Kryspin 05.12.2007 10:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2007 @ Witolo 1) Sterowniki z zatopionymi czujnikami w podłodze, które wysterują zawory odcinające podłogówki np. siłowniki termoelektryczne o których mowa wyżej, są na zdjęciu. Wtedy masz możliwość sterowania każą pętlą osobno. lub możesz tak jak to ma kaczorek (jeśli tak zrobił instalator - podogówki na jednym rozdzielaczu) i dać wtedy jeden elektrozawór na całość z jednego sterownnika (wtedy sterujesz zespołem podłogówek) No i oczywiście jeszcze zawory np. RTL jeśli istnieje możliwość wprowadzenia do obiegu podłogówki wodę o za dużej temperaturze. Można też zastosować zawór trójdrogowy dla zespołu podłogówek.. 2)tak jak napisał siwy z gosławic. Nierzadko przy domu o dużej powierchni z podziałem na sterefy warto w trybie dobowym różnicować temperatury w pokojach i na tym robić oszczędności. Obniżenie temperatury o 1*C w całym sezonie grzewczym. skutkuje zmniejszeniem kosztów o około 5%. Różnicując temperatury napewno średnia dobowa wyjdzie niższa a skoro niższa dobowa to i niższa w sezonie grzewaczym Pozostaje jeszcze jedno ale... pomieszczenie wychłodzone potem trzeba doprowadzić do temperatury zadanej a to także darmo nie jest... zbyt duże wahania temperatury mogą doprowadzić do dyskomfortu cieplnego np. sypialnia noc 22*C dzień 18*C wyposażenie w pokoju (także łóżko, wykładzina, kołdra i poduszki itd) po całym dniu przyjmie temperaturę 18*C i zanim osiągnie temperaturę 22*C to troszkę zejdzie pomimo faktu, że powietrze w pomieszczeniu będzie miało 22*C tak więc to trzeba dostroić jeszcze do własnych preferencji... pozostaje jeszcze pytanie a co gdy ktoś będzie chciał skorzystać z sypialni okazjonalnie, niespodziewanie w dzień... 18*C brrr , a to wszystko na centralnym sterowniku... i schorowany użytkownik po niespodziewanym powrocie do domu (system tego nie przewidział) żeby zacząć leczyć przeziębienie wylegując się w łóżku musi jeszcze przeprogramować conieco bo przebywanie w 18*C raczej niesłuży kuracji... a z 18*C do 22*C w minutę się też nie nagrzeje... Witolo system zależy od preferencji użytkownika... przede wszystkim. Po pierwsze chcesz różnicować temperatury / pomieszczenie/ dzień , godzina/ (droższe w zakupie, tańsze w eksloatacji wg. mnie mniejszy komfort użytkowania) czy wymagasz stałej temperatury w całym budynku 24/h (droższe w eksploatacji ale bardziej kombortowe, tańsze w inwestycji)... Jak sobie na to odpowiesz to sprawa jest już prawie na finiszu.. decyzyjnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Talbot 05.12.2007 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2007 Mówiąc o wpływie promienowania cieplnego grzejników miałem na myśli sytuację odczuwania komfortu przy niższej temperaturze powietrza, ale grzejących grzejnikach i braku komforu przy wyższej temperaturze i zimnych grzejnikach. Jest to bardzo istotne zagadnienie i warto zaprogramowac cały system grzejny w ten sposób, żeby grzejniki były przez większość czasu ciepłe. Uzyskujemy w ten sposób duże oszczędności i odczuwamy przyjemne ciepło. Ciekawe rzyczy tu napisałeś. Ciekawe też musisz mieć w tym zakresie dośiwadczenia. Wychodzi mi z tego, że masz ocieplenie domu na takim poziomie, który nie zapewnia właściwej powierzchni temperatury ściany. Zimna ściana działa jak czarna dziura pochłaniająca promieniowanie z domownikó, stąd problem z poczuciem komfortu. Grzejnik przekazuje 70% ciepła na drodze konwekcji i tylko 30% na drodze promieniowania. Aby odczuć promieniowanie z jego powierzchni, to jego temperatura musi być znacząco wyższa od temperatury otoczenia. A skoro tak, to taki grzejnik pracując dostarcza bardzo duże ilości ciepła na drodze konwekcji i niewiele na drodze promieniowania. Ta konwekcja nagrzeje pomieszcznie, a przynajmniej powinna do zadanego poziomu. Skoro