Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Jak przy minimalnym PW.:confused: PW musisz dąć praktycznie do oporu, ile się da. Powietrzem pierwotnym(głównym) musisz dawkować tak żeby za bardzo nie rozpalić zasypu.Regulując dolną klapką dajesz proporcje PP-PW. Im bardziej otwierasz PP, tym mniej powietrza idzie PW. Powietrze wtórne jest potrzebne do tworzenia mieszanki z gazami , żeby je dobrze spalać.Najlepiej jest jak te powietrze jest ciepłe, a nawet gorące. Wtedy lepiej się miesza z gazami do lepszego wypalania.

 

Jeśli chodzi o MCI to jest dobra rzecz. Ja akurat kupiłem go do sprawdzenia jak działa(hobbistycznie) i został przy piecu. Jest dobry chociaż ja go nie mam możliwości wypróbować na sterowniku z PID. Chodzi mi na starym sterowniku i nie sprawdziłem jego pełnych możliwości U mnie akurat są podłączone oba i się uzupełniają. Mechaniczny w razie braku prądu i w razie potrzeby stopniowo wyhamowuje kocioł. MCi szybciej otwiera przy spadku temperatury.

Edytowane przez rybniczanin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 19,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jak przy minimalnym PW.:confused: PW musisz dąć praktycznie do oporu, ile się da. Powietrzem pierwotnym(głównym) musisz dawkować tak żeby za bardzo nie rozpalić zasypu.Regulując dolną klapką dajesz proporcje PP-PW. Im bardziej otwierasz PP, tym mniej powietrza idzie PW. Powietrze wtórne jest potrzebne do tworzenia mieszanki z gazami , żeby je dobrze spalać.Najlepiej jest jak te powietrze jest ciepłe, a nawet gorące. Wtedy lepiej się miesza z gazami do lepszego wypalania.

jak otworze na max kpw to huragan u mnie. u mnie z kpw leci raczej zimne powietrze bo w kotłowni jest ok 5 stopni przy mrozach -15 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

loli174

 

wywal te dmuchawę i uszczelnij dobrze kocioł

zainstaluj elektroniczny mairkownik.

 

dmuchawa dobiła do zadanej temp. i przestała dalej chodzić ale powietrze pomimo tego się dostawało pod zasyp co skutkowało

ciągłym podsycaniem zasypu co nie umozliwia dalszego utrzymania ognia nad zasypem a jedynie zbieraniem sie nad nim węglowodorów

co po ponownym załączeniu dmuchawy nastepuje wybuch nagromadzonych weglowodorów.

 

aby zapewnić poprawną prace kotła GS palonego od góry musi być jego szczelność tylko ona jest gwarantem prawidłowego okiełznania kocioła.

czyli ,szczelność przede wszystkim dół kociołka, odpowiednie napowietrzanie nad zasypem.

 

u mnie jak klapka PG zostanie zamknięta po uzyskaniu temp. na kotle nic sie nie dzieje jedynie powoli temp. na kotle i czopuchu spada i jak ponownie otworzy to po chwili znowu nastepuje zapłon nas zasypem i tak w kółko.

 

Witam i dziękuje za odpowiedz.

Wydaje mi się że kocioł jest uszczelniony tzn. drzwiczki mają uszczelki a zasypowe i od popielnika są skręcane taką gwintowaną zasuwą.

Jedyna nieszczelność to klapka powietrza wtórnego i ewentualnie klapka od dmuchawy(choć ta ma obciążnik i zamyka się jak dmuchawa staje)

Co do miarkownika to może być problem ze względu na sposób mocowania drzwiczek popielnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

loli174

 

 

Czy Twój kocioł ma wężownicę schładzającą i pracuje w układzie zamknietym?

 

Jeśli nie ma wężownicy, a pracuje w zamknietym, to lepiej przerób naczynie przeponowe na otwarte, bo siedzisz na bombie.

 

Przepraszam że post pod postem.

Kocioł pracuje w układzie zamkniętym ale czy ma wężownice schładzającą to nie wiem.

