Filippp 03.12.2007 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2007 Witammam pytanie: wszyscy mnie przekonują, że jeśli wymieniam instalację wodną w mieszkaniu to lepiej położyć plastiki. Czy rzeczywiście? Jak kupię rury stalowe to mi je od razu nagwintują i będę mógł wszystko sam skręcić. A co z plastikami? Dam radę je sam skleić? Czy może je się zgrzewa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xiff 03.12.2007 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2007 A ja mam inne pytanie... zrobiłem sobie instalacje w miedzi fi 15... Kiedy odkrecam goraca wode to zaczyna leciec a potem cisnienie spada, trzeba odkrecic mocniej, po chwili znow spada.. i tak ze 3 razy. Pomyslalem ze moze byc cos z uszczelka, bo bateria stara. Ale zamontowalem druga baterie, do wanny, nowiutka i zjawisko jest podobne. Z czego to moze wynikac? dodam ze woda goraca idzie z bojlera elektrycznego.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 04.12.2007 21:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2007 Witam mam pytanie: wszyscy mnie przekonują, że jeśli wymieniam instalację wodną w mieszkaniu to lepiej położyć plastiki. Czy rzeczywiście? Jak kupię rury stalowe to mi je od razu nagwintują i będę mógł wszystko sam skręcić. A co z plastikami? Dam radę je sam skleić? Czy może je się zgrzewa? Kolego jak zaczniesz skręcać to się przekonasz że szybciej i łatwiej jest zrobić w plastiku. I masz 90% gwarancji że nic nie będzie ciekło i 100% że nie zerdzewieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 04.12.2007 21:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2007 A ja mam inne pytanie... zrobiłem sobie instalacje w miedzi fi 15... Kiedy odkrecam goraca wode to zaczyna leciec a potem cisnienie spada, trzeba odkrecic mocniej, po chwili znow spada.. i tak ze 3 razy. Pomyslalem ze moze byc cos z uszczelka, bo bateria stara. Ale zamontowalem druga baterie, do wanny, nowiutka i zjawisko jest podobne. Z czego to moze wynikac? dodam ze woda goraca idzie z bojlera elektrycznego.... Powód prawdopodobnie leży w ciśnieniu wejściowym na bojler, no i pytanie czy nie narobiłeś kryz na łączeniach miedzianych? I jeszcze jest kwestja jak daleko jest do tego bolera..... podejrzewam że problem może leżeć w za małych przekrojach rurek na których jeszcze lutując narobiłeś kryz z cyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grzego 04.12.2007 22:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2007 WitamJaka może być przyczyna tego, że w moich kranach pojawia sie żółta woda. Nie występuje to ciągle, ale zazwyczaj po kilkudziesięciu godzinach nie korzystania z kranu. Po odkręceniu ciepłej wody pojawia sie przez chwilę rdzawa strużka, po jakimś czasie sytuacja sie stabilizuje, ale i tak jest widoczna różnica w barwie wody zimnej i ciepłej. Dodam, że instalacje mam w pexie , natomiast w kotłowni przy wyjściu z kotła zarówno do ciepłej jak i zimnej wody fachowcy założyli mi zwykłe ocynkowane rury. Czy one mogą być przyczyną? (Po czyszczeniu zasobnika ciepłej wody sytuacja sie nie poprawiła) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 05.12.2007 05:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2007 Witam Jaka może być przyczyna tego, że w moich kranach pojawia sie żółta woda. Nie występuje to ciągle, ale zazwyczaj po kilkudziesięciu godzinach nie korzystania z kranu. Po odkręceniu ciepłej wody pojawia sie przez chwilę rdzawa strużka, po jakimś czasie sytuacja sie stabilizuje, ale i tak jest widoczna różnica w barwie wody zimnej i ciepłej. Dodam, że instalacje mam w pexie , natomiast w kotłowni przy wyjściu z kotła zarówno do ciepłej jak i zimnej wody fachowcy założyli mi zwykłe ocynkowane rury. Czy one mogą być przyczyną? (Po czyszczeniu zasobnika ciepłej wody sytuacja sie nie poprawiła) Przyczyna prawdopodobnie leży w przyrdzewiałych rurach stalowych a może bardziej w łączkach. Zresztą ocynku nie powinno się używać do wody pitnej, lepiej miedź lub plastik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Filippp 05.12.2007 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2007 dziękujewięc jednak plastiki....ale czy dam radę sam je posklejać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 06.12.2007 05:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 dziękuje więc jednak plastiki.... ale czy dam radę sam je posklejać? Tutaj masz stronkę .... http://www.mora.com.pl/rury-ksztaltki-Pl.html Ze zgrzewaniem powinieneś sobie poradzić, .... przyda sie doświadczenie hydrauliczne, ale tego nikt Cię w tydzień czasu nie nauczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
