grabpa58 09.12.2013 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 -->p143ckNa początek małe spr. chodzi o MCI Boleckiego.Działa dobrze mechaniczny nie zmieniaj nie warto.PW pozostaw uchylona na 2-3mm i obserwuj,pomaga przy dopalaniu gazów w 1 fazie palenia.Przypomnij ile sypiesz węgla na 22h czasu spalania i ile ogrzewasz metrów?Żebyśmy się dobrze zrozumieli odnośnie rusztu pionowego.Należy zrobić tak,żeby po zamknięciu drzwiczek nawet nie wielka ilość PG podawana do popielnika pod zasyp nie przedostawała się nawet najmniejszą szczeliną na przód zasypu inną drogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grabpa58 09.12.2013 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 (edytowane) Do Andre70 Nie jestem zadowolony ze swoich wyników. Byłeś dla mnie bardzo łaskawy w ocenie i policzyłeś od mniejszej wartości widełek( jak wiało i było -5 to 30kg na bank) Druga sprawa, od 2 lat mam kocił z podajnikiem,grzeje cały czas CO i CWU na 4 dorosłe osoby. Zapotrzebowanie cieplne budynku z połowy lat 80-tych rządzi się swoimi parametrami i praw fizyki nie zmienimy. Mam tylko wymienione okna 13 lat temu(drewniane z Sokółki 1,1K) i na strychu na stropie 5cm styropianu pod szlichtą. Dach- goła blacha nie docieplony. Ale znam przypadki,że kotły z podajnikiem zeżrą więcej niż zwykłe zasypowe. Z tymi kotłami jest tylko więcej wygody jeśli chodzi o obsługę i tyle. Mogą być udręką jeśli się nie potrafi samemu dobrze wyregulować i ustawić czasu podawania paliwa,przerwy w podawaniu i siły nadmuchu. Tak nie wiele a takie trudne. Pozdrawiam. Edytowane 9 Grudnia 2013 przez grabpa58 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jozi 09.12.2013 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Do Andre70 Nie jestem zadowolony ze swoich wyników. Mam tylko wymienione okna 13 lat temu(drewniane z Sokółki 1,1K) i na strychu na stropie 5cm styropianu pod szlichtą. Dach- goła blacha nie docieplony. . 5cm to stanowczo za mało.Ja dałem 2x5cm twardego styro, dodatkowo jeszcze jest tak ze 3cm granulatu styropianego użytego do wyrównania kleiny.Na strychu czeka jeszcze wełna 12cm do docieplenia dachu. Obowiązkowo powinieneś docieplić dach bo na stropie za mało ocieplenia masz i nadal pompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jozi 09.12.2013 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Masz 5cm styropianu powiedzmy o wsp. 0,038 więc opór cieplny wynosi 1,31.Opór cieplny jest odwrotnością wsp przenikania ciepła czyli 1/1,31=0,76Wm2K.Jak mam 10cm styro +granulat więc u mnie opór cieplny wynosi(przyjmując 11cm styropianu) 0,11/0,038=2,89 więc wsp przenikania ciepła 1/2,89=0,34Wm2Kczyli dwukrotnie niższy.Do tego licząc jeszcze opory stropu, folii i wylewki wyjdzie u mnie poniżej 0,3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ronuch 09.12.2013 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 kol p14c3k!ja pale w viadrusie u 26 tyle ze ja mam 31 kw. Ruszt pionowy musisz mieć zaślepiony (ja na razie zatykam wełna mineralna taka sztywna, wyciąłem taki kształt troszkę większy niż dziura i tym zatykam) dodatkowo musisz mieć idealnie szczelny piec (górne i dolne drzwiczki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grabpa58 09.12.2013 09:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 (edytowane) 5cm to stanowczo za mało.Ja dałem 2x5cm twardego styro, dodatkowo jeszcze jest tak ze 3cm granulatu styropianego użytego do wyrównania kleiny.Na strychu czeka jeszcze wełna 12cm do docieplenia dachu. Obowiązkowo powinieneś docieplić dach bo na stropie za mało