yareka 31.01.2012 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2012 dodo02 Masz miarkownik to wiesz czy po jego zamknięciu kocioł przygasa jeśli tak zasyp węgiel i odpal od góry będziesz wiedział czy Ci się podoba czy nie. Wiadomo brak PW i będą problemy przy rozpalaniu ale trzeba spróbować a jeśli będzie oki możesz robić dziury w drzwiczkach. Pompą można sterować takim sterownikiem z czujnikiem montowanym opaską do rury zasilania wychodzącej z kotła, ustawiasz na nim temperaturę załączenia i wyłączenia pompy, sterowniki takie mają też często ochronę przed zamarznięciem instalacji i załączają pompę przy określonej temperaturze wody. Jeśli potrafisz programować mikrokontrolery to możesz taki prosty sterownik zrobić bo ten pomysł z sterowaniem spalaniem kotła to utopia Ja mam kotłownie w budynku gospodarczym i układ na pic-u wykorzystuje do podglądu temperatury, wszystko chodzi w sieci po lan-ie także mam podgląd z kompa. Napisałeś że jesteście rzadko w tym domu to po tych mrozach uważaj przy rozpalaniu bo jak przyłapało gdzieś to ... już różne historie opowiadali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacek438 31.01.2012 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2012 yareka jak masz zrobiony dokładnie ten podgląd temperatury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawel_i 31.01.2012 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2012 Wezyr jak to to ma wisieć ?A na dole rozumiem ze ma to wisieć pod pierwsza płyta wymiennika?Otwór zaraz pod płyta wymiennika?A dół rury zaspawany czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yareka 31.01.2012 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2012 jacek438 Układ na pic klika czujników temperatury DS18b20, układ komunikuje się po lan i w-lan(przez ap-klient) z komputerem. Musi być program kliencki do komunikacji. Na razie chodzi to tylko po lan bo jakoś nie potrafię skonfigurować połączenia przez neostradę(dyndns jest płatny a w moim routerze niema innego ddns-a) Z kompa w pracy na razie podglądam temperatury tylko jak odpalę kompa w domu i połączę się z nim np. przez teamviewer. Docelowo możliwość połączenia z każdego miejsca przez internet, możliwość sprawdzenia temperatur i sterowania 8 przekaźnikami np. włączanie urządzeń on/off i 7 czujnikami wejścia np. otwarcia drzwi itp. Sam tego nie zrobiłem ktoś mi zaadaptował układ do mojego zastosowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dodo02 31.01.2012 22:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2012 yareka Dzięki za pomysł z czujnikiem na opasce i sterownikiem - nie wpadłem na to że można tak prosto to wykonać. Dobrze jest też wiedzieć że nie jest konieczne tak dokładne sterowanie spalaniem, zresztą widząc ilość czynników sterownik będzie raczej na końcu o ile cokolwiek z tego wyjdzie. Nie zaryzykowałbym teraz zostawienia instalacji jedynie na pompie obiegowej. Przy tych mrozach jest tam mama dziewczyny, ale jej wystarcza ze w piecu huczy, a z komina bucha oraz że jest ciepło - to oznacza, że wszystko działa I ja też tak do niedawna myślałem... Klapka od powietrza podawanego pod ruszt jest trochę nieszczelna (coś koło 1 mm z jednej strony, ale nie sprawdzałem dokładnie), więc piec nie przygasa i po osiągnięciu zadanej temperatury pali się stabilnie. Generalnie raz zasypywałem go do końca po dłuższym paleniu (tylko trochę popiołu zrzuciłem). Palił się dalej owszem, ale na początku strasznie kopcił. W obu przypadkach (czy po rozpaleniu, czy kolejnym zasypaniu do pełna) duża część węgla się szybko wypala i to jest sporym problemem. Może tak ma być, ale wydaje mi się