Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Częstochowa, chętnie doradzę na temat instalacji CO


Recommended Posts

Gratuluję pomysłu i chęci oraz pozdrawiam ziomka z miasta Świętej Wieży :)

i również dołączam się z pytaniem ...

 

Dom parterowy z użytkowym poddaszem (162m2 - 446m3)

- planowane ogrzewanie kocioł gazowy

- na parterze 88m2 z czego planowane 24m2 na podłogówkę (2 pętle) + 4 grzejniki

- na poddaszu 74m2 z czego planowane 17m2 na podłogówkę (2 pętle) + 4 grzejniki

W sumie 25% powierzchni ogrzewanej podłogówką (4 pętle) i 8 grzejników (nad grzejnikiem w garażu jeszcze się zastanawiam).

 

Obliczeniowe zapotrzebowanie na moc cieplną....... Qo[W]: 8000W (18W/m3)

 

Teraz pytanie jaki piec gazowy (zamknięta komora spalania) polecasz do tego rodzaju instalacji - zwyczajny czy kondensacyjny ? - może jakieś konkretne modele ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 46
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Na wiosnę planuję wykonać instalację wodną w moim domu. W tej chwili wykonuję CO - pomiędzy rozdzielaczami i grzejnikami alupex Wavina + złączki skręcane.Wykonanie takiej instalacji jest bajecznie proste.

Wodę planowałem wykonać ze zgrzewanego PP - zgrzewarki są łatwo osiągalne. Ale w tej chwili się już zastanawiam, czy nie było by lepiej także wykonać ją w alupex-ie (eliminacja wszystkich połączeń pomiędzy odbiorami). Jak dla mnie (czyli nie hydraulika - ale za to bardzo rozwiniętego manualnie technika) największym problemem jest dostęp do praski - złączki skręcane dostępne są dla rurek ośrednicy 16 mm - przy większych średnicach to już tylko prasowane.

1. Czy w Częstochowie można wypożyczyć praskę?

2. Jak wygląda sprawa przewężeń w złączkach - dla przykładu: alupex 16 ma średnicę wewnętrzną 12 mm, ale zlączka do niego ma już średnicę 8 mm. Jak duży ma to wpływ na dławienie przepływu?

 

1 przewężenia na tak małym odcinku kształtki nie mają praktycznego wpływu na pracę instalacji, wszyscy stosują ten system i nie słyszałem o problemach

2 Wawin bardzo dobra rura, sprawdzona, od dobrego producenta

3 kształek skecanych do alupex nie wolno stosować w podłodze to połączenie nie daje 100% pewności, Sotosuje się je na werzchu bo jeżeli coś tam przepuści wystarczy 1/8 obrotu i po kłopocie,

4 wypożyczyć można w hurtowniach ale w detalu nie ma takiej możliwości, można zagadać tem gdzie kupowałeś towar, wtedy może dadzą jakąś ręczną, osobiście zaciskałem ręczną do średnicy 26 i nie było problemów, każda kształtka ma inne szczęki, ja parcuję na Uponor i nie znam osób które mają zaciskarę do Wawin

 

zawsze po wykonaniu instalacji można zrobić próbę z kranami i problem źle zgrzanego PP mamy z głowy,

gorzej jest w momencie kiedy mamy PP na instalacji grzejnikowej, tam sprawdzenie przepływu jest pardziej kłopotliwe

 

Materiały kupowałem w sklepie instalacyjnym w miejscowości, gdzie mieszkam tj. we Mstowie. Niestety nie mają praski. Na te same materiały (rodzaj, typ, producent) dostałem u nas najlepszą cenę - przebiły na "łeb" nawet duże Częstochowskie hurtownie.

 

Próbę szczelności i tak obowiązkowo wykonam.

 

Nad alupex-em się zastanawiam, gdyż od kotłowni do kuchni muszę wykonać instalację wodną w podłodze, pod rurkami ogrzewania podłogowego. Przy zgrzewanym PP musi być tam kilka połączeń. Przy alupexie miałbym rurę w jednym odcinku. Odległość od kranu w kuchni do kotłowni wynosi ok. 12 metrów. Czy przy ciśnieniu 2,5 - 3 bar nie będę miał za małego przepływu, jak zastosuję alupex 16?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to teraz ja :D

wszystko do instalacji już mam zakupione , oprócz rurek

Bedzie kocioł na groszek , instalacja mieszana , na rozdzielaczach , na parterze dwa

jeden do podłogówki , drugi do grzejników(regulus)na poddaszu trzeci do grzejników i na jednym wejściu będzie RTL do podłogówki w łazience(ok 6m2)

 

Teraz pytanie

Od kotła do rozdzielaczy będzie w miedzi , dalej chce w wielowarstówce , tylko trochę mam strach ze woda w kotle sie kiedyś zagotuje i pójdzie na grzejniki niszcząc te rury?

