Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Opal obojetnie czy jest to węgiel kamienny , brudasek ,miał czy drewno im suchszy tym bardziej kaloryczny .

Wilgotność miału i tak jest okolo 20% tak jak sezonowanego drewna. Moczyliśmy kiedyś dlatego że nie chieliśmy odbic w kotle , dzisiaj mamy kilka narzędzi aby wybuchów w kotle nie bylo np PID . Przy paleniu górnym o komin możesz być spokojny jesli nie lejesz wody w opal i nie palisz mokrey drewnem co jest bez sensu.

Są kotły wielkie przemysłowe gdzie spala się biomasę (biogaz) i tam im wilgotniejsze paliwo tym lepsze ale to skomplikowana technologia .

 

Jesli kogoś interesuje

http://www.biogazownierolnicze.pl/biogazownierolnicze,menu,0,3.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 19,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

witam śledzę wątek i usprawniam piec chyba zrobiłem wszystko co możliwe ale jeszcze nie gra ale chodzi o KWP w zębcu zrobiłem na dole drzwiczek otwory PW komora nadal zadymiona więc zrobiłem KWP na drzwiczki dorobiłem nowy dekel żaroodporny na całe drzwiczki prześwit w środku20mm z blachy 5mm pod dekel włożyłem uszczelkę gr około3-4mm max na górze przymocowałem pod odpowiednim kątem na śruby rurę z tak jakby stopką fi 30mm w środku dł 130 po dłuższej krawędzi powietrze wpada z zewnątrz na dole przechodzi wewnątrz drzwiczek do góry i wychodzi rurą-kierownicą oczywiście na zewnątrz jest regulowana klapka jak się klapkę uchyli więcej to w piecu huk piec zębiec KWK 12KW nie wiem cz jasno napisałem z fotką kłopot najlepszego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi Dex 001. :)

Znowu czasu mało, późno się zrobiło...Odkręć ekran termiczny (to ta blacha

od wewnątrz drzwi zasypowych). Wytnij blachę wielkości perforowanej zasuwki

do regulacji PW i tą blachą zastąp oryginalną zasuwkę. Żeby było szczelnie

możesz posłużyć się tutaj wysokotemperaturowym silikonem, lub szczelniwem.

 

W miejscu wyciśniętego logo Zębca wytnij otwór (może być okrągły), na ten

otwór należy (na jakimś zawiasie meblowym) założyć klapkę do regulacji powietrza

wtórnego. Klapka może być wykonana ze szkła żaroodpornego (pomysł Małego

Mariusza) :) - piekarniki itp. ale nie jest to konieczne bo wpadające do kotła wtórne

powietrze - skutecznie studzi klapkę. Klapka powinna mieć śrubę regulacyjną.

 

Teraz są dwie możliwości:

Albo przykręcasz KPW do drzwi, albo do ekranu termicznego. Osobiście bym

proponował to drugie rozwiązanie. Oczywiście KPW musi być odizolowana od

ekranu podkładką np. ze sznura szklanego # 5 mm, tak - aby sama KPW się

mocno nagrzewała (odizolowana od drzwi nagrzeje się wyżej). Zrozumiałe że

należy wyciąć odpowiedni kanał w wypełnieniu ognioodpornym aby wytworzyć

drogę dla powietrza. Zrozumiałe jest też - że całą dolną część oryginalnego

napowietrzania zatykamy szczelnie włókniną ognioodporną. Przejścia nie ma.

 

Drugie wyjście:

KPW przykręcasz (znowu przez podkładkę ze sznura) do samych drzwi, trudność

tego rozwiązania polega na tym że teraz - trzeba dobrze wyciąć otwór w ekranie,

na przejście przez niego samego profilu prowadnicy - a ma być w miarę pasowny.

Oczywiście podobnie jak wcześniej należy zablokować starą drogę powietrzu PW.

 

Pamiętajmy - śruby mają być góra - dół a nie lewa prawa, da nam to niewielkie

ale jednak jakieś możliwości regulacyjne kąta pochylenia samej prowadnicy KPW.

