irysy 17.02.2009 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 Mam zamontowany u siebie zasobnik biwalentny 300l. do współpracy z solarami rzecz jasna. Zastanawiam się nad zastosowaniem na wyjściu zaworu termostatycznego (mieszacza). Teraz nie ma problemu bo solar podciąga temp. zaledwie o kilka stopni ale latem chciałbym podgrzewać wodę do wyższych temperatur rzędu załóżmy 70 st. i zakumulować więcej gorącej wody na wypadek braku słońca przez kilka dni. Na wyjściu ustawiłbym jakieś 45 st. bo wyższej chyba nie ma sensu. I tutaj dwa pytania: jakiego zaworu użyć (ew. jakiej firmy żeby był w miarę trwały) i do jakiej temp. w sposób w miarę bezpieczny można podgrzać wodę w zasobniku. Jeżeli masz baterie mieszaczowe.... (takie z termostatami) to zawór przy zasobniku jest zbedny. Ale jeżeli nie to daj taki zawór.... Nie doradzam jakiej firmy.... ostatnio posadzono mnie o naciąganie... więc nie promuje żadnej marki Baterie termostatyczne tylko pod prysznicem więc jednak zamontuję ten mieszacz. Prosiłbym jednak o wskazanie firmy i konkretny rodzaj mieszacza. A co z dopuszczalna temp. w zasobniku...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 17.02.2009 19:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 Mam zamontowany u siebie zasobnik biwalentny 300l. do współpracy z solarami rzecz jasna. Zastanawiam się nad zastosowaniem na wyjściu zaworu termostatycznego (mieszacza). Teraz nie ma problemu bo solar podciąga temp. zaledwie o kilka stopni ale latem chciałbym podgrzewać wodę do wyższych temperatur rzędu załóżmy 70 st. i zakumulować więcej gorącej wody na wypadek braku słońca przez kilka dni. Na wyjściu ustawiłbym jakieś 45 st. bo wyższej chyba nie ma sensu. I tutaj dwa pytania: jakiego zaworu użyć (ew. jakiej firmy żeby był w miarę trwały) i do jakiej temp. w sposób w miarę bezpieczny można podgrzać wodę w zasobniku. Jeżeli masz baterie mieszaczowe.... (takie z termostatami) to zawór przy zasobniku jest zbedny. Ale jeżeli nie to daj taki zawór.... Nie doradzam jakiej firmy.... ostatnio posadzono mnie o naciąganie... więc nie promuje żadnej marki Baterie termostatyczne tylko pod prysznicem więc jednak zamontuję ten mieszacz. Prosiłbym jednak o wskazanie firmy i konkretny rodzaj mieszacza. A co z dopuszczalna temp. w zasobniku...? Temp radzę nie większą niż 80 stopni. Ja używam zawory ESBE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hejjpozn 17.02.2009 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 Zdecydowaliśmy się na grzejnik kanałowy w salonie - 3m. Reszta parteru, czyli kuchnia, hol, przedsionek i łazienka będzie ogrzewana podłogówką, piętro grzejniki. Głównym źródłem ogrzewania będzie piec na ekogroszek 25KW i piec dwufunkcyjny gazowy. Ściany domu 24+16 styro, powierzchnia domu 160m2 użytkowej 38m2 salonu. W sklepie z grzejnikami powiedziano mi, że podłogówka z grzejnikiem kanałowym na jednej powierzchni nie zgrają się, ze względu na to, że podłogówka musi mieć niższą temperaturę. Czy jest jakieś rozwiązanie i faktycznie musimy z czegoś zrezygnować albo podłogówka albo grzejnik kanałowy? Asia Mogą być grzejnik kanałowe z podłogówką.... trzeba tylko rozgraniczyć ich obiegi zasilające.... Będę miały różne temp zasilania. Czy wykonanie takich obiegów zasilających jest skomplikowane i wiąże się z dużym wydatkiem? Jeśli tak to z jakim orientacyjnym kosztem musiałabym się liczyć w porównaniu z podłogówką na całej powierzchni? Asia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 