Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Zwracam sie głownie do Last Rico ale jesli ktos ma jakies rady to bardzo prosze Kupilem Defro Optima Komfort Plus 15k powierzchnia domu 130 m + 140 CWU dom ocieplony 8 cm styropianu okna nowe mam problem ze stałopalnością palę od gdy zasypię piec ok 30 kg węgla to przy dzisiejszych temperaturach ok 0 stopni stałopalnosc wynosi 11h wydaje mi sie ze jest to o wiele za mało aha dodam ze piec posiada sterownik TECh RU z PID
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 19,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Zwracam sie głownie do Last Rico ale jesli ktos ma jakies rady to bardzo prosze Kupilem Defro Optima Komfort Plus 15k powierzchnia domu 130 m + 140 CWU dom ocieplony 8 cm styropianu okna nowe mam problem ze stałopalnością palę od gdy zasypię piec ok 30 kg węgla to przy dzisiejszych temperaturach ok 0 stopni stałopalnosc wynosi 11h wydaje mi sie ze jest to o wiele za mało aha dodam ze piec posiada sterownik TECh RU z PID

 

Kolego poszukaj tego węgla na podwórku albo na dachu bo ta dmuchawa wyrzuca ci go przez komin!!!

Musisz się dostosować do naszych przeróbek podanych na tym forum żeby palić ekonomicznie.

Miarkownik KPW może szamotu trzeba będzie użyć.

Jak na razie to wydaje mi sie że masz źle ustawiony sterownik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego poszukaj tego węgla na podwórku albo na dachu bo ta dmuchawa wyrzuca ci go przez komin!!!

Musisz się dostosować do naszych przeróbek podanych na tym forum żeby palić ekonomicznie.

Miarkownik KPW może szamotu trzeba będzie użyć.

Jak na razie to wydaje mi sie że masz źle ustawiony sterownik!

 

A jakies konkrety odnosnie ustawien sterownika teraz juz wiem ze najlepszy jest miarkownik ale nie bardzo moge go założyć bo nie mam jak dostarczyc powietrza wtórnego musiałbym wierci dziury w drzwiczkach nasypu co powoduje utratę gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Może pochwalę się swoimi osiągnięciami :p

 

To jest mój piec:

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego&p=4997637&viewfull=1#post4997637

 

 

Węgiel mam koksujący z KWK Szczygłowice i strasznie szybko łapie temperaturę i zapala się. Do tego dochodzi komin 20x20 7m ceramika.

 

Standardowy sposób rozpalania doprowadzał do zapalenia całego zasypu - dlatego zmieniłem trochę.

 

1. PG mam ustawione na max i KPW też na max

2. Ładuje węgiel: max 20 kg

3. Na to popiół i reszta niedopałków

4. Na to warstwa drewna tak na oko 6-8 cm grube na całym palenisku

5. Karton, małe patyki i papier - rozpalam

6. Jak widzę że palą się długie czerwone płomienie to zmniejszam PG na 5 mm i tak już zostawiam do końca rozpalania. (Jakieś 5 minut od rozpalenia)

7. W czasie wypalania drzewa powoli zmniejszam KPW do połowy (trwa to jakieś 10-15 minut)

8. Jak widzę że górna warstwa węgla się rozżarzyła (po jakiś 15 minutach po wypaleniu drzewa) to zmniejszam KPW na 5-6 mm i tak zostawiam aż dojdzie do 50 lub 60 i wtedy podpinam miarkownik.

 

Czasami jednak zdarza, że węgiel jednak się zbyt mocno rozpali i zaczyna kopcić - to w czasie rozpalania dosypię trochę popiołu na palenisko lub zapodam jakieś gazety i to tłumi dym.

 

Może i to nie jest super sposób - ale mi bardzo pomaga :D

 

Pytania ???

 

Może jeszcze ktoś zapoda swój sposób rozpalania. Widzę że niektórzy mówią aby robić wręcz odwrotnie - bardzo mała ilość drewna na zasyp i rozpalać ???