Może kolega Marmark (pozdrówka!) :D coś podlinkuje - bo wydaje mi się że kol.

ma właśnie Zębca i zakładał KPW, może kolega Tomson 57 zrobi fotki ze swojej

pracy przy KPW. Pomysłów... nigdy nie za wiele. :)

------------------------

 

Ammadeuss. :)

O spalaniu groszku pisałem na samym początku. Wszystko zależy od siły komina.

Należy wykonać próbę. Jeśli kocioł nie odbija, widać że samo spalanie przebiega

prawidłowo, to można groszek spalać. ŻADNEGO paliwa nie moczymy, ogólnie -

w naszych małych kotłach przynosi to same straty i nic więcej.

 

Tatamarkowy :) sposób na zamknięcie rusztu pionowego - ma taką zaletę że nie

potrzeba właściwie żadnych narzędzi (oprócz nożyczek), myślę że kolega już

dobrze sposób sprawdził i choć blokadę trzeba 2x w sezonie wymienić, to może

warto bo to szybka sprawa. Idę spać i już. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W klapce PW oprawiłem szkiełko z okularów spawalniczych , może być też z maski.

Polecam szkiełko , bardzo pomaga przy regulacji powietrza wtórnego .

Otwieranie drzwiczek zakłuca pracę kotła a ze szkiełkiem zagladam do srodka i kręcimy (ważne jesli zmieniamy opał).

Pewnie lepsze byłoby żaroodporne ale moje już wytrzymało 2lata.

 

pozdr

 

Fotka klapki z szybką jest na 77stronie post kolegi Hes.

Edytowane przez Mały Mariusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

Watek śledzę od roku i od roku pale metodą mistrza. Jestem bardzo zadowolony ponieważ po pierwsze udało się zaoszczędzić trochę węgla i co najważniejsze już nie smrodzę z komina tak jak kiedyś, a dodatkowo mam ciepło 24 h na dobę. Posiadam piec zębiec kwk 16-1 do ogrzania mam 180 m2 na parterze, piętro o takiej samej powierzchni jest nie ogrzewane dach nie ocieplony ściany budynku grube z cegły (dom budowany przez Niemców na początku 20 w) ocieplone styropianem 5cm okna plastiki + bojler pełen zasyp węgla (jakieś 5 łopat) wystarcza w zimie na 12 godzin. Wszystko jest w miarę ok ale martwi mnie jedna rzecz piszecie tutaj że praktycznie nie macie dymu z komina u mnie ten dym jest ma kolor lekko brązowy trwa on do momentu skoksowania węgla jakieś 3 godziny czy coś jest nie tak czy taki dym może być? Druga sprawa to nie wiem jak u was ,ale u mnie na wymiennikach ciepła jak również w rurze doprowadzającej do komina pojawia się taki jakby czarno siwy puch który muszę w zasadzie codziennie likwidować jest go nawet dość dużo czy to jest sadza czy coś innego? W starej metodzie palenia teścia tego nie było. Z wątku wywnioskowałem że ten puch może być efektem małej ilości doprowadzonego PW ale u mnie jest doprowadzone na maksa na tyle na ile pozwala konstrukcja drzwiczek w zębcu. Piszecie tez o małych płomieniach w piecu kiedy dokładnie je macie bo u mnie dopiero w momencie skoksowania węgla wcześniej jak spala się węgiel idąc w dół sa normalne żółte płomienie + dym którego w zasadzie nie powinno być.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj ULTOR. :)

Zadałeś ciekawe pytanie, mam akurat 15 minut (kawa).

Najpierw ja zapytam, czy zaślepiłeś pionowy ruszt z rysunku 22 ?

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-węgla-kamiennego&p=3671802&viewfull=1#post3671802

 

Czy wyposażyłeś swój kocioł w kierownicę powietrza wtórnego "KPW" ?

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-węgla-kamiennego&p=3593592&viewfull=1#post3593592

 

Jeśli nie, to zrób to.

Czarno siwy puch - jak go określasz (może być nawet granatowy, lub granatowo -

biały. Suchy i sypki, powierzchnia wygląda trochę jak zamsz? To bardzo drobny pył

lotny (górna frakcja popiołu) zmieszany z niedopalonym paliwem. Jeśli daje się

zrzucić pędzlem, to nie ma powodu do smutku -- a nawet jest powód do radości!