haze 06.12.2007 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 witam Mam pytanie moze nie bede pisal tutaj tylko podam link w ktorym wszystko opisalem ale nie dostalem zadnej odpowiedzi od hydraulika http://forum.muratordom.pl/kominek-z-plaszczem-bufor,t118655.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kane66 06.12.2007 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 sytuacja:instalacja wodna natynkowa do poprowadzenia, głównie stropami piwnicy (strop zostanie pozniej zabudowany g/k sufit podwieszany). rury pex/al/pex oraz pp (zaleznie do czego). pytanie:czy bledem lub straszna glupota bedzie poprowadzenie rur (w otulinie) na wlasnorecznie zrobionych hm podporach typu: __ __ [___] wykonalbym je z tasmy blaszanej/cienkiego plaskownika, do stropu mocował wkrętami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BOHO 06.12.2007 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 witam! mam taki problem... w mieszkanku jest zimna woda, do tego piecyk gazowy, który podgrzewa ciepłą..... jakiś czas temu była wymiana pionów w budynku..... wymienili na plastiki i od tego czasu zaczęły się problemy z ciepłą wodą...... po prostu jej NIE MA! ciśnienie wody jest słabe..... prawdopodobnie dlatego, piecyk (Termet) nie odpala się przy odkręceniu kurka...... czy to właśnie może być powodem? czy powinien odpalać się zawsze? i druga sprawa - nie wiem, dlaczego zmniejszyło się to ciśnienie...... przy okazji został zamontowany licznik wody..... ale chyba on nie może zmniejszać ciśnienia ? mam natomiast pewną myśl - chłopaki zgrzewali rurki.... do pionu, który biegnie przez wszystkie lokale, wstawiony jest trójnik, coby woda do lokalu szła.....ALE..... rurka, która odchodzi od trójnika, nie jest zupełnie do niego prostopadła..... tzn.chłopaki zgrzewali i żeby lepiej pasowało, w trakcie zgrzewania, na chama przyginali rurke w odpowiednią stronę..... i pytanie: czy możliwe że na skutek przyginania w bok, w momencie zgrzewania (a właściwie juz stygnięcia), wewnątrz zgrzewu, prześwit w tym miejscu uległ zwężeniu ? bo się otwory przesunęły względem siebie ? to tyle.... jeśli będziesz miał chwilę czasu, to prosze o odpowiedź..... problem może być złożony...: - na pewno licznik obniża pływność wody co ma przełożenie na niezapanie sie piecyka. - skryzowana rurka na spawie też swój wpływ... jeszcze pytanie jaka jest jej średnica. musisz porównać ciśnienie wody zimnej przed wymianą i teraz.... jeżeli nie obserwujesz większej różnicy na zimnej wodzie to prawdopodobnie problem leży po stronie piecyka.... trzeba przeczyścić układ wodny. Ciśnienie w instalacji można sprawdzić wkręcając manometr.... nie pamiętam jakie powinno być minimalne w instalacjach w blokach ale optymalne to 1,5-2,5 bara Proponuje zgłosić problem w administracji ....... chciałbym sie jeszcze upewnić czy przekroje są prawidłowe..... pion idący przez lokale ma 1 cal, odejście zasilające cały lokal 1/2 cala.... czy to są prawidłowe przekroje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 06.12.2007 14:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 sytuacja: instalacja wodna natynkowa do poprowadzenia, głównie stropami piwnicy (strop zostanie pozniej zabudowany g/k sufit podwieszany). rury pex/al/pex oraz pp (zaleznie do czego). pytanie: czy bledem lub straszna glupota bedzie poprowadzenie rur (w otulinie) na wlasnorecznie zrobionych hm podporach typu: __ __ [___] wykonalbym je z tasmy blaszanej/cienkiego plaskownika, do stropu mocował wkrętami. Witam, Oczywiście że nie będzie, ważne żeby nie było żadnych ostrych krawędzi. W/g mnie wystarczy co 1,5 zamocować uchwytami metalowymi z gumą. Taka podpora będzie sporo kosztować.... Uczywiście trzeba pamiętać o kompensacji rurek - wydłużaniu pod wpływem ciepła rur PP.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 06.12.2007 14:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 witam! mam taki problem... w mieszkanku jest zimna woda, do tego piecyk gazowy, który podgrzewa ciepłą..... jakiś czas temu była wymiana pionów w budynku..... wymienili na plastiki i od tego czasu zaczęły się problemy z ciepłą wodą...... po prostu jej NIE MA! ciśnienie wody jest słabe..... prawdopodobnie dlatego, piecyk (Termet) nie odpala się przy odkręceniu kurka...... czy to właśnie może być powodem? czy powinien odpalać się zawsze? i druga sprawa - nie wiem, dlaczego zmniejszyło się to ciśnienie...... przy okazji został zamontowany licznik wody..... ale chyba on nie może zmniejszać ciśnienia ? mam natomiast pewną myśl - chłopaki zgrzewali rurki.... do pionu, który biegnie przez wszystkie lokale, wstawiony jest trójnik, coby woda do lokalu szła.....ALE..... rurka, która odchodzi od trójnika, nie jest zupełnie