Nie ukrywam że chodzi też o koszty , potrzebuje około 300 -350metrow rury od rozdzielacza do grzejników , miedz w kręgu droga , czy jest jakaś sensowna alternatywa ?

Czytałem o nowej wielowarstwówce z wkładką z miedzi zamiast aluminium, spotkałeś sie już z tym? W czym ta wkładka ma pomóc , zagotowanie i tak pex zniszczy .

 

Czekam na twoje zdanie

dzięki

 

szanasa zagotowania wody w kotle na ekogroszek ( bez dodtakowego rusztu w którym nie mamy kontroli nad procesem spalania ) jest dla mnie 0.001% nie słyszałem o takim przypadku, kotły mają automatykę i STB wyłączające kocioł przy ok 94stC,

ja mam wszystko w alupexsie, podejścia pod rozdzielacze też, tylko kotłownia z miedzi, ja się nie boję, dla własnego bezpieczeństwa (choć uważam to za niepotrzebne) można zrobić BYpass za kotłem który zamyka dopływ wody do instalacji i zawraca ją do kotła przy osiągnięciu temp przykłądowo 98stC,

 

mozna też się ubezpieczyć od katastrofy lotniczej na naszym plaacu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wiosnę planuję wykonać instalację wodną w moim domu. W tej chwili wykonuję CO - pomiędzy rozdzielaczami i grzejnikami alupex Wavina + złączki skręcane.Wykonanie takiej instalacji jest bajecznie proste.

Wodę planowałem wykonać ze zgrzewanego PP - zgrzewarki są łatwo osiągalne. Ale w tej chwili się już zastanawiam, czy nie było by lepiej także wykonać ją w alupex-ie (eliminacja wszystkich połączeń pomiędzy odbiorami). Jak dla mnie (czyli nie hydraulika - ale za to bardzo rozwiniętego manualnie technika) największym problemem jest dostęp do praski - złączki skręcane dostępne są dla rurek ośrednicy 16 mm - przy większych średnicach to już tylko prasowane.

1. Czy w Częstochowie można wypożyczyć praskę?

2. Jak wygląda sprawa przewężeń w złączkach - dla przykładu: alupex 16 ma średnicę wewnętrzną 12 mm, ale zlączka do niego ma już średnicę 8 mm. Jak duży ma to wpływ na dławienie przepływu?

 

1 przewężenia na tak małym odcinku kształtki nie mają praktycznego wpływu na pracę instalacji, wszyscy stosują ten system i nie słyszałem o problemach

2 Wawin bardzo dobra rura, sprawdzona, od dobrego producenta

3 kształek skecanych do alupex nie wolno stosować w podłodze to połączenie nie daje 100% pewności, Sotosuje się je na werzchu bo jeżeli coś tam przepuści wystarczy 1/8 obrotu i po kłopocie,

4 wypożyczyć można w hurtowniach ale w detalu nie ma takiej możliwości, można zagadać tem gdzie kupowałeś towar, wtedy może dadzą jakąś ręczną, osobiście zaciskałem ręczną do średnicy 26 i nie było problemów, każda kształtka ma inne szczęki, ja parcuję na Uponor i nie znam osób które mają zaciskarę do Wawin

 

zawsze po wykonaniu instalacji można zrobić próbę z kranami i problem źle zgrzanego PP mamy z głowy,

gorzej jest w momencie kiedy mamy PP na instalacji grzejnikowej, tam sprawdzenie przepływu jest pardziej kłopotliwe

 

Materiały kupowałem w sklepie instalacyjnym w miejscowości, gdzie mieszkam tj. we Mstowie. Niestety nie mają praski. Na te same materiały (rodzaj, typ, producent) dostałem u nas najlepszą cenę - przebiły na "łeb" nawet duże Częstochowskie hurtownie.

 

Próbę szczelności i tak obowiązkowo wykonam.

 

Nad alupex-em się zastanawiam, gdyż od kotłowni do kuchni muszę wykonać instalację wodną w podłodze, pod rurkami ogrzewania podłogowego. Przy zgrzewanym PP musi być tam kilka połączeń. Przy alupexie miałbym rurę w jednym odcinku. Odległość od kranu w kuchni do kotłowni wynosi ok. 12 metrów. Czy przy ciśnieniu 2,5 - 3 bar nie będę miał za małego przepływu, jak zastosuję alupex 16?

 

moim zdaniem nie,

poza tym baterie kuchenne maja perlatory zwiększające ,wydajność mieszając wodę z powietrzem,

wyczuwalnie to samo ciśnienie a 30 % wody mniej

radzę zrobić eksperyment, wąż ogrodowy 12 m podłączony do kranu i sprawdź czy ilość wody na końcu Cię zadowala, 3 bary to dużo, są domy co ledwo 1 bar mają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wiosnę planuję wykonać instalację wodną w moim domu. W tej chwili wykonuję CO - pomiędzy rozdzielaczami i grzejnikami alupex Wavina + złączki skręcane.Wykonanie takiej instalacji jest bajecznie proste.

