Drifte 11.02.2012 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Co jeszcze mogę dodać to, ze temp na kotle góra 50 %, a częściej nawet robie 40-45 gdyż przy 50 mam w domu już za ciepło. Kotłownia poza domem, jakieś 4 mery od domu, 11 metrów rur idzie pod ziemia od kotłowni do domu. Rury ocieplone dośc konkretnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Last Rico 11.02.2012 23:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 No to znowu kilka odpowiedzi, przepraszam za hurt. ZUG, kolego wiem że długo czekasz. Ponieważ twoje problemy jak widzę nie ustają, będę potrzebował przekroju twojego kotła, pamiętam że nie fabryczny chyba, tak ? Napisz też czy kocioł ma uszczelki we wszystkich otworach (drzwi, wyczystki itp). Albo zrobisz rysunek w rzeczywistych proporcjach, albo rysuj go z wymiarami. --------------- Witaj Wikerbe Bardzo dziękuję że zarejestrowałeś się właściwie tylko po to, żeby podzielić się tu z nami swoją radością z pierwszej próby czystego spalania węgla. Ważne że ci się podoba, teraz pójdzie już z górki, zrobisz sobie kilka zmian w kotle i będziesz mam nadzieję jeszcze bardziej zadowolony. Pozdrawiam. --------------- Teraz Tomek 1980. Tomku nie ma znaczenia ile *C ma woda w kotle, może mieć 50*. Odgłosy gotowania typu bulgotanie, szumy, to wynik wrzenia przy silnie nagrzewanej się ściance kotła (najczęściej sufitowej). Jest to zawsze objaw albo słabo działającej grawitacji (małe różnice wys.), albo wada konstrukcyjna kotła. Jeśli nie masz pompy w układzie, to sprawa się komplikuje, bo tak naprawdę nie ma czym tej gotującej się wody pogonić. Kryzowanie tu nie pomoże, przykręcanie zaworów również nie. Możesz starać się wolniej rozpalać, albo (o ile się tylko da) lekko pochylić kocioł na drzwiczki. --------------- Mac 35, tak, można palić "od góry" bez miarkownika ale to rodzi straty, wystarczy że w nocy wiatr się wzmoże i kocioł automatycznie pójdzie na wyższe obroty, bywa też że ustawisz temp. przy żywym wietrze, a za pół godziny on siądzie i robi się zimno w domu. W samochodach też mamy taki miarkownik który tam akurat steruje płynem do chłodzenia i nazywa się "termostat". To prosta automatyka - ale zdaje egzamin. Opisane dla ciebie zmiany dotyczą w 90% spalania od góry, ale uwaga, paląc nawet tradycyjnie (kęsami większymi od szczelin) generujesz ogromne straty ciepła, zatem nawet gdybyś miał nic nie robić, to albo kup groszek, albo zaklej te szczeliny. Wiem co konstruktor miał na myśli, on zaprojektował kocioł do dokładania po jednej łopacie węgla, wtedy te trójkątne wymienniki nie szkodzą, ale jeśli chciałbyś kocioł zasypać większą ilością węgla i iść spać to katastrofa ekonomiczna i ekologiczna. Tak, rozpal z dmuchawą (wszystko ma być pozamykane), potem porobisz zalecane zmiany. --------------- Witaj RP 1964 , Camino powraca Dobrze, jeśli tylko kocioł szczelny jest to O.K. Proponuję kolego wykręć znajomemu przesłonę szybra i zablokuj otwory choćby 2-ma śrubami. Niech go ten kręcioł nie prowokuje...Co do umieszczania klapy PG oraz miarkownika za kotłem, to ja bym tego nie robił, sam wiesz jak jest, za kotłem trudno o kontrolę, ja np. po załadunku przejeżdżam palcami między ramą PG, a klapką - czy czasem jakiś okruch węgla nie został pomiędzy. Trudno to będzie skontrolować kiedy klapka będzie za kotłem. No tak myślę... Przepraszam że długo nie ma "nowości" ale czasu mi ciągle brakuje. Pozdrawiam ciebie. --------------- Cześć Drifte. Ilość popiołu zależy głównie od składu (chemicznego a nie z węglem) Jedne węgle mają go więcej