że przez to dużo opału się marnuje. Niestety nie mam wagi, a podanie ilości szufli dużo nie powie. Generalnie powoli zaczynam doczytywać na co muszę zwrócić uwagę więc kolejne pytania zadam dopiero w poniedziałek po próbach palenia od góry z uchyloną klapą zasypową jako PW. Jeśli ktoś szuka wypasionych elastycznych urządzeń do stworzenia całego systemu pomiarowego/sterowania z siecią itp to polecam zajrzenie na stronę www.propox.com . Jest tam między innymi oparty o ARMa MMnet1002. Ja osobiście się nimi nie bawiłem, ale jeśli ktoś ogarnia linuxa to w bardzo prosty sposób można stworzyć z tego potężne narzędzie do zbierania danych pomiarowych i sterowania instalacją. Jeśli wgrać na niego oprogramowanie przeznaczone głównie na routery OpenWRT można szybko i bezboleśnie zrobić z tego serwer/punk dostępowy, także podłączając wifi przez jakiegoś gwizdka. Ja osobiście się tym nie bawiłem, bo nie ogarniam linuxa (tylko kiedyś trochę w OpenWRT), ale koledzy z pracy robili na tym systemy wizyjne z obsługą sieci do różnych pomiarów w laboratoriach. Sporo informacji o OpenWRT było na stronie www.openlinksys.info. Dwa lata temu koszt MMnet1002 w wersji 200Mhz wynosił ok 200zł. Pewnie są łatwiejsze i mniejsze urządzenia, ale znam tylko to. Ja raczej myślałem jedynie o prostym sterowniku na atmedze, DS18b20, i PT100 (mimo że rezystancyjny to ktoś mi do pieca polecał) bo moje umiejętności na razie do tego się ograniczają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szponi 01.02.2012 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 Witam, dodo02"Generalnie powoli zaczynam doczytywać na co muszę zwrócić uwagę więc kolejne pytania zadam dopiero w poniedziałek po próbach palenia od góry z uchyloną klapą zasypową jako PW." - rozumiem, że będziesz cały czas siedział przy kotle!!! Nigdy nie zostawiaj żadnych drzwiczek uchylonych. Ja osobiście twierdzę, że na uchylonych drzwiczkach, to będziesz bardzo studził górę paleniska plus do tego powietrze będzie Ci studziło półkę z wodą nad drzwiczkami zasypowymi i dalej wymiennik. Powietrze wtorne, żeby poprawialo spalanie musi być gorące, a bez kierownicy tego nie osiągniesz. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wezyr 01.02.2012 14:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 (edytowane) zd 1 wisi tak jak widzisz . Za tą śrubą jest kawałek rurki dł ok 3 cm [ to zawias z drzwi i odcięta część co się wkręca ] przewiercona fi 6,5 tak że powstała tuleja dystansowa . To mi najlepiej podeszło dosyć mocne . Jak widzisz zasłona górna jest teraz mocno cofnięta , jednak nie zakrywa szczelnie całej góry . Jest tam niewielki prześwit na całej długości ok 0,5 cm od góry i widać jak się pali [ końcówki płomienia uderzające w górę kotła ] . Rura jest taka sama jak przedtem czyli pusta w środku aż do dołu . Otwór z boku jest tuż pod wiszącym wymiennikiem fi 14 - mniejsze były złe , a większego nie próbowałem . To czarne na około to osadzająca się smoła . Osadza się jak widać na ściankach gdzie we wnętrzu jest woda . Rura natomiast jest idealna bo nagrzewa się do wysokich temp . 2 .jak się dokładnie przyjrzysz to zobaczysz cały dół i jak szczelnie przylega do wymiennika to już końcówka dzisiejszego palenia . 