Wodę planowałem wykonać ze zgrzewanego PP - zgrzewarki są łatwo osiągalne. Ale w tej chwili się już zastanawiam, czy nie było by lepiej także wykonać ją w alupex-ie (eliminacja wszystkich połączeń pomiędzy odbiorami). Jak dla mnie (czyli nie hydraulika - ale za to bardzo rozwiniętego manualnie technika) największym problemem jest dostęp do praski - złączki skręcane dostępne są dla rurek ośrednicy 16 mm - przy większych średnicach to już tylko prasowane.

1. Czy w Częstochowie można wypożyczyć praskę?

2. Jak wygląda sprawa przewężeń w złączkach - dla przykładu: alupex 16 ma średnicę wewnętrzną 12 mm, ale zlączka do niego ma już średnicę 8 mm. Jak duży ma to wpływ na dławienie przepływu?

 

1 przewężenia na tak małym odcinku kształtki nie mają praktycznego wpływu na pracę instalacji, wszyscy stosują ten system i nie słyszałem o problemach

2 Wawin bardzo dobra rura, sprawdzona, od dobrego producenta

3 kształek skecanych do alupex nie wolno stosować w podłodze to połączenie nie daje 100% pewności, Sotosuje się je na werzchu bo jeżeli coś tam przepuści wystarczy 1/8 obrotu i po kłopocie,

4 wypożyczyć można w hurtowniach ale w detalu nie ma takiej możliwości, można zagadać tem gdzie kupowałeś towar, wtedy może dadzą jakąś ręczną, osobiście zaciskałem ręczną do średnicy 26 i nie było problemów, każda kształtka ma inne szczęki, ja parcuję na Uponor i nie znam osób które mają zaciskarę do Wawin

 

zawsze po wykonaniu instalacji można zrobić próbę z kranami i problem źle zgrzanego PP mamy z głowy,

gorzej jest w momencie kiedy mamy PP na instalacji grzejnikowej, tam sprawdzenie przepływu jest pardziej kłopotliwe

 

Materiały kupowałem w sklepie instalacyjnym w miejscowości, gdzie mieszkam tj. we Mstowie. Niestety nie mają praski. Na te same materiały (rodzaj, typ, producent) dostałem u nas najlepszą cenę - przebiły na "łeb" nawet duże Częstochowskie hurtownie.

 

Próbę szczelności i tak obowiązkowo wykonam.

 

Nad alupex-em się zastanawiam, gdyż od kotłowni do kuchni muszę wykonać instalację wodną w podłodze, pod rurkami ogrzewania podłogowego. Przy zgrzewanym PP musi być tam kilka połączeń. Przy alupexie miałbym rurę w jednym odcinku. Odległość od kranu w kuchni do kotłowni wynosi ok. 12 metrów. Czy przy ciśnieniu 2,5 - 3 bar nie będę miał za małego przepływu, jak zastosuję alupex 16?

 

moim zdaniem nie,

poza tym baterie kuchenne maja perlatory zwiększające ,wydajność mieszając wodę z powietrzem,

wyczuwalnie to samo ciśnienie a 30 % wody mniej

radzę zrobić eksperyment, wąż ogrodowy 12 m podłączony do kranu i sprawdź czy ilość wody na końcu Cię zadowala, 3 bary to dużo, są domy co ledwo 1 bar mają

 

miałem dawno temu klienta we Mstowie za kapilczką w prawo i lekko w górkę taki duzy dom, nie pamiętam nazwiska, młody fajny facet, jeździł astrą I

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję pomysłu i chęci oraz pozdrawiam ziomka z miasta Świętej Wieży :)

i również dołączam się z pytaniem ...

 

Dom parterowy z użytkowym poddaszem (162m2 - 446m3)

- planowane ogrzewanie kocioł gazowy

- na parterze 88m2 z czego planowane 24m2 na podłogówkę (2 pętle) + 4 grzejniki

- na poddaszu 74m2 z czego planowane 17m2 na podłogówkę (2 pętle) + 4 grzejniki

W sumie 25% powierzchni ogrzewanej podłogówką (4 pętle) i 8 grzejników (nad grzejnikiem w garażu jeszcze się zastanawiam).

 

Obliczeniowe zapotrzebowanie na moc cieplną....... Qo[W]: 8000W (18W/m3)

 

Teraz pytanie jaki piec gazowy (zamknięta komora spalania) polecasz do tego rodzaju instalacji - zwyczajny czy kondensacyjny ? - może jakieś konkretne modele ??