 

Zastanawiam się czy moja KPW nie jest jeszcze zbyt długa do tego pieca/albo zbyt cienka - chyba jeszcze skrócę o jakieś 2 -3 cm.

 

Lepiej jak końcówka KPW jest ucięta tak aby powietrze waliło w zasyp - czy w komorę nad paleniskiem.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez hanys77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakies konkrety odnosnie ustawien sterownika teraz juz wiem ze najlepszy jest miarkownik ale nie bardzo moge go założyć bo nie mam jak dostarczyc powietrza wtórnego musiałbym wierci dziury w drzwiczkach nasypu co powoduje utratę gwarancji

 

Z ustawieniem steru Ci nie pomogę bo nigdy nie miałem i nie zamierzam mieć!

Myślę że jak byś się postarał to dokupił byś drugie drzwiczki i zrobił KPW

W razie czego ściągasz je i zakładasz drugie , a wydatek na drugie drzwiczki i miarkownik zwróci Ci się w miesiąc.

POMÓŻCIE KOLEDZE Z TĄ TURBINĄ!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakies konkrety odnosnie ustawien sterownika teraz juz wiem ze najlepszy jest miarkownik ale nie bardzo moge go założyć bo nie mam jak dostarczyc powietrza wtórnego musiałbym wierci dziury w drzwiczkach nasypu co powoduje utratę gwarancji

 

 

mati , mam podobny metraż domu i identyczny kocioł i po przeróbkach palę jak większość forumowiczów - od góry bez dmuchawy . Dziurawiąc drzwiczki ,tracisz gwarancję drzwiczek a nie kotła. Ja dorobiłem u ślusarza drugie za stówkę , przykręciłem klapkę , zaślepiłem otwór po dmuchawie , zaślepiłem dysze powietrza w palenisku , tył paleniska zmniejszyłem cegłą szamotową i palę . 20-sto litrowe wiadro węgla ,wystarcza mi na 20 godz. na kotle 40 - 45 stopni a w domu 22-23 .

Jeden dzień paliłem z dmuchawą , ale mi się odechciało .... W sterowniku miałem ustawienia : temp zadana 45 , w menu instalatora zmieniłem: max temp spalin 100 , temp rozpalania 150 , przedmuchy 30 sek co 3 min , siła przedmuchu 10% . Ustawiałem parametry , żeby jak najsłabiej dmuchało , niektóre pewnie błędnie pozmieniałem......

Poszukaj postów i fotek kolegi jankur , też ma taki kocioł i z powodzeniem w nim pali... Ja jeszcze nie robiłem fotek , bo jeszcze coś dorabiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracam sie głownie do Last Rico ale jesli ktos ma jakies rady to bardzo prosze Kupilem Defro Optima Komfort Plus 15k powierzchnia domu 130 m + 140 CWU dom ocieplony 8 cm styropianu okna nowe mam problem ze stałopalnością palę od gdy zasypię piec ok 30 kg węgla to przy dzisiejszych temperaturach ok 0 stopni stałopalnosc wynosi 11h wydaje mi sie ze jest to o wiele za mało aha dodam ze piec posiada sterownik TECh RU z PID

 

Witam,

z tego co rozumiem piec jest nowy i boisz się o gwarancję i jest to zrozumiałe.

To nie jest problem ze stałopalnością ponieważ sam producent w warunkach laboratoryjnych uzyskuje 12h.

Problem polega na tym,że zastosowany sterownik z PID ma za zadanie utrzymać stałą zadaną temperaturę z odchyłką 1 stopnia. Fabryczne ustawienia są ustawione na przedmuchy co 4 min jednakże brane jest pod uwagę wiele czynników np. temp. spalin, temp. CO., temp. zadana. Potocznie mówiąc sterownik zrobi wszystko aby tą temp. utrzymać.