Dlaczego na bombie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

loli174

 

PN-91/B-02413

 

§ 133. Ust. 7. Zabrania się stosowania kotła na paliwo stałe do zasilania instalacji ogrzewczej wodnej systemu zamkniętego, wyposażonej w przeponowe naczynie wzbiorcze, z wyjątkiem kotła na paliwo stałe o mocy nominalnej do 300 kW, wyposażonego w urządzenia do odprowadzania nadmiaru ciepła. ................................. np wezownicę schładzającą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie klapka od dmuchawy(choć ta ma obciążnik i zamyka się jak dmuchawa staje)

.

 

I o tą ewentualność chodzi ,tutaj nie ma taryfy ulgowej.

szczelność to podstawa inaczej zapomnij aby sie w GS od góry dobrze paliło.

 

podczas zamknięcia klapki PG w żadnym wypadku nie może być ani grama tlenu!!!

natomiast PW podczas odgazowania trzeba dość dużo na pograniczu wychładzania kotła ale faktycznie ma tego nie robić.

ułatwia to termometr na czopuchu jak już nie rośnie podczas otwierania klapki PW to znaczy że trzeba lekko przymykać i jak zacznie lekko spadać to znaczy że to juz max otwarcie i tak zostawić (coś zainstalować aby można z powrotem tu ustawić ponieważ juz do zgazowania potrzeba jedynie połowe tego wychłu) i tak do zgnicia kotła jedynie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co piszesz to wszystko się zgadza co do mojego spalania.

mam możliwość na ta chwilę kupna MCI i podpiac go do protona sterownika na resztę brak funduszy czyli na początek wystarczy i chyba nie mam wyjścia bo już nie mogę z tym dymem nawet jak ustawie na 55 stopni to dymu jeszcze więcej czemu?

 

najwyraźniej po koniec odgazowania wychył klapki jest za mały aby nastąpił zapłon.

a ustaw tak na łańcuszku aby zamykał na tyle z opóźnieniem że jak ustawisz 50 to faktycznie zamknie przy 55stC to może wtedy wychył kiedy będzie poniżej zadanej otworzy bardziej klapkę.

Dałeś na tę pierwszą półkę szamot aby było trochę wyżej by PW za szybko przez cug nie było wysysane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę ci kolego szczerze napisać, ze ktoś w trakcie budowy nabił cię w koszty i zarobił na Tobie niezłą kasę.

Piszesz że ogrzewasz 200 metrów i starcza ci 18 kg węgla i to wszyscy uznali za niemożliwe, chwalisz się ilością ocieplenia i reku.

Twoje reku jakieś lipne jest skoro przy -15 na zewnątrz podaje ci do domu tylko +15.... u mnie reku +gwc rurowy (50 mb kanalizacyjnej rury fi 200) przy -15 w najdalszym (najzimniejszym nawiewie) dmuchało + 21 a w najbliższym +24 st. C (a dmuchało tyle dlatego, że zabiera powietrze z kotłowni a tam jest +30 pod sufitem), tak samo z ilością opału - spalam 4 kg węgla dziennie i kilka kawałków drzewa - a dom mam 110 mkw, zbudowany z Izoodomu, ogółem 20 cm styro na ścianie, 20 w podłodze, 40 wełny granulatu w stropie nad parterówką. Koszt budowy domu około 230 tys PLN. Ogrzewanie 100% podłogówka, piec 10 KW bez bufora, ale grzeje zasobnik 200 litrów do średnio 70 st. C.Temperatura w domu od 23 do 26 st. C.

Dane o Twoim domu , reku i spalaniu wychodzą blado....coś musisz zmienić...niestety...

 

Czy to bezpieczne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najwyraźniej po koniec odgazowania wychył klapki jest za mały aby nastąpił zapłon.

a ustaw tak na łańcuszku aby zamykał na tyle z opóźnieniem że jak ustawisz 50 to faktycznie zamknie przy 55stC to może wtedy wychył kiedy będzie poniżej zadanej otworzy bardziej klapkę.

Dałeś na tę pierwszą półkę szamot aby było trochę wyżej by PW za szybko przez cug nie było wysysane?

 

między góra a wymiennikiem jest wysokości 12cm a szerokości 38.

to nic nie da z tym łańcuszek próbowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I o tą ewentualność chodzi ,tutaj nie ma taryfy ulgowej.

szczelność to podstawa inaczej zapomnij aby sie w GS od góry dobrze paliło.