ocieplenia masz i nadal pompa. Jestem świadomy wszystkich niedociągnięć i zaniedbań w tym temacie. Wybudowałem drugi domek 65m2 parter i w przyszłości można będzie zrobić piękne poddasze o pow. ponad 40m2. Do czasu przeprowadzki minie co najmniej 3lata. Wiadomo wykończeniówka rujnuje finansowo. A o kredycie nie chcę słyszeć. Wyposażenie kompletne domku od nowa. Mam już 55 lat i czas pomyśleć o sobie. Nie mogę wszystkiego zrobić za następców ( powieszą czapkę i ubranie na wieszaku i powiedzą mieszkam) W ten sposób zrobię im krzywdę. Muszą poczuć odpowiedzialność i wykazać się troską i inicjatywą,żeby było lepiej i taniej. Gdyby nie 2 budowa, dom w którym mieszkam wyglądałby zupełnie inaczej, a tak jest jak jest,są inne ważniejsze dla mnie cele,które mam nadzieję osiągnąć. W przyszłym roku położę jeszcze na strych wełnę. Strop na starszym domu to Ferta ,taki z pustką pow.+styropian+folia i 4cm wylewki. Edytowane 9 Grudnia 2013 przez grabpa58 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzej9923 09.12.2013 09:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Witam ponownie. Po weekendowych próbach ze spalaniem zauważyłem takie zjawiska: 1 doba - załadowane 20kg o 17 do rozgrzanej instalacji i pali się ładnie 20godzin, pompka wyłączona ale kaloryfery w domu nie równo grzeją, jeden chłodny, drugi gorący - wynik stałopalności OK ale w domu nie ciekawie bo różne temperatury. 2 doba - załadowałem 20kg około 15 do instalacji prawie tak samo rozgrzanej ale paliło się tylko 15h z pompką włączoną na 1 bieg ale kaloryfery wszystkie jednakowe. Teraz pytanie - czy montaż zaworu 3d lub 4d coś pomoże? Pompka wychładza za bardzo piec. Pompka nie wychladza ci kotla,albo napisze inaczej wychladza ci kociol ale to chyba bardzo dobrze bo na tym polega palenie w kotle zeby cieplo z kotla dostarczyc do pomieszczen mieszkalnych.Pozakrecaj grzejniki to bedziesz mial stalopalnosc z 40 h ale w domu juz bedzie baaardzo nie ciekawie :yes:Co do zaworow to sie nie wypowiem bo nie mam ich u siebie,ale jestem zwolennikiem prostej niz zbytnio rozbudowanej instalacji bo wtedy latwiej zdiagnozowac przyczyne np.duzego spalania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 09.12.2013 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Więc wynik kol. paczka 662[/i] wcale nie jest taki rewelacyjny jak mu się wydaje. A wynik kol.grabpa58 jest jeszcze lepszy od mojego: 27 kg,24 godz, 150 m2 co daje 0,0075 kg na godzinę na m2. Wniosek ? Warto dyskutować i wprowadzać zmiany w naszych kotłach, a nie zwracać uwagi na uszczypliwości. Oczywiście, że nie jest tak jak mu się wydaje, skoro imputuje mi na siłę 8h stałopalności. Może gdyby jeszcze czytał ze zrozumieniem oprócz bełkotania jedynej słusznej teorii, by to zauważył. Ja mam wartość podobną do Twojej (0,008kg/m2) przy -5sC na zewnątrz i 22 sC w domu. Stałopalność mam niską (choć akurat wystarczającą w cyklu dobowym) tylko dlatego, że mam duży sort węgla i więcej jak 22kg (a obecnie z "dopalaczem" nad zasypem mocno na siłę wciskam 20kg) nie wrzucę. Przecież komora w SWK 21kW jest ogromna i powinna pomieścić 30-35kg paliwa. Tymczasem mam pewien problem do rozwiązania mianowicie w piątek i sobotę po zamontowaniu "dopalacza" nad zasypem za radą ordego, paliło się idealnie czysto. Wczoraj rozpaliłem i się kopciło z komina. Mam dwa podejrzenia co do takiego stanu. W poprzednich przypadkach narzucałem zasyp świeżego węgla (ok. 18kg) resztę dopełniałem niespalonym koksem z poprzedniego palenia (paliło się czysto). Wczoraj niespalony koks (z lenistwa, blee) zostawiłem na