Zauważyłeś, że kiedy teść palił po dawnemu - takiego nalotu w kotle nie było. :)

Takiego nalotu nie było, bo była za to mokra smoła zmieszana z sadzą (tłusta cuchnąca

warstwa papo-podobna). Taka papa - świetnie izoluje ścianki kotła od ciepła - a to źle.

 

Ilość puchu zależy od parametrów węgla, (jeden wytwarza go więcej, drugi mniej).

także od ciągu kominowego (mniejszy ciąg unosi mniej pyłów, większy więcej).

Granatowy puch w kotle obserwowany po skończonym cyklu, czyli po wygaśnięciu

- to dowód na to, że ze spalaniem raczej nie jest źle (przynajmniej w drugiej fazie).

 

Dymienie z komina.

Tu sprawa jest złożona i zależy od wielu czynników:

1. wady drzwi zespolonych (rys 22)

2. braku KPW

3. zawilgocenia opału

4. zapłonu niecałej powierzchni węgla

5. złych proporcji napowietrzania

6. zbyt małej ilości powietrza

7. złych proporcji kotła (niski a długi)

8. zbyt słabego ciągu kominowego

9. zbyt małego odbioru ciepła

10. cechy charakterystycznej węgla

 

Z pewnością 9-ciu punktów nie ma co opisywać bo są zrozumiałe, ale 10-ty

warto. Węgle bardzo się między sobą różnią, BARDZO. Począwszy od ilości

samego węgla C, poprzez przeróżne związki zawarte w węglu (kamiennym).

I tak węgle bardzo młode (np. czeski brązowy) zawierają sporą ilość palnych

węglowodorów, a antracyt (najstarszy i najdroższy) nie mają ich prawie wcale.

Oczywiście w naturze istnieje cała - szeroka - gama - węgli pośrednich.

 

Węgle kamienne (ogólnie) zawierają węglowodory nasycone i nienasycone.

Te pierwsze (nasycone) są bardzo łatwe do spalania, spalają się w miarę czysto.

Problem jest z węglowodorami nienasyconymi i aromatycznymi (np. benzen).

Te palą się ostro kopcąc sadzą. Nawet w otoczeniu tlenu - trudno o czyste

spalanie. Taka już ich budowa chemiczna.

 

Jeśli więc węgiel zawiera dużą ilość węglowodorów nienasyconych, a jeszcze

dodatkowo jest mokry, to NIE DA się go spalić c. bezdymnie. No nie i koniec.

Oczywiście mam na myśli pierwsze 3 - 4 godziny, aż przejdzie do fazy koksu.

Jeśli zaś bliżej mu do antracytu (dużo węgla C, mało ropopochodnych) to taki

opał spala się praktycznie bez dymu i zapachu (prawie jak diament heheeee

temperatura zapłonu tego węgla = 800*C). Tak na marginesie, dlatego powinno

się używać chłodziw podczas pracy z narzędziami diamentowymi - bo b. łatwo

spalają się OSTRE wierzchołki ziaren skrawających i narzędzie staje się tępe.

 

Znajdę trochę czasu to zrobię zdjęcia różnych węgli.

Pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mam palić ekonomicznie węglem w takim kotle: http://www.polspaw.com.pl/index.php?id=wamet? Ewentualnie czy coś przerobić? Jak?

Mam wersję 27 kW, z miarkownikiem ciągu. Zaczyna się dla niego 3 sezon. Dotychczas paliłem w nim w sposób "tradycyjny"

 

 

 

Witaj kolego Farek. :)

Zobacz proszę umieszczone w poście powyżej linki.

Jeśli chcesz w swoim kotle palić czysto i oszczędnie, powinieneś od tego zacząć.

W przypadku twojego kotła - jest jeszcze do zatkania przestrzeń pomiędzy tylną

ścianą kotła - a pionowym wiszącym wymiennikiem (w końcu kotła). Powinieneś

postawić ściankę z cienkich cegieł szamotowych od rusztu - do wymiennika, na

zaprawę szamotową (do kupienia) albo zatkasz wymiennik od góry - co byłoby

lepsze - jednak technicznie trudniejsze. Zrobisz to... i wchodzisz do klubu :D

Też pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki LAST RICO!!!

