robert45 23.01.2013 15:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Koledzy czym ocieplić kawałek rury ponad kominem? niestety musiałem dołożyć taki półmetrowy odcinek bo straszne mam wiatry w okolicy i ciąg w kominie się tracił. Teraz po przedłużeniu ciąg jest dobry ale nie wiem czy nie szkodzi kominowi taka nieocieplona rura na końcu. Dodam że komin jest ceramiczny i ocieplony wełną na całej długości. Nie lepiej zamontować coś takiego:http://askot.krakow.pl/pl/p/DYFUZOR-KOMINOWY-CERAMICZNY-PKU-15-BOLESLAWIEC-O-PRZEKROJU-OKRAGLYM-FI150/339. To nie jest reklama sklepu, nie potrafię inaczej wkleić. Jeśli nie dyfuzor, to tak jak proponował kolega druga rura na zewnątrz z wełną mineralną. od góry okuć blachą.U siebie będę coś takiego zakładał od góry założę osłonę przeciwdeszczową. W sprzedaży są końcówki ocieplone (szczelne) zwane" noskiem" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szponi 23.01.2013 15:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 mechaniczny firmy ESBE. PG szczelne. A zamyka calkowicie po osiągnięciu temp zadanej czy delikatnie jest uchylony? Mechaniczne maja jeszcze tę wadę, że są wolne w stosunku do elektronicznych. Mechaniczny wraz ze spadkiem temperatury delikatnie i powoli podnosi klapę. Jeżeli na gorze zasypu masz żar tylko na środku, to zanim rozpali całą powierzchnie na górze trochę czasu upłynie, w tym czasie dymek może iśc bokami i to jest strata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pilkarz1616 23.01.2013 15:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 zamyka ale z małym poślizgiem właśnie. ja zasypuje zasyp i rozpalam tak jak na zimnej instalacji no ale dla mnie to bez sensu bo krócej się pali. jest taki moment że zaru na górze nie mam wcale . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacek438 23.01.2013 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Przy dużych wiatrach może lepiej mogłeś założyć na górę strażaka . Strażaka miałem ale nie spisywał się i czasami też wracało jak zawiał halny. Ciekawe rozwiązanie poleca kolega robert45 dyfuzor ceramiczny. Mam nadzieję że tego już ocieplać nie trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szponi 23.01.2013 16:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 . jest taki moment że zaru na górze nie mam wcale . Właśnie sobie odpowiedziałeś na pytanie. Żar musi być, inaczej klops. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pilkarz1616 23.01.2013 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 no właśnie ale co zrobić żeby był? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 23.01.2013 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Strażaka miałem ale nie spisywał się i czasami też wracało jak zawiał halny. Ciekawe rozwiązanie poleca kolega robert45 dyfuzor ceramiczny. Mam nadzieję że tego już ocieplać nie trzeba. A miałeś obrotowy w jednej czy w dwóch osiach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WBR 23.01.2013 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Może i lepiej zrobiłeś. Twój kocioł nie ma rusztu wodnego, jest solidniejszy i staranniej wykonany. Powietrze wtórne ogrzane w popielniku to też przewaga, tylko ten brak regulacji... Gdybyby się dało coś dorobić, by sterować jego ilością to pożytek byłby lepszy niż z zimnego powietrza z KPW. Niestety, nie jest to łatwe do zrobienia, a już absolutnie nie bez utraty gwarancji. Co do wykonania masz rację: trudno jest mi się przyczepić, chyba nawet na grubości blach nie oszukiwali. W nowej wersji innego modelu pieca - Heiztechnik Q PLUS i HT PLUS jest rozwiązanie polegające na regulacji powietrza wtórnego u wejścia dyszy na dole, tyle że to kocioł miałowo-węglowy z dmuchawą i zarówno PG, jak i PW pobiera z popielnika. Zatrzymanie się dmuchawy odcina jedno i drugie. http://www.heiztechnik.pl/images/stories/kotly/przek%20-%20ht%20plus.png Podobno dysza w Heiztechnikach dużo lepiej sprawdza się przy dmuchawach niż naturalnym ciągu. W sumie można by wykombinować podgrzane powietrze wtórne z zewnątrz i bez sterowania klapką PG. Miałem kiedyś taki pomysł, że dysza połączona byłaby nie z popielnikiem na dole, skąd pobierane jest PG, tylko z profilem wystającym na zewnątrz kotła, na końcu którego byłaby regulacja. Powietrze zaciągane byłoby takim kanałem w dolnej części zewnętrznej kotła (taka klapka miarkownika, tylko z