18.02.2009 04:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2009 Zdecydowaliśmy się na grzejnik kanałowy w salonie - 3m. Reszta parteru, czyli kuchnia, hol, przedsionek i łazienka będzie ogrzewana podłogówką, piętro grzejniki. Głównym źródłem ogrzewania będzie piec na ekogroszek 25KW i piec dwufunkcyjny gazowy. Ściany domu 24+16 styro, powierzchnia domu 160m2 użytkowej 38m2 salonu. W sklepie z grzejnikami powiedziano mi, że podłogówka z grzejnikiem kanałowym na jednej powierzchni nie zgrają się, ze względu na to, że podłogówka musi mieć niższą temperaturę. Czy jest jakieś rozwiązanie i faktycznie musimy z czegoś zrezygnować albo podłogówka albo grzejnik kanałowy? Asia Mogą być grzejnik kanałowe z podłogówką.... trzeba tylko rozgraniczyć ich obiegi zasilające.... Będę miały różne temp zasilania. Czy wykonanie takich obiegów zasilających jest skomplikowane i wiąże się z dużym wydatkiem? Jeśli tak to z jakim orientacyjnym kosztem musiałabym się liczyć w porównaniu z podłogówką na całej powierzchni? Asia Tego nie wiem.... nie wiem co jest zrobione i jak zostało zaprojektowane. Powinno być tak: Kocioł nagrzewa bufor -> potem jeden obieg zasila grzejniki a drugi podłogówkę. Oczywiście zaraz odezwą się zwolennicy bardzo TANICH instalacji i stwierdzą że naciągam klienta na koszty.... Ale w/g mnie argumenty są dość oczywiste: 1. Kocioł pracuje w układzie otwartym z pełną mocą i pełną temperaturą 2. Odpowiedni bufor magazynuje ciepło. 3. Mamy precyzyjne sterowanie podłogówką... potrzeba 45 stopni a nie 80 które idzie z kotła (mieszacze są jakimś rozwiązaniem ale przy kotłach stałopalnych mało precyzyjne) 4. Mamy większą bezwładność kotła..... czyli nie musimy pilnować żeby kocioł miał stale paliwo...... nagrzany bufor przejmie część tej funkcji. minusem jest koszt i wiedza jak to wszystko wysterować..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RenataS 18.02.2009 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2009 Najpierw na wejściu..... zaraz za wodomierzem.... jeżeli tam ciśnienie dynamiczne jest OKi.... to obawiam się że przy grzewaniu rurek ktoś porobił kryzy. Ale ja stawiam na małe ciśnienie z sieci......... najprawdopodobniej jest tak że przy wcince w wodociąg jest dana zasuwka...... i prawdopodobnie nie została dobrze odkręcona. 9 lutego byli panowie z wodociągów i zakręcali i odkręcali zasuwę, więc pewnie jest dobrze odkręcona, bo wezwałam ich własnie w tym celu, przy okazji wymienili zawór przed wodomierzem, a jak to sprawdzić czy zasuwa jest dobrze odkręcona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
irysy 18.02.2009 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2009 Mam zamontowany u siebie zasobnik biwalentny 300l. do współpracy z solarami rzecz jasna. Zastanawiam się nad zastosowaniem na wyjściu zaworu termostatycznego (mieszacza). Teraz nie ma problemu bo solar podciąga temp. zaledwie o kilka stopni ale latem chciałbym podgrzewać wodę do wyższych temperatur rzędu załóżmy 70 st. i zakumulować więcej gorącej wody na wypadek braku słońca przez kilka dni. Na wyjściu ustawiłbym jakieś 45 st. bo wyższej chyba nie ma sensu. I tutaj dwa pytania: jakiego zaworu użyć (ew. jakiej firmy żeby był w miarę trwały) i do jakiej temp. w sposób w miarę bezpieczny można podgrzać wodę w zasobniku. Jeżeli masz baterie mieszaczowe.... (takie z termostatami) to zawór przy zasobniku jest zbedny. Ale jeżeli nie to daj taki zawór.... Nie doradzam jakiej firmy.... ostatnio posadzono