do niego prostopadła..... tzn.chłopaki zgrzewali i żeby lepiej pasowało, w trakcie zgrzewania, na chama przyginali rurke w odpowiednią stronę..... i pytanie: czy możliwe że na skutek przyginania w bok, w momencie zgrzewania (a właściwie juz stygnięcia), wewnątrz zgrzewu, prześwit w tym miejscu uległ zwężeniu ? bo się otwory przesunęły względem siebie ? to tyle.... jeśli będziesz miał chwilę czasu, to prosze o odpowiedź..... problem może być złożony...: - na pewno licznik obniża pływność wody co ma przełożenie na niezapanie sie piecyka. - skryzowana rurka na spawie też swój wpływ... jeszcze pytanie jaka jest jej średnica. musisz porównać ciśnienie wody zimnej przed wymianą i teraz.... jeżeli nie obserwujesz większej różnicy na zimnej wodzie to prawdopodobnie problem leży po stronie piecyka.... trzeba przeczyścić układ wodny. Ciśnienie w instalacji można sprawdzić wkręcając manometr.... nie pamiętam jakie powinno być minimalne w instalacjach w blokach ale optymalne to 1,5-2,5 bara Proponuje zgłosić problem w administracji ....... chciałbym sie jeszcze upewnić czy przekroje są prawidłowe..... pion idący przez lokale ma 1 cal, odejście zasilające cały lokal 1/2 cala.... czy to są prawidłowe przekroje? W/g mnie jest za mała... powinna być co najmniej 3/4` Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BOHO 06.12.2007 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 W/g mnie jest za mała... powinna być co najmniej 3/4` hmmmmm.... lokal to pokój z kuchnia i łazienką, cvzyli są w nim raptem 4 punkty poboru zimnej wody (zlew-kuchnia, umywalka i wanna-łazienka, spłuczka - łazienka) + do tego podejście do piecyka Termet.... myślisz, że 1/2 to mało ? ? ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 06.12.2007 17:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 W/g mnie jest za mała... powinna być co najmniej 3/4` hmmmmm.... lokal to pokój z kuchnia i łazienką, cvzyli są w nim raptem 4 punkty poboru zimnej wody (zlew-kuchnia, umywalka i wanna-łazienka, spłuczka - łazienka) + do tego podejście do piecyka Termet.... myślisz, że 1/2 to mało ? ? ? A jakie jest ciśnienie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BOHO 06.12.2007 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 W/g mnie jest za mała... powinna być co najmniej 3/4` hmmmmm.... lokal to pokój z kuchnia i łazienką, cvzyli są w nim raptem 4 punkty poboru zimnej wody (zlew-kuchnia, umywalka i wanna-łazienka, spłuczka - łazienka) + do tego podejście do piecyka Termet.... myślisz, że 1/2 to mało ? ? ? A jakie jest ciśnienie? tego to sobie sam nie sprawdzę..... no nic, jutro przybiega gość do piecyka..... powiedział, że nawet przy dość słąbym ciśnieniu wody, piecyk powinien się załączyć i grzać... zobaczymy co zakombinuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 09.12.2007 06:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2007 W/g mnie jest za mała... powinna być co najmniej 3/4` hmmmmm.... lokal to pokój z kuchnia i łazienką, cvzyli są w nim raptem 4 punkty poboru zimnej wody (zlew-kuchnia, umywalka i wanna-łazienka, spłuczka - łazienka) + do tego podejście do piecyka Termet.... myślisz, że 1/2 to mało ? ? ? A jakie jest ciśnienie? tego to sobie sam nie sprawdzę..... no nic, jutro przybiega gość do piecyka..... powiedział, że nawet przy dość słąbym ciśnieniu wody, piecyk powinien się załączyć i grzać... zobaczymy co zakombinuje... Wystarczy wkręcić manometr w któryś kran.... np do wężyka zasilającego WC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BOHO 11.12.2007 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 Wystarczy wkręcić manometr w któryś kran.... np do wężyka zasilającego WC. ile takie cudo kosztuje ? i jaką ma mieć skalę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 11.12.2007 16:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 Manometr ma zawsze gwint (chyba 3/8) trzeba dokupić redukcję na 1/2 Można go wkręcić w wężyk od umywalki .... jeżeli ma wyjście 1/2 lub 3/4Manometr wystarczy do 6 bar..... i tak ciśnienie będzie koło 1-1,5 baraKoszt manometra.... około 20zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BOHO 11.12.2007 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 Manometr ma zawsze gwint (chyba 3/8) trzeba dokupić redukcję na 1/2 Można go wkręcić w wężyk od umywalki .... jeżeli ma wyjście 1/2 lub 3/4 Manometr wystarczy do 6 bar..... i tak ciśnienie będzie koło 1-1,5 bara Koszt manometra.... około 20zł to jakie powinno być to ciśnienie? 1 bar czy 1,5? bo to chyba spora różnica.... co można nazwać ciśnieniem w normie, przy nowowymienionych, plastikowych rurach.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.