dzierga 08.01.2013 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 dzierga musisz wyczuć kociołek .Czyli przy odgazowywaniu rozeta do KPW (jak zrobisz) musi podawać dość dużo powietrza, a rozpalać powinieneś na mało odchylonej klapce PP. Powiem nawet że ja rozpalam faktyczne na przymkniętej klapce PP. Rozpala się dłużej, ale jest stopniowe nagrzewanie kryzy węgla i odgazowuje wolniej, pozwalając na lepsze wypalanie gazów.Jak lepiej wypala gazy to i stałopalność się zwiększa. Dlatego sam musisz wyczuć swój kociołek. Każdy ma inne warunki do ogrzewania. Nic nie piszesz jaki masz dom , jak duży ten Viadrus. Edit:Zapomniałem dodać żebyś jeszcze uszczelnił ruszt pionowy w drzwiczkach dolnych, żeby kocioł nie zaciągał tam powietrza. Czy możesz napiać coś więcej na teamt twoich rozwiązań kotłowych? jaki osiągnołeś czas stałopalności? jak i czym uszczelniłeś dolne palenisko? Na jakich temp. palisz czy kocioł nie zarasta?ile zajmuje w twoim kotle wypalenie gazów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacbelfer 08.01.2013 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 ZUG- Jaką masz powierzchnię rusztu i jaką powierzchnię klapki PP ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rybniczanin 08.01.2013 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Czy możesz napiać coś więcej na teamt twoich rozwiązań kotłowych? jaki osiągnołeś czas stałopalności? jak i czym uszczelniłeś dolne palenisko? Na jakich temp. palisz czy kocioł nie zarasta?ile zajmuje w twoim kotle wypalenie gazów? Mam KPW zrobione z rury calowej spłaszczonej na końcu w celu rozpędzenia powietrza. Na ruszt pionowy mam założoną od środka blachę 4mm. Dodatkowo miedzy drzwiczki i ruszt wkładam dodatkowo folię aluminiową z wełną w środku do lepszego uszczelnienia, ponieważ blacha aż takiej szczelności nie daje. Ja mam pięcioczłonowego Viadrusa i stałopalność w zależności od temperatury zewnętrznej w domu nieocieplonym(ok 250m) przy zasypie 2-2,5 wiaderka po farbie 10l(to ok 18-23kg) wynosu 9-12 godzin z temp 60 stopni. Czyli dwa zasypy przy mrozach(jeden rano , drugi wieczorem). Wiadomo że na spalanie mają duży wpływ warunki atmosferyczne. W każdym bądź razie kociołek czyszczę dokładnie raz na tydzień dla lepszego spalania. W kociołku mam sucho i czyszczenie polega na przejechaniu szczotka drucianą wymiennika i wymiecenie szczotką (od butelek) na przedłużce. Oczywiście wyczystka czopucha też wymieciona.Eksperymentuje też z deflektorami różnego kształtu i materiału(blacha , żeliwo, ceramika) jak i z szamotem w okresach przejściowych. Po zasypie węgla górę na łączeniu miedzy członami uszczelniam miałem albo popiołem, ponieważ tam najszybciej przedostaje się powietrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzierga 08.01.2013 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Mam KPW zrobione z rury calowej ............. Ja zaladowalem piec dziś ok 6.30 ok 18 kg i trzyma do teraz było nastawione na 60 stopni(od 19 jest 50 stopni)i jeszcze się żarzy. Także myślę, że na początek to chyba przyzwoity wynik. Mówisz o ruszcie pionowym- jakrozumiem masz na myśli dolną ruchomą klapę która odziela palenisko dolne od drzwi dolnych. Istotnie dziś zauważyłem że najszybciej żar przechodzi przodem do dou i po bokachpopróbuje z tą folią przy furtce i popiolem po bokach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZUG 08.01.2013 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 do ZUG ale np po tych 7h mam już tylko fioletowy płomień. tylko się zastanawiam bo na klapce od PG mam mała nieszczelnosc ok 0.5mm i może od tego tak się dzieje jak myślisz? szczelność jest fundamentalną sprawą ponieważ klapka PG w GS jest naszym sterem i kocioł ma robić co my chcemy a nie odwrotnie. w plusowe temp. pełen kociołek potrafi równo 12godz się odgazowywać mam nawet sondę od unistera zainstalowaną w drzwiczkach rusztowych co informuję mnie o temp. i oprócz tego przymyka mi klapkę PW do pewnej nastawy po odgazowaniu. owe drzwiczki nagrzewają się max do 62st gdzie przy temp.52 jest już żar na ruszcie w pełnym wymiarze a nastawiona temp. 55 opuszcza klapkę PW. Oczywiście w/w nastawy wynikały z obserwacji i teraz sobie samo funkcjonuję. tak jak wcześniej pisałem musisz nastawić pracę kotła na wyższą ponieważ gdy kocioł przysypia masz oprócz nieszczelności lekko uchyloną klapkę i jak spadnie np. o 2stC to tez jeszcze jest za mało otwarta aby powietrze przedarło się prze