mnie o naciąganie... więc nie promuje żadnej marki Baterie termostatyczne tylko pod prysznicem więc jednak zamontuję ten mieszacz. Prosiłbym jednak o wskazanie firmy i konkretny rodzaj mieszacza. A co z dopuszczalna temp. w zasobniku...? Temp radzę nie większą niż 80 stopni. Ja używam zawory ESBE Zajrzałem na Allegro żeby zobaczyć te zawory i nie mam zielonego pojęcia, który zakupić bo jest ich kilka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 18.02.2009 14:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2009 Najpierw na wejściu..... zaraz za wodomierzem.... jeżeli tam ciśnienie dynamiczne jest OKi.... to obawiam się że przy grzewaniu rurek ktoś porobił kryzy. Ale ja stawiam na małe ciśnienie z sieci......... najprawdopodobniej jest tak że przy wcince w wodociąg jest dana zasuwka...... i prawdopodobnie nie została dobrze odkręcona. 9 lutego byli panowie z wodociągów i zakręcali i odkręcali zasuwę, więc pewnie jest dobrze odkręcona, bo wezwałam ich własnie w tym celu, przy okazji wymienili zawór przed wodomierzem, a jak to sprawdzić czy zasuwa jest dobrze odkręcona? Za wodomierzem powinien być jakiś rozłączny śrubunek i zawór.... trzeba to rozkręcić i wkręcić jakoś manometr... i zawór spustowy..... puszczamy wodę i patrzymy jakie jest ciśnienie..... jeżeli OKi to trzeba szukać głębiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 18.02.2009 14:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2009 Mam zamontowany u siebie zasobnik biwalentny 300l. do współpracy z solarami rzecz jasna. Zastanawiam się nad zastosowaniem na wyjściu zaworu termostatycznego (mieszacza). Teraz nie ma problemu bo solar podciąga temp. zaledwie o kilka stopni ale latem chciałbym podgrzewać wodę do wyższych temperatur rzędu załóżmy 70 st. i zakumulować więcej gorącej wody na wypadek braku słońca przez kilka dni. Na wyjściu ustawiłbym jakieś 45 st. bo wyższej chyba nie ma sensu. I tutaj dwa pytania: jakiego zaworu użyć (ew. jakiej firmy żeby był w miarę trwały) i do jakiej temp. w sposób w miarę bezpieczny można podgrzać wodę w zasobniku. Jeżeli masz baterie mieszaczowe.... (takie z termostatami) to zawór przy zasobniku jest zbedny. Ale jeżeli nie to daj taki zawór.... Nie doradzam jakiej firmy.... ostatnio posadzono mnie o naciąganie... więc nie promuje żadnej marki Baterie termostatyczne tylko pod prysznicem więc jednak zamontuję ten mieszacz. Prosiłbym jednak o wskazanie firmy i konkretny rodzaj mieszacza. A co z dopuszczalna temp. w zasobniku...? Temp radzę nie większą niż 80 stopni. Ja używam zawory ESBE Zajrzałem na Allegro żeby zobaczyć te zawory i nie mam zielonego pojęcia, który zakupić bo jest ich kilka Jezeli sam chcesz to robić i nie znasz się na tym to lepiej się nie bierz.... Lepiej zleć to jakiemuś fachowcowi A zawór mozę być np. taki http://www.allegro.pl/item554034018_termostatyczny_zawor_esbe_vta_35_60_3_4_gz.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jan70 21.02.2009 14:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2009 Mam prośbę do hydraulików i nie tylko czy ktoś montował grzejniki ALICE 500 jakie macie z nimi doświadczenie. Czy sprawdzą się w układzie rozdzielaczowym, otwartym ,piec na węgiel http://sms.primo.pl/material/grzejniki/alice.htmlczy wogóle warto to kupić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