a inne mniej, to cecha charakterystyczna i jej nie zmienisz. Ilość popiołu stanowi masa a nie objętość, zatem musiałbyś najpierw zważyć spalony węgiel, a następnie popiół i określić wtedy procentową ilość popiołów w węglu. Czyste węgle zawierają mniej niż 10% popiołów, a węgle o bardzo niskiej czystości 30 --- 50%. Widać więc że jest miejsce pośrodku. Jeśli masz kotłownię poza domem i 11 metrowy przesył, to taki układ generuje trochę strat, a na stałopalność kolegów nie ma co patrzeć bo jak już koledzy wyżej pisali, to są wartości nieporównywalne. KPW sobie dorób i uszczelnij ruszt pionowy. --------------- Witaj Sztrybi. Dobrze że zrobiłeś zdjęcia, ale potrzebny byłby jeszcze przekrój kotła, - tak żeby było na 100% pewne co jest w środku. Na zdjęciach nie widać wszystkiego... -------------- Musaszi. ---------- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZUG 12.02.2012 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 (edytowane) No to znowu kilka odpowiedzi, przepraszam za hurt. ZUG, kolego wiem że długo czekasz. Ponieważ twoje problemy jak widzę nie ustają, będę potrzebował przekroju twojego kotła, pamiętam że nie fabryczny chyba, tak ? Napisz też czy kocioł ma uszczelki we wszystkich otworach (drzwi, wyczystki itp). Albo zrobisz rysunek w rzeczywistych proporcjach, albo rysuj go z wymiarami. --------------- ---------- witam LAST RICO ten rysunek oczywiście zaczerpnołem z neta tak jest to nie fabryczny kocioł rok prod 9/2011 wymiary 130cm x 38cm x 50cm posiada we wszystkich drzwiach uszczelki. wymiary: 1.drzwi popielnikowe (30x15) na których jest otwór (17x9)( w tej chwili jest z tyłu ten otwór w połowie przysłoniety watą szklaną) z klapką +miarkownik UNISTER popielnik (28x40) 2.drzwi na równo z rusztem (30x13) ruszt (28x40) wysokość do drzwi zasypowych 30cm 3.drzwi zasypowe (30x27) wysokość od max. zasypu do górnej ścianki otwory zasypowego (28cm) na drzwiach zasypowych otwór (5x10) z klapką plus KPW profil (3x5) przy max. zasypie strumień powietrza trafia na początek zasypu. 4.drzwi wyczystki (30x23) sztuk dwie) czopuch wychodzi z prawej strony od kocioła (27x9) wejście do komina(20x17) komin 20x20 wysokość 10metrów. wczoraj zasypałem 25kg orzech groszek pełen zasyp. na ruszcie ułożyłem drewno 5cmx20cm na poczatku rusztu,na końcu przy ściance i na środku pomiędzy tym drewnem i zasypałem do pełna węgla. rozpaliłem na nim drewno rozpałka plus nie duże kawałki drewna. po 45 min kocioł miał zadaną temperatura 55stC fakt przed zasypem był ciepły 41stC. od 23godz do 9godz rano idealnie trzymał zadaną temp. wachało się 55-52stC. po 9godz rano już temp. zaczeła spadać żar na spodzie tak na 5cm i dołożyłem drewna w celu dopalenia węgla ponieważ inaczej nie dopali tego węgla i zostanie popiół (nie jest jego mało z 15%) plus spieki. Moim zdaniem wynik powinien być do godz 18-stej u trzymanie stałopalności. Muszę się przyzanć że czopuch przymkniety zostawiłem otwór 5cmx17cm wyjście do komina. (jak mam w 100% otwarty stałopalność spada) klapka PW na max otwarta. klapka PG otwarta na 1cm sterowana UNISTER (oczywiście działnie jego to typu otwórz zamknij a ustawienie uchylenia klapki trzeba samemu) Ten spsób zrobiłem wczoraj i wynik pełne 10godz (utrzymywanie zadanej temp. 55stC) wczesniej góra 8godz. temp. czopucha 70stC. na zew -12st.C w domu 22.2stC pow. domu 172m2 (zew.elewacja sucha typu panele pod nimi 3cm styro) okna wszystkie pcv,grzejniow 13x panelowe,bojler podwójna wężownica 140l,poddasze nie ocieplone. dzięki za zainteresowanie moim