Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 19,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Też uważam, że 24 kW to za duża moc. Ja mam podobną powierzchnię, też starą instalację, kocioł 17 kW, ściany nieocieplone (suporex) a i tak w cieplejsze dni muszę na niskich temperaturach palić. Przy 24 kW będziesz musiał mieć zawór trójdrogowy, by utrzymać wysoką temperaturę na kotle i nie mieć smoły. Tylko po co ponosić koszta zaworu, montażu i grzać atmosferę gorącymi spalinami? Edytowane przez jacet100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni piec był mały i nie radził sobie najlepiej, a to inwestycja na lata. Na stronie producenta też mi taki pokazuje lub 18kW. Czy to duży błąd jak pic będzie za duży

 

jacet100 już ci po krótce napisał

jak już chcesz taki to pomyśl o buforze jak masz gdzie ulokować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duża moc to potężny błąd.

Pomyśl też o postępie technologicznym. Ile lat miał, jakiej mocy i konstrukcji był poprzedni kocioł (nie piec!) ? Ja wymieniłem stary na gabarytowo taki sam (mocy poprzedniego nie znałem) i nowy ma lepszą konstrukcję, sprawniejszy wymiennik i zdecydowanie lepiej daje sobie radę niż stary.

Właściwie to nawet gabarytowo nowy jest nawet mniejszy!

Edytowane przez jacet100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz jeszcze jak masz ocieplone te 120 m i czy masz bojler, jeśli dom jest w miare ocieploiny to 24kW spokojnie by ogrzało dwa takie domy jak twój. Skutki za dużego kotła oprócz smoły to ciągłe kiszenie opału (dym) i będziesz spalał dużo więcej opału niż przy odpowiednio dobranym kotle.

 

nie wiem czy jesteś świadom bo producent na swojej stronie pisze bzdury

"Kotły typu SKG to uniwersalne piece c.o. przystosowane do pracy w systemie górnego i dolnego spalania."

jest to kocioł górnego spalania i aby palić w nim ekologicznie i ekonomicznie należy palić w nim od góry co wiąże się z cyklicznym rozpalaniem (nie należy dokładać opału podczas palenia). I jak przeczytasz początek tego tematu dowiesz się że nie obejdzie się bez jego przeróbek.

W żadnym wypadku nie jest to kocioł dolnego spalania a najwyżej śmieciowego palenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duża moc to potężny błąd.

Pomyśl też o postępie technologicznym. Ile lat miał, jakiej mocy i konstrukcji był poprzedni kocioł (nie piec!) ? Ja wymieniłem stary na gabarytowo taki sam (mocy poprzedniego nie znałem) i nowy ma lepszą konstrukcję, sprawniejszy wymiennik i zdecydowanie lepiej daje sobie radę niż stary.

Właściwie to nawet gabarytowo nowy jest nawet mniejszy!

Myślałem większy lepszy, a cenowo to 24kw miałbym taniej od 18kw, ale wezmę mniejszy. Taki zawór 3drogowy to chyba dobre rozwiązanie i warto zainwestować? Piec chodzi ze stałą temp a na grzejniki mogę zmniejszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Heiztechniku,

Moim skromnym zdaniem pompa powinna pracować po naciśnięciu STOP. W moim sterowniku tak mam i dawniej (przy paleniu z dmuchawą) korzystałem z tej funkcji w celu schłodzenia kotła (dmuchawa STOP, pompa GO).

Przy paleniu cyklicznym kocioł GS nie zagotuje się przy załadunku bo jest pusty. Inaczej jest przy DS: jeśli jest dużo żaru to w czasie załadunku (ręcznego – takie mam warunki) temperatura potrafi skoczyć o kilka stopni w górę. Nie wyobrażam sobie żeby w tym czasie pompa nie pracowała: mój kocioł ze względu na wadę konstrukcyjną (dosyć powszechną) podgotowuje wodę już przy 60 – 70 stopniach. Miałem takie przypadki, że przy około 80 stopniach pompa zamontowana na zasilaniu mieliła już tylko parę, a temperatura niebezpiecznie rosła – konieczna była moja interwencja. Przy nie pracującej pompie przejście w stan awarii byłoby łatwiejsze, a użytkowanie kotła bardziej niebepieczne.

