robit 16.11.2013 18:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Do ogrzania 360 m2 ale 1005 m3.Dom 3 kondygnacje,otwarte klatki schodowe,dodatkowo dużo okien i brak wiatrołapu.To tak pokrótce.Wegiel z kopalni Staszic,orzech II.Podobno niezły-brak spieków. Miałem trzeba umieć palic zeby było bezpiecznie.ja palę dopiero 3 sezon i wszystkiego sie uczę.Do tego zakup pieca to niezbyt udana inwestycja. No to faktycznie sporo masz do ogrzania. Jakby nie kombinować to i tak te 12 ton węgla w sezonie będzie trzeba przerzucić. Przy takiej powierzchni warto byłoby zainwestować w podajnik z palnikiem do spalania miału. Tylko że widzę że jesteś z Krakowa a ci wasi radni mają strasznie głupie pomysły związane z ogrzewaniem więc inwestycja w ogrzewanie węglowe jest u Ciebie pewnie nieopłacalna. Swoją drogą to gdyby mi przyszło taką powierzchnie grzać gazem to chyba musiałbym zamarznąć, zacząć kraść lub kandydować na radnego. A jak Ty rozwiążesz ten problem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gabrysia2424 16.11.2013 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 (edytowane) Na szczęście nie mieszkam w samym Krakowie od domu do granicy Krakowa mam 4 km.Na razie radni zabieraja sie za centrum Krakowa.Ja zmian w mojej okolicy chyba już nie doczekam.Na szczescie! Gazem to nie wiem czy 2500 miesiecznie by pomogło.Zwłaszcza że w zimie gaz jakiś mniej kaloryczny:oops::oops: I z tego powodu po 6 latach marzniecia przy kominku zdecydowałam sie na piec c.o. na węgiel. Jest cieplej ale ciężej.Proza zycia. Edytowane 16 Listopada 2013 przez gabrysia2424 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janki33 16.11.2013 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Coś mało tego opał bo to wyjdzie 0.5 kg na godzinę raczej nie możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jurgonka 16.11.2013 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Zakaz palenia węglem jest kretynizmem. Albo stwarzam warunki, że nie opłaca się palić węglem, albo pokazuje własną indolencję. (Tylko tego spodziewam się od władzy, każdego szczebla) Gdy w domu zrobi się naprawdę zimno, każdy będzie palił czym będzie mógł. Znam rodzinę wielodzietną, która przez trzy dni dom grzała palonymi butami, a następnie zrywali we własnym domu parkiet bukowy i nim palili. W czasie wojen wycinano drzewa w parkach (pomimo zagrożenia karą śmierci) i nimi opalano. Jedynym wyjściem jest stworzenie warunków, że nie opłaca się palić węglem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AVE5074 16.11.2013 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 kol.gabrysia wydaje mi się że mocowanie łańcuszka miarkownika do tej klapki lepiej by było tak: a pozostałe to mój kociołek jak paliłem wcześniej od góry ta rura to wlot PW (wtedy nie potrzeba drzwiczek - a one tanie nie są - 2 rurki i 2 kolanka są tańsze) a ostatnie zmniejszony ruszt - zastawiony cegłami Ale szczerze koledzy mają rację ja na twoim miejscu przerobiłbym go na dolnego spalania.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stone21 16.11.2013 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 (edytowane) Ja dzisiaj ostatecznie zakończyłem pracę na swoim kotłem DS palnik został zmieniony na wlot o wysokości ~7cm na prawie całej szerokości kotła minus 2 cm szamotu z jednej i drugiej cieńszego nie było a po drugie byłby za cienki, wybrałem taki układ ponieważ wymiennik jest ogrzewany na całej szerokości mniejszą temperaturą spalin, zmieniłem także w sterowniku z ustawienia -pompy równolegle n priorytet CWU podczas priorytetu CWU pompa CO się zatrzymuje, nadmuch zostaje wyłączony jeśli woda w kotle ma więcej niż zadana CWU, Po zagrzaniu CWU zostaje włączony nadmuch i pompa CO co