problem. pozdr. ZUG Edytowane 12 Lutego 2012 przez ZUG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Drifte 12.02.2012 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Wracając do KPW Widziałem Twoje zdjęcie KPW Last Rico i mam pytanie co do tego, czy na końcu lub przez całą długośc kpw nie zrobić lepiej skosu ? http://img208.imageshack.us/img208/1364/kpww.jpg 1. To Twoje KPW bez skosu ( skos jedynie z tego co pamiętam idący w lewo ), natomiast mi chodzi o skos góra/dół, czy to ma sens ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
art23 12.02.2012 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 @ZUG klapka PW na max otwarta. Jak masz PW otwarte na max. to się nie dziw że tak krótko palisz.Ja ostatnio paliłem 3 dni od góry i klapkę PW przy paleniu mam uchyloną na 3mm.Otwór 8X4cm,bez kierownicy.Uchylenie dobierałem najpierw z szybką a potem szczelinę ustawiłem śrubą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yareka 12.02.2012 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 (edytowane) ZUG 25 kg na 10 h to nie taki zły wynik, mi przy tych mrozach do -20 w nocy wychodzi 43 kg(więcej nie włożę) na ok. 20 h (dom obrys 10x11m nieocieplony parter, plus poddasze użytkowe ocieplone 10 cm wełna, kotłownia 14 mb rur od domu) tylko muszę palić non stop, każda przerwa większa niż 2h i ucieka mi stałopalność. W domu staram się utrzymać tak około 21.5 stopnia.Przeleciało mi parę razy na początku mrozów i 24 h na tej samej ilości ale dom sie wychładzał widocznie powoli a potem szybko bo było z 10 h przerwy przez awarię sieci elektrycznej i już nei mogę tego wyniku osiągnąć. W ubiegłym roku była podobna sytuacja to widocznie tak musi być dopóki nie ograniczę strat domu albo może przesyłu bo rury w ziemi(niby na 1.3 m) i może mam większe straty przy tych mrozach. Edytowane 12 Lutego 2012 przez yareka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ryszardryszard 12.02.2012 11:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Witam. Dziękuję za odpowiedż.Mam jeszcze pytanie - co daje zamontowanie tego deflektora i jakie są odległości od ścianek pieca i od wymiennika? Pozdrawiam. MIKAR1 Teoretycznie podnosi temp paleniska i ma za zadanie lepiej dopalać gazy. Czy rzeczywiście temp jest wyższa nie wiem - nie mam czym zmierzyć ale faktem jest, że leciej dopala - mniej sadzy w wymienniku. Odległość od wymiennika, jak i od każdej ze ścianek taka jak odległość między półkami wymiennika. U mnie akurat 4cm ryszard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Drifte 12.02.2012 12:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 UŻYTKOWNICY CAMINO ! ! ! Czy moglibyście jeszcze raz opisać ( a może nawet użyczyć zdjęć ) jak przerobić kotły tego typu, gdyż z postu Last Rico : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego/page94 Uleciały zdjęcia i został sam tekst, który nie wiele mi mówi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cysiokysio 12.02.2012 12:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 (edytowane) @jackw Pod pionową przegrodą wstaw szamot ścięty pod dość dużym kątem żeby szlaka i popiół obsypywały ci się na ruchomy ruszt i sprawę masz załatwioną. @jackw oglądałem te piece wczoraj i wg ulotki producent też zauważył że jest w tym miejscu problem dodał tam skośne coś ( albo ruszt albo płaszcz wodny) z obrazka nie wiadomo. Wygląda to tak samo jak w podobnym piecu. Swoją drogą twój piec to nawet niezła konstrukcja. Łatwo zmienić system DS na GS, tylko brakuje mu krućca na miarkownik ciągu. możesz napisać