Jarecki79 08.08.2010 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 (edytowane) Hej , Jarecki 79 fajnie że chcesz pomóc . Moja dmuchawka to EMWAR-NESS RV 18R . pozdr Jeszcze kilka słów o tym moim problemie z przysypiajacym kotłem . kiedy temperatura spada o np 10*C to jest to napewno oszczędość , (paliłem cyklicznie 30kg węgla kamiennego na 24 godziny ) stałopalność super ale mniej więcej w polowie jak temperatura spadnie nie ma komfortu cieplnego w domu. Mój budynek narazie czeka na izolację (ściany) i spadek temperatury na kotle jest szybko odczuwalny. W domach ocieplonych pewnie domownicy nie zauważą że grzejniki grzeją mniejszą mocą ale u mnie tak. Masz dmuchawkę tzw "tanią" z kijowym silnikiem 100W, ten model dmuchawy jest równie lipny jak RV-14. Ten model dmuchawy będzie współpracował z Protonem PID, ale już nie z Płomykiem PID. Silnik dość wredny dla dobrego wysterowania. kol. hammer1, jak palisz mokrym miałem czy flotem, to nastawa 40st.c jest zbyt niska. Nie mniej jak 50st.C. Zainstaluj sobie mądrze ten zawór, zadaj 60st.C. Jak osoba paląca praktykuje urabianie błota przed każdym zasypem, czyli wanienka, do niej miał czy flot i zlanie woda a nastepnie zasyp do kotła, to efekty są właśnie takie jak opisujesz. Nie moczyć miału, ja polecam palenie groszkiem Gk.I i rezygnację z moczenia przed zasypem, to największy błąd. Jeżeli opał jest na dworzu pod dachem- wcale go nie moczyć, sam w sobie ma spokojnie 15-20%wilgotności w takich warunkach. Jak leży w suchej piwnicy, to góra raz na 2tygodnie wiadro wody na ten miał i nic więcej. Ja polecam ogólnie przejście na Gk.I i rezygnację ko0mpletną z moczenia opału. Edytowane 8 Sierpnia 2010 przez Jarecki79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mały Mariusz 08.08.2010 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 Czym się różni Płomyk PID od Płomyka? Jaką dmuchawke byś proponował i który sterownik? Dzięki i pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 08.08.2010 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 Czym się różni Płomyk PID od Płomyka? Jaką dmuchawke byś proponował i który sterownik? Dzięki i pozdr. Płomyk PID nie ma trybu serwisowego dla silników danych producentów dmuchaw. Działa zatem bardzo dobrze na wybranych silnikach i typach dmuchaw, tj.: z Ewmar-Ness RV-05 (nie pamiętam symbolu silnika, ale wiem,że działa), RV-12ARd na silniku zachodnim Ziehl, z MplusM WPa 06 albo 120, cały czas mylę te symbole na silniku zachodnim EBM, z MetrixAB DM30 ST lub SkT silnik zachodni EMC z Konwektor model WBS6 aluminiowa do kotłów miałowych, silnik zachodni EMC Generalnie Płomyk PID a zwykły Płomyk to różnica algorytmu. Sama nazwa Płomyk to klasyczne sterowanie z przedmuchami, czyli z grubsza takie, jak masz w tej chwili na kotle. Płomyk PID to inny rodzaj sterowania dmuchawą, poprzez funkcje falownika obroty dmuchawy są zmieniane w zakresie 1-100%mocy. Proton PID ma natomiast tryb serwisowy dla danego typu silnika i można dla dmuchaw typu RV-14 czy RV-18 dobrac odpowiednią charakterystykę prądu dla biegu min i prawie max. Protona PID można zatem dostosować pod RV-18, co obniża koszt inwestycji. Z tego powodu polecam Protona PID Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mały Mariusz 09.08.2010 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2010 czy w takim wypadku (dmuchawa) zostawić uchyloną klapke powietrza wtórnego co jest niebezpieczne czy raczej dorobić nadmuch z dmuchawy np, podpinając jakiś przewód.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 10.08.2010 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2010 czy w takim wypadku (dmuchawa) zostawić uchyloną klapke powietrza wtórnego co jest niebezpieczne czy raczej dorobić nadmuch z dmuchawy np, podpinając jakiś przewód.? a możesz wkleić zdjęcie tej klapki.... Czy jest ona w drzwiczkach zasypowych, czy ma regulację i czy w razie odbicia odchyli się, aby nie wyrządzić większych szkód? (np. wywalenie cegły z komina) Szczelinkę na ok.0,5-1cm można zostawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mały Mariusz 10.08.2010 10:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2010 (edytowane) Witam,fotka klapki jest w tym temacie muszą ją tylko poszukać.Klapka ma regulację , w razie wybuchu spokojnie się odchyli i jest w drzwiczkach zasypowych.szczelinkę ustawiam okolo 2,3mm na poczatku palenia większą i pózniej zmniejszam .zamontowałem w niej szkiełko spawalnicze tak że mam podglad co sie dzieje w kotle i mogę dokładniej ustawić ilość PW (powietrza wtórnego)pozdr.Tak myślę że podpięcie przewody i doprowadzenie powietrza z dmuchawy nie byloby kłopotliwe nawet zrobienie regulacji, wykorzystałbym może pneumatyke. Tylko czy jest sens ?W kotłowni od niedawna mam czujnik dwutlenku węgla w razie jakiejś awarii . Edytowane 10 Sierpnia 2010 przez Mały Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 10.08.2010 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2010 Na początek radzę zmienić sam sterownik, na kombinacje z powietrzem jest zawsze czas później, jeżeli praca nie będzie zadowalająco dobra. Pneumatyki nie trzeba wykorzystywać.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mały Mariusz 10.08.2010 15:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2010 (edytowane) OK ,po zmianach opiszę wszystko w temacie jak oczywiście sezon się zacznie, oby jak najpóżniej , pozdr i dzięki Wielkie. Mariusz. z ta pneumatyka to juz zboczenie zawodowe Przed chwilą wyczyściłem komin , wiadro sadzy z komina i jeszcze pół z kotła , przy okazji mała dyskusja z sąsiadem . jegomość twierdzi że czyszczenie komina to zbytek łaski i niepotrzebna robota bo sadze się same wypalaja i nawet raz to sam ropą podpalił. Ludzie to mają w głowach poukładane , ciekawe co zrobi jak mu się w nocy zacznie komin czyścić i kafelki w kuchni poodpadaja . pozdr Edytowane 12 Sierpnia 2010 przez Mały Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aleksander_ 31.08.2010 14:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 Witam wszystkich serdecznie, Widzę, że na forum wielu doświadczonych „palaczy”. Ja zupełny żółtodziób (no może niezupełny, jeden sezon palenia mam za sobą, w starym kotle śmiecichu)… - proszę o poradę w doborze odpowiedniego kotła…. (czy np. G211 będzie dobry?) Mam stary domek po babci – ok. 90m2 – zupełnie nieocieplany, zimą wieje ze starych okien i spod podłóg, ale ok. 4 lat będę musiał w nim pomieszkać. Instalacja CO starego typu, wielgachne kaloryfery, wielkie rury… instalacja oczywiście grawitacyjna / otwarta. Chciałbym piec, w którym będę mógł palić głównie drewnem – po lekturze tego wątku, zdecydowany jestem raczej na piec dolnego-spalania – mam możliwość kupienia w dobrej cenie pieca Buderus G211 – ale zupełnie nie wiem, czy on jest dolnego spalania czy górnego – i czy dobrze się w nim pali. Ewentualnie jaki piec byście mi doradzili ? Jaki producent ? Ile KW? Taki, aby się ładnie i wygodnie paliło, bez zbednego dymienia itd . Wiem, że przy drewnie czeka mnie ciągłe dokładanie… - na noc będzie się załączał stary piec gazowy… - a to drewno to tak w ciągu dnia / wieczorem. Pozdrawiam, Aleksander. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Puławiak 31.08.2010 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 Na moje oko to takie camino z powiekszonymi drzwiczkami typowy zeliwny górniak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aleksander_ 31.08.2010 14:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 Na moje oko to takie camino z powiekszonymi drzwiczkami typowy zeliwny górniak. OK - dzięki za info To raczej odpada. Co byś polecił do moich potrzeb ? Jak są potrzebne jakieś dodatkowe dane, chętnie podam... zima coraz bliżej, więc jestem w dość pilnej potrzebie . Ewentualnie będę palił w tym górniaku który mam obecnie... jakiś polski - na ok 17 letni... poziome kanały (5) - ciągle się brudzi - kanały prawie codziennie trzeba czyścić... tragedia - więc wolałbym coś, w czym palenie nie będzie udręką. Dzięki, Aleksander. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Puławiak 31.08.2010 17:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 A jakie pieniądze chcesz przeznaczyć na kociołek ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aleksander_ 31.08.2010 17:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 Powiedzmy - do jakiś 3500 zł (stary dom, nie będę w nim długo się męczyć (mam nadzieję więc i dużych inwestycji chciałbym uniknąć - bo się po prostu nie zwrócą). Ale oczywiście, jak znajdzie się tańszy, który spełni swoją rolę, to jasne że wolę wydać np. 2000zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Puławiak 31.08.2010 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 to z takich przyzwoitych to sokół SDG, Kostrzewa Warmet, Protech STK a z dobrych ale drogich to Kalvis 5 lub kalvis 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aleksander_ 31.08.2010 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 Dzięki za odpowiedź - te Kalvis'y faktycznie fajnie się prezentują.... ale jednak trochę za drogie (jak na przewidywany czas eksploatacji 4-5 lat) - ten Sokół SDG za to w cenie przystępnej - miałby szansę się zwrócić (tzn. w stosunku do palenia samym gazem...). Pytanie dodatkowe - widzę, ze nie masz w ofercie Buderusa, ale czy oni mają coś, co się nada do palenia drewnem i jest do tego kotłem dolnego-spalania ? Pytam, bo mam po prostu szanse zakupu Buderusa za przysłowiowe "pół-ceny". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Puławiak 01.09.2010 05:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Września 2010 Dolnego spalania to jest podobno cichewicz Ultima II ale jak on się w buderusie nazywa to nie mam zielonego pojęcia. Chociaż na żywo to raczej go nie widziałem więć nie mogę powiedzieć jak to się będzie sprawowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Puławiak 01.09.2010 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Września 2010 Słyszeliśmy nawet spora grupa moich klientów ogrzewa zbożem w kotłach Granpal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hammer1 01.09.2010 17:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Września 2010 WitamProszę dajcie jakieś sensowne ustawienia sterownika do mojego warmetaPróbowałem kilka razy i raz udało mi się uzyskać prawie zero dymu ale później powietrze nie chciało się przecisnąć przez opałdmuchawę zrobiłem max 15% temp pracy 75 stopni nie wiem co z przedmuchamiPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Puławiak 01.09.2010 17:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Września 2010 musisz sam do tego dojsc nie ma najlepszych ustawien kazdy opal jest inny kazdy komin ma inny ciag a od tego w zasadzie to zalezy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
iurabos 04.09.2010 22:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2010 (edytowane) Witam w nowym sezonie u mnie za oknem 8 stopni (okolice Cieszyna) zrobiłem nową klapę PW i kierownicę PW - klapa ma pow. ok. 0,0150m2, kierownica ok 0,0064cm2 (dwa ceowniki 4x8 zespawane ze sobą) i długość ok 26cm - mam VIADRUSA 43kW czy 45 nie pamiętam dokładnie (miarkownik) z paleniskiem o pow. 0,27m2, więc myślę, że wcale nie przesadziłem z rozmiarami... Nie zmieniałem klapy PG - zbyt skomplikowane to dla mnie na teraz. Wymienione sznury uszczelniające, kierownica osadzona na sznurze, nowa klapa PW też na sznurze, z rygielkiem dającym chyba 100% zamknięcia. Kłopot jednak w tym, że nie widzę żadnej zmiany! (Hmm, może jednak powinienem zajrzeć do komina). Mam tu głównie na myśli dojście pieca do właściwej temperatury - ustabilizowała się dopiero po 4 godzinach! Węgiel 26Mj, piec, czopuch i rura wylotowa wyczyszczone. W poprzednim sezonie, jak przyszły konkretne mrozy wycofałem się z tego pomysłu (palenia od góry), bo zanim wróciła normalna temperatura mijały nawet 3 godziny.. Kierownica PW sięga niewiele za krawędź (powinienem napisać pod krawędź) kanałów wylotowych, ale podaje powietrze w centrum paleniska, hmm, pi razy oko. Po 2 godzinach wyraźny osad smolistej sadzy. Zdjęcia dorzucę następnym razem. Zasadnicze pytanie brzmi: czy klapa PW może być cały czas otwarta? Mam na myśli jej naturalne uchylenie - jest odchylona na może centymetr. Zamknąłem ją teraz, bo boję się że piec się rozchuśta i będę miał awarię. Edytowane 4 Września 2010 przez iurabos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.