Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 19,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam

dexOO1

Moim zdaniem przyczyna tkwi w powietrzu wtórnym

albo nie masz go wcale ,albo jest go za mało.

A może dobrym wyjściem byłaby KPW?(rozbawiła mnie ta zapałeczka)

 

Pozdrawiam

 

Witam

Dzisiaj zrobiłem dokładnie jak pisał ZUG i narazie jest ok DZIĘKI

KPW mam w kotle i PW jest dostarczane

Za dużo wegla naładowałem jak na te temperatury a kocioł szybko osiągną zad 40 st i lulu:sleep: a z komina dym :jawdrop:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzisiaj zrobiłem dokładnie jak pisał ZUG i narazie jest ok DZIĘKI

KPW mam w kotle i PW jest dostarczane

Za dużo wegla naładowałem jak na te temperatury a kocioł szybko osiągną zad 40 st i lulu:sleep: a z komina dym :jawdrop:

 

nie sugeruj się że z komina dym

on jest dość charakterystyczny by najmniej u mnie jest to leniwie wydostający sie biały rzadki dymek szybko znikający który uczestniczy przez cały okres odgazowywania węgla taka warstwa 28cm gazuję przez 4godz na kotle 48stC na czopuchu oscyluję średnio 85stC i na prawdę kociołek nie potrzebuję dużo powietrza PG. I co najciekawsze niby taki dymek jest ale jak otworze wyczystkę na chwilę to niema żadnego tam dymu jak by kociołek nie pracował także nie mam pojęcia co to jest wydostające się z komina.

 

oczywiście jest to ustawienie na takie temperatury jakie teraz panują

jak tylko zaczną się mrozy to wiadomo na czopuchu będzie oscylowało 100stC a jak większe to nawet ponad 100stC.

Edytowane przez ZUG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no witam

Sterownik Elstera EXPERT

sprawdziłem co mogłem, po dokręcałem śruby

w drzwiach sznurek jeszcze biały gdzieniegdzie - kocioł pracuje dopiero 2 sezon

 

cysio a jaki Ty masz kocioł i sterownik?

ustawienia nadmuchu min 25% i max 50 % ustawione wg instrukcji, wg niej tak musi być

 

Galmet EKO-GT KWP 14KW

a sorrka nie zauważyłem że ty masz kociołek z podajnikem. Szczelność sprawdź np świeczką jak kociołek przejdzie w tryb podtrzymania przybliż płomień do potencjalnego miejsca nieszczelności i sprawdź czy zaciąga płomień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZUG wyprubowałem teraz węgiel sortu grubszy orzech (koleś na składzie mówił że marcel zmieszany trochę z jakimś bardziej płomiennogazowym), obniżyłem max temperature na czopuchu do 120*C , temp zadana 55*C. i 20 kilo paliło sie ok 18 godzin więc nie jest źle.

 

ładnie ładnie

potrzebujesz asz 55stC na kotle??

jaką temp. miałeś w domu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temp w domu nie mierzyłem ale jak pojechałem na budowę ok 11:00 (napalone o 18:00) było zdecydowanie za gorąco prawie jak w sałnie(nie mam jeszcze założonych głowic termostatycznych na grzejniki).

Niższa temperatura na kotle to już tak chyba nie zdrowo dla kociołka. Na okresy przejściowe będzie trzeba albo zmniejszyć palnik albo palić mniej kaloryczne paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Forumowicze!

 

Z zapartym tchem śledzę już od jakiegoś czasu to forum i staram się praktycznie wykorzystać zdobytą tutaj wiedzę. Posiadam piec Zębiec SWK 21 kW (GS) . Właśnie testuję mój piec po usprawnieniach i napotkałem na dosyć istotny problem z mechanicznym miarkownikiem ciągu REGULUS.

Miarkownik zamontowałem pionowo i ustawiłem zgodnie z instrukcją: pokrętłem ustawiłem temperaturę 60 *, ramię miarkownika ustawiłem lekko pod kątem w dół, rozpaliłem piec do 60 * i wyregulowałem długość łańcuszka, żeby klapa była uchylona około 1-2 mm. Ponieważ klapka jest dosyć ciężka zamontowałem przeciwwagę z pręta gwintowanego z nakrętkami (przeciwwaga nie przeważą klapy) - regulacja klapy przebiega bez zarzutu.

Mój problem polega na tym, że klapa jest otwarta dopiero od około 50* przy temperaturze wody w piecu poniżej 20*. W niższych temperaturach klapa jest cały czas zamknięta! Moim zdaniem ustawiając temperaturę 30*, 40* i 50* na regulatorze (przy temp. wody poniżej 20*) klapa już powinna być lekko uchylona).

Próbowałem przesuwać łańcuszek bliżej regulatora, ale to nic nie zmienia.

Czy to jest prawidłowa praca regulatora? Jak to wygląda u Was? Jak ustawić ramię regulatora?

 

pozdrawiam

Viater

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam SWK 28 z regulusem i o ile pamiętam ramię ustawione jest lekko w górę. Też zrobiłem przeciwwagę, bardziej dla płynnej pracy, niż z powodu problemów z podnoszeniem klapki.

Mam ustawienie chyba takie jak na tym zdjęciu:

 

imagesCAQOGK3V.jpg

 

Wieczorem, po pracy postaram się wrzucić zdjęcie swojego.

