Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

komentarz do dziennika budowy mojego EM20 na Podhalu


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 100
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Cieszę się ,że jestem pierwszy i zainauguruję komentarze do dziennika. Działka piękna , a widok na góry rewelacja. Piszesz ,że działka mała wcale nie ale najważniejsze ,że własna . Własny kawałek ziemi , nieba nad nim i ten widok na góry ..... aż przyjemnie spojrzeć . U nas na nizinach nie ma takich widoków , ale i tak cieszymy się ,że mamy własną działkę i na niej będzie nasz domek.

Projekcik też ładny więc tylko budować !!

 

My też zaczynamy budowę w 2008 roku koło Poznania!

Pozdrawiamy :

Małgosia i Pawełek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months później...
  • 1 month później...
  • 3 weeks później...
  • 2 weeks później...
  • 2 months później...

Witajcie,

 

Po pierwsze: gratulacje! Piękny dom, świetna organizacja budowy, ciekawe rozwiązania.

 

Nasz domek buduje się pod Warszawą (nieco odmienne klimaty niż Wasze :-( choć udało się nam działeczkę w otoczeniu zieleni znaleźć, chociaż jakaś namiastka...) z Silki rzecz jasna :-) (ściana 3-w z wełną).

 

Na jaki klej u Was kleją Silkę - kupiłam Maxit Optiroc ale większość silkowców wymienia Alpol...

 

W tym tygodniu murowane będą ściany, które spoczną na bloczkach ISOMUR. Ze względu na taki rodzaj izolacji za radę konsultantów J-P nie zdecydowaliśmy się na ocieplenie ścian fundamnetowych w pionie (które nota bene tez mamy monolityczne jak u Was, to ostatnio rzadkość), choć wątpliwości pozostały. Co Was przekonało?

 

Hydroizolacja pozioma też już zakupiona - będzie Icopal SBS Szybki Fundament- jak oceniasz tą papę, czy rzeczywiście 1 wartwa jest wystarczająca? I czy między nią a styropianem kładziona była jeszcze u Was folia?

 

Zamierzam wykonać opaskę drenażową wokół domu - z czego wykonywaliście Waszą, wspomniałeś, że zamawiałeś przez internet o ile dobrze pamiętam - czy mogę prosić o namiar?

 

Na dniach musimy zakupić komin - na razie kompletny mętlik w głowie mamy i Schieldel Rondo Plus to na razie jedyny typ - co sprawiło, że wybraliście właśnie ten?

 

Podoba mi się Wasza okładzina komina! Szukałam kogoś, kto zdecydował się na kamień i proszę. Jaki to konkretnie kamień, jaka grubość płyt na kominie? My sami w planach mamy piaskowiec - elementy mają pojawić się na elewacji, ogrodzeniu ale nie wiadomo było co zrobić z kominem. Ciekawa jestem czy bezpieczne byłoby obmurowanie komina systemowego cegiełkami z piaskowca?

 

I na koniec te (nie)szczęsne kanały elektryczne: jesteś jedyną osobą, która usiłuje je wykorzystać. Nas do Silki właśnie to przekonało (opcją były silikaty) i szkoda byłoby na nie machnąć ręką.

Rozumiem, że kanały należy zestawiać w pionie tylko tam gdzie planujemy włożyć peszle, czy też powinnam ekipie kazać wszystkie bloczki "zgrywać"?

Nie wiem jak ugryźć tę kwestię.

 

Pozdrawiam serdecznie,

Blanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

my kleiliśmy oryginalnym klejem 2w1 d0 silki i ytonga- jest nieco bielszy i ponoć lepszy ale za to dużo droższy niż Alpol, chociaż jak czasami brakowało tego oryginalnego to i alpolem kleiliśmy i stoi :)

co do papy to kupowaliśmy ten sam produkt w 1 warstwie - my may ścianę 3 warstwową tylko do dolnego poziomu okien - taka sama okładzina kamienna jak na kominie, tylko że w rejonie cokołu, a nieco wyżej w okolicy kuchni i jadalni. Tam zrobilismy tak - ściana fundamentowa monilityczna, na to papa, za papą styrodur 20 cm, a na to 10 cm betonu (ściana dociskowa, na której będzie opierać się ścianka elewacyjna z kamieni. na tej ściance z betonu reż Icopal - ale szybka izolacja, a nie papa

Jeżelli wy macie Isomury - tak jak ja - ale ścianę 3 warstwową - to na czym oprzecie tę sciankę elewacyjną? Powinniście zatem ścianę fundamentową też zrobić 3 warstwową albo zamontować ścianę elewacyjną na specjalnych szynach do murów licowych - a te systemy są dość drogie - poza tym - jeżeli nie ocieplicie ściany fundamentowej to owszem - mostek pionowy to odetnie, ale z boku będzie ciągnęło - mnie konsultant JP odmiennie niż Wam doradził ocieplenie fundamentu, mimo, że pytałem czy to konieczne. Notabene, ja podłożyłem pustaki cokołowe nie tylko pod ściany zewnętrzne, ale i pod wewnętrzne, z wyjątkiem dziur na otwory drzwiowe - tam będzie styropian.

