jankur 25.11.2013 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Nie ma alternatywy która nie będzie się tak nagrzewać? Czy przełożenie cegieł watą ma szansę "zagrać" czy też wata się szybko zdegraduje? Ja tylną ściankę wyłożyłem lekkimi cegłami coś jak pianka żaroodporna. W internecie znalazłem takie cośhttp://sklep.vitcas.pl/pl/c/Izolacyjne-Cegly-Ogniotrwale/29 Żar nie schodzi w dół tak szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grabpa58 25.11.2013 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 (edytowane) Do Artbi85 Do powyższych zaleceń ,proponuje jeszcze zmierzyć komorę zasypową .Z przekroju kotła wychodzi,że jest dosyć głęboka i ma przynajmniej 50cm,proponuję głębokość zrównać z szerokością Twojego kotła układając na tylnej ściance cegły szamotowe na zaprawę do wys.dolnej krawędzi drzwiczek zasypowych po to,żeby zasyp był wyższy niż szerszy. Lepiej się pali. Powodzenia. Edytowane 25 Listopada 2013 przez grabpa58 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 25.11.2013 10:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 (edytowane) Pobawiłem się trochę tym sterownikiem.Ustawienia:Minimalny uchył zawsze na 19 (1mm uchyłu PG), rozpalanie i rozgrzewanie wody w układzie:max uchylenie na 21.Na tych ustawieniach spokojnie można grzać CO i CWU do około 4 godzin od rozpalenia.Potem ustawienie maksymalnego otwarcia zwiększam do 27.Przy tych ustawieniach nie gaśnie w kotle i jest ok.Kocioł przestał efektywnie grzać po 17 godzinach od rozpalenia.Nie wiem jak dymek z komina, rozpalałem wczoraj o 15, nie było. Później ciemno i nie widać.Przy niższych temperaturach będzie trzeba wykonać korekcję ustawień.Wczoraj trochę mocno wiało, nie wiem czy nie będzie trzeba zwiększyć maksymalnego otwarcia do 28.Grzejniki żeliwne grawitacyjnie.KPW celuje w tył kotła. Muszę je poprawić.Węgiel nie chce się zgazowywać przy całkowicie zamkniętym PG.Stary węgiel z poprzedniego palenia ląduje na górze. Jest tego objętościowo 25-30% całego zasypu. Edytowane 25 Listopada 2013 przez klaudiusz_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Amadeuss 25.11.2013 11:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Tia napewno. Temperatura zapłonu koksu to 600*C i ogrzewa go woda która ma 50*C.. :lol2: a tak na marginesie zębca i innych kociołków z rusztem ruchomym - po zdjęciu osłon ukazują się 4 otwory którymi wdziera się powietrze od dołu. Zwrócił mi na to uwagę Myjk. Jak wrócę do domu to wrzucę fotki z mojej operacji "zaślepić zębca". Osłonki bardzo łatwo się odkręca nawet nie trzeba demontować termometru ani miarkownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cysiokysio 25.11.2013 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Witam, mam pytanie do Kolegów cysiokysio i grabpa58 oraz Formowiczów Na chwilę obecną mój "smok" spala 25kg ekogroszku, przy temp. na zewnątrz +8c, w domu mam za gorąco 23c. przy temp. zewnętrznej -5C powinno być ok, powiedzmy ,że w domu będzie 21C, mam kominek więc zawsze mogę sobie do grzać moje pytanie, ile mogę mniej więcej zaoszczędzić węgla, przerabiając piec? oczywiście mniej więcej , czy jest sens przerabiania? u mnie wiąże się to z ingerencją w kocił , trzeba się w spawać w niego aby założyć miarkownik + przerobienie drzwiczek no i + szmot. oczywiście nie są to jakieś olbrzymie koszty ale tak z ciekawości pytam pozdrawiam Krzysztof Wydaje mi się że po przejsciu na miarkownik (nie musisz spawać, mozesz kupić elektroniczny (unister lub mci + sterownik)), z KPW i szamotem mógłbyś palić tak samo długo a nawet dłuzej zwykłym tańszym od ekogroszku orzechem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris18 