ile masz kW i ile ci tam opału wchodzi bo producent tego nigdzie nie podaje. Edytowane 12 Lutego 2012 przez cysiokysio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZUG 12.02.2012 13:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 @ZUG Jak masz PW otwarte na max. to się nie dziw że tak krótko palisz.Ja ostatnio paliłem 3 dni od góry i klapkę PW przy paleniu mam uchyloną na 3mm.Otwór 8X4cm,bez kierownicy.Uchylenie dobierałem najpierw z szybką a potem szczelinę ustawiłem śrubą. z tym otwieraniem PW czy PG to jest różnie ktoś inny może mieć inaczej u mnie jak przymkne PW to płomienie na zasypie gasną i zasyp się kisi ,temp. spada najgorzej jest wtym że każdy może mieć inaczej i co zatym idzie nie do końca można kierować się innymi a szkoda bo to ułatwiło regulacje naszch kociołków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZUG 12.02.2012 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 ZUG 25 kg na 10 h to nie taki zły wynik, mi przy tych mrozach do -20 w nocy wychodzi 43 kg(więcej nie włożę) na ok. 20 h (dom obrys 10x11m nieocieplony parter, plus poddasze użytkowe ocieplone 10 cm wełna, kotłownia 14 mb rur od domu) tylko muszę palić non stop, każda przerwa większa niż 2h i ucieka mi stałopalność. W domu staram się utrzymać tak około 21.5 stopnia. Przeleciało mi parę razy na początku mrozów i 24 h na tej samej ilości ale dom sie wychładzał widocznie powoli a potem szybko bo było z 10 h przerwy przez awarię sieci elektrycznej i już nei mogę tego wyniku osiągnąć. W ubiegłym roku była podobna sytuacja to widocznie tak musi być dopóki nie ograniczę strat domu albo może przesyłu bo rury w ziemi(niby na 1.3 m) i może mam większe straty przy tych mrozach. mysle że mam kiepski wynik tym bardziej że ja nie musze mieć wysokiej temp. na kotle przy mrozach dużych 55stC wystarczy 60stC to już zaduzo. a licząc cały okres grzewczy przy takim spaleniu wyjdzie 10ton węgla a to już przegięcie. 6-7ton to już max i to było by normalne. oczywiście nie szukam rekordów ale normalny wynik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Last Rico 12.02.2012 14:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Kolego ZUG, Mam trzy pytania dodatkowe: 1. Czy twój kocioł podobnie jak ten na obrazku ma boczne otwory napowietrzające ? 2. Gdzie stoi kocioł i czy rury przesyłowe są na całej drodze izolowane pianką ? 3. Czy sam kocioł jest izolowany cieplnie (matą pod blachami) czy nie ? No to wróćmy do źródeł. W żadnym wypadku nie kładź drewna w jakiejkolwiek postaci pod węgiel (na ruszt). Ostatnio jak pamiętam, zgłaszałeś wybuchy w kotle ? Drewno ma niższą temperaturę zapłonu od węgla i podgrzewane od góry zaczyna "puszczać soki". Ten gaz zawiera w sobie między innymi wodór - który jest gazem palnym a w odpowiednich proporcjach BARDZO silnie wybuchowym. Ruszt w kotle ma być zasypany w miarę równymi ziarnami węgla (bez dziur). Dlatego nie należy mieszać węgli bo niekiedy grube kęsy tworzą duże pustki pod sobą i w ten sposób zaburzają rozkład ciśnień w kotle (lokalnie), mówiąc krótko powietrze główne ucieka przez te dziury i tylko studzi palenisko oraz wymienniki. Za to obszary z drobnym węglem np.10 centymetrów dalej są silnie niedotlenione i stale kopcą (strata). W twoim przypadku gdzie ruszt ma 28 cm x 40 cm -----> a maksymalna wysokość zasypu to zaledwie 28 cm - to wszystko co napisałem o kłopotach z właściwym napowietrzaniem nabiera dodatkowego znaczenia, bo zasyp jest rozległy ale niski. Znacznie lepiej jest gdy kocioł ma ruszt o rzucie kwadratu a wysokość zasyp może osiągać wyższe wartości, ale nic już na to nie poradzisz, taka jest uroda tego kotła. Możesz jedynie minimalizować tę jego cechę paląc wyłącznie jednym sortem węgla i dobrze by było, żeby to był węgiel nie grubszy jak Orzech II, może być Groszek. To jest ważne, w twoim przypadku bardzo. Na razie zrób tak: 1. Całkowicie otwórz szyber, stałopalnośc spada... bo masz na MAX otwartą KPW ! 