 

jak najbardziej kondensacyjny, są już w dobrych pieniadzach, mają dłuższe gwarancje i zywotność,

co do firm,

ciężko jest jednoznacznie stwierdzić że firma X jesy lepsza od Y

niekt nie robił badań porównawczych, dlatego mówienie że ten kocioł jest lepszy w spalaniu od innego jest zwykłym laniem wody,

możemy opierac się tylko na MARKACH i liczyć na to że dobre marki dają dobre kotły, każda zachwala swoje rozwiazania

 

trzeba patrzeć jaki jest servis bo od tego zalezy jakość ewentualnych przrglądów,

pamiętajmy o tym że kotły mają sprawność nie 108% tylko do 108%

ważne jest przy jakich temperaturach te wartości są osiągane

temp rosy od której zaczyna się kondensacja nie jest stała tylko zalezy od stopnia podmieszania powietrza w komorze spalania,

 

istotna tez jest cena

 

trzeba kupowć kotły tanie

 

bo za 1000zł mamy 80% jakości kotła za 2500zł

nie warto przepłacać, byle servis był dobry,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję pomysłu i chęci oraz pozdrawiam ziomka z miasta Świętej Wieży :)

i również dołączam się z pytaniem ...

 

Dom parterowy z użytkowym poddaszem (162m2 - 446m3)

- planowane ogrzewanie kocioł gazowy

- na parterze 88m2 z czego planowane 24m2 na podłogówkę (2 pętle) + 4 grzejniki

- na poddaszu 74m2 z czego planowane 17m2 na podłogówkę (2 pętle) + 4 grzejniki

W sumie 25% powierzchni ogrzewanej podłogówką (4 pętle) i 8 grzejników (nad grzejnikiem w garażu jeszcze się zastanawiam).

 

Obliczeniowe zapotrzebowanie na moc cieplną....... Qo[W]: 8000W (18W/m3)

 

Teraz pytanie jaki piec gazowy (zamknięta komora spalania) polecasz do tego rodzaju instalacji - zwyczajny czy kondensacyjny ? - może jakieś konkretne modele ??

 

jak najbardziej kondensacyjny, są już w dobrych pieniadzach, mają dłuższe gwarancje i zywotność,

co do firm,

ciężko jest jednoznacznie stwierdzić że firma X jesy lepsza od Y

niekt nie robił badań porównawczych, dlatego mówienie że ten kocioł jest lepszy w spalaniu od innego jest zwykłym laniem wody,

możemy opierac się tylko na MARKACH i liczyć na to że dobre marki dają dobre kotły, każda zachwala swoje rozwiazania

 

trzeba patrzeć jaki jest servis bo od tego zalezy jakość ewentualnych przrglądów,

pamiętajmy o tym że kotły mają sprawność nie 108% tylko do 108%

ważne jest przy jakich temperaturach te wartości są osiągane

temp rosy od której zaczyna się kondensacja nie jest stała tylko zalezy od stopnia podmieszania powietrza w komorze spalania,

 

istotna tez jest cena

 

trzeba kupowć kotły tanie

 

bo za 1000zł mamy 80% jakości kotła za 2500zł

nie warto przepłacać, byle servis był dobry,

 

nie polecam tylko kotłów koreańskich, które głośno krzyczą że są japończykami (URLI......), one cedują servis na sprzedawcę ( nie wiem dlaczego)

a sprzedawcy maja sprzedawać a nie servisować, inna osoba powinna montowac kocioł a inna od uruchamiać i dawać gwarancję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

chciałem się dołączyć do waszych rozważań.

Ja mam podobny dylemat jaki kocioł gazowy zwykły czy kondensat.

mój dom jest 212 m2 i 635 m3 - pustak max+10cm styropian, szczelne okna.

Obecnie instalacja kocioł Zębiec 25KW z automatyką ale w b\udynku gospodarczym. Muszą dołożyć kocioł gazowy aby współpracował z obecną instalacą obecną, będzie założony w bud mieszkalnym.

 

Zaproponowano mi kondensat beretty Green 25KW (potrzebuję jednofunkcyjny) + wymiennik płytowy - . Zastanawiam się też nad beretta kompaktII 24 kw jestw wersji zwykłej i turbo.

 

Jaka jest faktyczna różnica pomiędzy kotłami zwykłymi i turbo?

 

Po jakim czasie wóci się różnica w cenie po założeniu droższego kotła kondensacyjnego?

 

Czy 24kw to odpowiedni kocioł do mojego domu?

 

Czy zastosowanie rozwiązania kocioł gazowy i kocioł weglowy z tym wymiennikiem będzie odpowiednim?

 

Proszę o pomoc!!!

 

 

 

Gratuluję pomysłu i chęci oraz pozdrawiam ziomka z miasta Świętej Wieży :)

i również dołączam się z pytaniem ...

 

Dom parterowy z użytkowym poddaszem (162m2 - 446m3)

- planowane ogrzewanie kocioł gazowy

- na parterze 88m2 z czego planowane 24m2 na podłogówkę (2 pętle) + 4 grzejniki

- na poddaszu 74m2 z czego planowane 17m2 na podłogówkę (2 pętle) + 4 grzejniki

W sumie 25% powierzchni ogrzewanej podłogówką (4 pętle) i 8 grzejników (nad grzejnikiem w garażu jeszcze się zastanawiam).