Każdy z szanownych kolegów potwierdza to w swoich postach iż miarkownik działa z dużo większym opóźnieniem dzięki czemu amplituda temperatury waha się między 5 a 10 stopni. co zdecydowanie wydłuża stałopalność.

 

Decyzja należy do Ciebie:

- gwarancja - 12h pracy kotła - wysoki koszt ogrzewania - zarośnięty piec - szybsza utylizacja kotła czy,

- zakup dodatkowych drzwiczek i miarkownika ( tona węgla jest dwa razy droższa) (wprowadzenie modyfikacji)- koszty ogrzewania przez połowę - czysty piec - satysfakcja z wieloletniego użytkowania kotła.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20-sto litrowe wiadro węgla ,wystarcza mi na 20 godz. na kotle 40 - 45 stopni a w domu 22-23 .

 

No właśnie pytałem o to wcześniej. Zawsze poniżej 50 stopni moje grzejniki są letnie. Dopiero powyżej 60 stopni grzeją w miarę OK. I jeszcze jedno, grzejniki na górze są cieple na dole zimne, czy to normalne?

Mam centralne tak zrobione, że od razu grzeję wodę w boilerze do kąpieli. Czy mogę np zamknąć grzanie boilera by cała energia szła na grzejniki? Przepraszam za pytanie, ale ciekawi mnie jak to robicie, że macie przy 40 stopniach ciepłe grzejniki.

Dzięki i pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

z tego co rozumiem piec jest nowy i boisz się o gwarancję i jest to zrozumiałe.

To nie jest problem ze stałopalnością ponieważ sam producent w warunkach laboratoryjnych uzyskuje 12h.

Problem polega na tym,że zastosowany sterownik z PID ma za zadanie utrzymać stałą zadaną temperaturę z odchyłką 1 stopnia. Fabryczne ustawienia są ustawione na przedmuchy co 4 min jednakże brane jest pod uwagę wiele czynników np. temp. spalin, temp. CO., temp. zadana. Potocznie mówiąc sterownik zrobi wszystko aby tą temp. utrzymać.

Każdy z szanownych kolegów potwierdza to w swoich postach iż miarkownik działa z dużo większym opóźnieniem dzięki czemu amplituda temperatury waha się między 5 a 10 stopni. co zdecydowanie wydłuża stałopalność.

 

Decyzja należy do Ciebie:

- gwarancja - 12h pracy kotła - wysoki koszt ogrzewania - zarośnięty piec - szybsza utylizacja kotła czy,

- zakup dodatkowych drzwiczek i miarkownika ( tona węgla jest dwa razy droższa) (wprowadzenie modyfikacji)- koszty ogrzewania przez połowę - czysty piec - satysfakcja z wieloletniego użytkowania kotła.

Pozdrawiam,

 

 

 

no właśnie, święta racja. Ja mam ten sam piec co Matii z dmuchawż i strownikiem i szczerze to mam gdzieś tą gwarancję. Na wiosnę montuję miarkownik i przerabiam piec. Tej zimy się jeszcze pomęczę z tym cudem techniki jakim jest pani dmuchawa buhaha. Na złom dziadostwo i tyle, albo nie. Powiesze sobie ją nad kominkiem w salonie z rachunkiem za ogrzewanie :)

 

ps. a tak na marginiesie, to ciekawe gdzie się zmył LAST RICO nasz tata :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie pytałem o to wcześniej. Zawsze poniżej 50 stopni moje grzejniki są letnie. Dopiero powyżej 60 stopni grzeją w miarę OK. I jeszcze jedno, grzejniki na górze są cieple na dole zimne, czy to normalne?

Mam centralne tak zrobione, że od razu grzeję wodę w boilerze do kąpieli. Czy mogę np zamknąć grzanie boilera by cała energia szła na grzejniki? Przepraszam za pytanie, ale ciekawi mnie jak to robicie, że macie przy 40 stopniach ciepłe grzejniki.