spodzie i przysypałem świeżym węglem. Zanotowałem kopcenie z komina (naturalnie nie jest to kapeć taki jak przy paleniu od dołu, dym jest przezroczysty -- ale jednak jest, a chcę żeby nie leciało z komina NIC -- i zrobię to choćbym miał do pieca zamontować worek pszenicy, o kole od roweru nie wspomnę). Jest jeszcze jedna różnica w stosunku do poprzednich dni. Wiatr orkanowy. Był bardzo duży wiatr gdy paliło się czysto. Czy to oznacza, że mam słaby ciąg (przekrój mały?) komina i dlatego teraz paliło się brudno, czy też do czystego spalania poprzednio przyczynił się koks narzucony na wierzch który po rozgrzaniu od rozpałki idealnie spełniał rolę dopalacza co, przy jednoczesnym zamontowaniu dodatkowo dopalacza szamotowego, skutkowało idealnie czystym paleniem? W związku z tym w ramach testów dzisiaj mam w planie ożywić strażaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
p14c3k 09.12.2013 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 dzieki bardzo koledzy za rady, narazie ruszt pionopwy zostawilem jak jest, i zaladowalem samym weglem (bez flotu),, zobaczymy,,czytalem tez ze jak ktos to zaslepial t mial problem z dopaleniem w tym miejscu paliwa, i pozniej wiercil w tej zaslepce dziury.. Dokladnie nie wiem ile paliwa laduje, dzisiaj samego wegla weszlo 16 lopatek, jak bede mial czas to zwaze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Motce 09.12.2013 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Pompka nie wychladza ci kotla,albo napisze inaczej wychladza ci kociol ale to chyba bardzo dobrze bo na tym polega palenie w kotle zeby cieplo z kotla dostarczyc do pomieszczen mieszkalnych.Pozakrecaj grzejniki to bedziesz mial stalopalnosc z 40 h ale w domu juz bedzie baaardzo nie ciekawie :yes:Co do zaworow to sie nie wypowiem bo nie mam ich u siebie,ale jestem zwolennikiem prostej niz zbytnio rozbudowanej instalacji bo wtedy latwiej zdiagnozowac przyczyne np.duzego spalania Masz rację oczywiście tylko chodzi mi o to czy np zastosowanie zaworu 3d żeby zmniejszyć "siłę" działania pompki i zawrócić część gorącej wody do kotła coś pomoże czy racze nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jozi 09.12.2013 10:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Myjk te wiatry potrafią skopać ustawianie pieca w cud.U mnie jak duło musiałem PG skręcić bo ponad 60 stopni było na piecu.Stałopalność spada a czystość się poprawia bo jest wyższa temperatura.Widzę u siebie, że szamot to nie jest cudowne lekarstwo na spalanie, ale jedyne czym mogę obecnie zmniejszyć moc.Po dociepleniu i tak wypadałoby jeszcze komorę zmniejszyć w stosunku do zapotrzebowania na ciepło.Pewnie masz podobnie, za duża moc w stosunku do zapotrzebowania, dlatego trzeba piec ograniczać więc i lekko dymi.Mój komin ma ok 9m i zwężony na końcu po obciętej rurze 130mm czyli nie jest bogato a spokojnie daje radę, muszę przy rozpalaniu klapkę lekko uchylać bo dostaje ostrego przyśpieszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeluzg 09.12.2013 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Jak macie ustawiony zawór 3D ? Ja mam 50% na powrót. Zastanawiam się czy nie zmniejszyć trochę na powrót wtedy większe ciepło pójdzie na dom Pompka na 2 bieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jozi 09.12.2013 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Jak macie ustawiony zawór 3D ? Ja mam 50% na powrót. Zastanawiam się czy nie zmniejszyć trochę na powrót wtedy większe ciepło pójdzie na dom Pompka na 2 bieg. Ja nie mam tego problemu bo techniki brak ale nad 3d się zastanawiam