnie instalatorzy nie zrobili kuchy. Z tego co kojarzę to pompa od C.O. powinna być zamontowana na powrocie, a mnie jest odwrotnie. Poniżej zdjęcia. Pompa od C.O. po lewejhttp://images36.fotosik.pl/50/6d76fc2d133a101dmed.jpghttp://images50.fotosik.pl/50/062259960ef09afemed.jpghttp://images49.fotosik.pl/50/24d3d37aa9bad23dmed.jpgI jeszcze jedno pytanie. W jakiej pozycji ustawić zawór czterodrogowy. Teraz mam ustawiony na "7" ale nie wiem czy tak ma być... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 19.01.2009 01:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 Tak się zastanawiam czy u mnie instalatorzy nie zrobili kuchy. Z tego co kojarzę to pompa od C.O. powinna być zamontowana na powrocie, a mnie jest odwrotnie. Poniżej zdjęcia. Pompa od C.O. po lewej I jeszcze jedno pytanie. W jakiej pozycji ustawić zawór czterodrogowy. Teraz mam ustawiony na "7" ale nie wiem czy tak ma być... zrób schemat tego podłączenia..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
irysy 19.01.2009 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 Specjalnie zrobiłem trzy zdjecia żeby było widac wszystkie rurki. Zasilanie z kotła od góry. Nie dasz rady bez schematu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 19.01.2009 09:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 Specjalnie zrobiłem trzy zdjecia żeby było widac wszystkie rurki. Zasilanie z kotła od góry. Nie dasz rady bez schematu? No wybacz... ale jasnowidzem nie jestem.... ogólny zarys...... lub jedno zdjęcie całości..... i czego nie widać to dorysuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
irysy 19.01.2009 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 Spróbuję zatem opisowo. Patrząc na zawór czterodrogowy górna rurka to zasilanie z kotła, po lewej rurka z pompa, która dochodzi do dołu szafek rozdzielczych. Od dołu rurka dochodząca do górnych części szafek rozdzielczych, po prawej rurka powrotu wężownicy zasobnika cwu i dalej powrotu do samego kotła. Ponowię też pytanie co do ustawienia zaworu czterodrogowego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 20.01.2009 07:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2009 Spróbuję zatem opisowo. Patrząc na zawór czterodrogowy górna rurka to zasilanie z kotła, po lewej rurka z pompa, która dochodzi do dołu szafek rozdzielczych. Od dołu rurka dochodząca do górnych części szafek rozdzielczych, po prawej rurka powrotu wężownicy zasobnika cwu i dalej powrotu do samego kotła. Ponowię też pytanie co do ustawienia zaworu czterodrogowego... Wnioskuje że zawór 4-drożny jest po to żeby podmieszywać CO...? i rozumiem że to jest kocioł na jakieś paliwo stałe...? Jeżeli to jest paliwo stałe to zawór 4-drożny powinien chronić kocioł..... więc pompę od CWU zrobiłbym za nim (równolegle do pompy od CO) Zawór powinien być ustawiony tak żeby się otwierał na resztę instalacji powyżej temp 60 stopni..... nie wiem czy akurat w tym modelu 7 odpowiada tej wartości... trzeba sprawdzić DTR Nie jestem w stanie z kawałka instalacji powiedzieć jak powinien być ustawiony dany zawór...... to tak jakbym widząc jedno koło od samochodu oceniał czy pasuje do reszty kół.......... trzeba zobaczyć całość !!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
irysy 20.01.2009 07:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2009 W najbliższy weekend zrobię więcej zdjęć to wszystko będzie jasne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.