Dzięki i pozdrawiam:)

 

zubek59 , ja nie robiłem nic , przed chwilą byłem sprawdzić najdalszy grzejnik na górze i jest cały ciepły . Pompa chodzi na 1 biegu i w układ jest wpięty zasobnik cwu 300 l z przymkniętym zaworem na pół gwizdka . Nie przykręcałem zaworów na powrocie przy grzejnikach - po prostu grzeje...

 

Może spróbuj pozakręcać wszystkie grzejniki i odkręcaj po jednym na zmianę , żeby sprawdzić czy będzie grzał , może powroty masz zdławione zaworkami...

Edytowane przez piurko2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, święta ......

 

ps. a tak na marginiesie, to ciekawe gdzie się zmył LAST RICO nasz tata :)

 

Chyba zbyt pobieżnie czytasz posty... post nr 5747

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego/page288

Edytowane przez piurko2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Chciałem podziękować Amadeuss za foty turbolizatorów.

Jeszcze chciałem zapytać, ten turbolizator jest włożony na wlocie do czopuch, za tymi rurkami widocznymi na foto jest już czopuch? [quote name=Amadeuss

]w kotle:

 

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez tomek 1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie pytałem o to wcześniej. Zawsze poniżej 50 stopni moje grzejniki są letnie. Dopiero powyżej 60 stopni grzeją w miarę OK. I jeszcze jedno, grzejniki na górze są cieple na dole zimne, czy to normalne?

Mam centralne tak zrobione, że od razu grzeję wodę w boilerze do kąpieli. Czy mogę np zamknąć grzanie boilera by cała energia szła na grzejniki? Przepraszam za pytanie, ale ciekawi mnie jak to robicie, że macie przy 40 stopniach ciepłe grzejniki.

Dzięki i pozdrawiam:)

 

Nie szukałbym skomplikowanych teorii na poziomie cząsteczkowym chociaż... :)

zapowietrzony układ przy 50 stopniach nie jest w stanie oddać kaloryferom ciepła.

Przy 60 będziesz odczuwał poprawę ale to nie zmienia faktu że powietrze dalej jest w układzie i działa jak izolator nie pozwalając wodzie w obiegu oddać ciepła.

Prosty eksperyment: dotknij rurę za kotłem w momencie gdy na termometrze będziesz miał 40 stopni tak samo powinieneś odczuwać na kaloryferach jeśli jest inaczej to powietrze jest w układzie albo w pompce ( też należy odpowietrzyć)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie teoretyczne (być może Last Rico się wypowie jak wróci ):

 

Otóż pomyślałem, że wykonam z płyty szamotowej o grubości 30mm deflektor taki, jak mam teraz z blachy. Ten co mam spełnia swoją rolę, myślę, że szamot dodatkowo podniesie temperaturę w komorze spalania.

 

A problem mam następujący. Mój piec to żeliwny piec składający się z żeber-segmentów. Są one oczywiście tak zbudowane, że z uwagi na moje palenie są w miarę czyste, nie potrafię jednak w ciągłym paleniu wyczyścić ich dokładnie. Wymyśliłem sobie, że wyłożę takimi płytami tylną i boczne ściany kotła tak, że otrzymam równą powierzchnię. Być może wymyślę sposób na wyłożenie górnej części - sklepienia komory spalania.

 

Otrzymam łatwą w czyszczeniu komorę, która powinna utrzymywać znacznie dłużej temperaturę, wydłużając stałopalność i ułatwiając ponowne rozpalenie - dzisiaj rozpalam dwa razy dziennie. Zakładam, że temperatura zakumulowana w "nowych" ściankach ułatwi rozpalenie świeżego wsadu. Płyty zamierzam wkleić na zaprawie szamotowej.

