Amadeuss 18.11.2011 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 (edytowane) 20kg węgla 50st na kotle 22st w domu 180m2 nie ocieplony kociołek 25kw TO CHYBA NIE MOGĘ NARZEKAĆ? Witaj Dex! Właśnie wstawiłem do insalacji co. mojego zębca 16 kW. na razie bez przeróbek. Dwa dni palę od góry. Jedyne co zrobiłem to zatkałem ruszt pionowy wełną mineralną od strony drzewiczek, ale to tylko tak na razie. Wsypuję 6 szpadli węgla (pół komory czyli jakieś 18 kg, na to do pełna drewna) - pali sie 9h temperatura 60 st. C. w wyczystce biały nalot ale i zdarzają sie kuleczki sadzy, mimo ze zasuwka otwarta na maxa. - czyli KPW niezbędna. ale te 9h palenia 18 kg węgla to wynik jak na razie mizerny .... Pisałeś że wykleiłeś kocioł szamotem - jakie ma teraz wymiary komora załadowcza? Moja ma wys-29cm szer - 27 dł - 37( jak dobrze pamiętam) Edytowane 18 Listopada 2011 przez Amadeuss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artur11 18.11.2011 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 (edytowane) Zatem skąd u Ciebie te 13kg przy tak ocieplonym domu wentylacja? Cyrkulacja wody? nie mieszkasz? Bufor źle ocieplony? Ucieka woda z bufora w nocy? Tez juz nad tym się zastanawiałem, i muszę dopieścić jeszcze co nieco.. - cwu z bufora 4 osoby - zyski bytowe słabe... - bufor słabo ocieplony 5cm, ogrzewa piwnicę 140m2 - trochę mi to na rękę bo mam ciepło a w piwnicy którą często używam jako pracownię. Cyba stąd ta strata, myślałem o dodatkowych grzejnikach lub nagrzewnicy powietrznej i lepszej izolacji buforka.... ale wiecznie mało czasu.... Jacbelfer - zamiast kupować węgiel zainwestujcie w ocieplenie, skoro śnieg się topi to musisz go czymś stopić..... i właśnie to robisz tymi 50kg węgla. Oczywiście jak się oddzielisz to będziesz miał taniej, bo to sąsiad mieszka pod dachem i on będzie topił śnieg hehehe.... Edytowane 18 Listopada 2011 przez artur11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mardoczek 18.11.2011 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 (edytowane) Panowie nurtuje mnie jedna rzecz, czy któryś z Was posiada klapki (chodzi mi konkretnie o otwór powietrza wtórnego w drzwiczkach zał.) mniej więcej odpowiadający temu co zaobserwował i wyliczył L.Rico?? "Niestety nie istnieje precyzyjny wzór do liczenia powierzchni klapek dolnej i górnej. Nie istniejegłównie z tego powodu, że zależą one od wielu cech kotła, rodzaju i granulacji paliwa oraz samego komina. Na przykład dwa identyczne kotły podłączone do różnych kominów będą się zachowywaćzupełnie inaczej. Ponieważ jednak działanie klapki opiera się na zasadzie kątowego uchylania, to takie rozwiązanie "wybacza" niedoskonałości oszacowania powierzchni ale robi to zawsze w górę,czyli lepiej zrobić większą i najwyżej ją potem mniej uchylać - niż za małą. Z moich obserwacjiwynika że będzie bardzo bezpiecznie jeśli przyjmiesz powierzchnię otworu pod klapką głównegopowietrza jako 1/6 powierzchni rusztu, a powierzchnię klapki górnego powietrza jako 1/17 rusztu. Np. ruszt to prostokąt o wymiarach 30cm x 20 cm, stąd pole powierzchni to 600 cm2, zatemklapka powietrza głównego powinna mieć:600 cm2 / 6 = 100 cm2 (np. około 15 x 7 cm)a powietrza dodatkowego600 cm2 / 17 = 35 cm2 (np. około 7 x 5 cm) Przy czym lepiej jest, gdy otwór jest szerszy i prostokątny niż np. okrągły o tej samej powierzchni". Wydaje mi się, że chyba nie ma nikogo na forum ( no chyba, że się mylę), kto by posiadał zbliżone wymiary do tych wyliczeń. Zazwyczaj są to przekroje rur w przedziałach od 1-2 cali lub profili max o pow ok. 30 cm kw - sam mam 4/4 i planuje to zwiększyć tylko chciałem najpierw usłyszeć Wasze zdanie. Jak te wszystkie wymiary się mają do 1/17 pow. rusztu?A tak w ogóle ciekawe jaki otwór powietrza wtórnego ma nasz PRZYWÓDCA, nigdy chyba o tym nie pisał albo przeoczyłem?? Edytowane 18 Listopada 2011 przez mardoczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mały Mariusz 18.11.2011 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 jacbelfer odbicia występują we wszystkich kotłach zasypowych ,. Jak schodzę zobaczyć do kotła to zawsze jestem przygotowany na atak , delikatnie uchylam drzwiczki stojąc nie na przeciw a z boku kotła. Dla mnie to już takie przyzwyczajenie.Cp powiesz na takie odbicie w górniaku zasypanym miałem że komin systemowy przesunał się w polowie (kolega musial do systemowego włożyć kwasówke) a drzwi prawie wywalilo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