najciekawsze kocioł pracuje z mniejszą mocą a woda CO nie stygnie w pexie w tym czasie na tyle że nie trzeba nadrabiać dużych strat miało to miejsce podczas poprzedniego ustawienia a kocioł pracował na pełnej mocy i było mu mało. CWU 23kW+(~20kW) dom, to jednak 43 kW a kocioł ma tylko max 27kW. Do tego powietrze wtórne mniej więcej w połowie wysokości. Jak wygląda wymiennik po tej zmianie to się okaże. Na razie jest w nim pył i sadza bez smoły to jestem w stanie przeżyć. Komora zasypowa jest cała w smole ale w sumie jest to na rękę bo nie podgrzewa tego co tam załadowałem. Ruszt pochylony w kierunku palnika, bez tego nie idzie palić na samym dole. Edytowane 16 Listopada 2013 przez stone21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacbelfer 16.11.2013 21:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 DSDługo nie pisałem, to się pochwalę.Kupiłem kiepski węgiel (mało kaloryczny), ale bez kamienia. Cena to 699 zł.Ważne to, że bez wygaszania chodzi już ... 2 tygodnie ! Inna sprawa, że przy dzisiejszych temperaturach spala się (oczywiście bezdymnie) ok 45 kg/dobę przy nieocieplonym budynku 170 m2. Namawiam na przeróbki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gabrysia2424 17.11.2013 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 AVE5074 czy łańcuszk jest zaczepiony do śruby wystającej z klapki PP.Zdjęcie się nie powiększa i nie widzę dokładnie.Jeżeli tak to czy w razie potrzeby zamknie dopływ powietrza w odpowiednim momencie i całkowicie? Dzisiaj w nocy ( 4,45) już po drugim rozpaleniu i unormowaniu temp.obudził mnie dzwięk sygnalizatora dymu.Zeszłam do kotłowni a tam- dymu nie było tylko taki dość specyficzny zapach niedopalonego węgla (swad),w piecu czarno nawet drewno nie zostało spalone do końca,na piecu temp.24,5 st. Wszystko wygasło.Czy to brak pow. wtórnego? A miarkownik podniesiony na ok.2-3 cm. Chyba faktycznie zacznę od początku czytać i pomyślę o przerobieniu na dolne spalanie. Przynajmniej spróbuję.Mój piec jest dość niski a komora na dole długa. poczekam jeszcze dzisiaj może ktoś mi coś sensownego doradzi a jak nie to jutro wszystko rozbieram.:bash: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janki33 17.11.2013 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Ja dzisiaj ostatecznie zakończyłem pracę na swoim kotłem DS palnik został zmieniony na wlot o wysokości ~7cm na prawie całej szerokości kotła minus 2 cm szamotu z jednej i drugiej cieńszego nie było a po drugie byłby za cienki, wybrałem taki układ ponieważ wymiennik jest ogrzewany na całej szerokości mniejszą temperaturą spalin, zmieniłem także w sterowniku z ustawienia -pompy równolegle n priorytet CWU podczas priorytetu CWU pompa CO się zatrzymuje, nadmuch zostaje wyłączony jeśli woda w kotle ma więcej niż zadana CWU, Po zagrzaniu CWU zostaje włączony nadmuch i pompa CO co najciekawsze kocioł pracuje z mniejszą mocą a woda CO nie stygnie w pexie w tym czasie na tyle że nie trzeba nadrabiać dużych strat miało to miejsce podczas poprzedniego ustawienia a kocioł pracował na pełnej mocy i było mu mało. CWU 23kW+(~20kW) dom, to jednak 43 kW a kocioł ma tylko max 27kW. Do tego powietrze wtórne mniej więcej w połowie wysokości. Jak wygląda wymiennik po tej zmianie to się okaże. Na razie jest w nim pył i sadza bez smoły to jestem w stanie przeżyć. Komora zasypowa jest cała w smole ale w sumie jest to na rękę bo nie podgrzewa tego co tam załadowałem. Ruszt pochylony w kierunku palnika, bez tego nie idzie palić na samym dole. [ATTACH=CONFIG]224972[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]224992[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]224993[/ATTACH] Witaj zadam pytanie odnośnie przeróbki: czy w palniku na tylnej ściance