bo w lecie zwykłym zaworem odcinam zbiornik CWU;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grabpa58 09.12.2013 10:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Masz rację oczywiście tylko chodzi mi o to czy np zastosowanie zaworu 3d żeby zmniejszyć "siłę" działania pompki i zawrócić część gorącej wody do kotła coś pomoże czy racze nie. Nie wiem gdzie masz bojler umieszczony,bo powrót z niego zamontowany blisko kotła fajnie dogrzewa powrót. Zawór 3 drogowy np.2" kosztuje ok.400PLN. Zamontowałem taki przed wymianą kotła,który się sprawdza w okresach przejściowych(jesień,wiosna). Kilka dni temu napisałeś, że 20 kg zasyp palił się 9h,a teraz 15 więc jest dużo lepiej(1,3kg/h). Zapotrzebowanie budynku na ciepło może byc takie i nic już nie zmienisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeluzg 09.12.2013 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 no tak na powrocie powinno być około 5 stopni mniej niż na piecu. I w sumie tak jest. fachowiec powiedział żebym ustawił na połowę i tak ustawiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzej9923 09.12.2013 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Masz rację oczywiście tylko chodzi mi o to czy np zastosowanie zaworu 3d żeby zmniejszyć "siłę" działania pompki i zawrócić część gorącej wody do kotła coś pomoże czy racze nie. Wedlug mnie tak na chlopski rozum to w twoim przypadku nie bedzie to dobre.Masz przewymiarowany kociol i jeszcze jak bedziesz podawal na powrot tylko co nagrzana wode to jeszcze bardziej spoteguje te przewymiarowanie,kociol czesciej bedzie "bezrobotny" czyli wieksze kiszenie paliwa.Ale wypowiadam sie czysto teoretycznie,nigdy nie mialem do czynienia z takimi zaworami bo instalacja to tylko kociol,rury i grawitacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andre70 09.12.2013 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 .... Zastanawiam się czy nie zmniejszyć trochę na powrót wtedy większe ciepło pójdzie na dom Pompka na 2 bieg. A czy na l biegu nie wystarczy ? Woda wolniej krąży => łatwiej się nagrzewa. Za chłodno => trzeba podnieść temp zadaną. Plusy wyższej temp to lepsze warunki spalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grabpa58 09.12.2013 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Jak macie ustawiony zawór 3D ? Ja mam 50% na powrót. Zastanawiam się czy nie zmniejszyć trochę na powrót wtedy większe ciepło pójdzie na dom Pompka na 2 bieg. Ja mam tak samo ustawione i jest dobrze. Na grzejniki przy tej pogodzie 45* Zależy jak lubisz ciepło w domu mnie wystarcza 22*, a w sypialni 20(lepiej śpię) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeluzg 09.12.2013 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Ja lubię ciepło. +20 to dla mnie zimno. Pompkę ustawię na 1 bieg. Nie ma sensu chyba na 2 bieg wrzucać. Jak będzie za zimno to podniosę temp. Zawór 3D zostawie tak jak jest na 50% powrót. Nie ma co kombinować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grabpa58 09.12.2013 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 - ->Wushu77 Wygląda na to ,że masz słabszy opał niż zapewnia sprzedawca,oni zawsze mają wszystko najlepsze przed zakupem.Konieczny termometr spalin, w czasie normalnej pracy powinno być 100*.Sprawdz czy nie ma syfu i sadzy w tej zetce za kotłem, sprawdz czy komin jest suchy,czy jest wyczyszczony.Miejsce gdzie gromadzi się woda jest na równi z dołem otworu wylotu spalin, czy poniżej(producent trochę przegiął z tym przegięciem półki wymiennika;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.