Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

witam

 

 

Dziękuję za odpowiedź, w kotlinie kłodzkiej nie znalazałem dystrybutora Kazimierza . Będę szukał typ płomienny dalej 31.1 lub 31..2 .

...

 

pozdrawiam

Nie wiem czy to za daleko ale wiem że wozili tylko nie wiem za ile ale może ci podpasuje i czy mają Kazimierza? Jak tu nie pytałeś można spytać, kliknij w przedstawicieli i powiększ mapkę : http://www.kwsa.pl/sprzedaz_wegla/jak_i_gdzie_kupic_wegiel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 19,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

witam Krzychu

 

 

jutro załączę foto. Kupiłem węgiel orzech/groszek mieszanka około 5 x5 . Ogólnie do kitu, spieka się. Skoryguje to później, kupię na próbę typ 31.1 lub 31.2.Brak palnika szamotowego. Według mnie komora dopalająca występuje. Ruszt żeliwny ruchomy. Na bokach pieca wloty powietrza wtórnego. Na bocznej stronie kotła po lewej jest rączka zmiany ciągu spalin ( górne-dolne). Dziurę już zablokowałem ( gdzieś wyczytałem, ze przez dziurę wpada powietrze, tlen i przechodzi z dymem przez komorę załadowczą i następnie przez palnik).

 

pozdrawiam , możemy pogadać telefonicznie, podałbym emaila prywatnego, widzę, że Cysio i Jacbelfer ( motyla noga ) w porządku, wiedza rośnie

IMG_1479.jpg

IMG_1481.jpg

IMG_1499.jpg

IMG_1501.jpg

IMG_1511.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos mi nie szło wklejanie zdjęć. Informuję, że w piecu mam rączkę zmiany przepływu spalin. Jak skieruje w dół to powinno być dolne spalanie. Jak zamknie się klapka to jest 3-4 cm szczelina i mogę zobaczyć pierwszy i drugi wymiennik. Rura doprowadza tlen do kotłowni a klapeczki wskoczyły do kotłowni...

 

 

pozd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest klapa to już nie jest źle, na schemacie producenta jej nie ma. Po jej zamknięciu nie może być tam żadnej szczeliny. Musisz to miejsce uszczelnić.

Żadnych dziur w drzwiczkach też nie może być. Połączenie tej trzy centymetrowej szczeliny z dziurami w drzwiczkami zasypowych porostu wychładza ci kocioł, powietrze nie przechodzi przez opał i palnik tylko prosto ucieka do komina.

 

Zrób zdjęcie dołu kotła, rusztu ruchomego itd. Zmierz jaka jest odległość miedzy rusztem a wiszącym wymiennikiem oraz odległość na dole miedzy wiszącym wymiennikiem a wymiennikiem za nim. Przydało by się podnieść temperaturę w palniku i zaraz zanim aby dopalić gazy i poprawić efektywność tego kotła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2013-10-23-10-43-26-01.jpg2013-10-23-10-47-06-01.jpg

 

 

Czym uszczelnić ( ok 4 cm przerwy ) ?. W starym Hefie- kumpel miał taki piec i była klapka - ale szczelna. Podobno u niego sztywniało,twardniało smołą itd. i nie mozna było zmieniać ciągu przy rozpalaniu. Budmet zrobił szczelinę żeby wywołać lepszy ciąg. Teraz wysyłam przekroje i wymiary . Zdjęcia rusztu prześlę później mam kłopot z załączeniem .

 

pz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DS

Tymczasowo można wełną lub sznurem takim do uszczelniania np czopucha ale docelowo to trzeba by coś dospawać do tej klapy.

Ja nie mam za dobrego ciągu a tej klapy krótkiego obiegu u siebie nie używam (jedynie jak chce wypalić smołę w komorze zasypowej to przesuwam do tyłu i palę od góry) trzeba tylko nauczyć się poprawnej obsługi. Rozpalam zawsze nie wielką ilością drobnicy (deseczki porąbane na gubość ok 1-2 cm) i dopiero jak załapie cug wrzucam grubsze. I aby nie kopciło się przy dokładaniu opału to dół kotła przy tej czynności musi być szczelnie zamknięty oraz drzwiczki zasypowe zanim całkiem otworzymy rozszczelniamy na ok 1cm aby wyssało dym z komory zasypowej (ok 5s).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DS

hmm. kurcze nie za dużo miejsca aby uszamotowić palnik.

Napewno trzeba poprawić ten palnik. Za wiszacym wymienikiem nie powinno być już rusztu dmucha sobie tam powietrze nie przechodząc przez opał czyli to kolejna rzecz która wychładza nam kocioł. Na szybko możesz tam położyć kawał jakiej blachy ale ja docelowo bym to zrobił szamotem takim o gr 3cm. ułożybym go na spodzie i tylniej ściance palnika.

Edytowane przez cysiokysio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niech Was ch......:):):)

 

To zakrzyknięcie radosne - żeby nie było.

 

A więc: u mojej Mamy stoi w piwnicy piec. Śmieciuch od rzemieślnika, podobny do Moderatora Unica. Zamiast płaskich przegród ma rurki. Otóż piec zawsze dymił, smolił, był nie do opanowania, i wymagał obsługi co dwie godziny. Zdaje się że do dzisiaj.