iurabos 18.11.2011 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 (edytowane) Panowie nurtuje mnie jedna rzecz, czy któryś z Was posiada klapki (chodzi mi konkretnie o otwór powietrza wtórnego w drzwiczkach zał.) mniej więcej odpowiadający temu co zaobserwował i wyliczył L.Rico?? Z moich obserwacji wynika że będzie bardzo bezpiecznie jeśli przyjmiesz powierzchnię otworu pod klapką głównego powietrza jako 1/6 powierzchni rusztu, a powierzchnię klapki górnego powietrza jako 1/17 rusztu. Np. ruszt to prostokąt o wymiarach 30cm x 20 cm, stąd pole powierzchni to 600 cm2, zatem klapka powietrza głównego powinna mieć: 600 cm2 / 6 = 100 cm2 (np. około 15 x 7 cm) a powietrza dodatkowego 600 cm2 / 17 = 35 cm2 (np. około 7 x 5 cm) Przy czym lepiej jest, gdy otwór jest szerszy i prostokątny niż np. okrągły o tej samej powierzchni".[/i] Wydaje mi się, że chyba nie ma nikogo na forum ( no chyba, że się mylę), kto by posiadał zbliżone wymiary do tych wyliczeń. Zazwyczaj są to przekroje rur w przedziałach od 1-2 cali lub profili max o pow ok. 30 cm kw - sam mam 4/4 i planuje to zwiększyć tylko chciałem najpierw usłyszeć Wasze zdanie. Jak te wszystkie wymiary się mają do 1/17 pow. rusztu? A tak w ogóle ciekawe jaki otwór powietrza wtórnego ma nasz PRZYWÓDCA, nigdy chyba o tym nie pisał albo przeoczyłem?? Ja mam wielki wlot - 8x8 cm zwężający się do 2x8cm, wrzucę zaraz do stopki linka do zdjęć. Nie wiem, czy działa on lepiej od mniejszych ale Last Rico odpowiadał gdzieś, w tym mi, że o ile wlot może być duży to wylot powinien być sporo mniejszy. Myślę, że głównie chodzi o to żeby ilość powietrza wtórnego byla tak dobrana, żeby dopalać co jest do dopalenia, ale nie wychłodzić zbytnio kotła. Więc trzeba eksperymentować. W chwili obecnej mam takiego smoka, jednak po założeniu deflektora muszę dostarczać więcej PW, bo węgiel nie spala się jak trzeba. A musze powiedzieć, że z przelicznika 1/17 wychodziło, że powinienem sobie zrobić wlot 12x12cm.... Podejrzewam, że węgiel by w trakcie palenia unosił się w górze Edytowane 18 Listopada 2011 przez iurabos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zubek59 18.11.2011 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 Witajcie w nowym sezonie:) Nową metodę palenia testowałem już w zeszłym roku, w tym roku paliłem drzewem. Od kilku dni palę oczywiście metodą od góry i mam pewien problem. Ustawiam na miarkowniku 50 stopni a mimo tego po jakimś czasie od rozpalenia temperatura idzie szybko do góry (kiedy zaczyna się węgiel palić) dochodzi do 90 stopni. Co zrobić by tak nie było? Niestety u sąsiada jest identycznie.Pozdrowienia i wszystkiego dobrego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Amanda1 18.11.2011 13:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 (edytowane) Było już chyba z 1500 razy (albo i więcej)Podstawą działania techniki palenia propagowanej w tym wątku (piece GS) jest szczelność "dołu" - klapy PG, drzwiczek dolnych, komory popielnika i w ogóle wszystkiego co jest poniżej górnej warstwy załadowanego opału.Jak miarkownik zamknie klapę PG to ma zatrzymać sie proces palenia (może ew. jeszcze "z rozpędu" nieco - o kilka st C wzrosnąć).Gdy pali sie dalej to jest NIESZCZELNOŚĆ kotła - powietrze dostaje się do palącego sie opału. Edytowane 18 Listopada 2011 przez Amanda1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artur11 18.11.2011 13:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 (edytowane) iurabos Masz U26, pokazują na końcu filmu jak montowane są deflektory - katalizatory dopalające Edytowane 18 Listopada 2011 przez artur11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
iurabos 18.11.2011 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 Masz U26, pokazują na końcu filmu jak montowane są deflektory - katalizatory dopalające Na końcu jakiego filmu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artur11 18.11.2011 13:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 Już się poprawiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