tez masz cegłę szamotową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TedeuszB 17.11.2013 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Obyś się zawsze budził po spaniu przy tak nierozsądnym działaniu. To czopuch otworzyć na 100%?? Wtedy mi w piecu szaleje ogień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 17.11.2013 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 (edytowane) Jakie sterowanie wybrać do viadrusa?Unistera czy zestaw Boleckiego?Bardziej skłaniam się do 2 zestawu (miarkownik, spr11, ppx) ze względu na możliwość zamówienia wszystkiego u producenta.Zestaw do viadrusa u22 górniaka z klapką PG, brak dmuchawy.Mam tylko pytanie, czy ten zestaw ma funkcję czasowego przedmuchu?Przy obecnych temperaturach ciężko jest odpowiednio ustawić PG i kocioł lubi w nocy zgasnąć.Za duże otwarcie PG skutkuje przegrzewaniem domu.W unisterze jest ta funkcja, a w spr11? Edytowane 17 Listopada 2013 przez klaudiusz_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gabrysia2424 17.11.2013 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Gabrysia2424 Napisz Gabrysia jak ocieplony masz dom, bo 36kW na 360m2 plus tak jak napisałaś dużo okien i nieszczelne drzwi to jak jeszcze dodatkowo masz słabo ocieplony dom to ja osobiście nie zmniejszałbym kotłowi mocy szamotem bo może się okazać przy konkretnych mrozach że nie będzie w stanie ogrzać domu. Poczytaj posty kolegi Darka (d80): http://forum.muratordom.pl/search.php?searchid=13745520 On też ma SASa NWT i do tego bardzo ładnie ofotografował i opisał swoje przeróbki. Szamotu użył bo on ma 14KW na 70m2 więc zdeka za duży kocioł. Otwory trzeba zatkać bo tylko przeszkadzają. Co do miarkownika to ja bardziej bym cię nakłaniał do MCI ale musisz się dopytać Boleckiego czy będzie współpracował z twoim sterownikiem. Niestety nie mogę tego znalezć. Nie wiem czemu nie otwiera mi tej strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomasso1983 17.11.2013 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Witam wszystkich. Mam stary piec 14-letni typ olsztyn 10kw, z górnym spalaniem i rusztami wodnymi. Od niedawna mam możliwość załatwienia kosku,więc nim zacząłem ostatnio palić w tym piecu. Granulacja koksu od 0,8 do 5cm. Problem mam z tym że podczas spalania powstają duże kawałki czegoś podobnego do stopionego żelaza połączonego z popiołem. Muszę co nieraz wyciągać od góry pogrzebaczem to coś. Nie wiem czym to jest spowodowane, Dodam, że mam do tego pieca podłączoną dmuchawę typ rms120-ds i sterownik rk 32c. Kombinowałem z regulacją obrotów dmuchawy, ale za dużo to nie zmieniło.teraz mam ustawione obroty na 25 w skali 0-100. Jeśli ktoś może pomóc, proszę o podpowiedzi. Dodam, że dla próby założyłem miarkownik ciągu, ale był ten sam efekt co z dmuchawą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gabrysia2424 17.11.2013 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Gabrysia nie wiem dokładnie jaką masz instalacje(miedź, pex czy stal) ale ustaw pompy na 1 biegu dla porównania ja mam o niecałą 1/3 mniej żeberek a obsługuje to jedna pompa 25/40 na 1 i biegu spokojnie daje rade. Jak miałem na 3 biegu to poniżej 50 też mi się smoła wytrącała na wymiennikach. Nie potrafię tego uzasadnić ale działa (na forum ktoś opisał dlaczego tak się dzieje). Jak i tak czekasz na drzwiczki to może spróbuj palenia od dołu. Tak prowizorycznie. Wytnij w cegle dwa otwory 3cm x 3cm tak żeby trafiały na szczeliny w ruszcie i umieść w dolnym rogu kotła otworami do tylnej ścianki. [ATTACH=CONFIG]224051[/ATTACH] Udrożnij przelot za wiszącym wymiennikiem a zaślep przelot nad nim i gotowe.