Edytowane przez lysy1l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam SWK 28 z regulusem i o ile pamiętam ramię ustawione jest lekko w górę. Też zrobiłem przeciwwagę, bardziej dla płynnej pracy, niż z powodu problemów z podnoszeniem klapki.

Mam ustawienie chyba takie jak na tym zdjęciu:

 

[ATTACH=CONFIG]144079[/ATTACH]

 

Wieczorem, po pracy postaram się wrzucić zdjęcie swojego.

 

możecie rzucić fotki zrobionej przeciwagi.

mój unister jest mało precyzyjny co mnie denerwuje ponieważ potrfi raz otworzyć za mało i psuje szyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temp w domu nie mierzyłem ale jak pojechałem na budowę ok 11:00 (napalone o 18:00) było zdecydowanie za gorąco prawie jak w sałnie(nie mam jeszcze założonych głowic termostatycznych na grzejniki).

Niższa temperatura na kotle to już tak chyba nie zdrowo dla kociołka. Na okresy przejściowe będzie trzeba albo zmniejszyć palnik albo palić mniej kaloryczne paliwo.

 

tak myślałem temp. zew. jescze dodatnie to przy 55stC na kotle to można w domu saune zrobić.

myśle że jak na czopuchu była by tem średnio 100stC to uzyskałbyś około 50stC i zapewne z ponad 1godz dłuzej by sie paliło.

a z ta kalorycznością masz rację najlepiej zakupić dwa rodzaje węgiela mysle tu o typ31 a na mrozy typ 32-33

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możecie rzucić fotki zrobionej przeciwagi.

mój unister jest mało precyzyjny co mnie denerwuje ponieważ potrfi raz otworzyć za mało i psuje szyki.

 

moja przeciwwaga wygląda podobnie, jak na tej stronie http://zielonestrony.pl/miarkownik-ciagu-regulus/

pod wieczór zrobię zdjęcia mojego miarkownika i jego ustawień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja przeciwwaga wygląda podobnie, jak na tej stronie http://zielonestrony.pl/miarkownik-ciagu-regulus/

pod wieczór zrobię zdjęcia mojego miarkownika i jego ustawień

 

tak tylko ja mam elektroniczny unister i znalazłem tylko szkic :

http://picasaweb.google.com/artur2310/Pulpit?authkey=Gv1sRgCIyDqeP66MepQw#5415609134806003282

 

ale mi chodzi taki zrobiony na żywo bo zastanawiam się jakie elementy użyć.

chodzi mi po głowie aby zrobić z pręta gwintowanego fi6 który będzie przykrecony np. główka wyżynarki gwintowej w której dopasuję jakieś plastykowe kółko aby w nim był bolec który zaś będzie przymocowany do kotła i z jednej strony jako przeciw wagę moge coś nakrecić a z drugiej strony zrobić otwory w tym pręcie aby odpowiednio zahaczyć łańcuszek haczykami.

 

czy dobrze mysle? a może z czego innego???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy znajdzie się ktoś, kto kiedyś palił wkotle z dmuchawą a obecnie przeszedł na miarkownik ciągu i jest z tej decyzji zadowolony, również ekonomicznie.

 

w kontekście tego tematu, po tym co pisał Last Rico, będą same oszczędności, ponieważ ciepłe powietrze nie będzie wydmuchiwane w komin (w przypadku palenia miałem dmuchawa jest niestety konieczna, chyba, że masz bardzo dobry ciąg kominowy)

zastosowanie dmuchawy przy paleniu węglem kamiennym właściwie uniemożliwi Ci palenie metodą "od góry" opisaną na tym forum; przy dmuchawie niedopuszczalne jest stosowanie klapy PW, o czym wielokrotnie pisał Last Rico!, a to z kolei uniemożliw dopalanie gazów z fazy odgazowywania węgla (kolejna utrata ciepła)!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko ja mam elektroniczny unister i znalazłem tylko szkic :

http://picasaweb.google.com/artur2310/Pulpit?authkey=Gv1sRgCIyDqeP66MepQw#5415609134806003282

 

myślę, że zmierzasz w dobrym kierunku :) za bardzo nie masz innej możliwości, jak zrównoważyć wagę klapki jakąś przeciwwagą na dźwigni.

Pozostaje jeszcze kwestia osiowości klapki/przeciwwagi/sterownika i długości tego ruchomego ramienia. Myślę, że lepszym rozwiązaniem byłoby zamocowanie klapki na górze kotła zamiast z boku, ale to już musisz sprawdzić empirycznie :)

 

przeciwwaga.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

wracając do mojego tematu :)

 

nieszczelności nie znalazłem

 

natomiast zastanawiam się nad radą cysia tzn. obniżeniem min. mocy wentylatora

w instrukcji mam napisane tak:

MINIMALNE OBROTY WENTYLATORA Obroty minimalne określają minimalny próg napięcia, przy którym wentylator pewnie startuje i wynoszą odpowiednio dla WPA-06 – 17%, WPA-07 – 25%

ja mam WPA07

i teraz mam pytanie czy jeśli zacznę eksperymentować z np. 20% to czy istnieje możliwość jakiegokolwiek uszkodzenia wentyla ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...