 

Z drugiej strony może dojść do wydłużenia rozpalania z uwagi na to, że po 12h temp wody przy której ponownie rozpalam, to ok 45 st, więc temp. w piecu będzie taka sama, a nie wyższa dzięki płytkom jeżeli nawet wydłużę stałopalność do np. 18h czy 24..). Jakoś chaotycznie to brzmi ale jest późno :)

 

Teraz wątpliwości:

 

1. czy zaprawa będzie się dobrze trzymać żeliwnych ścianek.

2. jakie skutki spowoduje powstanie małych pustych przestrzeni pomiędzy płytą szamotową a żebrami kotła.

3. czy 30mm to wystarczająca grubość, żeby mieć oczekiwany zysk energetyczny.

4. Czy moja innowacja nie spowoduje odwrotnego skutku - znacznego spadku mocy pieca (nie biorę pod uwagę zmniejszenia objętości komory)?

5. Czy płytka grubości 30mm jest w miarę odporna mechanicznie - czy mogę uszkodzić ją np. w trakcie opróżniania kotła (np. pogrzebacz)

 

Być może ścianki będzie można wyłożyć płytami bez używania zaprawy, układając je odpowiednio i klinując ze sobą.

 

Teraz wyjąłem 5 cegieł, które były w kotle ułożone luzem na tylnej ścianie i włożyłem je do popielnika (4 sztuki), po bokach. Oczekiwania mam takie, że rozgrzane cegły dodatkowo podgrzeją powietrze główne, przed napływem do wsadu.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze chciałem zapytać, ten turbolizator jest włożony na wlocie do czopuch, za tymi rurkami widocznymi na foto jest już czopuch?

 

w sumie poszuklałem zdjęcia jak ma to zaprojektowane zębiec i musze powiedzieć że mój hydraulik wsadził je inaczej ...

na zdjęciu oba są w jednym górnym kanale a u mnie jeden nad wymiennikiem a drugi w kanale ...

 

http://images39.fotosik.pl/1192/86c1c148e435a2c7.jpg

 

http://images47.fotosik.pl/1223/3d313254df8be7e8med.jpg

zapytam na forum zębca jak powinno być .....

 

 

Panowie jak jest z tą temperaturą włączania pompy? Jaka jest jeszcze racjonalna bo mam w sterowniku możliwość od 22 st C ale to chyba przesada ? 30 jest ok?

Pompa na 1 biegu, grundfos 20-60.

 

czytałem na jakimś forum że najbardziej optymalna jest temp. 38 st. C - jak znajdę ten wątek to podeślę ci linka

Edytowane przez Amadeuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedz i podpowiedzi faktycznie nie wpadłem na to aby wymienić drzwiczki ale to świetny pomysł nie orientuje się ktoś czy defro nie sprzedaje samych drzwiczek kupił bym i nawiercił dziury i jaka ewentualnie cena.

Co do ustawień sterownika to mam takie

max temp spalin 230

min wentylatora 3%

max wentylatora 80%

praca w podtrzymaniu 9 sekund

przerwa w podtrzymaniu 6 minut

moc przedmuchu 60%

zastanawiam się co by się działo jak wyłączyłbym PID w sterowniki jaki były by efekty

 

Odnośnie przerobienia na miarkownik to:

jaki miarkownik polecacie dodam, że miarkownik montuje sie z boku pieca

ile dziur należy wywiercić w drzwiczkach zasypowych pod powietrze wtórne

rozumie że muszę odkręcić wiatrak i zaślepić dziurę.

a jak zaślepialiście dziury te z boku co są w środku pieca na powietrze podawane z wiatraka

jak z tym szamotem jest konieczny,

jakie jeszcze przeróbki należy wykonać

 

aha i ostatnie pytanie jak sterować pompami CO i CWU rozumie że jak odepnę wentylatora to sterownik będzie sterował samymi pompami

 

Proszę o podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracam sie głownie do Last Rico ale jesli ktos ma jakies rady to bardzo prosze Kupilem Defro Optima Komfort Plus 15k powierzchnia domu 130 m + 140 CWU dom ocieplony 8 cm styropianu okna nowe mam problem ze stałopalnością palę od gdy zasypię piec ok 30 kg węgla to przy dzisiejszych temperaturach ok 0 stopni stałopalnosc wynosi 11h wydaje mi sie ze jest to o wiele za mało aha dodam ze piec posiada sterownik TECh RU z PID

 

Witam. Mam ten sam kocioł (opis kotła i instalacji na dole w sygnaturce).