 

Obliczeniowe zapotrzebowanie na moc cieplną....... Qo[W]: 8000W (18W/m3)

 

Teraz pytanie jaki piec gazowy (zamknięta komora spalania) polecasz do tego rodzaju instalacji - zwyczajny czy kondensacyjny ? - może jakieś konkretne modele ??

 

jak najbardziej kondensacyjny, są już w dobrych pieniadzach, mają dłuższe gwarancje i zywotność,

co do firm,

ciężko jest jednoznacznie stwierdzić że firma X jesy lepsza od Y

niekt nie robił badań porównawczych, dlatego mówienie że ten kocioł jest lepszy w spalaniu od innego jest zwykłym laniem wody,

możemy opierac się tylko na MARKACH i liczyć na to że dobre marki dają dobre kotły, każda zachwala swoje rozwiazania

 

trzeba patrzeć jaki jest servis bo od tego zalezy jakość ewentualnych przrglądów,

pamiętajmy o tym że kotły mają sprawność nie 108% tylko do 108%

ważne jest przy jakich temperaturach te wartości są osiągane

temp rosy od której zaczyna się kondensacja nie jest stała tylko zalezy od stopnia podmieszania powietrza w komorze spalania,

 

istotna tez jest cena

 

trzeba kupowć kotły tanie

 

bo za 1000zł mamy 80% jakości kotła za 2500zł

nie warto przepłacać, byle servis był dobry,

 

nie polecam tylko kotłów koreańskich, które głośno krzyczą że są japończykami (URLI......), one cedują servis na sprzedawcę ( nie wiem dlaczego)

a sprzedawcy maja sprzedawać a nie servisować, inna osoba powinna montowac kocioł a inna od uruchamiać i dawać gwarancję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

chciałem się dołączyć do waszych rozważań.

Ja mam podobny dylemat jaki kocioł gazowy zwykły czy kondensat.

mój dom jest 212 m2 i 635 m3 - pustak max+10cm styropian, szczelne okna.

Obecnie instalacja kocioł Zębiec 25KW z automatyką ale w b\udynku gospodarczym. Muszą dołożyć kocioł gazowy aby współpracował z obecną instalacą obecną, będzie założony w bud mieszkalnym.

 

Zaproponowano mi kondensat beretty Green 25KW (potrzebuję jednofunkcyjny) + wymiennik płytowy - . Zastanawiam się też nad beretta kompaktII 24 kw jestw wersji zwykłej i turbo.

 

Jaka jest faktyczna różnica pomiędzy kotłami zwykłymi i turbo?

 

Po jakim czasie wóci się różnica w cenie po założeniu droższego kotła kondensacyjnego?

 

Czy 24kw to odpowiedni kocioł do mojego domu?

 

Czy zastosowanie rozwiązania kocioł gazowy i kocioł weglowy z tym wymiennikiem będzie odpowiednim?

 

Proszę o pomoc!!!

 

 

Kocioł zwykły to taki który nie jest kotłem kondensacyjnym i pobiera powietrze do spalania z pomiszczenia w który się znajduje, (ciąg naturalny kominowy)

kocioł zwykły TURBO to taki który ma możliwość pobierania powietrza do spalania z zewnątrz ale może tez z pomiszczenia ( palnik wentylatorowy, ciąg wymuszony przez wentylator, mozliwość zasotowania mniejszych średnić rur spalinowych z uszczelkami

 

kocioł kondensacyjny to taki, który wykozystuje temp spalin do podgrzewania wody powracającej z grzejników, wyzsza sprawność lepsza jakość materiałów, generalnie materiały nierdzewne bo występuje zjawisko kondensacji, zdecydowanie lepsze rozwiązanie od tych pierwszych, troszke droższe ale się zwróci, wszystkie kotły kondensacyjne występują w wersji TURBO czyli patrz troszkę wyżej,

nie spotkałem się z kotłem kondensacyjny w wersji atmosferycznej, chyba takich nie ma i nigdy nie było

 

turbo nie turbo to tylko sposób odprowadzania spalin i poboru powietrza do spalania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

W sumie 25% powierzchni ogrzewanej podłogówką (4 pętle) i 8 grzejników (nad grzejnikiem w garażu jeszcze się zastanawiam).

 

Obliczeniowe zapotrzebowanie na moc cieplną....... Qo[W]: 8000W (18W/m3)

 

...

 

jak najbardziej kondensacyjny, są już w dobrych pieniadzach, mają dłuższe gwarancje i zywotność,

co do firm,

...