drugiej strony i niezależnie sterowana), następnie szłoby tą dyszą na górę, podgrzewając się i wychodząc nad zasyp. Do tego kierownica PW, może też deflektor szamotowy na końcu dyszy i byłoby ciekawe rozwiązanie. Niestety, bardzo trudne do wykonania, bo wiązałoby się z cięciem korpusu i płaszcza wodnego. Producent zezwoli w ramach gwarancji tylko na otwory w drzwiczkach zasypowych, ewentualnie KPW, ale dalej raczej nie pójdzie. W sumie i tak dobrze. Zawirowywacz nie musi być czyściutki, aby tylko nalot nie był tak gruby, że zmniejszy prześwit. To ścianki wymiennika muszą być czyste, by odbierać ciepło. Sprawdziłem. Taki zawirowywacz okrągły (w moim przypadku ok. 150 mm) można kupić jako wiertło do gruntu, świder gruntowy albo świder do lodu. Wszystko super, tylko cena odstrasza... http://makita.hermesalfa.net/swider-ziemny-150mm-do-wiertnicy-makita-bba520/ http://eldoradosklep.pl/pl/p/MIKADO-Swider-150mm/1353 Najpierw chyba popracuję nad lepszym spalaniem w ramach tego, co jest, a potem następne kombinacje, o ile w ogóle okażą się potrzebne. W moim poście jest błąd, napisałem "zadaniem deflektora" a myślałem o zawirowywaczu. Swój post poprawiłem, prośba byś poprzez edycję też to w swoim poście poprawił. Dzięki. Nie ma sprawy. Poprawione. Dzięki za porady. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacek438 23.01.2013 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 A miałeś obrotowy w jednej czy w dwóch osiach ? Niestety tylko w jednej osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacet100 23.01.2013 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Najpierw chyba popracuję nad lepszym spalaniem w ramach tego, co jest, a potem następne kombinacje, o ile w ogóle okażą się potrzebne. Świdry gotowe za drogie ale można na próby z byle blachy coś skręcić. Koszt znikomy, można testy robić w trakcie palenia a efekty mogą być duże. Jest o co walczyć gdy się popatrzy na rysunek Last Rico: Koledzy, wykonałem badanie rozkładu temperatury w poziomym wymienniku ciepła kotła GS. Temperatura mierzona była miernikiem z termoparą o zakresie do 650*C. http://www.iv.pl/images/27747020602063019425.jpg Zrobiłem to, bo pojawił się pewien pomysł dotyczący lepszego wykorzystania ciepła. Chcę dodać że mierzona była wyłącznie temperatura spalin - bez promieniowania. Pomysł jest "w fazie przemyśleń" ale wygląda dość obiecująco. Last Rico, data powyższego posta to 22-02-2012. Niedługo rocznica więc z tej okazji liczę na prezentację gruntownych przemyśleń tego tematu. Wystarczy już chyba testowania naszej cierpliwości i budowania napięcia ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtek65 23.01.2013 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Żeby w pełni wykorzystać rolę zawirowaczy to albo dmuchawa albo duży ciąg w kominie. Tutaj trochę jest na ten temat, http://zawijan.wordpress.com/poradnik-uzytkownika/5-budowa-kotla/pionowe-czy-poziome/ zresztą cały poradnik jest ciekawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Last Rico 23.01.2013 20:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Last Rico, data powyższego posta to 22-02-2012. Niedługo rocznica więc z tej okazji liczę na prezentację gruntownych przemyśleń tego tematu. Wystarczy już chyba testowania naszej cierpliwości i budowania napięcia ;D Miałem dłuższe wakacje Temat nie jest prosty bo wymagać będzie kilku maszyn i czasu na próby ale przede wszystkim ustalenia końcowej koncepcji, której jeszcze brak. Cosik tam już jednak jest, nadziei nie gaście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Last Rico 23.01.2013 20:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Gdy będą zamontowane odpowietrzniki automatyczne, w tym przypadku mogą wciągać powietrze do grzejnika i to niezależnie czy pompa na zasilaniu czy powrocie. Wojtku. Tak się dzieje jedynie przy źle policzonej instalacji - a konkretnie przy zamontowanym mocno za dużym grzejniku który trzeba prawie zamknąć - żeby dało się wytrzymać w pomieszczeniu, albo przy pompie o zbyt dużej mocy dla danej instalacji. Instalator nie powinien dopuścić do takiej sytuacji, a jeśli już dopuścił, to należy (w tym miejscu) zrezygnować z odpowietrznika automatycznego na rzecz ręcznego albo wykonać odpowietrzenie zbiorowe pionu, lub separacyjne. Czym jest kryzowanie? Jest mechanicznym utrudnianiem przepływu, zatem każdy