taką warstwę odgazowanego węgla co skutkuję dymem bo produkuję węglowodory ale jest za zimno aby nastąpił zapłon. I praca twojego kotła jest taka że po rozpaleniu przez pierwsze godziny jest ok ale między 4-5godz jest już niemrawo aż do przyspania co zapewne trwa z około 1godz co daje wynik około 2 godz nie spalonych węglowodorów które w postaci szarego dymu uchodzą kominem a po tym wszystkim już dymu brak bo następuje zagazowanie. Po wypaleniu wsadu na wymiennikach masz kożuszek sadzy. jakim węglem palisz (chodzi mi o liczbę Ri) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZUG 08.01.2013 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 ZUG- Jaką masz powierzchnię rusztu i jaką powierzchnię klapki PP ? ruszt mam 39x28 klapka ma ,a raczej otwór 17x7 max. otwarcie jakie mi jest potrzebne i tak mam ustawione na SPR11 to 1,5cm i on teraz mi "urządza" ciepełko w domu czyli to co SPR11 przyjdzie do "głowy" to MCI zrobi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pilkarz1616 08.01.2013 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 do ZUG RI max 3 tak pisze na worku bo wczoraj zrobiłem próbę na ekogroszku i wyszło mi że spala mi w ciągu 18 h zasyp 11kg.tak się zastanawiam czy przez ta klapę mi nie ciągną ale problem mam z ich uszczelnienie nie jest to łatwe no i nie mam kiedy tego zrobić. druga sprawa to może zmniejszyć palenisko kotła odwrotnie zmniejszył o połowę ale szer 40 a długość 20 a może zrobić odwrotnie? wymienniki mam w pionie zmniejszyłem ceglami od strony wymiennika a może zrobić odwrotnie po jednej i drugiej z szerokości wyłożyć ceglami a na wymienniku nic nie kłaść ruszt mam wodny nie ruchomy ciąg bardzo dobry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gieniu 08.01.2013 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 ZUG, czy u Ciebie jest cały czas ogień na górze zasypu, nawet wtedy kiedy klapka PG jest zamknięta? A czy klapka PG zamyka Ci się szczelnie, czy masz zostawioną jakąś szczeline? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZUG 08.01.2013 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 mało coś wiemy o pewnych danych:1.metraż domu (ocieplony/nieocieplony)2.szklic tego kociołka 3. jaka kopalnia wydobywa te twoje cudo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZUG 08.01.2013 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 ZUG, czy u Ciebie jest cały czas ogień na górze zasypu, nawet wtedy kiedy klapka PG jest zamknięta? A czy klapka PG zamyka Ci się szczelnie, czy masz zostawioną jakąś szczeline? kiedy klapka PG się zamyka to jest ogień ale to trwa krótko ,w tym momencie warstwa która się rozżarzyła podczas odgazowania przysypia i gdy klapka znowu sie otwiera oczywiście na tyle co powinna a steruję nią SPR11 powoduję ponownie pobudzenie owej warstwy do palenia i tak w kółko warstwa po warstwie aż do rusztu. kiedy klapka otwarta - pojawia się lekki śnieżno biały dymek kiedy klapka zamkn.- brak jakiego kolwiek dymku i tak w kółko wymienniku gdzieś po 5dniach mam lekki nalot sadzy który lekko schodzi. klapkę mam b.szczelną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek 1980 08.01.2013 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Witam, tak jak ZUG pisze jest i u mnie, jak zamknie się PG szczelnie to wtedy kocioł przysypia, musi być zawsze lekko uchylona,.U jednych mniej u drugich więcej, ale zawsze w jakimś stopniu do utrzymania ognia nad zasypem.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pilkarz1616 08.01.2013 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 do ZUG 100m dom ocieplony 15cm styropian sam parter góra nie wykorzystana strop ocieplony wełna 15cm. z jakiej kopalni nie mam pojęcia kupiłem w jakimś składzie. szkic jest na stronie 514 mniej więcej taki kocioł zmniejszony tak jak mówiłem o połowę od strony pierwszego wyminnika a może zrobić odwrotnie po bokach ceglami wyłożyć i też się zmniejszy o polowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pilkarz1616 08.01.2013 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 do ZUG w komorze nie mam tych okrągłych nie wiem wymiennikow czy co to jest bo nie wiem mam powrotu bryle 40 szer 40 dł i 50cm do drzwiczek zasypowych i zmniejszyylem o połowę z długości zapomniałem napisać tego o tych rurach w palenisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