[ cysiokysio: Zaślepienie przelotu cegłą docięta na wymiar 7 cm.i na zaprawie szamotowej? jezeli chodzi o dolną cegłę to czy jedna z dwoma otworami wystarczy? i czy to 6 czy 3 cm grubosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stone21 17.11.2013 23:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 (edytowane) Oczywiście janki33, fabrycznie zamontowana tam jest co najmniej 4cm płyta szamotowa na całej szerokości i kończy się tak z 15 cm przed końcem wymiennika ale w różnych kotłach jest różna wysokość tej płyty zależy jak im się utnie Co do tej przeróbki jutro muszę wymontować część oryginalnego rusztu przy samych drzwiczkach na dole bo zasypuje go popiołem i powietrze zamiast tędy płynąć do góry i zakręcić w kierunku palnika zaczyna iść w kierunku wylotu i nie podsyca płomienia gdy jest to potrzebne i wszystko się tylko tli aż przygasa dziś to zobaczyłem jak mi prawie zgasło a ruszt przy drzwiczkach zasypany popiołem. I wróciłem do pompy na 3 bieg zawór trochę przymknięty woda nie oddaje tyle ciepła w grzejniku i lepszy rozkład temperatury, blaszak ma wysoką sprawność niestety, zmusiło mnie do tego przejście na priorytet CWU bo na 1 biegu kocioł nie chciał ostygnąć. Zdjęcia po wyciągnięciu rusztu tzn jednej części podczas dzisiejszej próby paliło się prawie idealnie czasami powstawały zawirowania ale nad tym muszę jeszcze pomyśleć dlaczego tak jest. Jedno co się zasadniczo zmieniło ogień nie penetruje wyższych warstw co miało miejsce wcześniej przy złym ułożeniu. Czasami powstaje dziwne zjawisko zapłonu kiedy dym po przestoju jest wciskany w żar towarzyszy temu lekki huk jak w rakiecie. Trwa to góra kilka sekund wcześniej dym był wypychany a energij z tego żadnej nie było. To że dymu z takiego palenia nie ma to rzecz normalna. Cała zabawa była z paleniem tylko na samym dole. Cel został osiągnięty. Na razie testuje z otworami common air na samej górze żeby podawać powietrze też od góry. Obecnie otwarte są 3 otwory a w nie włożone kolanka miedziane kąt 90 stopni, kolanka są tak ustawione jak obrót powietrza na rysunku. Gdy ktoś pali na naturalnym ciągu może się pokusić o dostarczenie powietrza przez górne drzwiczki jako powietrze wtórne powietrze główne z przodu i pod ruszt i tak to ustawić żeby komora była bez dymu. Uwaga ważne Zauważyłem jeszcze że kocioł pływał po osiągnięciu zadanej temperatury 72 stopnie między 64-72 spowodowane to było tym że czujnik CO umieszczony w tulei zanurzonej w wodzie ma dużą bezwładność do tego jest izolowany termicznie. Wyjęcie waty dookoła czujnika wyeliminowało ten problem. Dwa lata się zastanawiałem dlaczego tak pływa myślałem że to od wody zimnej na powrocie. A powodem była taka głupota. To samo dzieje się z czujnikiem spalin dlatego teraz też ma mały kontakt z czopuchem. Edytowane 19 Listopada 2013 przez stone21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalejdoskop 18.11.2013 06:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2013 (edytowane) Witam, Chyba się poddam:( Kocioł 25kW GS ogrzewa dom ocieplony 15cm styropianem frezowanym około 140m2 oraz 300l CW. Zmniejszyłem palenisko, zamontowałem MCI+SPR11 boleckiego, dorobiłem KPW. Temperatura na kotle 50stC. Kupiłem ostatnio na próbę lepszego węgla (orzech) zasypałem około 13kg - paliło się przy tych temperaturach 6-6,5 godziny Ręce opadają, zostało już tylko zamontować RCK i zobaczyć czy coś się zmieni. Czy jest sens montowania RCK? Czy dać sobie na spokój. Z drugiej strony perspektywa spalania 2kg na godzinę mnie przeraża, a co jak przyjdą mrozy? Edytowane 18 Listopada 2013 przez kalejdoskop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rybniczanin 18.11.2013 08:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2013 To czopuch otworzyć na 100%?? Wtedy mi w piecu szaleje ogień. Jak ogień szaleje to świadczy o nieszczelności