regulator grzejnikowy - czy to ręczny czy termostat. działa podobnie jak kryza, zmniejsza ilość przepływającego czynnika w czasie i tym sposobem reguluje temperaturę grzejnika, tyle że kryza zgrubnie. Zawory regulacyjne (z kryzowaniem fabrycznym) montuje się na wejściu a nie na wyjściu grzejnika - bez względu na pompę na zasilaniu czy nie, zawory powrotne nie powinny być używane do regulacji, tylko do odcięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stim02 23.01.2013 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Mam pytanie co do Sadpalu. Dziś go wsypałem do rozpalenia (węgla od góry), dawał niebieskie płomienie ale jak patrzyłem to przy rozpalaniu dalej wytwarzała się sadza i również osadzała się na wymiennikach. Zauważyłem też, że węgiel jakby słabiej/gorzej się palił i dawał mniejsze temperatury a spalał się w takim samym czasie ;/ Ściany pieca obeszły jakimś białym nalotem. Tak ma być czy coś źle może z mojej strony ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szponi 23.01.2013 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 (edytowane) no właśnie ale co zrobić żeby był? Podawać mało PW, ustawić tak miarkownik, żeby przy temp. zadanej całkowicie odcinał PG, to musi być naprawdę szczelne. Na mechanicznych miarkownikach jest to trudne, bo strasznie wolno działają i do tego mają mały kąt uchylenia klapy przez co paliwo spala się z niedoborem tlenu (ściąga żar do dołu a nie pali intensywnie) i w momencie jak zabraknie żaru na górze, pojawia się dymek. Usiadź w wolnej chwili przy kotle z ulubionym napojem, odepnij miarkownik, a PG po rozpaleniu steruj ręcznie. Temp spadnie 2C w dół otwórz dość mocno PG (ale nie bez przesady 15-30mm - nie wiem jaką masz klapę oraz ciąg) i potrzymaj aż osiągnie zadaną. Zamknij klapę - nie za szybko, 5-10 sekund myślę, że wystarczy, jak spadnie znowu o 2C klapa w górę. Poobserwuj, zajrzyj do kotła przy zamknientym PG, a na pewno po tych próbach będziesz już wiedział co i jak dalej robić. Pozdrawiam Edytowane 23 Stycznia 2013 przez Szponi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 23.01.2013 21:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Niestety tylko w jednej osi. Do wiatrów z góry na dół potrzebny jest dwuosiowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szponi 23.01.2013 22:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Mam pytanie co do Sadpalu. Dziś go wsypałem do rozpalenia (węgla od góry), dawał niebieskie płomienie ale jak patrzyłem to przy rozpalaniu dalej wytwarzała się sadza i również osadzała się na wymiennikach. Zauważyłem też, że węgiel jakby słabiej/gorzej się palił i dawał mniejsze temperatury a spalał się w takim samym czasie ;/ Ściany pieca obeszły jakimś białym nalotem. Tak ma być czy coś źle może z mojej strony ? Czytałeś instrukcję? "SPOSÓB UŻYCIA Do kominków i małych pieców C.O. wrzuca się całą saszetkę ( opakowanie papierowe) na żar, następnie sprawdza się po 30 - 40 minutach, w razie potrzeby wrzucamy drugą. Wielkość opakowania zależy od wielkości kominka, pieca. Produkt jest pakowany w następujących wagach - 50 i 100 g . Orientacyjna dawka to saszetka 50 gramów na 4-6 kg żaru. Dawkę i tak należy ustalić doświadczalnie, nie ma obawy przedawkowania, niedobór zaś będzie widoczny na ściankach kominka pieca." Biały nalot jest oznaką tego, że działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacek37 23.01.2013 22:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 A czy można rozpalać piec od góry bez wentylatora?Jeśli tak, to jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacet100 23.01.2013 23:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Miałem dłuższe wakacje Nie martw się, jak to mówią: rok nie wyrok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robit 23.01.2013 23:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Powiem to najprościej jak umiem. Kolego Robit, styczeń - co roku jest "martwym miesiącem" jeśli chodzi o sprzedaż, zatem całkiem niepotrzebnie się napinasz, wyluzuj, to minie. Widzę że kol. Last Rico zamiast rozwiązywać problemy woli pisać wiersze. Zamiast czytać to co się do niego pisze i w jakikolwiek sposób się do tego ustosunkować wypisuje jakieś dyrdymały zupełnie niezwiązane z tematem. Powodzenia w dalszym mydleniu ludziom oczu kol. Last Rico. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.