mobby 06.12.2007 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 Piszę tutaj, bo nie wiem co mam zrobić. Będzie trochę długo, ale potrzebuję Waszej pomocy.W listopadzie 2006 roku zakupiliśmy do domu zestaw wypoczynkowy firmy SWALLEN kanapa 3 osobowa, dwa fotele i ławę. Zestaw ten posiada stelarz drewniany, natomiast całość obita jest jasną skórą. Poniżej zdjęciehttp://skorupa.sqx.pl/swalen.jpgDo tego zestawu chcieliśmy dopasować komodę w firmie Klose i wybraliśmy wysoki kredens z serii Duo.Najważniejsze w tym wyborze był kolor. Specjalnie musieliśmy dopłacić za zrobienie tej komody w kolorze czereśnia antyczna, bo takiego koloru zakupiliśmy zestaw wypoczynkowy z ławą. Dodatkowo weryfikowaliśmy ten kolor na podstawie próbnika udostępnionego ze stoiska firmy SWALLEN przykładając go do mebla firmy Klose ( stoisko obok w jednym z salonów meblowych w Łodzi), który posiada taki kolor ( czyli czereśnia antyczna).Były zgodne. Po dostarczeniu komody ( 6 miesięcy od daty zakupu zestawy firmy SWALLEN) stwierdziliśmy, że firma Klose chyba się pomyliła, bo wybarwienie jest ciemniejsze. Jednakże na zgłoszenie reklamacji nie mieliśmy podstaw, gdyż kolor dostarczonej komody zgadzał się z kolorem mebli zwanej czereśnią antyczną, które oglądaliśmy z salonach meblowych.Pomyśleliśmy, że chyba czereśnia antyczna firmy SWALLEN a Klose różnią się, choć pracownik firmy SWALLEN zapewniał nas, że SWALLEN wzoruje się na kolorach firmy Klose.Pod koniec trwania gwarancji zgłosiliśmy reklamację na ławę, gdyż pojawiło się lekkie rozsychanie się ławy.Po 7 tygodniach !!! od zgłoszenia reklamacji przyjechała nowa ława.I co się okazała, przyjechała ława w najprawdziwszym kolorze czereśni antycznej.Kolor jej był idealny jak kredensu firmy Klose. Przeżyliśmy szok.Meble dostarczone nam nie były w kolorze czereśni antycznej. Jest to chyba buk koniakowy lub czereśnia, ale na pewno nie jest to czereśnia antyczna.Zgłaszając reklamację ławy podaliśmy kolor ławy, taki jak nam napisano na naszym zamówieniu i taki jak widniał na dokumencie gwarancji.Ławy nie przyjęliśmy, bo różniła się w wybarwieniu, ale nie w tym jest problem.Chcemy reklamować cały zestaw, gdyż dostarczony został nie w tym wybarwieniu, który zamawialiśmy. Nie mogliśmy stwierdzić tego przy odbiorze mebli, gdyż nie mieliśmy możliwości weryfikacji faktycznego koloru czereśni antycznej. Bazowaliśmy jedynie na przeświadczeniu, że jest to dokładnie ten kolor, który widniał na zamówieniu. Problem pojawił się, gdy zakupiliśmy komodę, ale dopiero dziś wszystko się wyjaśniło.Firma SWALLEN dostarczyła nam meble niezgodne z naszym zamówieniem.W momencie odbioru nie mogliśmy wiedzieć o dostarczeniu mebli niezgodnych z zamówieniem. Zamierzamy zgłosić reklamację do firmy SWALLEN. Jesteśmy po prostu wściekli na tą sytuację. Ewidentnie zawiniła firma SWALLEN i według zapewnień ich pracownika nie mamy podstaw do reklamacji. Pracownik potwierdził nam na piśmie, że w ramach reklamacji dostarczył na wymianę ławę w kolorze czereśnia antyczna.Czy mamy szansę na wymianę mebli, czy nasza reklamacja jest realna. Jesteśmy zdeterminowani na podjęcie działań, gdyż łączny koszt tych mebli jest dość spory i dlaczego mamy z powodu błędu pracowników frmy ( podobno firma rodzinna) mieć meble w kolorze, którego nie zamawialiśmy. Poradźcie co zrobić. Mobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 06.12.2007 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 pomaluj olejną, taką brązową, tylko kup więcej, bo partie mogą różnić się odcieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mobby 06.12.2007 20:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 pomaluj olejną, taką brązową, tylko kup więcej, bo partie mogą różnić się odcieniem Twoje stwierdzenie jest nie na miejscu. Dokładnie widać, że dostarczono nam meble w innym wybarwieniu. Mobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 06.12.2007 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 jak kupiłem szafki w ikei i jedna z półek miała inny odcień, to sprawa oparła się o dyrektora regionalnego ds zaopatrzeniabrakujący element dostarczono upeesem prosto ze szwecji (pewnie poszło od wytwórcy z polszy do szwecji i dopiero do mnie)ajk już dostałem to co chciałem, pomalowałem wszystko