3. Tutaj rzadkie zdjęcie jak naprawdę się pali w dolniaku 4 To już rarytas dla wszystkich palaczy włożyłem klocek drewna oczywiście na goły ruszt [ poprzednie zdjęcie plus ten klocek ] widać od razu co się tam dzieje . Chcę dodać że z tego klocka już zapalają się gazy które są poziomo wciągane do palnika - klocek jeszcze się nie pali . Po zasypaniu palnika powinno tam być prawie biało , ale tego już nie zobaczymy bo ognia nie będzie już wcale widać . Ma się dobrze spalić nawet mokre paliwo czego oczywiście nie polecam .To zdjęcie chyba dobitnie pokazuje ile pali się paliwa w dolniaku i jakie występują temperatury . Ta pali się powierzchnia 33 cm = szerokość kotła i tyle co widać ok 10 -12 cm to wszystko . Na razie nie ma jeszcze włożonych bocznych płytek szamotowych , ale będą wyłożone od dołu do góry za wiszącym wymiennikiem . Na razie dosyć dobrze się trzyma - zobaczę jak przyjdą płytki szamotowe . Jak odpada na dole to trzeba do prób założyć klamrę U i zapiąć dołem na wymiennik po dwóch bokach . 5 tak wygląda za przegrodą .to jest ta wąska szczelina między zasłoną a górą kotła . Prawda że piękne i pomyśleć że płomień może być taki długi , prosty i jasny . Ta szczelina to także odrobinę dodatkowego powietrza na samą górę płomienia żeby się całkowicie dopalił . To tylko próba i dzisiaj w sumie załadowałem ok 11 kg drewna - gruba sosna, 2 kg ekogroszku do rozgrzania palnika ok 12 kg węgla brunatnego . Rozpalone o 9 rano to co jest jeszcze w kotle wystarczy do godz 19 . Później załaduje 2 kg ekogroszku plus metalowe wiadro brudasa . Zobaczymy . Na dworze teraz -11 w nocy będzie dużo więcej . Edytowane 1 Lutego 2012 przez Wezyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
art23 01.02.2012 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 @ Wezyr Te 0,5cm u góry wolnego przelotu też działa jako dodatkowe powietrze dopalające.Wiem bo mam w przegrodzie górnej 2 otwory fi-10mm.Jak je zatkam to kocioł zaraz zarasta sadzą a jak są otwarte to pali się tam różowo-niebieskim płomieniem i płyty wymiennika są dużo bardziej czyste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mati8201 01.02.2012 17:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 (edytowane) załozyłem wczoraj na ruszt wodny dodatkowy ruszt z płaskownika grubosci 0,7 i nie widze zadnej poprawy a wrecz przeciwnie piec dłuzej dochodzi do zadanej temp. a musaszi jak tam u ciebie ruszt dodatkowy Edytowane 1 Lutego 2012 przez mati8201 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawel_i 01.02.2012 17:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 (edytowane) WEZYR - szamot z tyłu już mam przetestowany ( na tylnej ściance za pierwszą płytą od dołu do góry ).Przetestuję ten mały prześwit u góry, na logikę powinien pomóc w dopaleniu ( LastRico pisał kiedyś że taki prześwit jest beee ).A jeżeli chodzi o rurę to teraz wiem o co biega. Tylko powiedz co daje u ciebie ta blacha na dole? A ciekaw jestem czy sama szczelina u góry nie zassie gazów, zamiast rury... dopali z powietrzem z KPW...trza znów się brać do roboty, a tu na dworze mróz jak diabli. Edytowane 1 Lutego 2012 przez pawel_i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pomarańcza1719509779 01.02.2012 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 Jak skutecznie ochronić piec przed kondensatem? Co jest lepsze zawór termostatyczny trójdrożny czy zawór czterodrożny a może zmniejszenie grzejników w pokojach a może zawory termostatyczne na grzejnikach. Palę od góry z temperaturą 47-48 stopni, w pokojach 22-23 stopni, na okrągło, temp. na powrocie ponad 40 stopni,temperatura na czopuchu 120 stopni z pieca nic nie leci.na wymiennikach sucho w kominie sucho, piec z pionowymi wymiennikami, pompa 1 bieg czyżby w takich warunkach nie zachodziła ta be... korozja?Żeby nie latać do piwnicy i patrzyć jaka tam jest temperatura na piecu wykorzystałem termometr pokojowy z czujką w ten sposób,że rozciąłem kabel między czujką a termometrem z LCD przedłużyłem ten przewód i poprowadziłem go od pieca do pokoju. Działa w 100 % Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