iurabos 18.11.2011 13:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 Witam jestem tutaj nowy i chciałem się spytać co trzeba przerobić w tym kotle na zdjęciach bo jak patrze na inne kotły to ten jest jakiś inny. [OT]proszę cię - tak od siebie, może nikomu innemu to nie przeszkadza - zmniejszaj zdjęcia przed wrzuceniem...[/OT] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
iurabos 18.11.2011 13:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 Już się poprawiłem o, popatrz pan, nie wpadłem na to żeby poszukać filmów na tubce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
iurabos 18.11.2011 14:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 Masz U26, pokazują na końcu filmu jak montowane są deflektory - katalizatory dopalające Ja tam nie wiem, ale to wygląda kształtki szamotowe, które mają spowolnić uciekanie powietrza do komina i uzyskać lepszy odzysk ciepła z palącego się wsadu. Ja sądziłem raczej, że taki deflektor to taki jakby na wpół mój wynalazek, czyli płyta szamotowa (u mnie blacha) położona na tych bocznych występach w "żebrach" (segmentach) kotła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
iurabos 18.11.2011 14:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 facet ma niemożliwą kotłownię http://www.youtube.com/watch?v=bJoBLtHksmY moja wygląda jak po wojnie dwudziestoletniej, mam pełno pyłu wiecznie w niej, jak opróżnić popielnik żeby było czysto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rad_milano 18.11.2011 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 Panowie przyjrzyjcie się proszę mojemu problemowi, może ktoś będzie miał jeszcze jakiś pomysł. Nr postu #5685 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kanarek66 18.11.2011 14:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 Panowie przyjrzyjcie się proszę mojemu problemowi, może ktoś będzie miał jeszcze jakiś pomysł. Nr postu #5685 Miarkownik wkręcony bezposrednio w kocioł czy przez redukcję? Reaguje w jakikolwiek sposób na zmiany temperatury ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacbelfer 18.11.2011 14:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 dex001 20kg węgla 50st na kotle 22st w domu 180m2 nie ocieplony kociołek 25kw TO CHYBA NIE MOGĘ NARZEKAĆ? Twój kocioł jest trochę większy od mojego (23 kw) . U mnie ok. 25 kg powoduje, że zasyp jest pełny i tak rozpalałem od góry. Sypiąc 20 kg będziesz miał zasyp na 2/3 wysokości. Może trzeba mniej sypać albo mam zły przekrój kom. zasypowej. Jaki masz przekrój zasypu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rad_milano 18.11.2011 14:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 Miarkownik wkręcony bezposrednio w kocioł czy przez redukcję? Reaguje w jakikolwiek sposób na zmiany temperatury ? Dzięki za szybką reakcję Miarkownik Regulus RT3 z oryginalną przejściówką na 1/2", (nowy kupiony w kwietniu teraz zainstalowany). Jak przekręcam pokrętło to dźwignia podnosi się lub opuszcza, natomiast sama pod wpływem temp. nie reaguje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kanarek66 18.11.2011 15:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 Dzięki za szybką reakcję Miarkownik Regulus RT3 z oryginalną przejściówką na 1/2", (nowy kupiony w kwietniu teraz zainstalowany). Jak przekręcam pokrętło to dźwignia podnosi się lub opuszcza, natomiast sama pod wpływem temp. nie reaguje. Pewnie reaguje tylko słabo . Powód jest prosty ,woda w redukcji się schładza. Miałem to samo dopiero miarkownik wkręcony bezpośrednio (1/2 cala)działa jak trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rad_milano 18.11.2011 15:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 Pewnie reaguje tylko słabo . Powód jest prosty ,woda w redukcji się schładza. Miałem to samo dopiero miarkownik wkręcony bezpośrednio (1/2 cala)działa jak trzeba. Czyli muszę dać jak najkrótszą redukcję i wówczas sprawdzić? Jutro powalczę z tym. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.