25.11.2013 13:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Dzięki cysiokysiowpadłem na ten sam pomysł bo mam otwór gdzie siedzi sonda od sterownika dmuchawy i tak mógł bym włożyć sondę miarkownika elektronicznego, ale czytałem na tym forum, że nie jest to do końca dobre rozwiązanieelektroniczny miarkownik szybko podnosi klapkę i tak samo szybko zamyka więc efekt był by podobny do obecnego nawiemu.dziś kupiłem płynny regulator mocy wentylatora, zamontuje go i zobaczymy jaki to przyniesie efekt.pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cysiokysio 25.11.2013 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 no tak ale do wentylatora nie zamontujesz KPW a dzięki niej możesz zyskać nawiększą korzyć bo spalałbyś gazy które teraz ulatują sobie w komin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Motce 25.11.2013 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Ile wrzucasz paliwa na ten kocioł? Jakie masz temperatury w domu? IMHO 60sC to bardzo duża wartość na temperatury powietrza zewnętrznego powyżej +5. U mnie ostatnio jest miarkownik na ~45sC, robocza: 45sC na wyjściu, 40sC na wejściu -- i wychodzi spalanie poniżej 1kg/h. Dla przykładu wczoraj rozpaliłem o 17 około 12kg wyngla, a dzisiaj o 6 jeszcze było 43sC na wyjściu (czyli już tendencja spadkowa) pomimo że w nocy dosyć mocno przymroziło (0sC) -- co od razu było zauważalne w domu, bo temperatura rano 21sC przy pozamykanych oknach. Jedyny problem z tego, to smoła w kotle, zapewne przez zbyt niską temperaturę spalania i przez jakość węgla. Pytania pomocnicze: czy smołuje Ci się kocioł, czy wymiennik jest brudny w czarnej sadzy? Wczoraj wrzuciłem akurat 20kg. Jak wrzuciłem 25kg to udało mi się dociągnąć do 11h. W domu za ciepło bo nie mam wszędzie głowic termostatycznych i jak się zagrzało w domu to przykręciłem grzejniki tak żeby było 21-22C. Piec trochę zasmołowany bo paliłem wcześniej drzewem ale wczoraj na wymienniku pojawiła się sadza czyli znaczy że jest. Może ruszt jest za duży i trzeba wyłożyć szamotem? Czy otwór KPW nie jest za mały? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hefciu 25.11.2013 14:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Koledzy powiedzcie co robić, ostatnie dni mocno wieje i mój Zębiec nie może utrzymać zadanej tempreatury, cały czas rośnie, różnice między zadaną a osiągnietą wynoszą po 20stopni! Podejrzewam że wszystko przez to że komin jest niższy od kalenicy ale jednocześnie wybudowany jest na przybudówce, odsunięty od "głównego" dachu o jakieś 15m. Wydaje mi się że mimo tej odległości wiatr spada z góry wbija się w komin i rozdmuchuje palenisko. Podpowiedzcie co mogę zrobić aby to ograniczyć, piec sterowany dmuchawą! Czy coś takiego jest wyjściem z sytuacji http://allegro.pl/hit-nasada-kominowa-strazak-fi-20-fi-200-kwas-i3704204576.html ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris18 25.11.2013 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 no tak ale do wentylatora nie zamontujesz KPW a dzięki niej możesz zyskać nawiększą korzyć bo spalałbyś gazy które teraz ulatują sobie w komin To racja, ale jeśli wentylator ograniczę regulacją mocy, dam b.małe obroty? Jeśli bym przerobił piec na DS, to potrzebna jest KPW? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris18 25.11.2013 14:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Koledzy powiedzcie co robić, ostatnie dni mocno wieje i mój Zębiec nie może utrzymać zadanej tempreatury, cały czas rośnie, różnice między zadaną a osiągnietą wynoszą po 20stopni! Podejrzewam że wszystko przez to że komin jest niższy od kalenicy ale jednocześnie wybudowany jest na przybudówce, odsunięty od "głównego" dachu o jakieś 15m. Wydaje mi się że mimo tej odległości wiatr spada z góry wbija się w komin i rozdmuchuje palenisko. Podpowiedzcie co mogę zrobić aby to ograniczyć, piec sterowany dmuchawą! Czy coś takiego jest wyjściem z sytuacji http://allegro.pl/hit-nasada-kominowa-strazak-fi-20-fi-200-kwas-i3704204576.html ? Do wczoraj było u mnie idealnie, dziś też mi skoczyła temp. na piecu przez ten wiatr, uszczelniłem czopuch pieca , który wchodzi do komina bo był trochę nieszczelny i drzwiczki wyczystki komina, też trochę przepuszczały, teraz (po24h) rozjarzyłem w piecu i zobaczę czy przyniesie to żądany efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cysiokysio 25.11.2013 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 To racja, ale jeśli wentylator ograniczę regulacją mocy, dam b.małe obroty? Jeśli bym przerobił piec na DS, to potrzebna jest KPW? Nie do DS nie potrzebna jest KPW ale ja zewzględu na przewymiarowanie nie radzę ci przerabiać twego kotła na DS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris18 25.11.2013 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Nie do DS nie potrzebna jest KPW ale ja zewzględu na przewymiarowanie nie radzę ci przerabiać twego kotła na DS. Idąc za radą grabpa58: Witaj Kris Eliminując z odbioru ciepła 7 opłomek i połowę pionowego wymiennika(tak wynika z Twojego rysunku) i jeszcze do tego zamurujesz szamotem boczne ściany,osłabiasz bardzo moc kotła.Sam z resztą piszesz,że masz co ogrzać,a wiadomo stara instalacja= duży zład wody,do tego dochodzi mały bufor czyli duża bezwładność układu ale to + Nie chcę Ci mieszać w głowie ale efekty nie będą wielkie(wszystko przez tę beznadziejną konstrukcję kotła) Gdybym ja musiał zmierzyć się z tym problemem,przerobił bym na DS. 1 Jest ruchomy ruszt,to + 2 Zamurowałbym tak jak zasugerował Ci kol. Cysiokysio boczne ścianki aby uzyskać właściwe proporcje komory spalania(w tym wypadku zasypowej) 3 Ściankę główną należałoby wymurować do samej góry tak ,żeby nie były widoczne te pierwsze 3 opłomki pod leciutkim skosem(rozszerzająca się w dół, żeby nie zawieszał się opał) i na taką grubość,żeby między ścianką a kolejnymi 4 opłomkami był prześwit ok 4-5cm,zostawiając nad rusztami prześwit 12-14cm. Wcześniej oczywiście należałoby z cegieł szamotowych zrobić palnik z 2 otworami pow. wtórnego z pod rusztu,tak samo jak proponowane było to wcześniej Gabrysi. 4 Nastąpi doskonały odbiór ciepła przez te opłomki(gorąca struga spalin"kręcąc ósemki" w okół rur)+ 5 W komorze zasypowej wyłożonej szamotem nie powinno być smoły(taka przypadłość kotłów DS)kolejny+ 6 Pokusił bym się również o małą regulowaną rozetkę śred.16-20mm w drzwiczkach zasypowych celem przewietrzania,oddymiania komory zasypowej. 7 W okresach przejściowych zawsze można zmniejszyć palnik 2 kawałkami cegły symetrycznie położonych w "paszczę potwora" zmniejszając mu apetyt na węgiel Ale jak zawsze decyzje podjąć musisz sam. chciałbym przerobić na dolniaka... Możesz napisać coś więcej ,dlaczego nie radził Byś przerabiać na DS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cysiokysio 25.11.2013 15:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Krishmm nie DS ponieważ nie zrobisz prawdziwego dolniaka z rozdzielonym PW od PG tylko takiego dolniaka z protezą tzn PW będziesz miał podawane z popielnika i w momencie kiedy kocioł załapie temperaturę zamknie dopływ powietrza głównego co jest jednoznaczne z odcięciem PW a to wiąże się kiszeniem opału i kopceniem. O ile w dobrze dobranym mocowo kotle można palić na stałym małym uchyle klapki (PW nie jest odcinane) ze stałą temperaturą to w