wronik 19.01.2012 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 Rozumiem, że ten sterownik Proton PID steruje obrotami wentylatora w funkcji temperatury na wyjściu z kotła. W wersji na zdjęciu powietrze podawane jest z góry pod ruszt, a kocioł pracuje w układzie GS. Dla takiej wersji pracy polecałbym rozwiązanie Musaszi PW+D, które na pewno się sprawdzi, ponieważ powietrze wtórne PW pobierane jest spod rusztu, bez możliwości kontaktu z pomieszczeniem kotłowni. Podobnie jak w przypadku miarkownika ciągu, ilość powietrza PP+PW regulowana jest tylko za pomocą obrotów wentylatora. Dodatkowo spalając odgórnie będziesz miał znacznie szerszy zakres modulacji mocy i bardziej regulowalną charakterystykę pracy kotła oraz podniesiesz sprawność przebiegu procesu spalania. Ale to jest tylko moje zdanie. nilsan teoretycznie ten kocioł może pracować na GS i DS tylko mały problem większość powietrza dostaje się od dołu pod rusztem wodnym a te cztery dysze się zatykają które mają dostarczać powietrze od góry. Czy mógłbyś mi podać jakiś link do "Musaszi PW+D" i co oznacza PW+D:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 19.01.2012 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 (edytowane) Jak chcesz być już tak dość dokładny, to uwzględnij jeszcze ze 100-150l wody w kotle i rurach + ciepło zgromadzone w stali i żeliwie. Dorzuć do tego 4-5 kWh jako ciepło wypromieniowane do kotłowni w czasie testu, a będziesz mógł zagiąć swoim viadrusem wszystkie kondensaty. Ale czy to jest ważne? fakt dobre samopoczucie ze sprawnosci 90% "bezcenne" Pokazana przeze mnie uproszczona metoda obliczeniowa ma na celu umożliwienie w poprawny sposób oszacowania efektów pracy kotła stałopalnego przez każdego z użytkowników. Nie jest ona dedykowana do przeprowadzania obliczeń precyzyjnych. Tym niemniej daje wyniki z dokładnością do 5% pod warunkiem wprowadzenia poprawnych danych, czyli zmierzonej temperatury wody na górze i dole bufora, rzeczywistej wartości opałowej paliwa, sprawności z danych podanych w certyfikacie SE kotła, zważonej ilości opału itd. Pokaż proszę w którym miejscu otrzymałem jakąkolwiek sprawność na poziomie 90%. A tak gwoli uczciwości, to liczniki ciepła mają również określone klasy dokładności odczytu ciepła i otrzymywane na ich podstawie wyniki obarczone są również sporym błędem. Dlatego nie bardzo rozumiem o co ci chodzi. nilsan Edytowane 19 Stycznia 2012 przez nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 19.01.2012 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 teoretycznie ten kocioł może pracować na GS i DS tylko mały problem większość powietrza dostaje się od dołu pod rusztem wodnym a te cztery dysze się zatykają które mają dostarczać powietrze od góry. Czy mógłbyś mi podać jakiś link do "Musaszi PW+D" i co oznacza PW+D:) "Musaszi PW+D" - powietrze wtórne + deflektor spalin w wersji kolegi Musaszi. Poczytaj od tego miejsca: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego&p=5123641&viewfull=1#post5123641 nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 19.01.2012 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 Pokazana przeze mnie uproszczona metoda obliczeniowa ma na celu umożliwienie w poprawny sposób oszacowania efektów pracy kotła stałopalnego przez każdego z użytkowników. Nie jest ona dedykowana do przeprowadzania obliczeń precyzyjnych. Tym niemniej daje wyniki z dokładnością do 5% pod warunkiem wprowadzenia poprawnych danych, czyli zmierzonej temperatury wody na górze i dole bufora, rzeczywistej wartości opałowej paliwa, sprawności z danych podanych w certyfikacie SE kotła, zważonej ilości opału itd. Pokaż proszę w którym miejscu otrzymałem jakąkolwiek sprawność na poziomie 90%. A tak gwoli uczciwości, to liczniki ciepła mają również określone klasy dokładności odczytu ciepła i otrzymywane na ich podstawie wyniki obarczone są również sporym błędem. Dlatego nie bardzo rozumiem o co ci chodzi. nilsan jakie dane o ilości zgromadzonego ciepła dają ci dwa odczyty temperatury na górze i na dole? Jakie dane o sprawnosci rzeczywistej w domowych warunkach dają ci certyfikaty SE? Jakie dane o wartości opałowej paliwa dają ci deklaracje handlarza na składzie? Wzory są dobre, ale największe błędy powstają w założeniach! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 19.01.2012 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 jakie dane o ilości zgromadzonego ciepła dają ci dwa odczyty temperatury na górze i na dole? Jakie dane o sprawnosci rzeczywistej w domowych warunkach dają ci certyfikaty SE? Jakie dane o wartości opałowej paliwa dają ci deklaracje handlarza na składzie? Wzory są dobre, ale największe błędy powstają w założeniach! Nie twierdzę, że nie masz wcale racji, ale myślę że trochę przesadzasz z tą krytyką. W końcu tak jak napisałem, są to tylko poprawnie policzone szacunki. Chyba nie oczekujesz, że użytkownik zamontuje sobie w kotłowni laboratorium pomiarowe? nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artur11 19.01.2012 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 ..."100-150l wody w kotle i rurach + ciepło zgromadzone w stali i żeliwie"... ..."dobre samopoczucie ze sprawnosci 90% "bezcenne" Instalacja była rozgrzana po wcześniejszym paleniu... i miała b. podobne temperatury na kotle i rurach - około 40C przy starcie jak i po zakończeniu testu. 90% "bezczenne" masz rację . Zadałem pytanie bo ten wynik nie jest realny, choć założyłem najmniejszą ilość wody i najniższą temperaturę 1700l dt50 węgiel 13kg +rozpałka 2kg, węgiel składowany na zewnątrz pod wiatą. To tak jak z tym spalaniem wody, niby nie istnieje a wszyscy o tym piszą i nawet kotły można kupić które z tego korzystają..... http://www.ekogenerator.pl/ zakładka "technologia". Wiem, że coś jest nie tak i dla tego pytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wronik 19.01.2012 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 "Musaszi PW+D" - powietrze wtórne + deflektor spalin w wersji kolegi Musaszi. Poczytaj od tego miejsca: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego&p=5123641&viewfull=1#post5123641 nilsan widzę jeden problem u mnie jest ruszt wodny i nie da się zastosować tego rozwiązania bo nie mam jak rurą doprowadzić powietrza przez ruszt nad palenisko:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 19.01.2012 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 widzę jeden problem u mnie jest ruszt wodny i nie da się zastosować tego rozwiązania bo nie mam jak rurą doprowadzić powietrza przez ruszt nad palenisko:( Poczytaj do końca, a znajdziesz rozwiązanie. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 19.01.2012 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 Wiem, że coś jest nie tak i dla tego pytam. w tym przypadku największe "nie tak" kryje sie w buforze. W niemożliwości określenia, jaką ilość wody i do jakiej temperatury ogrzałeś. a bez tego NIC nie da się policzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek 1980 19.01.2012 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 Witam, czytaj wronik od strony 360 lub 361 tam jest wszystko opisane jak zrobił to kolega Musaszi73Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek712 19.01.2012 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 widzę jeden problem u mnie jest ruszt wodny i nie da się zastosować tego rozwiązania bo nie mam jak rurą doprowadzić powietrza przez ruszt nad palenisko:( Jak nie możesz ? Ta rura po prostu stoi na ruszcie i jest przykręcana śrubą . Mam taki sam piec jak Musaszi i rura dwu calowa już podcięta, tylko pospawać i zaczynać testy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wronik 19.01.2012 20:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 Jak nie możesz ? Ta rura po prostu stoi na ruszcie i jest przykręcana śrubą . Mam taki sam piec jak Musaszi i rura dwu calowa już podcięta, tylko pospawać i zaczynać testy . a do czego przykręciłeś i czy u ciebie pracuje z dmuchawą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek 1980 19.01.2012 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 a do czego przykręciłeś i czy u ciebie pracuje z dmuchawą przykręcasz przez ruszt do rusztu długą śrubą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wronik 