H3nio 08.01.2013 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 DS Witajcie, Chcę zamontować u siebie miarkownik ciągu zamiast dmuchawy. Niestety mam kilka problemów z tym związanych. Kocioł nie posiada klapki w drzwiczkach od popielnika, więc próbowałem skontaktować się z firmą Dworek w celu dokupienia takich drzwiczek, niestety bezskutecznie (chyba konieczna będzie wizyta osobista). Ponadto nie ma uchwytu dla termometru, stąd nie ma możliwości aby miarkownik mierzył temperaturę. Wychodzi na to, że jedynym rozwiązaniem jest jakiś elektroniczny miarkownik połączony ze sterownikiem. Skoro dmuchawa posiada klapkę, którą mogę ręcznie sterować, to chciałbym się od was dowiedzieć czy istniałaby możliwość aby miarkownik sterował tą właśnie klapką? Dzięki i pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZUG 08.01.2013 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 (edytowane) musisz po próbowac ale w sumie po co ta zmiana bo jeśli chodzi o twój problem to nie wydaję mi się aby coś to dało.może zastosuj inny sort np. groszek lub orzech II aby powietrze lepiej oplatało węgiel ponieważ przy ekogroszku robi się za szczelniea tym bardziej jak to wszystko spuchnie pod koniec odgazowania. jaki masz wymiar aktualnie rusztu szer/głęb/wysoko? Edytowane 8 Stycznia 2013 przez ZUG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pilkarz1616 08.01.2013 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 szer 40 cm nie całe głębokość 20 cm nie całe a wysokość zastępuje na jakieś ok 40 cm możeniej nie wiem dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZUG 08.01.2013 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 szer 40 cm nie całe głębokość 20 cm nie całe a wysokość zastępuje na jakieś ok 40 cm możeniej nie wiem dokładnie to te 11kg węgla to za wysokiej warstwy nie robi i jakiś dziwny ten kocioł (rzemieślniczy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tob 08.01.2013 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Witam, Zapewne większość kol. wie, iż warto uszczelnić czymś drobniejszym zasyp węgla, przynajmniej mnie się tak wydaje, dla potwierdzenia tej „teorii” chciałem pokazać dwa przebiegi spalania podobnej ilości opału. Akurat udało się przeprowadzić spalanie w podobnych warunkach zewnętrznych. Przede wszystkim wykres procesu palenia z uszczelnieniem (rys.2) jest mniej poszarpany, temp. spalin, paleniska znacznie niższe, co prawda w tym wariancie temp. wody nie osiągnęła zadanej z Krzywej Grzania, ale i tak temp. pomieszczeń była za wysoka, więc mi na tym nie zależało. Zatem obok innych zabiegów związanych z dążeniem do spokojniejszego palenia próbujcie może również takich sposobów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Last Rico 08.01.2013 21:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 (edytowane) Teraz tylko na chwilę do kolegi ZUG (...)po odgazowaniu nie ma dymu bo CO nie widać. Chciałem napisać że do powstawania tlenku węgla CO, potrzeba węgla "C" oraz tlenu "O". O ile węgla, w kotle - jest pod dostatkiem, to z tlenem bywa różnie. Przy usprawnionym i SZCZELNYM kotle oraz zamkniętej klapie PG tlenek węgla ----> nie ma jak powstawać. Węgiel jest, ale tlenu w kotle brak! Zatem nie jest tak, że PRAWIDŁOWO usprawniony kocioł GS "dymi" tlenkiem, tylko my tego nie widzimy. Przy odpowiednio (odpowiednio dla łagodnego spalania) otwartej PG, tlenu wystarcza JEDYNIE do podtrzymywania spalania koksu na dole warstwy. Nawet jeśli góra zasypu (po spaleniu węglowodorów) jest ciemna, to jeszcze nie znaczy że tracimy tlenek. Są ku temu dwa powody. Pierwszy to ten, że tlenu jest tylko tyle, ile potrzeba do spalania wąskiej części powstałego koksu (gdyby tlenu było więcej - to przecież po krótkiej chwili zająłby się CAŁY koks). Drugi powód jest taki że czarny koks na górze zasypu ma za małą temperaturę do reakcji Boudouarda. Realna temperatura tej reakcji to 400 - 950*C. Mówimy o ponownej przemianie dwutlenku węgla w dwa tlenki węgla czyli CO2 + C = 2CO. Cieszę sie że cię zassało. Pozdrówka. Edytowane 8 Stycznia 2013 przez Last Rico zamiast znaku = dałem + :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pilkarz1616 08.01.2013 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 do ZUG bardzo dziwny nie znałem się i kupiłem taki z duchowa no ale co mogę zrobić nie kupię teraz nowego przecież więc kombinuje jak mogę ale co mogę jesZcze zrobić a może zrobić ścianę i przerobić na dolniaka już sam nie wiem co zrobić żeby był lepszym kotlem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.