nie daje rady, to znaczy ze straty w pomieszczeniu są duże. Powiem szczerze, że po kilku latach studiów, gdzie termodynamika i wymiana ciepła to była podstwa, nie umiem sam dla siebie znaleść uzasadnienia dla tego co napisałeś, poza taką ewentualnością, że masz duże straty ciepła w budynku (przez wentylacją, albo inną drogą) i masz zbyt chłodne powierzchnie ścian, więc jestes w stanie odczuwać komfort tylko wtedy, kiedy grzejniki pracują. Jekie temperatury utrzymujesz w pomieszczeniach? Pozdrawiam PS. Nie myśl że tą wypowiedzią cokolwiek Ci zarzucam. Po prostu opisany przez Ciebie mechanizm, a dokładniej jego funkcjonowanie w twoim domu, bardzo mnie zaskoczył i dlatego drążą myślowo to zagadnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sasha 05.12.2007 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2007 mam prośbę czy możecie się wypowiedzieć w tym wątku http://forum.muratordom.pl/post2203456.htm#2203456 będę wdzięczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kryspin 06.12.2007 08:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 Wczoraj zrobiłem krok w kwesti sterowania ogrzewaniem.. popitoliły mi się styki i podałem 230V na sterownik pieca na styki beznapięciowe... Tak więc krok był wstecz jestem na etapie zasilania pompy bezpośrednio z sieci 230V chodzi non stop a piec działa tylko w podtrzymaniu, ustawiłem go tak że utrzymuje przy dzałającej pompie non stop temperaturę wody na poziomie 48*C... Pytanie gdzie teraz kupić sterownik R501 co lepsze już nieprodukowany. Jest zamiennik R510 ale to już trzeba kupić w całości, panel, sterownik czujniki itd itd... ech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaczorek. 06.12.2007 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 Wczoraj zrobiłem krok w kwesti sterowania ogrzewaniem.. popitoliły mi się styki i podałem 230V na sterownik pieca na styki beznapięciowe... Tak więc krok był wstecz jestem na etapie zasilania pompy bezpośrednio z sieci 230V chodzi non stop a piec działa tylko w podtrzymaniu, ustawiłem go tak że utrzymuje przy dzałającej pompie non stop temperaturę wody na poziomie 48*C... Pytanie gdzie teraz kupić sterownik R501 co lepsze już nieprodukowany. Jest zamiennik R510 ale to już trzeba kupić w całości, panel, sterownik czujniki itd itd... ech http://www.allegro.pl/search.php?string=STEROWNIK+PIECA&category=5&buy=0&new=0&pay=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Talbot 06.12.2007 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 Wczoraj zrobiłem krok w kwesti sterowania ogrzewaniem.. popitoliły mi się styki i podałem 230V na sterownik pieca na styki beznapięciowe... Tak więc krok był wstecz jestem na etapie zasilania pompy bezpośrednio z sieci 230V chodzi non stop a piec działa tylko w podtrzymaniu, ustawiłem go tak że utrzymuje przy dzałającej pompie non stop temperaturę wody na poziomie 48*C... Pytanie gdzie teraz kupić sterownik R501 co lepsze już nieprodukowany. Jest zamiennik R510 ale to już trzeba kupić w całości, panel, sterownik czujniki itd itd... ech http://www.allegro.pl/search.php?string=STEROWNIK+PIECA&category=5&buy=0&new=0&pay=0 Kaczorek: Te sterowniki sa do kotłów zasypowych bez podajnika. Kryspin: Jak rozumiem http://www.compit.pl już nie ma ich w ofercie w praktyce? (na stronie piszą że tylko sprzedaż hurtowa) Czemu musisz kupić czujniki, skoro z kart katalogowych wynika ze oba sterowniki mają wejścia pod takie same czujniki temperatury? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kryspin 06.12.2007 10:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 Wczoraj zrobiłem krok w kwesti sterowania ogrzewaniem.. popitoliły mi się styki i podałem 230V na sterownik pieca na styki beznapięciowe... Tak więc krok był wstecz jestem na etapie zasilania pompy bezpośrednio z sieci 230V chodzi non stop a piec działa tylko w podtrzymaniu, ustawiłem go tak że utrzymuje przy dzałającej pompie non stop temperaturę wody na poziomie 48*C... Pytanie gdzie teraz kupić sterownik R501 co lepsze już nieprodukowany. Jest zamiennik R510 ale to już trzeba kupić w całości, panel, sterownik czujniki itd itd... ech http://www.allegro.pl/search.php?string=STEROWNIK+PIECA&category=5&buy=0&new=0&pay=0 Kaczorek: Te sterowniki sa do kotłów zasypowych bez podajnika. Kryspin: Jak rozumiem http://www.compit.pl już nie ma ich w ofercie w praktyce? (na stronie piszą że tylko sprzedaż hurtowa) Czemu musisz kupić czujniki, skoro z kart katalogowych wynika ze oba sterowniki mają wejścia pod takie same czujniki temperatury? Pozdrawiam Generalnie gdy dzwoniłem pytałem itd to mogą jedynie zaproponować kompletny zestaw R510 a na zestaw składa się to wszystko. R501 już nie występuje, mogą jedynie podjąć się próby naprawy tego mojego uszkodzonego. Problem jest nie w demontażu i wysyłce ale w sposobie ogrzewania domu w tym czasie. Rozważam też założenie jakiegoś sterownika programowalnego który by objął swoją funkcją zarówno piec i osprzęt osprzęt + sterowanie ogrzewaniem. Tylko muszę zassać informacji na ten temat jak to w praktyce miałoby wyglądać. Narazie z przymusu posiadłem wiedzę w zakresie ogrzewania domu utrzymując piec w układzie podtrzymania i gdyby nie problem pojawiającego się zapotrzebowania na cwu i gwałtownej zmiany pracy to piec działał by praktycznie liniowo i non stop... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaczorek. 06.12.2007 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 http://www.allegro.pl/search.php?string=STEROWNIK+PIECA&category=5&buy=0&new=0&pay=0 Kaczorek: Te sterowniki sa do kotłów zasypowych bez podajnika. Pozdrawiam aaa ... nieprawda drogi kolego zrob sort po cenie (up) na gorze bedziesz miał te droższe z podajnikiem pzdr http://www.allegro.pl/item280086501_sterownik_kotla_pieca_z_podajnikiem_st_77_alarm.html http://www.allegro.pl/item279004188_profesjonalny_sterownik_pieca_perfekt_podajnikowy.html[ http://www.allegro.pl/item280087430_sterownik_kotla_pieca_z_podajnikiem_alarm_st_37.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kryspin 06.12.2007 10:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 Kaczorek. R510 COMPIT'U dedykowany jako zamiennik 400 pln Trzebaby jeszcze przysiąść i porównać parametry tych sterowników bo tak czy inaczej pewnie upchnąć się tego w stare obudowy pieca niebardzo da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaczorek. 06.12.2007 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 generalnie streowniki są różne ale realizują te same zadania niektóre maja dodatkowe bajery ...kontrola temp podajnika itp. wydaje mi sie ze najbardziej fajnym bajerem jest mozliwosc sterowania pompami w zależności od temp. na kotle moj sterownik tego nie ma - ubolewam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Talbot 06.12.2007 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 http://www.allegro.pl/search.php?string=STEROWNIK+PIECA&category=5&buy=0&new=0&pay=0 Kaczorek: Te sterowniki sa do kotłów zasypowych bez podajnika. Pozdrawiam aaa ... nieprawda drogi kolego zrob sort po cenie (up) na gorze bedziesz miał te droższe z podajnikiem pzdr http://www.allegro.pl/item280086501_sterownik_kotla_pieca_z_podajnikiem_st_77_alarm.html http://www.allegro.pl/item279004188_profesjonalny_sterownik_pieca_perfekt_podajnikowy.html[ http://www.allegro.pl/item280087430_sterownik_kotla_pieca_z_podajnikiem_alarm_st_37.html Aaa... rzeczywiscie... nie chciało mi sie tak daleko przewijać, sorki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukol-bis 08.12.2007 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2007 Mówiąc o wpływie promienowania cieplnego grzejników miałem na myśli sytuację odczuwania