2. Usuń tę blokadę otworu PG, ona nic nie da, bo powietrze z łatwością wedrze się przez pozostałą połowę pola przekroju - zwiększając swoją prędkość przepływu. 3. Ilość dopuszczanego powietrza PG i PW reguluj jak wszyscy - kątem otwarcia klap. 4. Nie możesz trzymać klapy od KPW całkowicie otwartej, tego powietrza ma być mało. 5. Niedopalanie węgla na ruszcie = zbyt rozległy rusz w stosunku do ciągu lub grubości warstwy węgla. Niestety zawężenie rusztu w tym kotle spowoduje spadek stałopalności. 6. Kup inny węgiel na próbę, może być że ten którym palisz ma małą wartość opałową. 7. Nigdy, przenigdy, nie kładź już drewna pod węgiel, o tym już zapomnij... Niestety na tym kotle nie uzyskasz dużych czasów stałopalności ( z powodu niskiego a rozległego zasypu). Samo zużycie zawsze możesz jeszcze próbować zmniejszać, ale przy trzech centymetrach styropianu na ścianie, przy zimnym poddaszu i 172 metrach powierzchni do ogrzania - szczerze mówiąc za dużo już nie zwojujesz - zwłaszcza przy obecnie panujących w Polsce silnych mrozach (swoją drogą to już 18-ty dzień mrozu). To ci się nie spodoba. Podobnie jak kolega Yareka ja również uważam że w tych warunkach nie spalasz jakoś przesadnie za dużo. Twój błąd w liczeniu (bo prognozujesz 10 TON węgla do spalenia) wynika z faktu że mnożysz OBECNE SPALANIE (silny mróz) dzienne przez ilość dni. Zrób co możesz, straty w kotle jeszcze masz, to je maksymalnie zmniejsz (punkty). Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Last Rico 12.02.2012 14:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 UŻYTKOWNICY CAMINO ! ! ! Czy moglibyście jeszcze raz opisać (...) Uleciały zdjęcia i został sam tekst, który nie wiele mi mówi. Drifte. Dziękuję za info o brakujących rysunkach, jeszcze dzisiaj umieszczę je na innym serwerze (z tego coś za często znikają). Odpowiem też na twoje pytanie dot KPW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZUG 12.02.2012 14:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 (edytowane) Kolego ZUG, Mam trzy pytania dodatkowe: 1. Czy twój kocioł podobnie jak ten na obrazku ma boczne otwory napowietrzające ? 2. Gdzie stoi kocioł i czy rury przesyłowe są na całej drodze izolowane pianką ? 3. Czy sam kocioł jest izolowany cieplnie (matą pod blachami) czy nie ? No to wróćmy do źródeł. W żadnym wypadku nie kładź drewna w jakiejkolwiek postaci pod węgiel (na ruszt). Ostatnio jak pamiętam, zgłaszałeś wybuchy w kotle ? Drewno ma niższą temperaturę zapłonu od węgla i podgrzewane od góry zaczyna "puszczać soki". Ten gaz zawiera w sobie między innymi wodór - który jest gazem palnym a w odpowiednich proporcjach BARDZO silnie wybuchowym. Ruszt w kotle ma być zasypany w miarę równymi ziarnami węgla (bez dziur). Dlatego nie należy mieszać węgli bo niekiedy grube kęsy tworzą duże pustki pod sobą i w ten sposób zaburzają rozkład ciśnień w kotle (lokalnie), mówiąc krótko powietrze główne ucieka przez te dziury i tylko studzi palenisko oraz wymienniki. Za to obszary z drobnym węglem np.10 centymetrów dalej są silnie niedotlenione i stale kopcą (strata). W twoim przypadku gdzie ruszt ma 28 cm x 40 cm -----> a