przewymiarowanym kotle nawet mały uchył klapki będzie powodował szybki wzrost temperatury. Niby można by zmniejszyć moc robiąc mały palnik ale zmniejszajmy tylko moc palnika a moc odbioru wymiennika pozostanie prawie taka sama a wyniku tego temperatura spalin może być za niska powodując skraplanie się spalin w kominie czy też nawet w kotle. Nie musi tak by ale ryzyko jest duże i moim zdaniem łatwiej będzie zrobić GS. Jeżeli boisz się że za bardzo zmniejszyć moc na początek nie obkładaj szamotem boków kotła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cysiokysio 25.11.2013 15:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 jakie są średnice tych rur, jakie masz odległośc:- miedzy rurami- miedzy rurami a rusztem oraz miedzy rurami a tylnią ścianą kotła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bolek_bolecki 25.11.2013 15:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Pobawiłem się trochę tym sterownikiem. Ustawienia: Minimalny uchył zawsze na 19 (1mm uchyłu PG), rozpalanie i rozgrzewanie wody w układzie:max uchylenie na 21. Na tych ustawieniach spokojnie można grzać CO i CWU do około 4 godzin od rozpalenia. Potem ustawienie maksymalnego otwarcia zwiększam do 27. A dlaczego nie ustawisz go od razu na 27? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yareka 25.11.2013 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Nie do mnie to pytanie ale mi tez by pasowało gdyby sterownik mniej otwierał klapkę przy rozpalaniu tak żeby się wolniej zasyp paliwa rozpalał i dopiero po pewnym czasie wracał do normalnego większego maksymalnego otwarcia klapki. Niestety jestem leń i ręcznie mi się nie chce przestawiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
QIM 25.11.2013 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 To ustawcie nisko próg załączenia pompy CO i dobierajcie wartość parametru III tak, aby ograniczyć wzrost temperatury i jednocześnie nie dławić nadmiernie kotła, maksymalne otwarcie zaś takie jak potrzeba. Zresztą już Ordy wrzucił tu cytat, jak dobrać nastawy sterownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tom1000k 25.11.2013 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Koledzy powiedzcie co robić, ostatnie dni mocno wieje i mój Zębiec nie może utrzymać zadanej tempreatury, cały czas rośnie, różnice między zadaną a osiągnietą wynoszą po 20stopni! Podejrzewam że wszystko przez to że komin jest niższy od kalenicy ale jednocześnie wybudowany jest na przybudówce, odsunięty od "głównego" dachu o jakieś 15m. Wydaje mi się że mimo tej odległości wiatr spada z góry wbija się w komin i rozdmuchuje palenisko. Nic z tych rzeczy. Mocno wieje, więc wysysa z komina potęgując siłę ciągu Uszczelnić piec, uszczelnić klapkę spod dmuchawy, zmniejszyć wlot powietrza do dmuchawy ewentualnie zamontować regulator ciągu kominowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gabrysia2424 25.11.2013 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Żeby spalać czysto musisz właśnie wykonać te trzy rzeczy. Czyli: - przejść na naturalny ciąg - zaślepić wszystkie te otwory napowietrzające - zamontować KPW. Zadzwoń do SAS-a z pytaniem czy jak zaingerujesz w drzwiczki to czy tracisz gwarancję na kocioł. Gdyby odpowiedź była że ją tracisz to w SAS-ie można zamówić drugie drzwiczki, gabrysi2424 do NWT bodajże przyszły po dwóch dniach. Pozdrawiam, Witam. Muszę przyznać że Serwis SAS-a jest b.solidny. 14.11 -wysłane drzwiczki pocztą( data stempla) a 15 .11. listonosz zapukał do drzwi.Koszt nowych drzwiczek to 120 zł.+10 zł dostawa.Zresztą kontakt telefoniczny też całkiem niezły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.