19.01.2012 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 przykręcasz przez ruszt do rusztu długą śrubą. ale wtedy odpada możliwość używania rusztu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek 1980 19.01.2012 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 wronik poczytaj i po oglądaj fotki http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego/page361&highlight=ekonomiczne+spalanie+w%C4%99gla i na pewno zrozumiesz. Ruszt będzie normalnie służył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek712 19.01.2012 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 Chyba chodziło mu o ruchomy ruszt . Powiem Ci , że nie wiem . Dopiero teraz pospawałem , ale jeszcze trzeba parę korekt zrobić , a już nie chcę fleksą hałasować . Jutro wszystko dokończę i zacznę próbować . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wronik 19.01.2012 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 Chyba chodziło mu o ruchomy ruszt . Powiem Ci , że nie wiem . Dopiero teraz pospawałem , ale jeszcze trzeba parę korekt zrobić , a już nie chcę fleksą hałasować . Jutro wszystko dokończę i zacznę próbować . dokładnie ruchomy jak to rozwiążesz to będę bardzo wdzięczny jak udostępnisz jakieś zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artur11 19.01.2012 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 wronik Rozwiązanie proponowane przez nilsan ze sterownikiem i takim rozwiązaniem powietrza generuje chyba najmniej przeróbek a pieca to wcale. Vld bufor który posiadam - zbudowałem u siebie w firmie na podstawie obliczeń dopasowania do zapotrzebowania cieplnego budynku oraz całego układu CO i CWU i znam każdy jego mm2 i doskonale wiem jaką ma pojemność na odpowiednim poziomie "wypełnienia" 1700-2000 znaczy dokładnie to co znaczy. nilsan podał pewne równania które można przekształcać jak wszystko w matematyce i zakładając, że są poprawne to w czym problem ?? Jak będę miał okazję to przetestuję układ lepiej się do niego przygotowując i dam znać co wyszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yareka 19.01.2012 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 Nie wiem czy przy dmuchawie to rozwianie nilsana z pw z popielnika będzie dobre. Ja mam miałowca i ma on na bokach komory zasypowej takie ponawiercane ceowniki . Zacząłem palić orzechem i doszedłem do wniosku że większość powietrza leciwłaśnie po mniejszej linii oporu przez te ceowniki i zasyp nie pali się warstwowo. Po zaślepieniu ich w popielniku długość palenia na tym samym zasypie wzrosła.Wiadomo ta rura pw która proponuje nilsan nie jest ponawiercana ale też stanowi dla powietrza łatwiejsza drogę niż przez zasyp a na samym pw dużej mocy się nie osiągnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 19.01.2012 22:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 (edytowane) dokładnie ruchomy jak to rozwiążesz to będę bardzo wdzięczny jak udostępnisz jakieś zdjęcia ruszt ruchomy w defro przeważnie jest tak zrobiony że nie ma go pzry tylnej ściance na kilka dobrych cm (u mnie dobre z 10 cm) i tyle miejsca wystarczy żeby zamontować "smoka", nie żebym sie czepiał , ale wydaje sie, że najpierw (przed pyatniem o to co napisane na wcześniejszych stronach) powinieneś zacząć od przeczytania ze dwa razy koncepcji nilsana na PW+D, potem ze dwa razy realizację "PW+D by MUSASZI", potem oblukaj dokładnie swój kociołek co i jak można w nim zrobić i wtedy powinienieś prawie wszystko rozumieć, wydaje mi się, że przy odpowiednim dobraniu przekroju rury czy wysterowaniu proporcji powietrza i wyregulowaniu sterownika ta koncepcja powinna poprawnie pracować też na wentylatorze na niewielkich obrotach, w defro natomiast problemem jest sposób podawania powietrza przez dmuchawę: dmucha ona przez otwór w ścianie bocznej kotła, od tylnej jego części i to powoduje nierównomierny rozkład powietrza w popielniku i szybsze wypalanie na jednej części rusztu, może sytuację poprawiłoby przełożenie dmuchawy w drzwi popielnika? Edytowane 19 Stycznia 2012 przez edde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.