akrylem na pięęękny błękit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 07.12.2007 07:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2007 Z czereśnią jest problem - co firma, to odcień . Od złotego do wyraźnie czerwonego... Dąb też widziałam prawie zielony i prawie źółty - zawsze pod hasłem dąb. To samo z drzwiami - kolor na kolorniku i drzwiach mogły być zupełnie różne - stolarz sam ostrzegał. Zależy jak bejca "złapie". U nas w jadalni są meble określone przez Swarzędz jako czereśnia, dopasowaliśmy burgunda z innej firmy. Próbnikiem była półka z mebli jadalnianych . Do tego nie jestem pewna, czy nazwy w stylu "czereśnia antyczna" nie są umowne i czy na ich podstawie udało by się coś od producenta wyegzekwować. Tutaj dużo lepiej jest z meblami w okleinie, ale takich nie chciałam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mobby 07.12.2007 07:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2007 Do tego nie jestem pewna, czy nazwy w stylu "czereśnia antyczna" nie są umowne i czy na ich podstawie udało by się coś od producenta wyegzekwować. Oni posługują się próbnikiem i jest jak najbardziej zgodny. Tak samo firma Klose. Po przywiezieniu z reklamacji nowej ławy ewidentnie widać, że ława nowa jest w kolorze czereśni antycznej, a cały zestaw został dostarczony w zupełnie innym wybarwieniu. Nowa ława idealnie pasowała do mebla firmy Klose. Pracownicy, którzy przywieźli ławę potwierdzili, że nowa ława na 100% jest w kolorze czereśni antycznej. Potem próbowali się wycofywać, gdy usłyszeli, że będziemy reklamować cały zestaw. Spisaliśmy stosowna notatkę, w której potwierdzają, że nowa ława została wykonana w kolorze czereśni antycznej. W warunkach gwarancji jest taki zapis, że jeśli meble zostały dostarczone niezgodnie z zamówieniem to przysługuje nam wymiana. Wcześniejsze stwierdzenie tej niezgodności nie było możliwe. Dopiero konfrontacja mebla wybarwionego faktycznie w kolorze czereśni antycznej z nową ławą dała taką możliwość. Mobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
izat 07.12.2007 15:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2007 nie ma się nad czym zastanawiać piszesz pismo reklamacyjne z żądaniem wymiany mebli na kolor zgodny z umową i finito jak się wypną piszesz do federacji konsumentów, oni interweniują a jak sprzedawca i na nich się wypnie składasz pozew do sądu niestety to wszystko trochę trwa ..... u mnie oparło się o sąd, mam już nakaz zapłaty sprzedawca może się jeszcze odwołać no ale jak nie masz wyjścia i Ci zależy to walcz u mnie sytuacja była bardzo podobna, różnił się kolor mebla zamawianego od dostarczonego powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mobby 09.12.2007 11:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2007 Pismo juz napisałem, zarówno do producenta jak i do punktu przyjmowania zamówień na meble tzn tak gdzie dokonywałem zamówienia i zakupu.Reklamację na ławę składałem w czasie gdy była jeszcze gwarancja, natomiast obecne pismo stwierdzające niezgodność koloru z zamówieniem jest pisane po gwarancji ale w trakcie załatwiania wymiany ławy czyli w terminie gwrancyjnym.Jestem zdetermionowany, bo wiem, że meble są dostarczone w kolorystyce niezgodnej z zamówieniem.Chodzenie po sądach nie wygląda ciekawie, ale mam nadzieję, że dopnę swego. Mobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 09.12.2007 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2007 śmiechu warte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
izat 09.12.2007 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2007 śmiechu warte zdradzisz co?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 10.12.2007 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 gwarancja nie trwa kilku dni, jak zamawiam coś co kosztuje to widzę od razu że to jest to, lub nie, a nie w momencie gdy mi się kończy okres gwarancji/rękojmi bo to tchnie głupio/mądrym cwaniactwem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