 

trzeba patrzeć jaki jest servis bo od tego zalezy jakość ewentualnych przrglądów,

pamiętajmy o tym że kotły mają sprawność nie 108% tylko do 108%

ważne jest przy jakich temperaturach te wartości są osiągane

temp rosy od której zaczyna się kondensacja nie jest stała tylko zalezy od stopnia podmieszania powietrza w komorze spalania,

 

istotna tez jest cena

 

trzeba kupowć kotły tanie

 

bo za 1000zł mamy 80% jakości kotła za 2500zł

nie warto przepłacać, byle servis był dobry,

 

OK - przyjmijmy, że wybieram kondensacyjny ale czy wtedy wskazane jest założenie większych grzejników i obniżenie temperatury wody zasilającej jeżeli tak to jakie przyjąć najlepiej temperatury ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej Rado

Co to za bypass , znam te do równoważenia ciśnień, to ten se zawory am ?

daj jakiegoś linka z takim zaworem, jeśli możesz.

 

jest to zawór rozdzielający firmy Oventrop, z tego co pamiętam mają średnice do 32, podobne zawory maję tez inne firmy np IMI ZAWÓR ROZDZIELAJĄCY ( nie mieszający) na niego nakręcamy siłownik podpięty pod czujkę temp narurową taką z okrągłym termostatem, działa tak samo ja bypass ten o którym słyszałes tylko tamten otwiera się jak wztasta ciśnienie a ten jak wzrasta temp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zdaniem wszystkich i instalatorów jaka jest najlepsza rura wielowarstwowa?

chodzi o producenta, jest ich wielu ,tóry najlepsze produkty sprzedaje według ciebie rado innych?

 

nie robiłe indywidualnych badań ale moim zdanie bez obaw

 

Uponor, wawin, herz, purmo ( kolejność przypadkowa),

 

polecam również rury sprzedawane przez sieci hurtowni, jak swoje marki, są to rury solidne i tanie, sieci nie mogą sobie pozwolić na wypuszczenie strategicznego produktu złej jakości bo to idzie na całą Polske do instalatorów, cena przewaznie o 30-40%% mniejsza niż firmówka,

nie miałem nigdy problemów z tymi rurami, są bardziej miękkie niz firmówki dlatego do gięcia kolan zalecam spręzyne a z łukami to delikatnie zeby nie załamać, ale naprawde warto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

W sumie 25% powierzchni ogrzewanej podłogówką (4 pętle) i 8 grzejników (nad grzejnikiem w garażu jeszcze się zastanawiam).

 

Obliczeniowe zapotrzebowanie na moc cieplną....... Qo[W]: 8000W (18W/m3)

 

...

 

jak najbardziej kondensacyjny, są już w dobrych pieniadzach, mają dłuższe gwarancje i zywotność,

co do firm,

...

 

trzeba patrzeć jaki jest servis bo od tego zalezy jakość ewentualnych przrglądów,

pamiętajmy o tym że kotły mają sprawność nie 108% tylko do 108%

ważne jest przy jakich temperaturach te wartości są osiągane

temp rosy od której zaczyna się kondensacja nie jest stała tylko zalezy od stopnia podmieszania powietrza w komorze spalania,

 

istotna tez jest cena

 

trzeba kupowć kotły tanie

 

bo za 1000zł mamy 80% jakości kotła za 2500zł

nie warto przepłacać, byle servis był dobry,

 

OK - przyjmijmy, że wybieram kondensacyjny ale czy wtedy wskazane jest założenie większych grzejników i obniżenie temperatury wody zasilającej jeżeli tak to jakie przyjąć najlepiej temperatury ?

 

 

dam taką obrazową tabelkę o co chodzi z tym przewymiarowaniem

to nie są obliczenia tylko taki obrazek

 

jeżeli damy grzejniki nie przewymiarowane (zasilanie 75 stC) moc przy parametrze zasilania kbotła kondensacyjengo czyli ok 55 stC będzie wystarczająca do ogrzania domu do tem zew ok -12StC Czyli jakieś 65% sezony grzewczego, dalej kocioł wejdzie na wyzszy parametr i odzysk ciepła będzie coraz mniejszy, ale i tak sprawność kotła będzie zawsze większa niż kotła zwykłego

 

jeżeli dobierzemy grzejniki na parametr zasilania 55stC wtedy zabezpieczymy kondensacje na 100% sezou grzewczego ake grzejniki bedą wieksza 2x niz w przypadku 1, pewnie nie zmieszcza sie pod oknami

 

polecam dobranie grzejników na parametr ok 65stC, przy założeniu że mamy podłogówkę dodatkowo chłodząca powrót, mamy kondensacje na kotle przez jakieś 95% sezonu grzewczego a grzejniki większe o ok 34-40% (czyli wymiar jeszcze akceptowalny przez wzrok)

 

 

ale nie będę zaprzeczał że im wieksze grzejniki i więcej podłogówki tym lepiej bo pamietajmy że zjawisko kondensacji nie gwarantuje automatycznie maks sprawnosci kotła

 

pewne jets tez że kocioł kondensacyjny nawet jak nie kondensuje ma wyższą sprawność niz kocioł zwykły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

będę kolejnym pytającym w trochę nietypowej sprawie:

 

Instalacja c.o. istnieje juz trochę czasu i chciałbym ją zmodyfikować tak aby uproscić moje działania.