Tego właśnie potrzebowałem fachowej porady

W poniedziałek zaczynam przeróbkę cyknę parę fotek i zdam relację!Otwór rozumiem wyciąć palnikiem?

Mistrzu Last Rico z tą włókniną ognioodporną to chodzi o zatkanie rusztu pionowego?

Jaki byłby najlepszy rozmiar KPW i czy lepsza rura czy prostokąt?

I jeszcze pytanko o ten sadpal czy trzeba go stosować przy tej metodzie palenia?

JESZCZE RAZ DZIĘKUJE LAST RICO ZA PODPOWIEDZ!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co piszesz LastRico o przeróbce drzwi w zębcu jak dla mnie jest nieosiągalne - nie mam czym zrobić takiego otworu w drzwiach a cała przeróbka wydaje sie być dość skomplikowana.

Czyli pozostaje regulacja PW istniejącą tam zasówką .....

a swoja drogą dlaczego klapka jest lepsza od zasówki?

pozdrawiam i dziękuję za poświęcony nam czas ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjąłem w swoim Zębcu KWK ekran termiczny z środkowych drzwiczek.

Na plus - lepsze napowietrzanie przez oryginalny otwór PW, niewielki dym tylko przez ok. pół godziny od rozpalenia.

Minusy - większe straty ciepła, plastikowe kurki regulacyjne mocno się nagrzewają.

 

Teraz myślę nad KPW... Czym wycina się/wierci otwory w drzwiczkach z żeliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dex 001

Mały Mariusz ma spawalniczą wprawę... więc może pominąć moje rady heheee.

Otworu nie wycinamy palnikiem - nie będzie dokładny i szczelny (twarde zgrubienia

na brzegach). Można by było laserem lub wodą - ale szczerze mówiąc zbyt mała

to praca żeby jeździć po takich zakładach. Otwór należy najpierw wytrasować.

W czterech kątach punktujemy (uwaga w żeliwie lekko, bo to dość kruchy materiał)

Zapunktowane cztery miejsca wiercimy OSTRYM lub nowym :) wiertłem fi 2 mm.

Następnie wyznaczamy linię punktów po linii traserskiej dookoła prostokąta, koła

czy kwadratu i każdy z tych punktów przewiercamy na wylot, w taki sposób - żeby

uzyskać w miarę ciągłą linię perforowaną. Teraz należy rozpiłowywać cienkie

mostki pomiędzy otworami, kiedy skończymy... środek sam wypadnie. Trzeba tylko

opiłować resztę "zębów" i otwór gotowy. Nie trzeba bać się żeliw bo ostatnio żeliwa

są wyraźnie b, czyste i miękkie w obróbce (nie zawierają już piasku formierskiego).

 

Prowadnica powietrza mojej KPW wykonana jest z prostokątnego profilu (tu uwaga

- stosunek długości ścianek nie więcej jak 1:1,5. Można także użyć rury - powinno

się ją jednak lekko spłaszczyć na końcu (w osi poziomej oczywiście).

 

Tak, chodzi o zatkanie rusztu pionowego

 

Rozmiar KPW:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-węgla-kamiennego&p=3641523&viewfull=1#post3641523

 

 

Sadpal:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-węgla-kamiennego&p=3853298&viewfull=1#post3853298

--------------------------

 

Amadeuss

Przeróbka (wstawienie KPW) jest dość prostą czynnością, uwierz mi!!

Może być, że ktoś nie ma odpowiednich narzędzi, ale i WTEDY nie powinien

rezygnować. Kiedy zepsuje się auto, jedziemy do mechanika - no możemy nie

dysponować odpowiednimi kluczami, ściągaczami itp. ale NIE REZYGNUJEMY

z naprawy!!! Szukajcie a znajdziecie. :D każdy ślusarz czy inny metaloplasta :)

pomoże przy przeróbce za parę groszy. To niespodziewanie szybko się zwróci.