irysy 21.02.2009 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2009 Mam zamontowany u siebie zasobnik biwalentny 300l. do współpracy z solarami rzecz jasna. Zastanawiam się nad zastosowaniem na wyjściu zaworu termostatycznego (mieszacza). Teraz nie ma problemu bo solar podciąga temp. zaledwie o kilka stopni ale latem chciałbym podgrzewać wodę do wyższych temperatur rzędu załóżmy 70 st. i zakumulować więcej gorącej wody na wypadek braku słońca przez kilka dni. Na wyjściu ustawiłbym jakieś 45 st. bo wyższej chyba nie ma sensu. I tutaj dwa pytania: jakiego zaworu użyć (ew. jakiej firmy żeby był w miarę trwały) i do jakiej temp. w sposób w miarę bezpieczny można podgrzać wodę w zasobniku. Jeżeli masz baterie mieszaczowe.... (takie z termostatami) to zawór przy zasobniku jest zbedny. Ale jeżeli nie to daj taki zawór.... Nie doradzam jakiej firmy.... ostatnio posadzono mnie o naciąganie... więc nie promuje żadnej marki Baterie termostatyczne tylko pod prysznicem więc jednak zamontuję ten mieszacz. Prosiłbym jednak o wskazanie firmy i konkretny rodzaj mieszacza. A co z dopuszczalna temp. w zasobniku...? Temp radzę nie większą niż 80 stopni. Ja używam zawory ESBE Zajrzałem na Allegro żeby zobaczyć te zawory i nie mam zielonego pojęcia, który zakupić bo jest ich kilka Jezeli sam chcesz to robić i nie znasz się na tym to lepiej się nie bierz.... Lepiej zleć to jakiemuś fachowcowi A zawór mozę być np. taki http://www.allegro.pl/item554034018_termostatyczny_zawor_esbe_vta_35_60_3_4_gz.html Nawet przez myśl mi nie przemknęło żeby to samemu instalować. O moich planach rozmawiałem już z moim hydraulikiem. Powiedział, że zamontuje mi to cudeńko tylko mam kupić ten zawór we własnym zakresie. Chyba muszę zacząć się spieszyć z tym zakupem bo dzisiaj solar podgrzał mi wodę w zasobniku do 50 st. a to jest dopiero koniec lutego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wirecki 22.02.2009 13:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 W całym domu mam planowaną podłogówkę, ale chce dołożyć jeszcze do łazienki grzejnik drabinkowy. W planach ogrzewanie gazowe, kocioł kondensacyjny. Nie planuję innych (tradycyjnych, podokiennych w pokojach) grzejników, więc siłą rzeczy ten łazienkowy będzie zasilay niższą temperaturą. Jak powinna być prawidłowo wykonana taka instalacja - czy grzejnik powinien być zasilany tą samą, niską temperaturą co podłogówka (grzejnik traktowany jak kolejna pętla) czy są inne zasady dla podłączenia grzejnika w celu uzyskania nieco wyższej temperatury? Jak dobrać moc grzejnika (W/m2) i jak powinno się przeliczyć moc podawaną dla grzejnika dla wyższych temperatur zasilania podawanych w parametrach technicznych grzejników? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 02.03.2009 04:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 W całym domu mam planowaną podłogówkę, ale chce dołożyć jeszcze do łazienki grzejnik drabinkowy. W planach ogrzewanie gazowe, kocioł kondensacyjny. Nie planuję innych (tradycyjnych, podokiennych w pokojach) grzejników, więc siłą rzeczy ten łazienkowy będzie zasilay niższą temperaturą. Jak powinna być prawidłowo wykonana taka instalacja - czy grzejnik powinien być zasilany tą samą, niską temperaturą co podłogówka (grzejnik traktowany jak kolejna pętla) czy są inne zasady dla podłączenia grzejnika w celu uzyskania nieco wyższej temperatury? Jak dobrać moc grzejnika (W/m2) i jak powinno się przeliczyć moc podawaną dla grzejnika dla wyższych temperatur zasilania podawanych w parametrach technicznych grzejników? Moim skromnym zdaniem spokojnie możesz dać grzejnik w łazience na tym samy rozdzielaczy