 

WIECIE niby taki malutki problem a nieraz mozna z tego wojne rozpetac :) Dajmy juz spokój- co do Serwisu --- powiedziałem juz predzej moim zdaniem macie DOBRE KOTŁY za bardzo przystępna cene i nadal to powtarzam . wpiołem tu taki temat z ta pompa bo spotkałem sie z takim przypadkiem poraz pierwszy --- problem wziołem na LOGIKE brak ciagłego ruchu pompy ... nieraz trudno jest pisac o czymkolwiek nie dobierajac odpowiednich slów bo puzniej łapią Cie za te własnie nieodpowiednie i rece opadaja .....ZOSTAWMY WSZYSTKO i zapomnijmy o problemie i bedzie dobrze....

 

A wystarczy logicznie pomyślec tak jak Marmark ---- co do pieców z miarkownikami -- tak moim zdaniem maja lepsze spalanie lepszy STAŁY ciag w komin-niema smoły itd... tylko to wszystko mówie nie z własnego doswiadczenia lecz z tego co wyczytałem -- rozmawiałem z ludzmi któzy to montują - użytkuja bo sam niemam z tym wogóle doswiadczenia ---- chociaz ci któzy to maja CZY ABY NAPEWNO WIEDZA CO ROBIĄ --- sami widzicie ze doswiadczenie w kwesti tak błachej jaka jest PALENIE OGNIA W PIECU ma tutaj 507 stron i maaase doswiadczen ...a to niby tylko palenie w piecu

 

takze ""PALCIE LUDZIE BYLEBYŚCIE CIEPŁO w DOMACH MIELI""

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz jeszcze jak masz ocieplone te 120 m i czy masz bojler, jeśli dom jest w miare ocieploiny to 24kW spokojnie by ;ogrzało dwa takie domy jak twój. Skutki za dużego kotła oprócz smoły to ciągłe kiszenie opału (dym) i będziesz spalał dużo więcej opału niż przy odpowiednio dobranym kotle.

 

nie wiem czy jesteś świadom bo producent na swojej stronie pisze bzdury

"Kotły typu SKG to uniwersalne piece c.o. przystosowane do pracy w systemie górnego i dolnego spalania."

jest to kocioł górnego spalania i aby palić w nim ekologicznie i ekonomicznie należy palić w nim od góry co wiąże się z cyklicznym rozpalaniem (nie należy dokładać opału podczas palenia). I jak przeczytasz początek tego tematu dowiesz się że nie obejdzie się bez jego przeróbek.

W żadnym wypadku nie jest to kocioł dolnego spalania a najwyżej śmieciowego palenia.

 

Dom jest z pustaków a docieplenie to wełna i siding, tak że słabo. Bolier jest 120 lub 150l dokładnie nie pamiętam. Najwięcej ciepła zawsze uciekało przez strych który nie jest ocieplony.

Nawet sprzedawca w sklepie mówił że ten piec do do górnego spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dom jest z pustaków a docieplenie to wełna i siding, tak że słabo. Bolier jest 120 lub 150l dokładnie nie pamiętam. Najwięcej ciepła zawsze uciekało przez strych który nie jest ocieplony.

Nawet sprzedawca w sklepie mówił że ten piec do do górnego spalania.

 

szukaj dobrego dolniaka nie rób sobie krzywdy bo ja tutaj trafiłem po zakupie a ty jesteś przed.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no super rozwiązanie, żeby dołożyć opału lub sprawdzić jego stan wyciągać wtyczkę od wenylatora

 

Cysiokysio, gdybyś dołożył choćby odrobinę staranności i nie był uszczypliwy, to zauważyłbyś, że do dokładania nie trzeba wyciągać wtyczki a należy jedynie nacisnąć przycisk STOP.

Nie będę już więcej polemizował.

Tak jak mam napisane w podpisie: jesteśmy na forum po to, aby pomagać naszym użytkownikom".

Nie jesteś użytkownikiem naszego produktu a pyskować mi się nie chce bo mi za to nie płacą.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Se***ik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu.

Co zyskasz? Przydomek pioniera? Zwrot kasy za piec? Satysfakcję?

Powołają biegłego, który udowodni, że nie masz racji i się zbłaźnisz. Co gorsza, producent wystąpi o odszkodowanie za pomówienia i dopiero będzie płacz.