art23 01.02.2012 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 @ Pawel_iTeoretycznie rasowy dolniak powinien mieć u góry zatkany przelot na amen ale... z własnego doświadczenia z moim Kubusiem:-) wiem że jak zatkam te 2 małe otworki to po 3-4 dniach palenia na wymienniku mam piękne firanki z czystej sadzy.Kociołek lekko dymi wtedy na szaro-brązowo.Jak te otwory są drożne to dymek delikatny biało-szary,widać jak dopalają się tam gazy i po tygodniu palenia tylko rdzawy nalot na płytach.Czytałem trochę o dolniakach-Viadrus,KWKD i inne i chyba wszystkie mają na klapie krótkiego obiegu jakieś nieszczelności i gazu uchodzą tam do wymiennika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wezyr 01.02.2012 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 Pierwotnie prześwit wyglądał inaczej - był tylko na środku ok 8 cm długi i 0,5 cm wysoki , i tak na początek możesz spróbować . Ja walnąłem go centralnie . Później powiększałem aż odciąłem wszystko . Ta blacha na dole to prawdziwy majstersztyk i jest grubości 8 mm .Dzięki niej obniżyłem palnik i zredukowałem moc kotła i podałem powietrze za palnik [ nad palnik ] Totalnie przestało dymić , ale trzeba wyregulować zatyczką na kierownicy . Pierwotnie była inna , większa i półokrągła [ mniejszy prześwit ] Teraz już niewielka ilość opału przykrywa palnik [ łopata i już idzie że hej ] Podniosła się temp spalania i jak widzisz na zdjęciach ogień ma inny kolor [ białawy ] .Trochę mocniej huczy , ale mi to nie przeszkadza . Płyta robi się bardzo gorąca i pewnie też poprawia czystość spalania Palenie dolne absolutnie nie nadaje się do palenia na dmuchawie - rozpala cały zasyp . Bezwzględnie musi być na naturalnym ciągu - już lepszym rozwiązaniem jest niewielkie uchylenie dolnych drzwiczek niz włączenie dmuchawy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dodo02 01.02.2012 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 Szponi Dzięki za zwrócenie uwagi. Powiem szczerze, że trochę się tego obawiałem, ale skoro profesjonaliści tak mówią, to znaczy że trzeba uważać Z tego co do tej pory wywnioskowałem rozumiem że powietrze wtórne jest niezbędne, żeby prawidłowo palić od góry. Inaczej w moim przypadku lepsze będzie chyba palenie tradycyjne... Nie będę pytał o kierownicę, domyślam się, ale widzę że muszę więcej ogarnąć i znaleźć czas na doczytanie poprzednich postów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slawek1m 01.02.2012 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 Witam wszystkich. Używam kotła Ogniwo S6WC i używam metody palenia od góry - widzę duże zmiany na plus w stosunku do palenia od dołu. Pozbyłem się smoły i dymu , pozostaje tylko trochę sadzy która osadza się na wymienniku i czopuchu . poradźcie co jest przyczyną jej powstawania - chciałbym mieć w komorze spalania kolor jasny. Gdyby były potrzebne zdjecia to wstawię pozdrawiam wszystkich górno - palaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szponi 01.02.2012 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 Witam, dodo02 jak nie chce Ci się bawić z kierownicą, skocz do Jasamu i kup uchwyt flagowy ścienny np. taki: http://allegro.pl/uchwyt-do-flagi-flagowy-pojedynczy-wroclaw-i2042987580.html Wiertarka w rękę, otworki z tyłu w blaszce, trochę czarnej masy uszczelniającej do 1200C (bo spawu na pewno nie będzie na całej rurze dookoła), szlifierka żeby dociąć końcówkę rury pod kątem, młotkiem sklepać trochę wylot, kawałek sznura i KPW gotowa. Palenie od dołu w Twoim kotle jest najgorszą i nie mającą nic wspólnego z