 

Wyjaśniam w czym rzecz: układ otwarty, piec na paliwo stałe - na wylocie podział wody na grzejniki w instalacji oraz na zasilanie zasobnika c.w.u.

 

Na obu wylotach są pompy, połączone z sterownikiem Euroster 1100Z.

 

W momencie rozpalania w piecu (a robię to dwa razy dziennie) mam następującą sytuację: pierwszeństwo ma pompa c.w.u. więc ona włącza się pierwsza, chodzi do momentu dogrzania wody do założonej temperatury i dopiero wtedy włącza się pompa c.o.

 

Chciałbym doprowadzić do sytuacji takiej aby w momencie rozpalania uruchamiały się obie pompy, kiedy woda c.w.u. osiągnie założony poziom wyłączyła się pompa c.w.u. a dalej chodziła pompa c.o.

 

Jeszcze lepszym rozwiązaniem byłoby takie zmodyfikowanie tego zestawu tak aby dołozyć jeszcze czujnik w pomieszczeniach mieszkalnych który powodowałby włączanie i wyłączanie pompy c.o. w zależności od temperatury w domu.

 

proszę o możliwe wyjaśnienie jak rozwiązać ten problem z instalacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

A co z pozostałymi pytaniami?

 

Po jakim czasie wóci się różnica w cenie po założeniu droższego kotła kondensacyjnego?

 

Czy 24kw to odpowiedni kocioł do mojego domu?

 

Czy zastosowanie rozwiązania kocioł gazowy i kocioł weglowy z tym wymiennikiem będzie odpowiednim?[/b]Proszę o pomoc!!![/color]

 

 

 

chciałem się dołączyć do waszych rozważań.

Ja mam podobny dylemat jaki kocioł gazowy zwykły czy kondensat.

mój dom jest 212 m2 i 635 m3 - pustak max+10cm styropian, szczelne okna.

Obecnie instalacja kocioł Zębiec 25KW z automatyką ale w b\udynku gospodarczym. Muszą dołożyć kocioł gazowy aby współpracował z obecną instalacą obecną, będzie założony w bud mieszkalnym.

 

Zaproponowano mi kondensat beretty Green 25KW (potrzebuję jednofunkcyjny) + wymiennik płytowy - . Zastanawiam się też nad beretta kompaktII 24 kw jestw wersji zwykłej i turbo.

 

Jaka jest faktyczna różnica pomiędzy kotłami zwykłymi i turbo?

 

Po jakim czasie wóci się różnica w cenie po założeniu droższego kotła kondensacyjnego?

 

Czy 24kw to odpowiedni kocioł do mojego domu?

 

Czy zastosowanie rozwiązania kocioł gazowy i kocioł weglowy z tym wymiennikiem będzie odpowiednim?Proszę o pomoc!!!

 

 

Kocioł zwykły to taki który nie jest kotłem kondensacyjnym i pobiera powietrze do spalania z pomiszczenia w który się znajduje, (ciąg naturalny kominowy)

kocioł zwykły TURBO to taki który ma możliwość pobierania powietrza do spalania z zewnątrz ale może tez z pomiszczenia ( palnik wentylatorowy, ciąg wymuszony przez wentylator, mozliwość zasotowania mniejszych średnić rur spalinowych z uszczelkami

 

kocioł kondensacyjny to taki, który wykozystuje temp spalin do podgrzewania wody powracającej z grzejników, wyzsza sprawność lepsza jakość materiałów, generalnie materiały nierdzewne bo występuje zjawisko kondensacji, zdecydowanie lepsze rozwiązanie od tych pierwszych, troszke droższe ale się zwróci, wszystkie kotły kondensacyjne występują w wersji TURBO czyli patrz troszkę wyżej,

nie spotkałem się z kotłem kondensacyjny w wersji atmosferycznej, chyba takich nie ma i nigdy nie było

 

turbo nie turbo to tylko sposób odprowadzania spalin i poboru powietrza do spalania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

A co z pozostałymi pytaniami?

 

Po jakim czasie wóci się różnica w cenie po założeniu droższego kotła kondensacyjnego?

 

Czy 24kw to odpowiedni kocioł do mojego domu?

 

Czy zastosowanie rozwiązania kocioł gazowy i kocioł weglowy z tym wymiennikiem będzie odpowiednim?[/b]Proszę o pomoc!!![/color]

 

 

 

chciałem się dołączyć do waszych rozważań.

Ja mam podobny dylemat jaki kocioł gazowy zwykły czy kondensat.

mój dom jest 212 m2 i 635 m3 - pustak max+10cm styropian, szczelne okna.

Obecnie instalacja kocioł Zębiec 25KW z automatyką ale w b\udynku gospodarczym. Muszą dołożyć kocioł gazowy aby współpracował z obecną instalacą obecną, będzie założony w bud mieszkalnym.