kotła. Podstawą jest szczelność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cysiokysio 18.11.2013 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2013 Tak prowizorycznie. Wytnij w cegle dwa otwory 3cm x 3cm tak żeby trafiały na szczeliny w ruszcie i umieść w dolnym rogu kotła otworami do tylnej ścianki. [ATTACH=CONFIG]224051[/ATTACH] Udrożnij przelot za wiszącym wymiennikiem a zaślep przelot nad nim i gotowe. cysiokysio: Zaślepienie przelotu cegłą docięta na wymiar 7 cm.i na zaprawie szamotowej? jezeli chodzi o dolną cegłę to czy jedna z dwoma otworami wystarczy? i czy to 6 czy 3 cm grubosci. DS dostosowanie NWT na dolne spalanie Przelot nad wymiennikiem możesz zaślepić tak jak piszesz. Jeżeli chodzi o dolną cegłę (palnik) to chyba jednak lepiej od razu zrobić jak należy zamiast tej prowizorki. Użyj cegły gr 6 cm. Przez to ze masz ruchomy ruszt trzeba albo w tej cegle od dołu wyciąć rowki albo wyciąć wąskie paseczki z cegły gr.3cm położyć na ruszcie wodnym i na nich dopiero cegłę docelową tak aby ruszt ruchomy mógł pracować. Dwa otwory 3cm x 3cm powinny wystarczyć, ważne by otworami trafić w szczeliny rusztu: Jeżeli prześwit za wiszącym wymiennikiem ma minimum 8cm to można pokusić się o ustawienie w pionie na tylnej ściance cegieł gr 3cm. Podniesie to temperaturę w palniku (opcja): Jak dobrze pamiętam to między wiszącym wymiennikiem a rusztem masz coś około 18 cm. To trochę za dużo. Trzeba zmniejszyć tą wysokość (też szamotem) tak do 13-14cm. Nie wiem jak szeroki masz kocioł, jedna z cegła (bok 25 cm) może być za krótka, wtedy trzeba by użyć dwóch i na łączeniu podeprzeć. Cegły dociąć tak aby łączenie wypadło na środku. Montaż oczywiście najlepiej na zaprawę szamotową, unikać spoin większych niż 5mm wtedy będzie szybciej schło i po 24 h można napalić. Jak ci się uda to daj znać to napisze kilka wskazówek co do obsługi. PS: Jakiej średnicy wew. masz przewód kominowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cysiokysio 18.11.2013 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2013 (edytowane) Witam, Chyba się poddam:( Kocioł 25kW GS ogrzewa dom ocieplony 15cm styropianem frezowanym około 140m2 oraz 300l CW. Zmniejszyłem palenisko, zamontowałem MCI+SPR11 boleckiego, dorobiłem KPW. Temperatura na kotle 50stC. Kupiłem ostatnio na próbę lepszego węgla (orzech) zasypałem około 13kg - paliło się przy tych temperaturach 6-6,5 godziny Ręce opadają, zostało już tylko zamontować RCK i zobaczyć czy coś się zmieni. Czy jest sens montowania RCK? Czy dać sobie na spokój. Z drugiej strony perspektywa spalania 2kg na godzinę mnie przeraża, a co jak przyjdą mrozy? Wydaje mi się że KPW masz za daleko od paleniska oraz przez nieszczelności tych klap nie działa to tak jak powinno. DS Przez to że masz przewymiarowany kocioł masz dużą komorę zasypową i jeśli między tymi prostokątnymi opłonkami masz ze 2 cm prześwitu to ja bym spróbował u ciebie dolnego spalania: Edytowane 18 Listopada 2013 przez cysiokysio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalejdoskop 18.11.2013 10:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2013 (edytowane) Wydaje mi się że KPW masz za daleko od paleniska oraz przez nieszczelności tych klap nie działa to tak jak powinno. DS Przez to że masz przewymiarowany kocioł masz dużą komorę zasypową i jeśli między tymi prostokątnymi opłonkami masz ze 2 cm prześwitu to ja bym spróbował u ciebie dolnego spalania: [ATTACH=CONFIG]225271[/ATTACH] Czyli to na żółto zaślepić? Problemem może być zaślepienie tego pionowego odcinka. Chyba nie dam rady przerobić go na DS. Ale może można coś polepszyć w sprawie GS? Edytowane 18 Listopada 2013 przez kalejdoskop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.