Daj sobie spokój.

PS

Wszyscy musielibyśmy iść do sądów, bo kocioł nie ma tyle kW, co w instrukcji.

 

też tak kiedyś myślałem o elektrozaworze , z tym że aby on był sterowany tak aby zamykał PW z lekkim

opóźnieniem (np.do 1min) i ponownie otwierał kiedy PG się otworzy.

 

tak sonda to dobry pomysł i już mam wstępną przymiarkę ale jak ona by sterowała PW to już było by super.

 

Rozwiązanie jeszcze prostsze, bez linek. Koszt wykonania poniżej 100 zł:

wspdziaanieklapkipgipw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dom jest z pustaków a docieplenie to wełna i siding, tak że słabo. Bolier jest 120 lub 150l dokładnie nie pamiętam. Najwięcej ciepła zawsze uciekało przez strych który nie jest ocieplony.

Nawet sprzedawca w sklepie mówił że ten piec do do górnego spalania.

Masz świadomość i nic nie robisz?

Zacznij od ocieplenia tego strychu ,może się okazać że ten kocioł, który masz nie będzie już za mały i zacznie sobie radzić .Kocioł tu nie jest panaceum na twoje problemy będzie spalać tyle samo a może więcej bo pokryje teraz zapotrzebowanie jakie ma ten dom a tamten kociołek nie dogrzewał więc oszczędzał twój węgiel kosztem komfortu cieplnego.

Musisz zainwestować w izolację domu to przyniesie większe korzyści finansowe dla Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cysiokysio, gdybyś dołożył choćby odrobinę staranności i nie był uszczypliwy, to zauważyłbyś, że do dokładania nie trzeba wyciągać wtyczki a należy jedynie nacisnąć przycisk STOP.

Nie będę już więcej polemizował.

Tak jak mam napisane w podpisie: jesteśmy na forum po to, aby pomagać naszym użytkownikom".

Nie jesteś użytkownikiem naszego produktu a pyskować mi się nie chce bo mi za to nie płacą.

 

Pozdrawiam

Przyciskiem STOP w waszym sterowniku wyłączam także pompę c.o. a jestem tylko człowiekiem i mogę zapomnieć nacisnąć start, nie domknąć dobrze drzwiczek a awaryjne załączenie pompy może nie zadziałać i co wtedy?

 

A tak poza tematem nie pyskuje, tylko jestem użytkownikiem tego forum aby wyrażać swoją opinię i tym starać się pomóc innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu.

Co zyskasz? Przydomek pioniera? Zwrot kasy za piec? Satysfakcję?

Powołają biegłego, który udowodni, że nie masz racji i się zbłaźnisz. Co gorsza, producent wystąpi o odszkodowanie za pomówienia i dopiero będzie płacz.

Daj sobie spokój.

PS

Wszyscy musielibyśmy iść do sądów, bo kocioł nie ma tyle kW, co w instrukcji.

 

ja bym chciał aby klapką PW sterował sterownik który dostaje sygnał ze sondy lambda.

 

Wstępnie można to tak wykonać, ale czy to już nie przesada? Układ jest całkowicie wykonalny w cenie

około 150 pln:

wspdziaanieklapkipgipw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzegorz może przesada ,ale warunki podczas palenia są tak różne w danym momenicie w kotle że weryfikacja sterownika

przy pomocy sondy jest bardzo istotna aby w danym momencie była uchylana klapka PW mniej/więcej aby utzrymywać na stałym poziomie liczbę lambda która jest nastawiona w danym sterowniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzegorz może przesada ,ale warunki podczas palenia są tak różne w danym momenicie w kotle że weryfikacja sterownika

przy pomocy sondy jest bardzo istotna aby w danym momencie była uchylana klapka PW mniej/więcej aby utzrymywać na stałym poziomie liczbę lambda która jest nastawiona w danym sterowniku

 

OK. Więc jak znajdę chwilę to wezmę sondę bosch (4-przewodową) i tytułem testów przedwstępnych podepnę pod

płytkę testową ATmegi i będę mierzył napięcia w czasie pracy pieca. Jak będę miał wyniki to udostępnię wykresy na forum.

Od tego momentu do wykonania użytecznego mikrokontrolera droga jest długa ale całkowicie wykonalna.

 

Pozdrawiam,

grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...