maksymalna wysokość zasypu to zaledwie 28 cm - to wszystko co napisałem o kłopotach z właściwym napowietrzaniem nabiera dodatkowego znaczenia, bo zasyp jest rozległy ale niski. Znacznie lepiej jest gdy kocioł ma ruszt o rzucie kwadratu a wysokość zasyp może osiągać wyższe wartości, ale nic już na to nie poradzisz, taka jest uroda tego kotła. Możesz jedynie minimalizować tę jego cechę paląc wyłącznie jednym sortem węgla i dobrze by było, żeby to był węgiel nie grubszy jak Orzech II, może być Groszek. To jest ważne, w twoim przypadku bardzo. Na razie zrób tak: 1. Całkowicie otwórz szyber, stałopalnośc spada... bo masz na MAX otwartą KPW ! 2. Usuń tę blokadę otworu PG, ona nic nie da, bo powietrze z łatwością wedrze się przez pozostałą połowę pola przekroju - zwiększając swoją prędkość przepływu. 3. Ilość dopuszczanego powietrza PG i PW reguluj jak wszyscy - kątem otwarcia klap. 4. Nie możesz trzymać klapy od KPW całkowicie otwartej, tego powietrza ma być mało. 5. Niedopalanie węgla na ruszcie = zbyt rozległy rusz w stosunku do ciągu lub grubości warstwy węgla. Niestety zawężenie rusztu w tym kotle spowoduje spadek stałopalności. 6. Kup inny węgiel na próbę, może być że ten którym palisz ma małą wartość opałową. 7. Nigdy, przenigdy, nie kładź już drewna pod węgiel, o tym już zapomnij... Niestety na tym kotle nie uzyskasz dużych czasów stałopalności ( z powodu niskiego a rozległego zasypu). Samo zużycie zawsze możesz jeszcze próbować zmniejszać, ale przy trzech centymetrach styropianu na ścianie, przy zimnym poddaszu i 172 metrach powierzchni do ogrzania - szczerze mówiąc za dużo już nie zwojujesz - zwłaszcza przy obecnie panujących w Polsce silnych mrozach (swoją drogą to już 18-ty dzień mrozu). To ci się nie spodoba. Podobnie jak kolega Yareka ja również uważam że w tych warunkach nie spalasz jakoś przesadnie za dużo. Twój błąd w liczeniu (bo prognozujesz 10 TON węgla do spalenia) wynika z faktu że mnożysz OBECNE SPALANIE (silny mróz) dzienne przez ilość dni. Zrób co możesz, straty w kotle jeszcze masz, to je maksymalnie zmniejsz (punkty). Pozdrawiam. odp: 1. nie posiada bocznych otworów napowietrzających 2.kocioł znajduje się w wew.domu kotłownia zrobiona z toalety. toalety mam teraz zupełnie gdzie indziej. 3.tak kocioł jest izolowany watą i blachą i spełnia super swoją role. ale LAST RICO piszesz że mam PW na max otwarte i dlatego stałopalność niska ale jak przymkne to zasyp się kisi i temp. spada. i tak samo jest jak czopuch otworze całkowicie z tym że szybko zajmuje mi żar cały zasyp. A może obłozyć szmotem boki??? zrobie według twoich wskazówek i zdam raport. pozdrawiam. ZUG Edytowane 12 Lutego 2012 przez ZUG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rp1964 12.02.2012 15:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Przeróbka polega na wykonaniu i dopasowaniu płytki gr 2-4 mm ściśle dopasowanej. Fot. nr 1 bez płytki, fot. 2 z płytką. Według opisu LAst Rico należy zeszlifować wąs podtrzymujący "Kratkę" tak aby był płaski i płytka blokowała całkowicie przepływ powietrza górą.Ja tego nie zrobiłem bo mi się nie chciało. Dodatkowo należy dospawać płaskie ucho do wyjmowania płytki w celu przerusztowania itp. Moje ucho odpadło w akcji bo słaby ze mnie spawacz elektryczny. Polecam tą przeróbkę - dzięki niej PG nie przelatuje z przodu kotła pali się zasyp w głębi kotła. Zakładam, iż KPW - jej wykonanie w Camino to bajka. Płytkę zrobiłem tak: wsadziłem jasny karton od środka pieca obrysowałem ołówkiem, wyciąłem i gotowego wzornika odrysowałem na kawałku blachy znaleźonej w pod regałem w garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