Co do elektryki w kanałach- pilnowałem aby kreski się zgadzały, ale oprócz kresek - które się zgadzają - jest też klei - który skutecznie zmniejsza drożność tych kanałów - najlepiej na bieżąco przetykać je grubym drutem zbrojeniowym. jak będziecie lać strop -trzeba te dziury pozatykać, bo beton sporą ich część zaleje. no i przy laniu stropu trzeba już mnie więcej wiedzieć, którędy przewody z parteru mają iść na pięterko - tam w beton trzeba dać rurki 4 cm peszle, na które trzeba namurować 1 warstwę na pięterku. inaczej nie wejdziesz bez kucia z kablami na piętro. jednak na etapie stanu surowego wymaga to przynajmniej wstępnej koncepcji elektryka - ja wykonałem 2 takie przejścia na piętro,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do włókniny Fibertex z przedsiębiorstwa INORA z Gliwic - oni preferują tzw drenaż francuski - bez rurek. Rodzaj geowłókniny zależy od rodzaju gruntu - oni pomogą Wam dobrać - i po zamówieniu dostarczą.

Komin mamy Schiedel rondo plus. kamień to łupek - kopany u nas na Podhalu - nawet u mnie na działce jest go mnóstwo - mam już połowę kamienia na cokoły. Jak przeniweluje teren - to pewnie parę kolejnych kamyków się znajdzie :) Ich przeciętna grubość to 4-5 cm, ale jak widać są kładzione na sztorc a nie na płasko z niewielką -0-1 cm spoiną. zatem wymagały one docinanie. Z kanienia o grubości 4 cm odcinało sie fragmenty grube na 6-8 cm i doklejało do komina - klej SOPRO No1. No i wyszło jak wyszło - jak będzie z trwałością - bo to równie ważne jak wygląd - dopiero sie okaże. U nas na Podhalu wszyscy tym obkładają i sie trzyma latami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Dziękuję za odpowiedzi. Piękny ten Wasz kamień...

 

Jak życie pokazuje doradcy techniczni różne poglądy mają, choć może ich pozornie rozbieżne zdania wynikały z konkretnych uwarunkowań naszych budynków. Mi powiedziano, że: bloki J&P w 70% redukują mostek cieplny w pionie podczas gdy sam styropian w zaledwie dwudziestu paru (jak w ulotce) i że dodając ocieplenie fundamentów można pokusić się o niemal 100% ochronę, ale trzeba zadać sobie pytanie czy warto. Odradzono mi też zakup bloczków pod ściany nośne wewn. jako zbyteczne, za to mocno zalecono, aby pod wszystkimi otworami tarasowymi i wejściem głównym (całk dł. 5.5 m) i pod wjazdem do garażu te bloki równiez położyć (5.5m) by zachować ciągłość izolacji. I tak mamy. Mimo zaleceń nadal rozważamy obłożenie fundamentów niewielką warstwą styroduru lub termoorganiki gold...

 

Twoje rozwiązanie z 3-W monolityczną ścianą fudamentową jest bardzo ciekawe. Nasz pan konstruktor na to nie wpadł.... nasza ściana fundamentowa ma 50 cm szer pod ściany zewnętrzne o łącznej szer 55 cm.

 

Czy stosowaliście zbrojenia murfor pod otwory okienne oraz kotwy do ścianek wewnętrznych?

 

Dzwoniłam do firmy od drenażu - nadal czekam na materiały informacyjne, które mają przesłać. Dziękuję za namiar. Jaki jest orientacyjny koszt 1m2 tej geowłókniny?

 

Rozumiem, że kończycie prace w tym roku. Oj chciałabym już być w tym miejscu!!!

 

Czy konieczne jest zabezpieczenie nieotynkowanych murów Silki przed zimą (środkami hydrofobizującymi)?

 

Dobrej nocy,

Blanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kotwy stosowaliśmy do działówek - jedynie LP 30 sie nadają - raz jak zabrakło - kupiłem takie dużo tańsze i nieco grubsze do płyt GK - nie nadają się - wychodzi krzywo.

my mieliśmy włókninę F3M bodajże - bo grunt gliniasty - ona jest najdroższa - ok 4,40 jeżeli macie lepszy grunt, piaszczysty yo pewnie zalecą F330 po 3,70

my daliśmy murfora pod wszystkie ścianki wewnątrz i działowe i nośne oraz oczywiście pod bramę garażową, drzwi wejściowe i okno balkonowe salonu oraz pod okno balkonowe na górze - mamy jedno takie okno tylko. Akurat starczyło. Natomiast nie dawaliśmy pod "normalnymi oknamii. Bo niby dlaczego pod a nie nad albo po bokach? Wydaje mi się, zo tojuz przesada. Pod balkonowe OK, zgadzam się sens jest. Zwykłe okna - nasunie sie węgarek z Neoporu przy ocieplaniuścia i będzie OK.

To co zostało z MURFOR - niewiele tego zostało - damy pod kominek, jak już będzie budowany.