izat 10.12.2007 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 chyba nie doczytałeś wątku .... albo udajesz, że nie kumasz o co biega autorowi, bo nie sądzę, że ............. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mobby 11.12.2007 05:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 izat napisała:chyba nie doczytałeś wątku .... albo udajesz, że nie kumasz o co biega autorowi, bo nie sądzę, że ............. Dzięki Iza, że mnie wyręczyłaś w odpowiedzi. Pisać żeby coś napisać to ......lepiej w ogóle nie pisać, zwłaszcza jak się czyta pobieżnie i bez zrozumienia. Mobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mmmad 11.12.2007 08:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 mobby nie przejmuj sie Barbossa, nabija sobie ilosc postow malo lub nic nie wnoszacymi uwagami w duzej ilosci watkow. Jesli chodzi o meble, niedawno szukalismy stolu. Patrzylismy pod katem przyszlego umeblowania i ktorys z wiekszych sprzedawcow powiedzial, ze nie moze nam zapewnic, ze kolor stolu ktory wybierzemy teraz bedzie wygladal dokladnie tak samo na meblach, ktore zamowimy za rok, pomimo tego, ze bedzie tak samo sie nazywal.Byc moze w Twoim przypadku zmienil sie wzornik lub wlasnie to "jak bejca chwyta". Ale reklamacje trzeba napisac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kroyena 11.12.2007 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 Jeżeli w zamówieniu, które posiadasz była wpisana antyczna, a dostarczono inny deseń to jest to nie reklamacja, ale dostarczenie produktu niezgodnego z umową.Chyba, że dostawca potrafi to inaczej nazwać.A to podchodzi pod rękojmię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mobby 11.12.2007 13:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 Odebrałem dziś dwa telefony z firmy SWALEN. Pierwszy, w którym informują mnie, że nie mam podstaw do reklamacji całego produktu, który użytkuję już ponad rok. Proponują w dalszym ciągu naprawę ławy. Zaproponowałem przesłanie informacji na piśmie tj ustosunkowanie się do mojego formalnego pisma, które wysłałem w piątek. Po 2 godzinach otrzymałem kolejny telefon, w którym decydują się na wymianę stelaża drewnianego. I to jest dla mnie satysfakcjonujące rozwiązanie.Więc moja "racja" została uwzględniona.Mam nadzieję, że sam proces wymiany stelaża drewnianego zostanie wykonany poprawnie i sprawa całkowicie zakończy się pozytywnie. Najważniejsze, że bez chodzenia po sądach. Mobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 11.12.2007 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 mobby nie przejmuj sie Barbossa, nabija sobie ilosc postow malo lub nic nie wnoszacymi uwagami w duzej ilosci watkow. gdyby nie zbliżające się święta to napisałbym, że #$%%^^ %^*&*$ , ale nie mogę, byłem u spowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 11.12.2007 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 W listopadzie 2006 roku zakupiliśmy do domu zestaw wypoczynkowy firmy SWALLEN kanapa 3 osobowa, dwa fotele i ławę. Dodatkowo weryfikowaliśmy ten kolor na podstawie próbnika udostępnionego ze stoiska firmy SWALLEN przykładając go do mebla firmy Klose ( stoisko obok w jednym z salonów meblowych w Łodzi), który posiada taki kolor ( czyli czereśnia antyczna). Były zgodne. ..... Po dostarczeniu komody ( 6 miesięcy od daty zakupu zestawy firmy SWALLEN) stwierdziliśmy, że firma Klose chyba się pomyliła, bo wybarwienie jest ciemniejsze. Jednakże na zgłoszenie reklamacji nie mieliśmy podstaw, gdyż kolor dostarczonej komody zgadzał się z kolorem mebli zwanej czereśnią antyczną, które oglądaliśmy z salonach meblowych. Chcemy reklamować cały zestaw, gdyż dostarczony został nie w tym wybarwieniu, który zamawialiśmy. Nie mogliśmy stwierdzić tego przy odbiorze mebli, gdyż nie mieliśmy możliwości weryfikacji faktycznego koloru czereśni antycznej. Reklamację na ławę składałem w czasie gdy była jeszcze gwarancja, natomiast obecne pismo stwierdzające niezgodność koloru z zamówieniem jest pisane po gwarancji... Wcześniejsze stwierdzenie tej niezgodności nie było możliwe. Dopiero konfrontacja mebla wybarwionego faktycznie w kolorze czereśni antycznej z nową ławą dała taką możliwość. trzeba być nieźle potłuczonym, żeby po 13 miesiącach stwierdzić niezgodność z zamówieniem pewnie się mylę, ale pogratulować tak czy siak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mobby 12.12.2007 05:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2007 trzeba być nieźle potłuczonym, Bez komentarza Mobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.