Początkowo też paliłem przy pomocy dmuchawy (w ustawieniach parametrów instalacji zmniejszałem obroty dmuchawy minimum na wartość 30 a maximum na 50 bo fabrycznie jest ustawione że 1% to jest 37 a 100% to jest 80) z całkiem niezłym skutkiem (tak mi się wydawało), lecz czytając niniejsze forum postanowiłem zamontować miarkownik, dorobić drzwiczki z KPW, zaślepić dmuchawę. Było tylko lepiej.

Teraz mam zmniejszoną komorę spalania szamotem luźno ułożonym o ok 2/3. Wchodzi ok 11-12 kg węgla orzecha i pali się ok 13-14h.

Możesz o moich próbach poczytać w moich postach z tamtego sezonu:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego&p=4365782#post4365782

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego&p=4365857#post4365857

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego&p=4366024#post4366024

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego&p=4366097#post4366097

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego&p=4366484#post4366484

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego&p=4367469#post4367469

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego&p=4416621#post4416621

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego&p=4416680#post4416680

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego&p=4418108#post4418108

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego&p=4421795#post4421795

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego&p=4422292#post4422292

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego&p=4423882#post4423882

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego&p=4496850#post4496850

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego&p=4538932#post4538932

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego&p=4538970#post4538970

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego&p=4539273#post4539273

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i znowu mam chyba problem? wczoraj wsypałem do kotła jakieś 150-200gr soli, bo tak jakoś wyczytałem,że sól albo sadpal przeczyszcza kocioł w środku z sadzy i smoły. dzisiaj rano rozpaliłem,a teraz jak poszedłem do pieca,to z dolnej wyczystki zaczęła wyciekać czarna maź-woda i tak jakby spalony,czarny olej,a dalej gęściejsze-rzadka smoła i z komina mocno dymi. czy to normalne,że zaczął się czyścić piec-wszystko z przegród pionowych spływa dzięki soli. w pierwszej chwili bałem się,że cieknie gdzieś woda z obiegu,ale na ciśnieniomierzu ciśnienie stoi. dajcie znać w miarę szybko,bo nie wiem co dalej robić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jankur wielkie dzięki i wielki szacunek za to co zrobiłeś tez będę coś kombinowała z miarkownikiem muszę znalezc kogoś co zrobi drzwiczki mam jeszcze kilka pytan tzn

jaki masz ten szamot z tył jak gruby i czy jak leży tak luźno to nic się z nim nie dziej tzn czy nie spada

kolejne pytanie jaki masz miarkownik

jak myślisz jakbym w drzwiczkach nawiercił kilka dziur na powietrze wtórne to zdało by to egzamin

narazie muszę pozmieniac cos w ustawieniach sterownika za nim przerobie na miarkownik

jaka była róznica jak zaloyzłes miarkownik ile sie paliło

1 z dmuchawą

2. z dmuchawą kartonami i popiołem

3. na miarkowniku

doradz co zmienic w moich ustawieniach sterownika aby sie polepszyło takie mam

max temp spalin 230 aha niektórzy pisza że mogą ustawić max tem rozpalania u mnie nie ma takiej opcji

min wentylatora 3% jak z tym jest co znaczy że fabrycznie jest ustawione że 1% to jest 37 a 100% to jest 80) nie bardzo to rozumie

max wentylatora 80%

praca w podtrzymaniu 9 sekund

przerwa w podtrzymaniu 6 minut

moc przedmuchu 60%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...