Pustaki pod ścianki działowe wiele nie kosztowały, a zaletą ich zastosowania było to, że wszystkie ściany i zewnętrzne i wewnętrzne zaczynają się na tej samej wysokości więc dużo łatwiej zrobić przewiązanie ze ścianami wewnętrznymi nośnymi i kotwienie ścianek działowych też duuzo łatwiejsze - prawda?

W tym roku plan jest jedynie na stan surowy otwarty zatem kończymy dopiero w przyszłym roku - mam nadzieję że późną jesienią.

Nie słyszałem o środkach hyrofobizujących przed zimą -mamy dość szeroki okap, więc nie powinny zamoknąć. A nawet jeśli zamokną - to przecież mróz ich nie rozsadzi (mam taką nadzieję :) ) Śmietniki z silikatów stoją latami i jakoś się nie rozpadają, a nie sądzę żeby po ich wymurowaniu ktoś się z nimi bawił jakimiś farbkami :)

 

Rozumiem - wasza ściana fundamentowa jest 1-warstwowa, nad nią zaczyna się 3-warstwowa z lekkim nadwieszeniem nad ściana fundamentową. teoretycznie zatem ściana fundamentowa będzie narażona na mrozek, który będzie wyziębiał całą ściankę fundamentową oraz ten wąski pasek cokołu, który będzie tuż nad ziemią niczym nie ocieplony - tam mróz może nieco wysadzxać zaprawę na której leży MURFOR. Ja bym na twoim miejscu ocieplił ścianę fundamentową przynajmniej metr poniżej gruntu 10cm styroduru - i masz spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Witaj,

 

Już wcześniej zaglądałam do Waszego dziennika, ale jako czytelniczka :) Zamierzamy skopiować Wasz pomysł na schody - drukowałam dla majstra zdjęcia, żeby nie musiał się domyślać o co mi chodzi :)

 

No cóż, M20 w podhalańskiej wersji prezentuje się fantastycznie :) A do tego te widoki... Bezcenne:)

 

Okładzina komina w duecie z pokryciem dachowym wygląda super!

 

Pozdrawiam,

Ula

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kotwy stosowaliśmy do działówek - jedynie LP 30 sie nadają - raz jak zabrakło - kupiłem takie dużo tańsze i nieco grubsze do płyt GK - nie nadają się - wychodzi krzywo.

my mieliśmy włókninę F3M bodajże - bo grunt gliniasty - ona jest najdroższa - ok 4,40 jeżeli macie lepszy grunt, piaszczysty yo pewnie zalecą F330 po 3,70

my daliśmy murfora pod wszystkie ścianki wewnątrz i działowe i nośne oraz oczywiście pod bramę garażową, drzwi wejściowe i okno balkonowe salonu oraz pod okno balkonowe na górze - mamy jedno takie okno tylko. Akurat starczyło. Natomiast nie dawaliśmy pod "normalnymi oknamii. Bo niby dlaczego pod a nie nad albo po bokach? Wydaje mi się, zo tojuz przesada. Pod balkonowe OK, zgadzam się sens jest. Zwykłe okna - nasunie sie węgarek z Neoporu przy ocieplaniuścia i będzie OK.

To co zostało z MURFOR - niewiele tego zostało - damy pod kominek, jak już będzie budowany.

Pustaki pod ścianki działowe wiele nie kosztowały, a zaletą ich zastosowania było to, że wszystkie ściany i zewnętrzne i wewnętrzne zaczynają się na tej samej wysokości więc dużo łatwiej zrobić przewiązanie ze ścianami wewnętrznymi nośnymi i kotwienie ścianek działowych też duuzo łatwiejsze - prawda?

W tym roku plan jest jedynie na stan surowy otwarty zatem kończymy dopiero w przyszłym roku - mam nadzieję że późną jesienią.

Nie słyszałem o środkach hyrofobizujących przed zimą -mamy dość szeroki okap, więc nie powinny zamoknąć. A nawet jeśli zamokną - to przecież mróz ich nie rozsadzi (mam taką nadzieję :) ) Śmietniki z silikatów stoją latami i jakoś się nie rozpadają, a nie sądzę żeby po ich wymurowaniu ktoś się z nimi bawił jakimiś farbkami :)

 

Rozumiem - wasza ściana fundamentowa jest 1-warstwowa, nad nią zaczyna się 3-warstwowa z lekkim nadwieszeniem nad ściana fundamentową. teoretycznie zatem ściana fundamentowa będzie narażona na mrozek, który będzie wyziębiał całą ściankę fundamentową oraz ten wąski pasek cokołu, który będzie tuż nad ziemią niczym nie ocieplony - tam mróz może nieco wysadzxać zaprawę na której leży MURFOR. Ja bym na twoim miejscu ocieplił ścianę fundamentową przynajmniej metr poniżej gruntu 10cm styroduru - i masz spokój

 

 

sorki pomylił mi się MURFOR z ISOMUR :)

nie dawaliśmy murfora w ogóle - pan z firmy Polskie silikaty stwierdził, że do domków jednorodzinnych to nie ma sensu - szkoda kasy. Natomiast a propos ISOMUR - w moim wpisie należy słowo murfor zamienić na ISOMUR i będzie tak jak miało być :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...