ekonomią i ekologią rzeczą jaką możesz tylko robić. slawek1m Wklej fotki, popatrzymy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Musaszi73 01.02.2012 22:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 załozyłem wczoraj na ruszt wodny dodatkowy ruszt z płaskownika grubosci 0,7 i nie widze zadnej poprawy a wrecz przeciwnie piec dłuzej dochodzi do zadanej temp. a musaszi jak tam u ciebie ruszt dodatkowy mati8201 ano się powyginał,zrobił się półokrągły:eek: 7mm żelaza nie dało rady.Spasowałem i więcej popiołu wyciągam bez niego.Z czasem może dorwę jakieś przyzwoite żeliwne i się jakoś dopasuje.Teraz staram się zostawiać na ruszcie trochę popiołu ale chyba nie tędy droga,bardziej mi zapycha ruszta.Dłużej Ci dochodzi do zadanej?Dziwne,a może przez to że masz zmniejszony prześwit(przez owe żelazo) PG w ruszcie(mniejszy przelot) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dodo02 01.02.2012 22:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 To że moje palenie nie ma wiele wspólnego z ekonomią to ja wiem, ale do poniedziałku to był jedyny znany mi sposób, który poznałem zaledwie parę miesięcy temu przy montażu a miałem szansę wypróbować osobiście póki co 4 razy. Jednak zdanie mam już wyrobione Szponi Rozumiem, do czego ma służyć ten uchwyt flagowy (podawania powietrza), ale wybacz głupie pytanie: gdzie ja mam go zainstalować nie ingerując w konstrukcję pieca i skąd on ma brać powietrze? Bo rozumiem, że chodziło Ci wyłącznie o dodanie elementu, a sznur ma uszczelnić mocowanie tylko, które miejsce? Zamiast drzwiczek zasypowych? Po prostu albo czegoś nie rozumiem do końca albo nie umiem sobie wyobrazić Jak na razie nie chciałbym wiercić nowych drzwi, tym bardziej, że nie jest to mój piec A bawić, to ja bym się pobawił... Zastanawiam się czy nie dałoby się rurkami (tak jak ktoś tu przedstawiał) doprowadzić powietrza z dołu, ale przecież dolna klapka musi sterować dopływem powietrza głównego niezależnie, a górne musi być podawane także jak dół jest zamknięty. Czy może dorobić samą dolną klapkę i np. zmniejszyć jej powierzchnię o połowę, a drugą połowę otworu wykorzystać na przewód kierujący powietrze w rurze, przez ruszt (jest niewyjmowalny chyba), aż na samą górę. O ile powietrze tak będzie chciało lecieć jeśli rurka na górze będzie zakrzywiona nad palenisko. Któryś z kolegów tutaj pokazywał takie ładne T z rurek z otworami - tam była dość spora rurka, a ja się zastanawiam jak dużo ma być tego powietrza pierwotnego (jak cienkie mogą być rurki doprowadzające powietrze na górę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek712 01.02.2012 22:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 tam była dość spora rurka, a ja się zastanawiam jak dużo ma być tego powietrza pierwotnego (jak cienkie mogą być rurki doprowadzające powietrze na górę). Zrobiłem z rury 2 calowej , zdecydowanie za dużo . Problem z wyregulowaniem i robiące się kratery w zasypie . Rozpala się cały zasyp . Do tego nie praktyczne ... Na tym się moje próby skończyły . Ale jakbyś spróbował na końcu w literę "T" to może i miało by to ręce i nogi . Działaj ! Powodzenia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek 1980 01.02.2012 22:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 Witam, dodo02 chcąc zamontować ten uchwyt flagowy musiał byś wywiercić dziurę w drzwiczkach zasypowych.Przez ruszt też możesz doprowadzić, jak piszesz i wcale nie musisz robić nowych drzwiczek dolnych wystarczą te co masz plus miarkownik ciągu i będzie wszystko działać.Rura myślę 3/4cala lub 1 cal powinno być dobrze.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.