co podłogówka... i daj do niego grzałkę elektryczną na wszelki wypadek. Koszt będzie mniejszy ... a nawet jak czasem grzałka się włączy to i tak nie będą to straszne pieniadze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadziejS 02.03.2009 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 ALe obieg pętli do tego grzejnika będzie o wiele razy krótszy niż pozostałe obiegi podłogówki podpięte do tego rozdzielacza? Czy to nie zaburzy obiegu? I pytanko, czy taka grzałka wpięta do grzejnika drabinkowego od spodu spowoduje że ten grzejnik będzie ciepły w górze? Czy może to ciepło z grzałki pójdzie w całą pętlę? Chodzi mi o to, czy włączając grzałkę, żeby uzyskać efekt nie należy jakoś odciać drabinki od całego obiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 02.03.2009 15:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 ALe obieg pętli do tego grzejnika będzie o wiele razy krótszy niż pozostałe obiegi podłogówki podpięte do tego rozdzielacza? Czy to nie zaburzy obiegu? I pytanko, czy taka grzałka wpięta do grzejnika drabinkowego od spodu spowoduje że ten grzejnik będzie ciepły w górze? Czy może to ciepło z grzałki pójdzie w całą pętlę? Chodzi mi o to, czy włączając grzałkę, żeby uzyskać efekt nie należy jakoś odciać drabinki od całego obiegu. Przecież rozdzielacz do podłogówki i tak musi mieć przepływomierze..... no chyba że wszystkie pętle będą idalnie równe.... ale to się zdarza Więc rotametrami spokojnie wyreguluje się wszystkie pętle. A grzałka do grzejnika łazienkowego ma swój termostat i zawsze można ją wyłaczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 02.03.2009 15:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 A ja mam banalne pytanie - jak do diaska prawidłowo skręcać połączenia gwintowane? Do tej pory nie miałem problemów, ale obecnie napotkałem - cobym nie robił, to połączenie: mosiężny gwint w termostacie - gwint stalowy, przecieka.Używam taśmy PTE. Ile prawidłowo powinienem jej nawijać na połączenie i czy są jakieś inne "tajemnice", o których nie wiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 02.03.2009 16:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 A ja mam banalne pytanie - jak do diaska prawidłowo skręcać połączenia gwintowane? Do tej pory nie miałem problemów, ale obecnie napotkałem - cobym nie robił, to połączenie: mosiężny gwint w termostacie - gwint stalowy, przecieka. Używam taśmy PTE. Ile prawidłowo powinienem jej nawijać na połączenie i czy są jakieś inne "tajemnice", o których nie wiem? może po prostu trzeba użyć uszczelkę..... obejrzyj dokładnie gwint.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 02.03.2009 16:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 zadrap gwint brzeszczotem skręć na pakuły i będzie git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jeanpascale 02.03.2009 16:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 A ja mam pytanko jaki manometr ma byc na piecu ekogroszek ( do ilu bar) zbiornik wyrownawczy mam na około 6m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 02.03.2009 16:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 A ja mam pytanko jaki manometr ma byc na piecu ekogroszek ( do ilu bar) zbiornik wyrownawczy mam na około 6m. a to jest układ zamknięty?..... czy otwarty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jeanpascale 02.03.2009 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 raczej otwarty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.