komfortu przy niższej temperaturze powietrza, ale grzejących grzejnikach i braku komforu przy wyższej temperaturze i zimnych grzejnikach. Jest to bardzo istotne zagadnienie i warto zaprogramowac cały system grzejny w ten sposób, żeby grzejniki były przez większość czasu ciepłe. Uzyskujemy w ten sposób duże oszczędności i odczuwamy przyjemne ciepło. Ciekawe rzyczy tu napisałeś. Ciekawe też musisz mieć w tym zakresie dośiwadczenia. Wychodzi mi z tego, że masz ocieplenie domu na takim poziomie, który nie zapewnia właściwej powierzchni temperatury ściany. Zimna ściana działa jak czarna dziura pochłaniająca promieniowanie z domownikó, stąd problem z poczuciem komfortu. Grzejnik przekazuje 70% ciepła na drodze konwekcji i tylko 30% na drodze promieniowania. Aby odczuć promieniowanie z jego powierzchni, to jego temperatura musi być znacząco wyższa od temperatury otoczenia. A skoro tak, to taki grzejnik pracując dostarcza bardzo duże ilości ciepła na drodze konwekcji i niewiele na drodze promieniowania. Ta konwekcja nagrzeje pomieszcznie, a przynajmniej powinna do zadanego poziomu. Skoro nie daje rady, to znaczy ze straty w pomieszczeniu są duże. Powiem szczerze, że po kilku latach studiów, gdzie termodynamika i wymiana ciepła to była podstwa, nie umiem sam dla siebie znaleść uzasadnienia dla tego co napisałeś, poza taką ewentualnością, że masz duże straty ciepła w budynku (przez wentylacją, albo inną drogą) i masz zbyt chłodne powierzchnie ścian, więc jestes w stanie odczuwać komfort tylko wtedy, kiedy grzejniki pracują. Jekie temperatury utrzymujesz w pomieszczeniach? Pozdrawiam PS. Nie myśl że tą wypowiedzią cokolwiek Ci zarzucam. Po prostu opisany przez Ciebie mechanizm, a dokładniej jego funkcjonowanie w twoim domu, bardzo mnie zaskoczył i dlatego drążą myślowo to zagadnienie. Pisałem o sytuacji ogólnej, uwzględniającej wrażliwość organizmu na różne czynniki, nie zawsze mierzalne, niemniej występujące i powszechnie uznawane. Mechanizm, którym mówię, jest już dawno opisany w literaturze i trochę jestem zdziwiony Talbot, że Ty o nim nie słyszałeś, skoro jesteś specjalistą w tej dziedzinie. Bardziej precyzując punkt odniesienia mojej wypowiedzi podam przykład odczuwania komfortu cieplnego, chyba nawet podręcznikowy: W pomieszczeniu z nagrzanym piecem kaflowym nasz organizm będzie odczuwał komfort cieplny przy temperaturze 19st. C. W pomieszczeniu o identycznej temperaturze,ale bez nagrzanego pieca wyraźnie oczujemy wrażenie chłodu. W pomieszczeniu z ciepłymi grzejnikami i temperaturze 21st. C będzie nam ciepło. W tym samym pomieszczeniu z identyczną temperaturą, ale z chłodnymi grzejnikami, odczucie komfortu cieplnego będzie już niższe. Podobne odczucia daje ogrzewanie podłogowe i tym chyba już nikogo nie zaskakuję. Każdy posiadacz takiego ogrzewania może sprawdzić jak różnią się jego odczucia komfortu, w identycznych temperaturach, ale przy działającym i nie działającym ogrzewaniu podłogowym. Dlatego właśnie doradzam takie zaprogramowanie całego układu, w którym grzejniki bedą przez większość czasu ciepłe. Wiem, że nie zawsze i nie z kazdym kotłem da się uzyskać taki efekt, ale jeśli można, to naprawdę warto. Wymaga to jednak głębszej analizy zasad działania całego ukłau grzewczego i nie ma tu gotowej recepty do każdych warunków. Na koniec chciałbym Ci podziękować Talbot za troskę o moją sytuację, ale uspokoję Cię, że nie jest tak źle jak przewidujesz. Jak na razie ogrzewam dom o pow. ogrzewanej 400m2 (po podłodze) mocą 18kW brutto i zapewniam Cię, że nie marznę, a kociołek ma bardzo długie przerwy w pracy. Nawet do 8 godzin w nocy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Talbot 10.12.2007 12:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 W pomieszczeniu z ciepłymi grzejnikami i temperaturze 21st. C będzie nam ciepło. W tym samym