 

podczas zamknięcia klapki PG w żadnym wypadku nie może być ani grama tlenu!!!

natomiast PW podczas odgazowania trzeba dość dużo na pograniczu wychładzania kotła ale faktycznie ma tego nie robić.

ułatwia to termometr na czopuchu jak już nie rośnie podczas otwierania klapki PW to znaczy że trzeba lekko przymykać i jak zacznie lekko spadać to znaczy że to juz max otwarcie i tak zostawić (coś zainstalować aby można z powrotem tu ustawić ponieważ juz do zgazowania potrzeba jedynie połowe tego wychłu) i tak do zgnicia kotła jedynie .

 

A gdybym tymczasowo dopóki nie zamontuje miarkownika uszczelnił jakoś tą klapkę od dmuchawy żeby odcinała dopływ powietrza całkowicie

kiedy dmuchawa stanie to by coś dało?

Tylko jak nastawić przedmuchy? często i z małą mocą dmuchawy czy duże odstępy czasowe

A i czy klapka powietrza wtórnego musi być szeroko otwarta? dodam że drzwiczki zasypowe mają drugą blachę w środku

Prezentacja11.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

loli174

 

PN-91/B-02413

 

§ 133. Ust. 7. Zabrania się stosowania kotła na paliwo stałe do zasilania instalacji ogrzewczej wodnej systemu zamkniętego, wyposażonej w przeponowe naczynie wzbiorcze, z wyjątkiem kotła na paliwo stałe o mocy nominalnej do 300 kW, wyposażonego w urządzenia do odprowadzania nadmiaru ciepła. ................................. np wezownicę schładzającą

 

Można też zastosować prostszy patent w postaci zaworu dwufunkcyjnego schładzającego, połączonego z zasilaniem i powrotem. Najtańszy to Regulus DBV - m.in. do Viadrusa go zalecają.

Oprócz schładzacza obowiązkowo zawór bezpieczeństwa, odpowiednie naczynie przeponowe, opcjonalnie bufor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ ogniowy nie rozumiem. Jeśli Ci reku zasysa powietrze z kotłowni to rozdzieli czyste powietrze od gazów które tam mogą się nazbierać?;)
z całą stanowczością - wymiennik reku jest tak zbudowany , że nie dopuszcza do tego - to by dopiero było , jakby bąk puszczony w łazience rozchodził sie po pokojach :) (znaczy się nie rozdziela tych gazów, ale też nie miesza z nawiewanym - poza tym z kotłowni jest zabierane tylko około 20% tego ciepłego powietrza- pozostałe 80 to z kuchni,łazienek, garderoby), poniżej mała fotorelacja - spaliłem od 14.00 to co wczesniej podałem - 4kg węgla plus drzewo - zdjecie na taczce...a teraz fotki z 19.57 jak widać na zdjęciu....w domu 26 st.C, w zasobniku 200 litrów wody o temperaturze górnego zładu 70 st. C, na piecu ok 60 st.C, na sterowniku pompy ładującej 54 st.C (z pieca woda przechodzi szeregowo przez grzejnik za ścianą w garażu). Obraz dopalającego się węgla w załaczeniu.

IMG_0797.JPG

IMG_0798.JPG

IMG_0799.JPG

IMG_0800.JPG

IMG_0802 (2).JPG

Edytowane przez Ogniowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widełki mają być włożone płaską powierzchnią do góry. Jak przykręcisz ramię, to przy kręceniu gałką ramię powinno zmieniać położenie ( góra - dół ).

Miarkownik należy skalibrować wg instrukcji. Jak poradziłeś sobie z nieszczelnością dolnego korpusu?

 

Dzięki grybos1 za info. Nieszczelności korpusu na razie nie udało mi się wyeliminować :/ Za bardzo nie wiem co teraz robić, cała mosiężna część miarkownika włącznie z gwintem schowana(wkręcona) jest w śrubunku wychodzącym z kotła i w ogóle nie wystaje, kręcić mogę tylko i wyłącznie niklowaną częścią miarkownika.

PZDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...