 

1. zastawiłem szamotem tą częśc rusztu która była poza paleniskiem i powietrze sobie biegło prosto do komina.

2. wykleiłem szamotem 20 cm dolnej części komory żeby ukierunkować powietrze z dołu do góry

3. założyłem uszczelki w drzwiach i zrobiłem sterowalny dolot powietrza.

4. w górne drzwi wsadziłem kierownicę powietrza wtórnego z klapką regulacyjną.

5. Odpaliłem od góry

 

I co się stało? Ano piec przestał dymić. Piec zaczął być sterowalny choć czeka mnie jeszcze do pełni szczęścia miarkownik ciągu. Myślę że jego sprawność wzrośnie ewidentnie na górze komory zachodzi proces dopalania tlenku węgla - klapa zrobiła sie bardzo goraca choć zawsze była zimna.

Koszt przeróbek - około 80 zł i dzień pracy.

 

Co mnie jeszcze czeka:

1. Kierownica powietrza - zdaje się że muszę ją wyprofilować bo dmucha za bardzo do przodu pieca - a nie "początek" paleniska - poprawcie mnie jeśli sie mylę.

2. Miarkownik ciągu - chyba wezmę Unistera bo mechanicznego nie mam jak zamontować. Ktoż zna jeszcze jakąś opcję?

3. Musze założyć jakąś izolację na górną pokrywę - (wermikulit?) bo jest za ciepła.

 

 

Włąśnie spojrzałem do kociołka - na wierzch "pełgają" sobie niebieskie" ogniki a szamot jes czysty.

 

Więc niech Was ch.... Diametralna zmiana.

 

Last Rico - poproszę na Priva o adres oraz wybranie sobie stosownej flaszki. To Cię nie minie.

 

A zdjęcie poniżej przedstawia wyklejoną komorę. Robota w szamocie jest szalenie miła. W odróżnieniu od spawania.

22102013065.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coulignon co do miarkownika. Jak masz jakiś sterownik(najlepiej z PID), to może o MCI Boleckigo zamiast Unistera pomyślisz.:)

 

 

Nie ma żadnego sterownika. Myślałem o MCI ale nie chce mi sie szukać sterownika - jest milion typów. Sterownik musi być szalenie prosty w obsłudze - na co dzień nie ja się będę nim zajmował. Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

 

Nie miałem wczoraj wieczorem internetu . Zrobiłem tak - włożyłem w szczelinę górnej klapki wełne mineralną z Rockwoola ( miałem kawałek starej Roctona ). Rozpaliłem dołem - według mnie poszło szybciej niż rozpalałbym górnych spalaniem. Rozpalałem o 18.00 było ciemno, nie mogłem zauważyć co się dzieło na zewnątrz. , temperatura doszła do 60 C, ale później spadło. Musiałem wyjechać i ustawiłem na 60 C. Jak wróciłem o godz. 20.20 , temperatura 45 na piecu. Przerusztowałem , trochę wzrosło, w koncu otworzyłem klapę i opał zawieszony, Mam taki metalowy pręt i ruszyłem paliwo ,spadło na ruszt i temperatura wzrosła do 55 C . Miarkownik ustawiony na 57/58. Trzymało długo. Około godz. 12.00 w nocy poszedłem do pieca i tem 56 C. Nie mogłem za bardzo osiągnąć tem 60C. Tak jak piszesz , ten końcowy ruszt jest wychładzany.

 

tak było wczoraj , popróbuje dzisiaj . Postaram wykombinować cos z rusztem tak jak napisałeś. Najpierw z blachą . Zastanawiam się nad szamotem ( to będzie taka L. Czy nie będzie to utrudnione przy rusztowaniu? Szamot będzie w ruchu i się roszczelni , chyba że posklejac zaprawą ?

 

jeszcze jedno - czy otwory powietrza wtórnego maja być otwarte ?

Edytowane przez budmet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DS

No waśnie nie wiem jak pracuje ten ruchomy ruszt, czy góra / dół, może w poziomie a może na zasadzie huśtawki(konika). Jedno jest pewne już samo położenie czegoś w miarę dopasowanego znacząco obniży ten nie potrzebny przepływ powietrza przez ruszt w palniku. Puki nie tego nie uszczelnisz otwory PW mogą być zamknięte bo i tak masz nadmiar PW z popielnika. Lekko otworzyć je możesz ewentualnie po zamknięciu klapki PG.

Dokładnie o takiej "L"-ce myślałem:

rr.jpg

Czy twoja komora zasypowa rozszerza się ku dołowi. Bo widzę że na jednym schemacie się rozszerza a na innym nie. W DS-ie powinna się rozszerzać właśnie po to aby paliwu było łatwiej opadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DS

 

Z tego co pamiętam , to ruszt pochylony jest minimalnie w dół, teraz nie widzę, ale sprawdzę po południu poziomicą. Podobnie z ruchem rusztu ( bardziej w poziomie ). Wloty PW boczne przymknę zgodnie z uwagą. Najgorsze jest to, że komora zasypowa nie rozszerza się ( info - Last Rico ) :)

 

 

 

 

rr.jpg

 

 

pz

Edytowane przez budmet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...