Szkoda resztę życia jeździć kopcącym autem. Szkoda nafty i mamonki heheee.

 

Pytasz dlaczego klapka jest lepsza od zasuwki?

Klapka nie jest specjalnie lepsza od zasuwki. Od zasuwki jest jednak lepsza KPW

- a trudno jest sprzęgnąć zasuwkę Zębca - z KPW! Stąd właśnie należy wykonać

nowy otwór zasłaniany klapką - a perforowaną listwę zastąpić blachą i uszczelnić.

Także pozdrawiam. :D

---------------------------

 

Smarki

Napowietrzanie lepsze, zgoda, ale szkoda ciepła, zostaw ekran a zrób KPW.

W sprawie wiercenia, wycinania w żeliwie dałem głos tu:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-węgla-kamiennego&p=2887721&viewfull=1#post2887721

 

Ale nie stresuj się, zapiaszczone żeliwa zdarzają się ostatnio bardzo rzadko,

zatem obrabia się je zwykłymi wiertłami stalowymi, byle były ostre lub nowe.

Uczulam tylko na fakt ---> że NIE DA SIĘ wykonać otworu fi 10 jednym wiertłem

fi 10. Najpierw punktujemy, potem wiercimy np. fi 2, potem 5 i w końcu fi 10 mm.

Powodzenia. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wierceniu żeliwa dajemy mniejsze obroty i używamy chłodziwa może być olej.

Nieraz może się zdarzyć odbicie gazów w kotle krótko mówiąc bum chyba wszyscy palacze znaja to zjawisko.

Przez zasuwkę rozładuje się dużo mniej gazów niż przy klapce i tutaj też + dla klapki

pozdr .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Last Rico za odpowiedź :)

 

Pierwsze moje przemyślenia (proszę popraw mnie, jeśli błądzę :) ).

Chyba w przypadku mojego kotła w pierwszej kolejności powinienem zdecydować, czy chcę zrobić z niego kocioł DS czy GS. Podejrzewam, że raczej DS. Komora zasypowa jest stosunkowo niska, a przy spalaniu od góry powinno być trochę przestrzeni nad zładem. Tak też rozumiem Twoją sugestię, żeby zatkać wymiennik od góry.

Co do działań:

1. Zatkać przestrzeń między pionowym wymiennikiem,

2. Uszczelnić "ruszt pionowy", jak na rys 22.

Czy powinienem również wykonać otwór w drzwiach zasypowych oraz zatkać ruszt pomiędzy tylną ścianą, a pionowym wymiennikiem, jak tu: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego&p=2833091&viewfull=1#post2833091 ?

Czy to dobry plan? :)

 

Dziękuję z góry i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie ma za co. :D

Szczerze odradzam ci przerabianie tego kotła na DS (dolnego spalania).

Narobisz się, przesiedzisz zimę w kotłowni - a potem sam uznasz, że żeby

mieć DOBRY kocioł DS, to trzeba dysponować:

 

1. ruchomym (i STROMYM w kierunku palnika) rusztem.

2. trzema rodzajami powietrza (główne, wtórne i dodatkowe - dopalające).

3. ceramicznym i dość wysokim palnikiem najlepiej z kontrolą ( szklany wziernik).

4. inną komorą zasypową (u góry wąską - u dołu szerszą) inaczej klin. paliwa.

 

Pomyśl także, JAK będziesz czyścić to wąskie gardło; plecy - wymiennik??

Nie czyszczone , dramatycznie straci zdolność wymiany ciepła spaliny-woda. :(

 

Zastanów się nad tym postem, kocioł nie jest identyczny z twoim, ale bardzo

zbliżony konstrukcyjnie. Osobiście wybrałbym ten sposób spalania (GS).