pomieszczeniu z identyczną temperaturą, ale z chłodnymi grzejnikami, odczucie komfortu cieplnego będzie już niższe. Podobne odczucia daje ogrzewanie podłogowe i tym chyba już nikogo nie zaskakuję. Każdy posiadacz takiego ogrzewania może sprawdzić jak różnią się jego odczucia komfortu, w identycznych temperaturach, ale przy działającym i nie działającym ogrzewaniu podłogowym. Dlatego właśnie doradzam takie zaprogramowanie całego układu, w którym grzejniki bedą przez większość czasu ciepłe. Wiem, że nie zawsze i nie z kazdym kotłem da się uzyskać taki efekt, ale jeśli można, to naprawdę warto. Wymaga to jednak głębszej analizy zasad działania całego ukłau grzewczego i nie ma tu gotowej recepty do każdych warunków. Na koniec chciałbym Ci podziękować Talbot za troskę o moją sytuację, ale uspokoję Cię, że nie jest tak źle jak przewidujesz. Jak na razie ogrzewam dom o pow. ogrzewanej 400m2 (po podłodze) mocą 18kW brutto i zapewniam Cię, że nie marznę, a kociołek ma bardzo długie przerwy w pracy. Nawet do 8 godzin w nocy. Pozdrawiam Zgadam se ze wszytkim co napisałeś i to jest jak najbardziej jasne. Nie o to mi chodziło, przeczytaj jeszcze raz moją wcześnijeszą wypowiedź. Chodzi mi o to, ze nie wyobrażam sobie jak grzejniki mają grzać jak najdłużej (mieć podniesioną temperaturę) i jednocześnie nie przegrzać pomieszczenia. To była niejasnosć, a nie sam mechanizm funkcjonowania promieniowania jako takiego. Kożyści z promieniowania to tylko przy podłogówce, jak zresztą sam napisałeś. Po prostu to co napisłeś o sposobie ustawienia ogrzewania grzejnikowego ma w sobie sprzeczności. I brzmiało tak, jakbyś właśnie tak miał to ustawione w swoim domu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukol-bis 10.12.2007 15:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 [quote name="TalbotZgadam se ze wszytkim co napisałeś i to jest jak najbardziej jasne.Nie o to mi chodziło, przeczytaj jeszcze raz moją wcześnijeszą wypowiedź. Chodzi mi o to, ze nie wyobrażam sobie jak grzejniki mają grzać jak najdłużej (mieć podniesioną temperaturę) i jednocześnie nie przegrzać pomieszczenia.To była niejasnosć, a nie sam mechanizm funkcjonowania promieniowania jako takiego.Kożyści z promieniowania to tylko przy podłogówce, jak zresztą sam napisałeś.Po prostu to co napisłeś o sposobie ustawienia ogrzewania grzejnikowego ma w sobie sprzeczności. I brzmiało tak, jakbyś właśnie tak miał to ustawione w swoim domu. Pozdrawiam Znowu mnie zadziwiasz, bo moja teza jest oczywista. Możemy tę samą energię przekazać budynkowi temperaturą grzejników 95st, C albo 40st C. Oczywiście w tym drugim przypadku przekazywanie energii potrwa znacznie dłużej i dłużej organizm będzie odczuwał korzystne promieniowanie... to przecież już dawno wymyślono w bardziej zaawansowanych układach z regulacją pogodową i chyba nie ma potrzeby rozwijania dalej tego zagadnienia, bo wszyscy o tym wiedzą.W jednym się z Tobą zgodzę i Twoje przwidywania są w tym względzie słuszne; tak mam to ustawione w swoim domu, ale nie mam podłogówki, a jednak odczuwam wyraźnie wpływ promienowania grzejników i wyraźny komfort cieplny już przy 20st C, a jak grzejniki są zimne, to przy 22st. C jest dopiero OK.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Talbot 11.12.2007 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 Teraz rozumiem idęę, ale jestem bardzo zaskoczony, ze odczuwasz promieniowanie od grzejników o temperaturze 40stC.Mała róznica temperatur, niewielka powierzchani promieniowania (przy podłgówce mamy dużą powoerzchnię). Ja u siebie w domu promieniowania od grzejników nie odczuwam, co się zgadza ze sposobem pracy grzejnika, stąd moje całkowiete zaskoczenie takim stanem faktycznym. Ale jak widać, człowiek uczy się przez całe życie i jak widać są przypadki, gdzie grzejniki dadzą odczuwalne promieniowanie przy niskiej temperaturze. Będę o tym pamiętał. Dzięki za podzielenie się swoim doświadczeniem. Od tego właśnie jest to forum. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kryspin 11.12.2007 07:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 To jeszcze jedno pytanie związane z podłogówką i temperaturą jej zasilania. W tej chwili nie mam zaworu trójdrogowego czy czterodrogowego i ustawiając temperaturę na piecu 55*C woda na wyjściu pieca a więc i rozdzielaczach a więc i na wejściu w podłogówkę ma około 55*C Podłogówki powpinane są tak iż jest zasilanie z rozdzielacza a na powrocie zawór RTL. I wszystko pięknie ale w podłogę tłoczone jest medium ponad 50*C Efekt taki że podłogówki przykręcam (RTL'a znaczy się), na początku pętli podłoga jest na maxa gorąca po środku jest oki a na powrocie już duupa nie wspominając że przy zaworze RTL powrót jest zimny. Wiem że sprawę rozwiążę zawór czterodrogowy + pompa ale czy jest jeszcze jakiś inny sposób?? żeby zmniejszyć temperaturę zasilania podłogówki?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siwy z gosławic 12.12.2007 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2007 Wywal RTL i wstaw tohttp://www.allegro.pl/item276982294_omnigena_pompa_c_o_25_40_180_cenowy_szok_.html http://www.allegro.pl/item282973191_termostatyczny_zawor_mieszajacy_esbe_20_43.html Wstawiłem to miesiąc temu i jestem naprawdę zadowolony. Na kociołku 60C a w podłogę 35C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kryspin 13.12.2007 12:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2007 Zakupiłem dzisiaj tą samą pompę i zawór ale czterodrogowy (zależało mi także na ochronie kotła przed niską temperaturą) jednak a nie termostatyczny. Montaż jak sprzęt przybędzie do domu. Potem będę myślał nad termostatycznymi głowicami i sterowaniem tego...w zależności od potrzeb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
blitztrager 11.12.2012 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Witam, Odkopuję temat. Ogólnie bardzo trudno rozgrzać mieszkanie do 21 stopni przy temp zewnętrznej mniejszej niż 5 stopni. Przykładowo termostat stawiam na blacie pomiędzy salonem a kuchnią - 21 stopni osiąga powiedzmy około godziny 11tej. Piec przechodzi na grzenie do 21stopni od godziny 6:00. W każdym pomieszczeniu chcę mieć temperaturę:Dzień 21 stopni.Noc 19,5. Sytuacja:Na każdym grzejniku mam głowicę termostatyczną firmy honeywell Thera-4 ClassicGrzejniki zasilana od dołu.Sypialnia dwa grzejniki - nastaw 5 (maksymalny)Salon dwa grzejniki - nastaw 5 (maksymalny) Salon połączony z przedpokojem i kuchnią. W kuchni pod oknem brak grzejnika.Dodatkowo używam bezprzewodowego termostatu Immergas RADIO TYBOX 810Mieszkanie 48 metrów. Okna plastiki z nawiewnikami otworzonymi maksymalnie. Mimo tego na każdym oknie skrapla się wilgoć i zaczynają pleśnieć uszczelki.Wilgotność mierzona około 50-60% w sezonie grzewczym. Sterownik trzymam w najzimniejszym pomieszczeniu - sypialnia. Dodatkowo mam tam przemarzający kąt (temperatura 7 stopni przy wew. 20 i zew -6) dlatego tez jest to wyjątkowo zimne pomieszczenie. Zależy mi na powiązaniu komfortu cieplnego z ekonomicznością.Piec z zamkniętą komorą spalania na gaz Immergas Eolo Star - ciągle się włącza i wyłącza. Nastawa na piecu 60 stopni.Moc 23kW. Minimalna moc to 9kW Dane techniczne pieca:http://pl.immergas.com/media/eolo_star23.pdf Pytanko o zawory na zasilaniu grzejników - w jakiej pozycji powinny one być? Zakres obrotu śrubokrętem to około 45stopni - zegarowo od pozycji godzina 12 do pozycji godzina 2.Ciekawostką jest że jeden zawór tylko w jednym grzejniku kręci się 360stopni ile chcieć?? Czy to oznacza, że jest uszkodzony? Czy kręcąc i kręcąc można go wykręcić? W razie potrzeby uszczegółowię temat. Pozdrawiam,Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.