 

Zaproponowano mi kondensat beretty Green 25KW (potrzebuję jednofunkcyjny) + wymiennik płytowy - . Zastanawiam się też nad beretta kompaktII 24 kw jestw wersji zwykłej i turbo.

 

Jaka jest faktyczna różnica pomiędzy kotłami zwykłymi i turbo?

 

Po jakim czasie wóci się różnica w cenie po założeniu droższego kotła kondensacyjnego?

 

Czy 24kw to odpowiedni kocioł do mojego domu?

 

Czy zastosowanie rozwiązania kocioł gazowy i kocioł weglowy z tym wymiennikiem będzie odpowiednim?Proszę o pomoc!!!

 

 

Kocioł zwykły to taki który nie jest kotłem kondensacyjnym i pobiera powietrze do spalania z pomiszczenia w który się znajduje, (ciąg naturalny kominowy)

kocioł zwykły TURBO to taki który ma możliwość pobierania powietrza do spalania z zewnątrz ale może tez z pomiszczenia ( palnik wentylatorowy, ciąg wymuszony przez wentylator, mozliwość zasotowania mniejszych średnić rur spalinowych z uszczelkami

 

kocioł kondensacyjny to taki, który wykozystuje temp spalin do podgrzewania wody powracającej z grzejników, wyzsza sprawność lepsza jakość materiałów, generalnie materiały nierdzewne bo występuje zjawisko kondensacji, zdecydowanie lepsze rozwiązanie od tych pierwszych, troszke droższe ale się zwróci, wszystkie kotły kondensacyjne występują w wersji TURBO czyli patrz troszkę wyżej,

nie spotkałem się z kotłem kondensacyjny w wersji atmosferycznej, chyba takich nie ma i nigdy nie było

 

turbo nie turbo to tylko sposób odprowadzania spalin i poboru powietrza do spalania

 

jeżeli załozymy że zwykły kocioł kosztuje 2500 a kondensacyjny 5000

rachunki za gaz w zwykłym to ok 3500/rok przy dumku ok 170m2

matematycznie róznica w spalaniu to ok 18 %

średnioroczne oszczędności to ok 600zł/rok 2500/600 to ok 4,5roku koszt zwrotu kotła kondensacyjnego

prócz tego mamy kocioł o 2 krotnej żywotności

 

połączenie kotła kondensacyhjengo z kotłem na ekogroszek bardzo dobry pomysł, schematy jak w przypadku kominka z płaszczem wodnym,

 

moc kotła dobiera się obliczeniowo, przewżnie wychodzi i tak ok 12-18 kw, mimo tego trzeba wziąść kocioł o mocy 24 kw pod kątem wody uzytkowej,

czemu?

bo jeżeli weźmiemy kocioł np 14 kw osiągniemy 6l wody/min

jeżeli wźmiemy kocioł 24 kw to tej wody mamy 14 l/min

 

nie bójmy się kotłów 24 kw bo palnik jest modulowany i kocioł pracuje z taką mocą jak w danym momencie potrzebuje np z mocą 5,5 kw

a jak będzie grzał wodę do kranu przełączy sie na 24 kw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

będę kolejnym pytającym w trochę nietypowej sprawie:

 

Instalacja c.o. istnieje juz trochę czasu i chciałbym ją zmodyfikować tak aby uproscić moje działania.

 

Wyjaśniam w czym rzecz: układ otwarty, piec na paliwo stałe - na wylocie podział wody na grzejniki w instalacji oraz na zasilanie zasobnika c.w.u.

 

Na obu wylotach są pompy, połączone z sterownikiem Euroster 1100Z.

 

W momencie rozpalania w piecu (a robię to dwa razy dziennie) mam następującą sytuację: pierwszeństwo ma pompa c.w.u. więc ona włącza się pierwsza, chodzi do momentu dogrzania wody do założonej temperatury i dopiero wtedy włącza się pompa c.o.

 

Chciałbym doprowadzić do sytuacji takiej aby w momencie rozpalania uruchamiały się obie pompy, kiedy woda c.w.u. osiągnie założony poziom wyłączyła się pompa c.w.u. a dalej chodziła pompa c.o.

 

Jeszcze lepszym rozwiązaniem byłoby takie zmodyfikowanie tego zestawu tak aby dołozyć jeszcze czujnik w pomieszczeniach mieszkalnych który powodowałby włączanie i wyłączanie pompy c.o. w zależności od temperatury w domu.

 

proszę o możliwe wyjaśnienie jak rozwiązać ten problem z instalacją.

 

tutaj sprawa dotyczy funkcji sterowników,

 

moge tylko zaproponować zwykły euroster do sterowania pompą grzejnikową

i podstawowy sterownik np HERMAN Z kapilara do sterowania bojlera, napięcie pewnie daje sterownik na piecu, ale tolko funkcje automatyki, a aj wszystkich modeli nie znam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...