 

Zobacz no tu:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-węgla-kamiennego&p=2844683&viewfull=1#post2844683

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

Witam ze watek bardzo szybko do przodu ruszył :wave: Temat sledze jako pasywny czytelnik od grudnia 2009 roku :) Kiedyś przeczytałem nawet wszystkie strony do strony 110 czy jakoś tak. Niestety bylo mało informacji na temat pieca Defro a szczególnie Defro Optima Komfort :(

 

Z innego forum o ogrzewaniu dostałem dobre rady jak trochę go przerobić i spalanie się naprawdę poprawiło ;) Tak wygląda konstrukcja tego pieca w środku:

http://i1080.photobucket.com/albums/j332/pervavore/Defro%20Optima%20Komfort/3.jpg

 

Palenie w tym piecu od dołu skutkowało takim czymś:

http://i1080.photobucket.com/albums/j332/pervavore/Defro%20Optima%20Komfort/DSCN2592.jpg

 

I po kilku dniach taki widok był codzienny:

http://i1080.photobucket.com/albums/j332/pervavore/Defro%20Optima%20Komfort/DSCN2591.jpg

 

:jawdrop:

 

Wiec najpierw zamknąłem dopływ powietrza przez otwór do rusztu, blacha 4mm + wełna mineralna na drucie przymocowana:

http://i1080.photobucket.com/albums/j332/pervavore/Defro%20Optima%20Komfort/DSCN2607.jpg

 

Potem wiercenie otworów na PW:

http://i1080.photobucket.com/albums/j332/pervavore/Defro%20Optima%20Komfort/DSCN2609www.jpg

 

Spalanie w tamtym roku mi się wydłużyło do 12h przy pełnym zasypie i mniej nalotu na ściankach pieca :cool:

 

Tak jak kolega Last Rico poleca rysunku 22 w sumie przerobiłem:

http://i1080.photobucket.com/albums/j332/pervavore/Defro%20Optima%20Komfort/defrooptimakomfort22.jpg

 

1. Tylko mam teraz takie pytanie otóż prawidłowe wlatywanie PG powinno być chyba jak najniżej popelinka tak ??

Bo to za klapka PG wygląda tak:

http://i1080.photobucket.com/albums/j332/pervavore/Defro%20Optima%20Komfort/DSCN2610.jpg

 

powietrze wpada dokładnie na wysokości ruszta wodne? Myślę o wycinaniu w wewnętrznej blachy tych dolnych drzwiczek jeszcze większy otwór żeby wpadało powietrze niżej rusztu. A te górne co widać po prostu zatkać . Dobry pomysł czy zły ?

 

2. Ja w popielniku mam stara brytfankę żeby było łatwiej wybierać popiół jak widać tutaj:

http://i1080.photobucket.com/albums/j332/pervavore/Defro%20Optima%20Komfort/DSCN2607.jpg

 

Przeszkadza tak brytfanka ??

 

 

Niestety obecnie teraz pale dalej od dołu bo nie pale cały czas i nie zasypuje pieca do maximum. Przyjdzie zima znów będzie spalane jak zalecane na stronie pierwszej :D

 

3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Last Rico ja właśnie testuję przeróbkę na dolniaka , pamiętam że mi odradzałeś ale wiesz człowiek niektóre rzeczy musi sam zobaczyć i sprawdzić na własnej skórze.

jak do tej pory pali się OK , fakt że kilka razy zawiesilo się drewno , dymu praktycznie nie ma wcale , kociolek suchy ,weglem bardzo mało palę bo za ciepło zobaczymy dalej.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem użytkownikiem zębca KWKs16 od 3 lat i od tamtej pory go udoskonalam dzięki temu forum i jego uczestnikom oto moje foty

http://images37.fotosik.pl/1128/2368d8fde86fa2f3m.jpg

KPW rura calowa zamontowana do ekranu

http://images45.fotosik.pl/1166/6e33fc19859c3006m.jpg

klapa wycięta ze starych dżwiczek na złomowisku, otwory wyciąłem kątówką

http://images46.fotosik.pl/1122/439a85a43a6beec6m.jpg

http://images50.fotosik.pl/1175/6a3b0fefd1cdf55am.jpg

oddzielenie popielnika blachą wyciętą z profila 100mm do płyt GK rant wyprofilowany pod sznur

http://images46.fotosik.pl/1122/498fb26ec35e7ba9m.jpg

zaślepiony otwór po dmuchawie i podłączony miarkownik

Myślę że wszystko jasne jak nie proszę pytać

Edytowane przez jargang
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...