borys24so 12.02.2012 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Witam. Na początku chciałbym podziękować założycielowi za ten wątek. Jestem zachwycony tym sposobem spalania i od ponad miesiąca spalam w ten sposób węgiel. Po kilku udoskonaleniach pieca osiągnąłem cel: bezdymne i ekonomiczne spalanie. Palę 2 razy na dobę przy obecnych dość sporych mrozach. Jeden wsad to ok 13 kg orzecha, dom trochę ponad 100m kw. Gdy znajdę trochę więcej czasu to wrzucę fotki drzwiczek z kpw, które wykonałem z pomocą taty(spawanie )).) Teraz natomiast mam pytanie co jest powodem stukania w kotle gdy podkręcę na ponad 60stopni? Ogólnie nie trzymam takiej temp. bo szkoda ale kilka razy spróbowałem i jak jest duży ciąg powietrza przy wysokiej temp. to wali dość głośno. Zanika dopiero gdy otworzę drzwiczki zasypowe. Ale po zamknięciu znów stuka. Dopiero gdy zamknę powietrze pierwotne to zanika hałas. Czy to wada pieca?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yareka 12.02.2012 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 ZUG a jakim węglem palisz ?? Ja jak testowałem to na piaście i sobieskim słabo mi szło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Miałowiec 12.02.2012 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 (edytowane) ZUG a jakim węglem palisz ?? Ja jak testowałem to na piaście i sobieskim słabo mi szło Nic dziwnego, że słabo szło. Piast - 24000kJ/kg, Sobieski - groszek - 21000kJ/kg, orzech - 22000kJ/kg. Jakoś rewelacyjnie nie wypadają te wartości opałowe;) Do tego jeszcze są to zwykłe długie płomieniuchy:) Edytowane 12 Lutego 2012 przez Miałowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZUG 12.02.2012 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 (edytowane) ZUG a jakim węglem palisz ?? Ja jak testowałem to na piaście i sobieskim słabo mi szło orzech 22000kj/kg i tu jest pies pogrzebany. na moim terenie w składach takiego wegla jak KWK groszek MARCEL typ33 nie ma. a ten rodzaj palenia to jakiś kosmos i patrzą się jak głupiego jak tylko opowiadam o tej metodzie. wszystko zrobie aby go sprowadzić jak ktoś ma namiary prosiłbym. mój mail [email protected] pozdr. ZUG Edytowane 12 Lutego 2012 przez ZUG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sztrybi 12.02.2012 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Witam Proszę o kilka wskazówek dotyczacych eko spalania w moim piecu. Jest to kociol stalowy WUSP Pleszew z 1988 o mocy 17kw. Ogrzewam nim nieocieplony dom ok.120m^2. Czy wg Was nadaje się on do "dolnego spalania" jeżeli tak to co muszę przerobić. http://img717.imageshack.us/img717/9098/p1130547.jpg http://img705.imageshack.us/img705/4787/p1130551.jpg http://img26.imageshack.us/img26/3008/p1130564.jpg http://img696.imageshack.us/img696/6843/grnedrzwiczki.jpg http://img39.imageshack.us/img39/8906/dolnedrzwiczki2.jpg http://img826.imageshack.us/img826/7425/dolnedrzwiczki.jpg http://img843.imageshack.us/img843/4539/p1130560y.jpg http://img840.imageshack.us/img840/2323/p1130562y.jpg Pozdrawiam. Witam Oto schemat mojego kotla, starałem się jak najlepiej go odwzorować http://img252.imageshack.us/img252/8581/schematy.png Moc 17kw wg mnie jest odpowiednia grzane są tylko dwa piętra. Dom jest wybudowany z bloczków wiórowych, zalozona została nowa stolarka okienna oraz zostal docieplony sufit w piwnicy oraz strop 2go pietra. Jedynie nieocieplona jest elewacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.